به روز رسانی: 05 آذر 1399 ساعت 11:16:26
تاریخ ثبت: 08 آبان 1399 ساعت 21:40:22
سایت تبلیغات کلیکی به منظور ایجاد مشاهده آنلاین، ایجاد ترافیک، تولید بازده و افزایش فروش است، پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) می تواند به شما در انجام همه این موارد کمک کند. اما قبل از اینکه بتوانید از این مزایا بهره مند شوید، باید درک کاملی از نحوه عملکرد تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک و چگونگی بهینه سازی تبلیغات برای استفاده کامل از بودجه و جذب مخاطب ایده آل خود داشته باشید.
ادامه این مقاله به شما کمک می کند دانش خود را در مورد سایت تبلیغات کلیکی و بازاریابی پرداخت به ازای هر کلیک افزایش دهید تا بتوانید کمپین های PPC با عملکرد عالی را راه اندازی کنید.
تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک چیست؟
تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک که با نام PPC یا بازاریابی موتور جست و جو نیز شناخته می شود، روشی است که در آن یک برند، تبلیغات را به صورت آنلاین انجام می دهد و هر بار که کاربر بر روی آن کلیک می کند، مبلغی را پرداخت می کند. درج آگهی هزینه ای ندارد. این هزینه فقط درصورتی است که کاربران با تبلیغات درگیر شوند.
بازاریابی پرداخت به ازای هر کلیک را می توان به دو دسته تقسیم کرد:
- تبلیغات جستجو :تبلیغاتی که به عنوان نتایج جستجو در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) ظاهر می شوند.
- نمایش تبلیغات :تبلیغاتی که به صورت گرافیکی، ویدیویی یا پست پولی ظاهر می شوند و معمولاً در فیدهای شبکه های اجتماعی و سایر وب سایت های شخص ثالث یافت می شوند.
محبوب ترین سیستم عامل های PPC
در حالی که چندین سیستم عامل برای
تبلیغات کلیکی وجود دارد، بیشتر بازاریابان از Google Ads برای تبلیغات جستجوی PPC خود استفاده می کنند. Google Ads یا Google AdWords، محبوب ترین ارائه دهنده تبلیغات جستجوی PPC است.
از آن جا که بیشتر افراد از Google برای جستجو استفاده می کنند، این مکان ایده آل برای قرار دادن تبلیغات جستجوی پولی است. این نتایج آگهی در SERP نشان داده می شود و شامل یک عنوان "آگهی" است که نشان می دهد لیست آنها پولی است.
سایر ارائه دهندگان سایت تبلیغات کلیکی دیگر شامل موتورهای جستجوی دیگر و همچنین سایت ها و رسانه های اجتماعی مانند:
- تبلیغات بینگ
- تبلیغات سایت های پر بازدید
- تبلیغات اینستاگرام
- تبلیغات پین های Pinterest
- تبلیغات LinkedIn
- تبلیغات Quora
تبلیغات کلیکی چگونه کار می کند؟
همان طور که از نام آن پیداست، PPC یک روش تبلیغاتی است که در آن یک برند، تبلیغاتی را تنظیم می کند و هر بار که کاربر روی آن تبلیغ کلیک می کند، مبلغی را پرداخت می کند. توضیح ساده این فرآیند به این شکل است:
- از طریق یافتن کلمات کلیدی، یک برند تجاری اصطلاحات مرتبط و مشهوری را که مخاطبانشان مرتباً آن ها را جستجو می کنند، شناسایی می کند.
- یک برند تجاری، یک تبلیغ در نتیجه جستجو ایجاد می کند که هنگام جستجوی کلمات کلیدی مورد نظر برای کاربران قابل مشاهده خواهد بود.
- کاربر یکی از کلمات کلیدی را جستجو می کند، تبلیغ را در SERP می بیند و روی آن کلیک می کند.
- با کلیک کاربر بر روی آگهی از هزینه ی برند تجاری کسر می شود.
در اینجا یک مثال
تبلیغات کلیکی ویژه آورده شده است:
- Dropbox می بیند که مخاطبان هدف خود به طور منظم "فضای ذخیره سازی ابری" را جستجو می کنند.
- این شرکت یک تبلیغ جستجوی PPC ایجاد می کند تا هنگام جستجوی کاربران برای "فضای ذخیره سازی ابری" نشان داده شود. Dropbox هیچ هزینه ای برای راه اندازی کمپین تبلیغاتی از طریق Google Ads پرداخت نمی کند.
- یک کاربر "فضای ذخیره سازی ابری" را جستجو می کند، نتیجه جستجوی پولی Dropbox را می بیند و روی آن کلیک می کند.
- دراپ باکس شارژ می شود.
استفاده از Google Ads برای تبلیغات با هر کلیک
اگر هدف شما از PPC نمایش نتایج جستجوی پرداخت شده به کاربران است، Google Ads بهترین شرط شماست. این محبوب ترین موتور جستجو با بیش ترین کاربر است.
حساب Google Ads
قبل از اینکه نحوه راه اندازی کمپین بازاریابی پرداخت به ازای هر کلیک را بررسی کنیم، با برخی اصطلاحات و ابزارهای Google Ads آشنا شوید.
کمپین ها ساختار سازمانی سطح بالای حساب شما در Google Ads هستند. آن ها معمولاً به گونه ای سازماندهی می شوند که یک موضوع خاص مربوط به تجارت شما را منعکس کنند. می توانید یک یا چند کمپین در حساب Google خود داشته باشید. دستورالعمل هایی که در یک کمپین تعیین می کنید شامل بودجه، زبان، مکان، توزیع برای شبکه Google و موارد دیگر است. در یک کمپین می توانید یک یا چند گروه تبلیغاتی داشته باشید.
آیا باید از بازاریابی پرداخت به ازای هر کلیک استفاده کنید؟
فقط به این دلیل که می دانید چطور یک
کمپین تبلیغات به ازای هر کلیک راه اندازی کنید، به این معنی نیست که باید فوراً وارد Google Ads شوید.
مانند همه استراتژی های خوب بازاریابی، شما باید با دیدن اهداف خود شروع کنید و سپس بهترین تاکتیک هایی را که منجر به نتایج نهایی ایده آل شما می شوند را انتخاب کنید. در این حالت، شما باید اهداف بازاریابی خود را بررسی کنید و تصمیم بگیرید که آیا SEM پرداخت شده یا SEO ارگانیک به شما کمک می کند تا به اهداف خود برسید.
چرخه خرید مشتری های شما متوسط چقدر است؟
- اگر مشتریان شما معمولاً از خواسته های خود مطلع هستند، PPC را در نظر بگیرید، آن را جستجو کرده و بلافاصله آن را خریداری می کنند.
- اگر مشتریان روزها، هفته ها یا ماه ها قبل از خرید تحقیق می کنند، SEO را در نظر بگیرید.
متوسط هزینه هر کلیک در صنعت شما چقدر است؟
- اگر هزینه هر کلیک شما کم و در بودجه شما است، PPC را در نظر بگیرید.
- اگر هزینه هر کلیک در صنعت شما بسیار زیاد است، SEO را در نظر بگیرید.
بررسی و دانستن عوامل بالا به شما کمک می کند تا با استفاده از سایت تبلیغات کلیکی، سریع تر و با نتایج بهتری به اهداف خود برسید.