جستجو

با 9 روش تبلیغات اینترنتی آشنا شوید

(14 رای)
به روز رسانی: 04 تیر 1402 ساعت 11:27:10
تاریخ ثبت: 20 آبان 1399 ساعت 20:27:22
آدرس کوتاه: https://sellfree.ir/43255
بی شک تمامی کسب و کارها فارغ از اینکه کوچک و یا بزرگ باشند، به نحوی در فضای مجازی و اینترنت حضور دارند. چنین مشاغلی از این طریق یا مشغول فروش آنلاین محصولاتشان هستند و یا خدماتی را که ارائه می کنند از بدین صورت به دست مصرف کنندگانشان می رسانند. به طور کلی باید بگوییم همگی به دنبال یک چیز هستند، آن هم دیده شدن هر چه بیشتر توسط طیف گسترده تری از کاربران که احتمالا قرار است به مشتریان جدید تبدیل شوند.

مقدمه

بی شک تمامی کسب و کارها فارغ از اینکه کوچک و یا بزرگ باشند، به نحوی در فضای مجازی و اینترنت حضور دارند. چنین مشاغلی از این طریق یا مشغول فروش آنلاین محصولاتشان هستند و یا خدماتی را که ارائه می کنند از بدین صورت به دست مصرف کنندگانشان می رسانند. به طور کلی باید بگوییم همگی به دنبال یک چیز هستند، آن هم دیده شدن هر چه بیشتر توسط طیف گسترده تری از کاربران که احتمالا قرار است به مشتریان جدید تبدیل شوند.

خبر خوب اینکه روشی وجود دارد که می توانید به واسطه بهره گیری از ترفندهای مشخص که در ادامه برای شما مطرح می کنیم، مسیر رسیدن به این هدف پولساز برایتان هموار شود. این روش چیزی نیست جز تبلیغات اینترنتی برخلاف روش های تبلیغات سنتی، تبلیغات اینترنتی به گونه ای است که در دسترس همگان بوده و با وجود راحت بودن، کاری می کند که بتوان با صرف هزینه های نه چندان بالا، برندتان را به معرض نمایش بگذارید. همین موضوع رقابت برای هر چه بیشتر دیده شدن در این رسانه عظیم را به موضوع جدی تری تبدیل کرده است. با وجود اینکه راه اندازی یک بلاگ موضوع حیاتی و ضروری برای دیده شدن است، حضور داشتن در شبکه های اجتماعی و طراحی یک استراتژی بازاریابی آنلاین نیز به همان مقدار مهم است. واقعیت این است که تبلیغات اینترنتی به یک عادت عادی تبدیل شده است. اما اول از همه باید این موضوع که چرا تبلیغات اینترنتی مهم هستند را درک کنیم، بفهمیم که چه روش هایی دارد و اینکه چه نکاتی را برای نتیجه گیری بهتر باید رعایت کنیم.

بزرگ ترین مزیت تبلیغات اینترنتی چیست؟

تصور کنید که یک ویترین جذاب را برای فروشگاه خودتان طراحی کرده اید و در بهترین و پر رفت و آمدترین خیابان جهان حضور دارید و فروشگاه شما به صورت 24 ساعته، 7 روز هفته یعنی 365 روز سال باز است. این دقیقا کاری است که می توانید به واسطه تبلیغات اینترنتی برای کسب و کار خود انجام دهید. با این کار به صورت خودکار در معرض دید هزاران نفر که احتمالا مدت زیادی به دنبال خدمات شما می گشتند و شاید حتی خبر نداشتند که وجود دارید قرار خواهید گرفت. علاوه بر این سرمایه گذاری بر روی تبلیغات اینترنتی برای مشاغل بزرگ و کوچک امری مقرون به صرفه خواهد بود چرا که با پرداخت هزینه نه چندان زیاد، سودآوری احتمالی شما بالاتر می رود. در مجموع راه اندازی یک کمپین تبلیغات اینترنتی که به درستی اجرا شده باشد یکی از پایه های محکم شما برای رسیدن به موفقیت خواهد بود. شاید باور نکنید اما براساس تحقیق وب سایت emarketer هزینه تبلیغات اینترنتی در دو سال گذشته از مرز 137.33 میلیارد دلار عبور کرده. انتظار می رود که این رقم به زودی هزینه تبلیغات در بستر تلویزیون را نیز پشت سر بگذارد. دلیل اصلی شتاب یافتن رشد تبلیغات در اینترنت این است که برخلاف تلویزیون، تبلیغات اینترنتی هدفمند تر بوده و ضمن جذاب تر بودن، شانس شما برای دیده شدن توسط مشتریانی که به کسب و کارتان مربوط می شوند را هم بیشتر می کند. علاوه بر این می توانید نتیجه و بازخورد تبلیغات صورت گرفته در اینترنت را به صورت همزمان مانیتور کنید و حتی در حین انجام کمپین، نواقص موجود را برطرف کرده و بازدهی تبلیغات را بالاتر ببرید. در پایان کمپین شاهد خواهید بود که ترافیک بیشتری به سمت وب سایت شما سرازیر می شود، بازارهای تازه ای را به دست آورده اید، وضوح برندتان را بیشتر کرده اید، سود حاصل از فروشتان بیشتر می شود و مهم تر اینکه نرخ بازگشت سرمایه (Return on Investment) شما مثبت می شود.

در ادامه این مطلب با 9 روش که به خوبی اثر بخش بودن تبلیغات اینترنتی را نمایان می کنند آشنا می شود.

1 - تبلیغات در موتورهای جستجو

موتورهای جستجو یکی از پر کاربردترین بخش های اینترنت هستند و تبلیغات در آنها که  Search Engine Marketing (SEM) نامیده می شود از اهمیت بالایی برخوردار است. شرکت گوگل با در اختیار داشتن محبوب ترین موتور جستجوگر اینترنتی و راه اندازی سرویس گوگل ادوردز (Google AdWords.) بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. گوگل در حین فعال بودن ادوردز، وب سایت شما را به عنوان یافته مناسب و مرتب با کلمات سرچ شده به آنها نمایش می دهد. اصلی ترین مزیت چنین تبلیغاتی این است که امکان بهبود یافتن جایگاه وب سایت شما در جستجوهای گوگل را فراهم می کند. در حقیقت تبلیغات ادوردز یکی از تکنیک های قابل پیاده سازی برای پیدا کردن رنک بهتر در صفحاتی است که گوگل به کاربرانش نشان می دهد. کاربرانی که به دنبال جنس یا خدمات مورد نظر خود هستند همواره وب سایت هایی که در صفحات ابتدایی جستجو نمایش داده می شوند را انتخاب می کنند. خلاصه راه اندازی ادوردز شانس بالا آمدن وب سایت شما در صفحات اول را بیشتر می کند. این مدل تبلیغات اینترنتی معمولا به صورت پرداخت در ازای کلیک شدن (pay per click) کار می کند، به این معنا که فقط در صورت کلیک کردن کاربر روی لینک تبلیغاتی به گوگل پول پرداخت می کنید. با وجود اینکه گوگل روش های دیگری را هم برای چگونه دریافت کردن هزینه تبلیغاتش از شما معرفی کرده، اما پرداخت در ازای کلیک همچنان محبوبیت بیشتری دارد. در پرداخت به ازای کلیک شدن می توانید مشخص کنید که یک کلمه خاص مثل تبلیغات اینترنتی، حداکثر چه تعداد کلیک شود و فقط به همان اندازه به گوگل پول پرداخت کنید. از لحاظ قالب بندی باید بدانید که فقط چهار خط از نوشته شما نمایش داده می شود، تیترتان حداکثر 25 کاراکتری، نوشته تان 70 کلمه ای و لینکی که به گوگل می دهید نیز نباید بیشتر از 35 کاراکتر طول داشته باشد. کاربرد تبلیغات در موتورهای جستجو بیشتر در این است که می توانند ترافیک و کانورژن (Conversion) بیشتری را برای وب سایت مورد نظر به ارمغان بیاورند.

2 – تبلیغات در شبکه های اجتماعی

بی اثر دیدن تبلیغات در بستر شبکه های اجتماعی احتمالا ساده لوحانه ترین کار ممکن در دنیای امروز و بحث تبلیغات اینترنتی خواهد بود. قدرت شبکه های اجتماعی و محبوبیتی که در چند سال اخیر پیدا کرده اند کاری کرده که به یکی از بهترین و اثر بخش ترین شیوه ها در جهت پیدا کردن فالور بیشتر و رشد فروش تبدیل شده اند. در حقیقت اکثر شبکه های اجتماعی مثل فیسبوک، توییتر، لینکدین، اینستاگرام و یوتیوب خودشان دست به کار شده اند و امکانات خوبی را برای راه اندازی کمپین های تبلیغاتی در پلتفرمشان ایجاد نموده اند. علاوه بر این به شما کمک می کنند که کاربران علاقمند به موضوع مرتبط با کسب و کار شما از بقیه جدا سازی شوند و فقط آنها را برای نشان دادن تبلیغاتتان انتخاب کنید. علاوه بر ابزارهای ارائه شده توسط این شبکه ها، کافیست از اینفلوئنسرها یا پیچ هایی که فکر می کنید تبلیغات شما را به مخاطبان درستی نمایش می دهند بهره بگیرید. آنها با پرداخت هزینه هایی که در قالب تعرفه های از پیش طراحی شده اعلام می کنند، بازدیدتان را بالا خواهند برد. نمونه یک تبلیغ که توییتر در تایم لاین به کاربران نشان می دهد

3 – بنر تبلیغاتی

شاید از آغاز به کار اینترنت تا به امروز این بنرهای تبلیغاتی هستند که بهترین و شناخته شده ترین شیوه تبلیغات در این بستر بوده و نادیده گرفتنشان کار غیر ممکنی است. بنرهای تبلیغاتی در جایگاه های از پیش تعریف شده و در قالب، ابعاد و فرمت های مختلفی ساخته و منتشر می شوند. کاربرانی که بر روی بنر مورد نظر کلیک می کنند از سایت مبدا به سایت شما یا هر سایت دیگری که تبلیغات کرده باشد منتقل می شوند. شاید قدمت بالای بنرهای تبلیغاتی و حضور گسترده ای که دارند، باعث شده کم تر مورد توجه قرار گیرند. برای همین بهتر است برای اثر گذاری بیشتر، از بنرها در کنار روش های تبلیغات اینترنتی مفید دیگر مثل تبلیغ در گوگل ادوردز یا اینستاگرام استفاده شود.

4 – پاپ آپ

جدا از حرص درآور بودنشان، لااقل روزی چند بار هنگام وبگردی مجبور می شویم تا این پنجره های به اصطلاح مزاحم و پیگیر را ببندید. پاپ آپ ها در سال های گذشته یکی از موثرترین روش های تبلیغاتی بودن و قادر هستند با یک پیشنهاد خوب، کاربر را از یک سایت به سایت دیگری که احتمالا ربط چندانی به آن ندارد منتقل کنند. اما نگرش به آنها عوض شده و بیشتر به عنوان تبلیغات مزاحم در این عرصه مشغول به کار هستند. شاید بهتر باشد که از پاپ آپ ها در همان وب سایت خودتان و صرفا جهت تشویق بازدید کنندگان به ثبت نام و یا دریافت خبرنامه استفاده کنید و بس.

5 – تبلیغات در بلاگ ها

البته منظور از تبلیغ در بلاگ این نیست که در هر بلاگی که پیدا کردید خودتان را تبلیغ کنید، بلکه تبلیغ در بلاگ ها یک شیوه تازه و غیر مستقیم از تبلیغات اینترنتی است. در این روش با استفاده از تکنیک های داستان سرایی و ساخت محتوای مفید و مرتبط با برند مورد نظر، کوشش می شود تا مزایای آن به شکلی عامیانه و خودمانی تر معرفی شود. این شیوه نسبتا تازه که کم تر کسی در مورد آن شناخت دارد، به گونه ای برنامه ریزی می شود که خود مخاطب هم در نگاه اول نمی تواند برداشت کند که مطلب مورد نظر فقط به قصد تبلیغ محصول یا برند خاصی نوشته شده است. به عنوان مثال به دنبال بزرگانی که در زمینه شغلی شما همکارتان هستند بروید، از آنها تقاضای همکاری کنید و با پرداخت پول یا حتی برگرداندن لطفشان از همین راه، بخواهید که مطلبی را در مورد بهترین محصولات بنویسند و نام محصول یا خدمات شما را ذکر کنند. این روش می تواند بازدید کنندگان و مشتریان آنها که احتمالا بیشتر هستند را از وجود داشتن شما و محصولاتتان با خبر کنند. تهیه رپرتاژ هم یک روش نسبتا شناخته شده تر از کانتنت مارکتینگ است. می توانید خودتان این محتوا را تهیه کنید و یا تهیه و انتشار آن را به کلی به وب سایتی که قصد دارید هزینه رپزتاژ آگهی را به آن پرداخت کنید بسپارید.

6 – تبلیغات در گوشی های همراه

بدون شک تبلیغات در گوشی های همراه در سال های اخیر رشد فزاینده ای پیدا کرده اند و از آنجایی که تقریبا در هر کجای دنیا تلفن همراه وجود دارد، فاصله شما با مشتریانتان از همیشه کم تر شده است. شرکت های بزرگ و پیشرو در زمینه فناوری، در سال های گذشته معمولا برای گوشی های همراه از همان تبلیغات که برای رایانه ها طراحی می شد استفاده می کردند. اما این روند عوض شده و حالا می تواند مانع نمایش تبلیغات آزاردهنده ای که در گوشی های هوشمند خوانایی کم تری دارند شد. در عوض محتواهایی که برای نمایش در صفحات کوچکتر بهینه سازی شده اند ساخته و برای کاربران نمایش داده می شود.

7 – ایمیل مارکتینگ

ارسال انبوه ایمیل بدون اینکه مزاحمت پاپ آپ ها را داشته باشند برای سال های طولانی صنعت تبلیغات در بستر اینترنت را در دست خود داشتند. اما گاهی روزانه تعداد این ایمیل ها بیشت از حد زیاد می شود، البته ما هم روش های خودمان را برای در امان ماندن از این سبک تبلیغات پیدا کرده ایم. کافیست دکمه انتقال به اسپم را انتخاب کنید تا دیگر رنگ فرستنده ایمیل های مزاحم را هم نبینید. اما واقعیت ایمیل مارکتینگ چیزی فراتر از ارسال ایمیل های آزاردهنده و بی کیفیت است. در کمپین هایی که ایمیل مارکتینگ اجرا می شود، کوشش می شود که تبلیغ مورد نظر در پوشش پیامی دوستانه، مفید و حتی حاوی پاداش طراحی شود تا شانس پاک شدن و حذف شدن از نظر کاربر را کاهش دهد. ایمیل مارکتینگ می بایست به دید یک سبک قابل تحمل و دوستانه از پیام رسانی توجه شود و نه به عنوان یک مدل تبلیغات اینترنتی. در حقیقت ایمیل مارکتینگ بخشی از یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ محسوب شود. به عنوان مثال شرکت اپل یکی از کمپانی های موفق است که به وفور و به جهت معرفی محصولات تازه خود از ایمیل مارکتینگ بهره می گیرد. این شرکت به قدری هوشمندانه تبلیغات خود را در ایمیل ها می گنجاند که در نظر اول اصلا آگهی تبلیغاتی به نظر نمی رسد، با این حال جرئت این را دارد که حتی دکمه فراخوانی به عمل (CTA) را نیز به شکلی ماهرانه در آنها می گنجاند.

8 – تبلیغات ویدیویی

از لحاظ میزان دیده شدن و سهولت انتقال پیام به کاربر شاید هیچ کدام از روش های مطرح شده تا به اینجا، به اندازه ساخت ویدیوهای تبلیغاتی موثر نیستند. دلایل دیگری مثل امکان افزایش جذابیت از راه خلق نوآوری و خیلی موارد دیگر عاملی شده که ویدیوها تاج پادشاهی تبلیغات اینترنتی را در اختیار بگیرند. ویدیوهای وایرال یا هم ویدیوهای ویروسی به قدری طرفدار دارند که باعث شده پلتفرم هایی مثل واین Vine و یا خود وب سایت یوتیوب، صرفا فقط در انتشار محتواهای اینچنینی فعالیت کنند. وب سایت های اشتراک ویدیویی معمولا ویدیوهای تبلیغاتی را پیش از پخش شدن ویدیوی اصلی به کاربر نشان می دهند. البته مواقعی هم هست که می توانید به جای ویدیو از یک بنر ساده یا متحرک برای معرفی محصول یا سرویس خود استفاده نمایید. در مجموع گیرایی تبلیغ ویدیویی یا تصویری دو برابر یک نوشته ساده است.

9 – بازاریابی مجدد

بازاریابی مجدد یا ریمارکتینگ (Remarketing) یکی از بهترین تکنیک های تبلیغات اینترنتی برای شرکت های کوچک و بزرگ است. بازاریابی مجدد نه تنها یک روش خوب برای بازگرداندن مشتری است، بلکه اجازه می دهد تا تبلیغات مشخصی را فقط به کاربرانی که قبلا از شما بازدید کرده اما تبدیل به مشتری واقعیتان نشده بودند نشان دهید. گوگل ادوردز از جمله پلتفرم های تبلیغاتی است که در پیاده سازی ریمارکتینگ استاد می باشد. این غول تبلیغاتی می تواند دقیقا به سراغ افرادی برود که بدون خرید سایت شما را ترک کرده اند. با تمرکز بر روی این دسته از افراد و نمایش پیشنهادهای بهتر، این امکان فراهم می شود که بتوانید آنها را به مشتری های بالقوه خودتان تبدیل کند. توصیه می شود که در ریمارکتینگ دقت بیشتری شود تا این مدل تبلیغات به عامل مزاحمت برای کاربر تبدیل نشود.

سخن پایانی

با وجود اینکه راه های متنوعی برای تبلیغات در بستر اینترنت وجود دارد، بهتر است که با تعیین استراتژی مناسب و ترکیب چندین روش مختلف، خودتان را به نتایج مطلوب و فروش بیشتر نزدیک کنید. در انتها این استراتژی درست شماست که نه تنها می بایست در معرفی یک محصول مشخص، بلکه در پیشبرد اهداف کلی سازمان کوچک یا بزرگی که دارید کمکتان کند. بر روی مزایا تمرکز کنید، مشکلات کاربران را پیدا کنید و دریابید که چه چیزهایی آنها را وادار به انجام خرید می کند. به یاد داشته باشید که دنبال کردن مشتری اصلی ترین و مهم ترین راه شما برای گم نشدن در این بازار پر تلاطم است.

نظرات سوالات
ثبت نظر (5 امتیاز)
سوال جدید (5 امتیاز)

نقاط قوت


نقاط ضعف


من یک ربات نیستم

آیتم های مرتبط

تبلیغات رایگان کسب و کار

آیا به دنبال افزایش دیداری برند خود هستید؟ راهکارهای مؤثری را برای تبلیغ رایگان کسب و کار خود در شبکه کشف کنید....

بهترین سایت تبلیغات رایگان

کشف کنید که چگونه بهترین سایت تبلیغات رایگان می‌تواند استراتژی تبلیغات آنلاین شما را طراحی مجدد کند. از مزایا،...

تبلیغات رایگان کسب و کار در اینترنت

در این مقاله، با تبلیغات رایگان آشنا شوید و چگونه از آن برای جذب مشتریان و افزایش رشد کسب و کار خود بهره‌برداری...

معرفی روش های بازاریابی آنلاین

به هر روشی که در آن شخص تلاش می کند تا مخاطب را جذب محصول کرده و به خرید تشویق کند بازاریابی می گویند. بازاریابی به...

کسب درآمد از تبلیغات ویدیویی

در حال حاضر تغییر چشمگیری در دنیای دیجیتال رخ داده است. از آنجایی که دیگر مانند گذشته، مصرف کننده ها جذب هر محتوایی...

قوانین فروشگاه های اینترنتی (قوانین فروش آنلاین کالا)

قوانین فروشگاه های اینترنتی به اندازه کالایی که ارائه می دهند مهم است. در واقع یکی از مهم ترین مواردی که یک کسب...

با ساخت ربات اینستاگرام در دنیا دیده شوید

با ساخت ربات اینستاگرام می توان به راحتی کسب و کار اینترنتی خود را توسعه داد. فالوورهای بیشتری جذب و درآمد بالاتری...

با تفاوت سایت مارکت پلیس و فروشگاه اینترنتی آشنا شوید

در دنیای مدرن بسیاری از افراد ترجیح می دهند از فروشگاه های آنلاین خرید کنند. سایت های فروشگاهی انواع مختلفی دارند...

با بهترین سایت سازهای خارجی آشنا شوید و سایت خود را رایگان بسازید

سایت سازهای خارجی به شما اجازه می‌دهند سایت خود را کاملا حرفه‌ای بسازید. در واقع، صرف نظر از این که یک کسب و کار...

تبلیغات دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ در طی سال‌های اخیر میزان استفاده از اینترنت و حضور مردم در فضای مجازی بسیار زیاد شده است. اصطلاح...

ارزان‌ترین روش بازاریابی به‌صورت آنلاین

آنلاین شدن کسب‌وکارها در این روزگار تبدیل به واقعیتی جدانشدنی شده است. به‌طورکلی در مقایسه با تبلیغات آفلاین...

روش های جدید تبلیغات کدامند؟

تبلیغات را می توان یکی از شیوه های ارتباطی بین صاحبان کسب و کار با مشتریان بالقوه و بالفعل در بازاریابی تعریف کرد....

کرونا کسب و کارهای اینترنتی را رونق داد

ظهور ویروسی به نام کرونا باعث ایجاد تغییرات اساسی در مناسبات اقتصادی بازارهای سراسر جهان شده است، بازارهای ایران...

تولید محتوا کلید تبلیغات اینترنتی

امروزه تبلیغات اینترنتی و تولید محتوا به بخش جدا نشدینی از یک کسب و کار تبدیل شده است. هدف از تولید محتوا کسب رتبه...

طراحی سایت توسط دارکوب با استفاده از سیستم مدیریت محتوای دارکوب. با
10 از درآمدهای این سایت صرف امور خیریه می گردد