به روز رسانی: 05 آذر 1399 ساعت 11:40:20
تاریخ ثبت: 25 آبان 1399 ساعت 13:58:50
دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کارهایی که می خواهند در بازار دیجیتال مرتبط و رقابتی باقی بمانند، یکی از ضروریات شده است. برای کسانی که در دنیای دیجیتال تازه وارد هستند، ممکن است دشوار باشد که
انواع روش های دیجیتال مارکتینگ و کانال های بازاریابی دیجیتال را که می توانید برای رشد تجارت خود استفاده کنید، جستجو کنید. از انواع بهینه سازی موتور جستجو، بازاریابی شبکه های اجتماعی، بازاریابی وابسته، بازاریابی از طریق ایمیل، بازاریابی محتوا و موارد دیگر وجود دارد.
7 نوع از انواع دیجیتال مارکتینگ
اما چگونه می توان فهمید که کدام یک از انواع روش های دیجیتال مارکتینگ برای تجارت شما مناسب است؟ ما با تهیه لیستی از برترین استراتژی های بازاریابی دیجیتال همراه با برخی از اطلاعات که به شما کمک می کنند تصمیم بگیرید کدام نوع بازاریابی دیجیتال برای تجارت شما مناسب است، این کار را آسان کرده ایم:
- بازاریابی محتوا
- طراحی وب سایت
- بهینه سازی موتور جستجو (SEO)
- بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی
- بازاریابی ایمیلی
- تبلیغات شبکه های اجتماعی
- Google Advertising/بازاریابی موتور جستجو
1. بازاریابی محتوا
بازاریابی محتوایی یکی از مهم ترین انواع دیجیتال مارکتینگ است زیرا محتوا تقریباً به انواع دیگر کمپین بازاریابی دیجیتال که شرکت شما اجرا می کند، دامن می زند. از مارکتینگ از طریق ایمیل تا مدیریت شبکه های اجتماعی، برای اجرای کمپین های مؤثر به محتوای با کیفیت بالا احتیاج دارید.
بازاریابی محتوا فرآیند تولید و به اشتراک گذاری محتوایی است که فقط جنبه تبلیغاتی آن در نظر گرفته نشده است. محتوایی که ایجاد می کنید، برای تحریک علاقه به ارائه نام تجاری شما استفاده می شود و در عین حال ارزش خاصی برای بازدیدکنندگان سایت شما دارد. اهداف مختلفی در پشت محتوایی که ایجاد می کنید وجود دارد. می تواند برای الهام بخشیدن، آموزش، ترغیب یا حتی فقط برای سرگرمی مورد استفاده قرار گیرد.
بازاریابی محتوا فقط به محتوای نوشته شده مانند پست های وبلاگ، صفحات وب سایت و کتاب های الکترونیکی اعمال نمی شود. همچنین می تواند شامل محتوای ویدئویی، اینفوگرافی، پادکست، پست در شبکه های اجتماعی و حتی وبینار باشد. انواع محتوایی که ایجاد می کنید به اهداف کمپین و مخاطبان شما بستگی دارد.
2. طراحی وب سایت
در بازار دیجیتال امروز، وب سایت یک شرکت را می توان یکی از مهم ترین کانال ها در رابطه با انواع دیجیتال مارکتینگ دانست. وقتی بازدیدکنندگان به سایت شما می رسند، شروع به بررسی و توجه به نام تجاری شما می کنند. سایت شما همچنین به آن ها خواهد گفت که درمورد محصولات یا خدماتی که شما ارائه می دهید باید چه چیزهایی را بدانند و چه ارزشی می توانید برای مصرف کنندگان خود ارائه دهید.
طراحی وب سایت شامل چندین فاکتور مختلف است. طرح سایت به تعیین صفحاتی که شامل می شود و نحوه بازدید بازدیدکنندگان از آن ها کمک می کند. در حالی که محتوای نوشته شده چگونگی دیدن و درک بازدیدکنندگان از تجارت شماست. تصاویر بصری موجود در سایت شما، مانند آرم، رنگ، تصاویر و سایر عناصر تجاری نیز مهم هستند.
3. بهینه سازی موتور جستجو (SEO)
بهینه سازی موتور جستجو یا SEO یکی دیگر از مهم ترین انواع بازاریابی آنلاین برای تجارت شما است. SEO فرآیند بهینه سازی محتوای آنلاین شما برای ایجاد ترافیک ارگانیک بیش تر از موتورهای جستجو مانند Google ،Bing و Yahoo است. این فرآیند معمولاً تأکید بر کلمات کلیدی یا عبارات خاصی در محتوای شما است که با آنچه مشتری در نوار موتور جستجو تایپ می کند کاملاً منطبق است.
جستجوگرها فقط درمورد بهبود میزان ترافیک جستجوی ارگانیکی نیست که به سایت خود بازمی گردانید. این همچنین در مورد بهبود کیفیت آن ترافیک است.
با انتشار مطالبی در مورد موضوعاتی که از نظر ارزشمندترین مخاطبان هدف شما، کسب و کار شما قادر به برقراری ارتباط با دیدگاه ها و نظرات مناسب است که به احتمال زیاد به برند شما علاقه مند هستند.
4. بازاریابی شبکه های اجتماعی
تاکنون تعداد کاربران شبکه های اجتماعی در سراسر جهان به 3.4 میلیارد نفر رسیده است. این رقم نسبت به سال گذشته 9 درصد افزایش داشته است. این بدان معناست که مشاغل کوچک که در شبکه های اجتماعی نیستند ممکن است فرصت مهمی را برای دستیابی به هدف های جدید یکی از محبوب ترین انواع بازاریابی دیجیتال از دست دهند.
بازاریابی شبکه های اجتماعی یا SMM شامل چندین فعالیت مختلف مانند بازاریابی تأثیرگذار، بازاریابی ویدیویی و تبلیغات رسانه های اجتماعی است. علاوه بر ایجاد یک استراتژی با در نظر داشتن مخاطب هدف، در حال ایجاد و ارسال محتوا در شبکه های اجتماعی نیز خواهید بود.
مدیریت شبکه های اجتماعی شامل چندین فعالیت مختلف است. علاوه بر ایجاد یک استراتژی با در نظر داشتن نیاز مخاطب هدف، شما همچنین در حال ایجاد و ارسال محتوا در کانال های اجتماعی خواهید بود. مدیریت شبکه های اجتماعی اغلب شامل تبلیغات در کانال های مختلف و همچنین سنجش موفقیت بر اساس اهداف تعریف شده شما می باشد.
5. ایمیل مارکتینگ
آیا می دانید روزانه بیش از 100 میلیارد ایمیل ارسال و دریافت می شود؟ اگرچه ایمیل نمی تواند یک تاکتیک جدید ارتباطی باشد، اما همچنان یکی از مهم ترین انواع بازاریابی دیجیتال برای کسب و کارهای کوچک برای دستیابی به مخاطبان مورد نظر است.
ایمیل مارکتینگ فرآیند ارسال پیام های هدفمند از طریق ایمیل به مخاطبین شما است. مانند سایر انواع استراتژی های دیجیتال مارکتینگ، پیام هایی که از طریق ایمیل مارکتینگ ارسال می کنید همیشه تبلیغاتی نیستند. اگرچه ایمیل مکان مناسبی برای ارائه اطلاعات در مورد کوپن ها، فروش و سایر تبلیغات است، اما می تواند یک کانال قدرتمند برای ارتباط با مخاطبان شما از طریق محتوای منحصر به فرد و ارزشمند باشد.
6. تبلیغات رسانه های اجتماعی
تبلیغات در شبکه های اجتماعی دارای قالب های مختلفی است که به کانال های بازاریابی دیجیتال که در آن ها تبلیغ می کنید بستگی دارد. بهترین رسانه های اجتماعی برای تبلیغ در نهایت به مخاطبان خودتان و این که کدام سیستم عامل ها بیش تر مؤثر هستند، بستگی دارد.
7. Google Ads/بازاریابی موتور جستجو
تبلیغات جستجوی گوگل و تبلیغات PPC از بهترین روش ها برای بهبود دسترسی شما به موتور جستجو است. هنگامی که شما کلمات کلیدی یا عباراتی را که پیشنهاد داده اید تایپ می کند، تبلیغات گوگل در صفحه نتایج موتور جستجو ظاهر می شود.