جستجو

تاثیر گوگل ادوردز بر سئو وب سایت

(15 رای)
به روز رسانی: 02 شهریور 1398 ساعت 19:42:38
تاریخ ثبت: 29 مرداد 1398 ساعت 21:19:48
آدرس کوتاه: https://sellfree.ir/16672
علی رغم آنچه که برخی افراد فکر می‌کنند، گوگل بارها اعلام کرده سئو چیزی نیست که با پرداخت پول و بدون رعایت اصول آن حاصل شود.
تبلیغات با Google AdWords به طور مستقیم باعث بهبود رنکینگ وب‌سایت شما در موتورهای جست‌و‌جو نخواهد شد، اما روش‌هایی وجود دارد که می‌توانید با کمک Google AdWords استراتژی‌های سئو خود را بهبود بخشید.
به عنوان مثال، می‌توانید از داده‌های PPC ( تبلیغات کلیکی ) خود استفاده کنید تا به فهم و بینش درستی از فرصت‌های کسب وکار خود و علایق کاربران برسید، در نتیجه با این روش در زمان و پول خود صرفه جویی کنید.
تنظیم AdWords بر کسب و کار شما، فعال کردن آن و هدایت ترافیک بالا به وب سایت شما تنها یک بعد از ظهر  وقت شما را خواهد گرفت، در صورتی که Seo ممکن است 12 ماه طول بکشد تا به نتیجه‌ای قوی برسید.
مشکل دیگر این است، اگر تمام پول و زمان خود را صرف بهبود رتبه وب‌سایت خود از طریق کلمات کلیدی و سئو کردید اما در نهایت ترافیک زیادی جذب نکردید و یا آن ترافیک به خرید منجر نشد؛ تکلیف چیست؟

استفاده از داده‌های Google AdWords برای انتخاب یک استراتژی Seo جدید، روشی فوق‌العاده برای به حداقل رساندن هزینه، زمان و از همه مهم‌تر ریسک این پروسه است، همچنین می‌توانید با کمک داده‌های  PPC خود استراتژی حال حاظر خود را تصحیح کنید و رتبه سایت  را در موتورهای جست‌و‌جو ارتقا دهید.
این ابزار به شما فرصت آزمایش ایده‌ها و رسیدن به مفاهیم جدید را خواهد داد.

در پایان این مقاله، شش نکته مهم برای استفاده از Google AdWords در جهت بهبود کسب‌و‌کار خود خواهید یافت.

چرا باید از داده‌های ادوردز استفاده کنیم؟
هر شرکت و کسب و کاری باید استراتژی سئو خاص خود را انتخاب کنند، اغلب آن‌ها به دنبال شناخت کلمات کلیدی و هدف قرار دادن آن‌ها برای یافتن فرصت مناسب هستند، این شرکت‌ها از ابزاری مانند Ahrefs, SEMrush و Moz استفاده می‌کنند.
اگر شما هم این توصیه‌های کلی درباره سئو را دنبال می‌کنید، به احتمال زیاد به دنبال سرمایه گذاری روی کلمات کلیدی با دو ویژگی
1- نرخ سرچ بالا
2- رقابت کم
و ایجاد محتوا پیرامون داده‌های به دست آمده برای درگیر کردن مخاطبین هستید.
با وجود اینکه جمع آوری این کلمات کلیدی آسان است و جست‌و‌جو برای آن‌ها نیز بالا است، ممکن است گمان کنید احتمال موفقیتتان بالا است، اما لزوما اینگونه نیست.
اگرچه این ابزار می‌توانند به شما در هدایت ترافیک به وب‌سایت کمک کند، اما این ترافیک به تنهایی برای ما مفید نیست، بلکه باید تبدیل به خرید شود یا به عبارتی، نرخ تبدیل را افزایش دهد.
اینجاست که داده‌های حاصل از Google AdWords اهمیت پیدا می‌کنند.

داده‌های PPC را جمع آوری و تحلیل کنید تا بفهمید کدام اصطلاحات بیشترین نرخ تبدیل را دارند. استراتژی Seo مناسب بیزینس خود را طراحی کنید؛ این امر بازده بالایی در جذب سرمایه برای شما خواهد داشت.

از آنجایی که بیش از نیمی از بازایابان می‌گویند بزرگترین چالش در بازاریابی محتوا آن‌ها کمبود زمان است، صرفه جویی منفعت زیادی برای شما خواهد داشت.
چه می‌شد اگر :

  • دقیقا می‌دانستید چه کلمات کلیدی را باید هدف قرار دهید، نه اینکه وقت خود را برای آزمایش و حدس زدن تلف کنید؟

  • می‌دانستید دقیقا باید از چه تگ‌ها و توضیحات متا برای جلو زدن از رقیبان خود استفاده کنید؟

  • می‌توانستید حتی از بازدیدکنندگانی که خرید انجام نداند نیز برای پیشرفت بیزینس خود بهره ببرید؟


در ادامه 6 روش استفاده از AdWords و داده‌های حاصل از آن در جهت افزایش بازده بیزینس خود را خواهید خواند.

چگونه می‌توان با استفاده از AdWords نرخ تبدیل وب‌سایت را افزایش داد؟
1- سرعت پیشرفت خود را با ریمارکتینگ افزایش دهید.
این نوع از بازاریابی فرآیندی برای نمایش تبلیغات هوشمند به افرادی است که قبلا از سایت شما بازدید کرده‌اند یا به هر نحو دیگری با نام برند شما آشنا هستند. باتوجه به اینکه حدود 96-98% افرادی که به سایت شما سر می‌زنند خرید نمی‌کنند، این ابزار فوق‌العاده قدرتمند خواهد بود.
از آنجایی که آن بازدیدکننده از قبل برند شما را می‌شناسند، احتمالا بیشتر از یک کاربر ناآشنا رغبت خرید و استفاده از سرویس‌های شما را خواهد داشت.

ریمارکتینگ به دو روش بسیار متفاوت می‌تواند به بهبود نتایج سئو وب‌سایت شما کمک کند:

الف) در مورد مشتریان بالقوه خود بیشتر بدانید
با تجزیه و تحلیل لیست بازاریابی خود و یافتن علایق مخاطبین، محصولاتی که به طور مداوم می‌خرند می‌تواند به شما در اصلاح محتوا سایت خود، کلمات کلیدی مورد استفاده و استراتژی سئو کمک می‌کند.

برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر از منو سمت راست و بالای صفحه در اکانت AdWords خود گزینه "wrench" را انتخاب کرده و مسیر زیر را دنبال کنید:

“Shared library” > “Audience manager”

پس از آن روی گزینه “Audience insights” کلیک کنید.
از آنجا می‌توانید به جزئیات بازاریابی مهمی در مورد مخاطبان خود دست یابید.


ب) جذب دوباره بازدیدکنندگانی که خرید نکرده‌اند
در 80% مواقع، 5 بار یا شاید هم بیش از این تعداد مواجهه قبلی نیاز است تا فرد از سایت شما خرید کند.
ریمارکتینگ یا بازاریابی دوباره به شما این امکان را می‌دهد تا بیشترین استفاده را از هر بازدیدکننده داشته باشید به خصوص کسانی که بلافاصله خرید نمی‌کنند، این امر بسیار مقرون به صرفه است و در زمان و هزینه صرفه‌جویی خواهدکرد.
علاوه بر این، ریمارکتینگ به بهبود آوازه نام برند شما کمک خواهد کرد؛ افراد بعدا نام تجاری شما را جست‌و‌جو خواهندکرد و از این طریق نرخ تبدیل وب‌سایت شما هم افزایش خواهد یافت. با باقی ماندن در ذهن مخاطبانتان به مطالب و محصولات اعتماد بیشتری خواهندداشت، آن را به اشتراک خواهد گذاشت و این می‌تواند به بک لینک‌ بیشتر منجر شود.

2- استفاده از گزارش‌های جست‌و‌جو
کلمات کلیدی درAdWords عباراتی است که شما آن را تعریف کرده و هدف قرار می‌دهید اما برای گوگل این کلمات کلیدی عباراتی است که کاربران در موتور جست‌و‌جو سرچ می‌کنند.

برای مثال شما عبارت کلیدی " کفش زنانه مناسب دویدن" را هدف قرار می‌دهید، اما مردم به دنبال عباراتی مانند " کفش زنانه نایک برای دویدن" یا " کفش زنانه برای ماراتن" را جست‌و‌جو می‌کنند.

گزارش نتایج و شرایط جست‌و‌جو یا همان  Search Terms report موجود درAdWords تمام عباراتی که توسط کاربران سرچ شده‌اند و به تبلیغات شما مرتبط بوده‌است را نشان می‌دهد. در نهایت شما می‌توانید این عبارات را با سئو خود هدف قرار دهید.
برای مشاهده این ابزار به اکانت خود وارد شده و روی گزینه “Search Terms” در بالای صفحه کلیک کنید.

آیا استفاده از یک عبارت خاص به عنوان کلمه کلیدی ترافیک مناسب را به وب‌سایت من هدایت خواهد کرد؟

تحت چه شرایطی افرادی که به وب‌سایت شما سر می‌زنند، خرید خواهند کرد؟

پاسخ به این سوالات و یافتن عباراتی که با نرخ بالاتری توسط کاربران سرچ می‌شوند تاثیر فوق‌العاده‌ای بر بیزینس شما خواهد داشت.

به یاد داشته باشید که یک استراتژی سئو موفق، کلمات کلیدی را نه تنها بر اساس حجم جست‌و‌جو بلکه با توجه به قصد کاربر، در جهت افزایش نرخ تبدیل هدف قرار می‌دهد.

کلمات کلیدی کوتاه و رقابتی مانند " کفش " می‌تواند تبلیغات بسیاری را به بازدید کننده نشان دهد، اما اگر کاربر، وب‌سایت شما را انتخاب نکند یا منجر به خرید نشود، تمرکز روی اینگونه کلمات ارزشی نخواهد داشت.

3- نرخ کلیک از طریق تبلیغات (CTRs)
درصد افرادی که روی یک تبلیغ کلیک کرده‌اند، نرخ کلیک (CTR) آن تبلیغ است و اندازه گیری و ثبت آن اطلاعات کارآمدی به ما خواهد داد.
به طور کلی، CTR بالا نشان‌‌دهنده تبلیغات با کیفیت است؛ بسیاری از افرادی که آن را دیده‌اند متقاعد شده‌اند که روی آن کلیک کنند.
تبدیل CTR بالا به خرید و ترافیک مناسب سود عظیمی را برای شما خواهد داشت. افزایش نرخ CTR علاوه بر وارد کردن ترافیک به صورت مستقیم به وب‌سایت شما، می‌تواند رتبه سایت شما را نیز ارتقا دهد. به همین دلیل CTR یکی از اصلی‌ترین فاکتورهای مورد استفاده در الگوریتم های گوگل است؛ که نشان می‌دهد آیا این وب‌سایت  لایق رتبه بهتر است یا نه!

هر قسمت از تبلیغ شما باید مرتبط با بخش دیگری از سئو در صفحه شما است:
AdWords Ad Headlines ➡ Title Tags

چه الگویی از تیتر ها کاربر بیشتری را جذب خواهدکرد؟ عناوینی مانند " ارسال رایگان " کاربر بیشتری را جذب می‌کند یا عنوانی مانند " بازگشت رایگان در صورت نارضایتی مشتری" ؟؟

پس از کشف الگوهایی مانند این، آن‌ها را در برچسب‌ها  و توضیحات متا وب‌سایت خود به کار ببرید تا  نرخ CTR تبلیغات شما افزایش یابد.
با توجه به مثال " ارسال رایگان " در مقابل " بازگشت رایگان در صورت نارضایتی مشتری" ، برچسب یا عنوان مطلب جدید شما می‌تواند به این شکل باشد : " کفش زنانه مناسب دویدن | ارسال رایگان | نام فروشگاه "

AdWords Ad Descriptions Meta Descriptions

دوباره به اطلاعات AdWords خود توجه کنید، بررسی کنید توضیحات مربوط به تبلیغات با CTR بالا از چه الگویی پیروی می‌کنند.
کاربران به چه جملاتی بیشتر پاسخ می‌دهند؟ کوتاه، طولانی، پیچیده یا ساده؟
هر الگویی که یافتید را در توضیحات متا خود به کار ببرید.

AdWords Keywords ➡ On-Page Content (and SEO Keywords)

رفتار کاربران، CTR و نرخ تبدیل کلمات کلیدی شما کمکتان خواهد کرد تا تشخیص دهید چه عباراتی بیشتر توسط مخاطب شما سرچ می‌شود و کدام با ارزش است.
اگر بودجه کافی برای هدایت ترافیک به وب سایتتان و آزمایش نرخ تبدیل از این طریق را ندارید، می‌توانید به CPC هر کلمه کلیدی نگاه کنید تا به تمایز میان ارزش کلمات کلیدی پی ببرید.
این دانش به شما کمک خواهد کرد تا محتوایی ایجاد کنید که هم برای بازدیدکنندگان مفید باشد و هم آن‌ها را به سمت خرید محصول سوق دهد.

بنابراین، پس از یافتن برخی کلمات کلیدی مناسب، می‌توانید آن‌ها را از 2 راه زیر هدف قرار دهید:
الف) ایجاد محتوای بلند بالا در مورد کلمات کلیدی با ارزش تجاری کم در جهت آموزش، آشنایی و پرورش مشتریان بالقوه برای برند و تجارت شما.

ب) استفاده از صفحات فرود بهینه سازی شده و هدف قرار دادن کلمات کلیدی با ارزش تجاری بالا به منظور ترقیب کاربر به خرید محصول و خدمات شما.

4- عملکرد بر اساس جغرافیای خاص
سئو را می‌توان به انواع مختلف تقسیم کرد. یکی از آنها سئو بر اساس موقعیت جغرافیایی است، که افراد خاصی را بر اساس مکان مورد نظر هدف قرار می‌دهد.
از این گذشته 60% کاربران، از تلفن‌های هوشمند و تبلت برای یافتن خدمات محلی استفاده می‌کنند و 18% از اهداف این دسته از سئو منجر به خرید می‌شود.
حتی اگر هیچ مکان فیزیکی خاصی برای استفاده در Seo محلی ندارید؛ می‌توانید از داده‌های جغرافیایی AdWords استفاده کنید.

اول از همه چگونه می‌توان از عملکرد جغرافیایی AdWords خود مطلع شد؟



برای هر مکانی- شهر، منطقه یا کشور- که می‌خواهید باید به موارد زیر توجه کنید:

الف) Conversions: کدام مناطق بیشترین میزان ثبت نام یا فروش را داشته‌اند؟

ب) Clicks, Impressions and CTR: یک منطقه جغرافیایی چقدر مستعد کلیک کردن روی تبلیغ شما است؟

سپس از طریق Google Trends ببینید کاربران این منطقه جغرافیایی چه نوع عباراتی در مورد محصولات شما یا محصولات مشابه آن سرچ می‌کنند. از این عبارات برای بهبود on-page SEO خود و اصلاح کلمات کلیدی استفاده کنید.

5 استفاده از داده‌ها و فرصت‌های شبکه
اگرچه هیچ لیست رسمی‌ای از عوامل موثر در رتبه بندی سایت‌ها توسط گوگل وجود ندارد، اما یک چیز ثابت شده است: بک لینک‌ها یک عامل قوی خارج از سایت هستند.
پس از تجزیه و تحلیل یک میلیون نتیجه حاصل از موتورهای جست‌وجو، URL هایی که در صفحه اول گوگل نشان داده ‌می‌شوند به طور متوسط بیش از 200 دامنه مرجع دارند که به آن‌ها بک‌لینک می‌دهند.

به تصویر زیر توجه کنید:



اما ساختن پیوندهایی با این حجم برای هر صفحه می‌تواند چالش بزرگی باشد. اینجاست که اهمیت Google Display Network data  مشخص می‌شود. اگر از تبلیغات نمایشی استفاده می‌کنید، می‌توانید از این داده‌ها برای ایجاد فرصت‌های عالی جهت ایجاد پیوند و بهبود رتبه سایت خود بهره ببرید.

برای یافتن این داده‌ها مطابق تصویر زیر به Placements report رفته و روی تب
“Where Ads Showed” در بالای صفحه کلیک کنید، با این کار لیستی از سایت‌هایی که تبلیغات شما در آن نمایش داده شده‌است به همراه عملکرد هرکدام نمایان می‌شود.



در مورد سایت‌هایی که مناسب به نظر می‌رسند، سعی کنید از طریق پست مهمان یا هر روش دیگری بک‌لینک بگیرید.

این فرآیند روشی آسان برای یافتن سایت‌های مرتبط برای ایجاد پیوند است و به شما کمک می‌کند تا از اطلاعات PPC خود نهایت استفاده را ببرید.

6- رسیدن به هدف از طریق سئو را تسریع کنید
سئو یک بازی طولانی است؛ با گذشت زمان می‌تواند هزینه‌های زیادی را بپردازد، اما سریع نتیجه گرفتن سخت است.
از آن‌جایی که به ثمر رسیدن آن طول می‌کشد، متقاعد کردن صاحبان محتاط بیزینس در مورد ارزش سئو کمی دشوار است.
اگر می‌خواهید یک استراتژی سئو جدید را طرح ریزی کنید یا هزینه‌هایی که تا الان داشتید را جبران کنید؛ AdWords پاسخی سریع برای شما خواهد بود.

طراحی یک استراتژی سئو کارآمد
زمانی برنده خواهید بود که نتایج حاصل از PPC را تجزیه و تحلیل کنید و روندهایی که می‌تواند به استراتژی سئو شما کمک کند را بشناسید.
با این حال، به یاد داشته باشید Seo یک پروسه طولانی مدت است، بنابراین باید خود را برای رقابت و تلاش زیاد آماده کنید.
می‌توانید با استفاده از AdWords ترافیک زیاده به دست آورید، محصولات خود را بفروشید و یاد بگیرید چه چیزی این ترافیک و فروش را زیاد می‌کند و چه عواملی تاثیر معکوس دارد.
نظرات سوالات
ثبت نظر (5 امتیاز)
سوال جدید (5 امتیاز)

نقاط قوت


نقاط ضعف


من یک ربات نیستم

آیتم های مرتبط

ثبت آگهی در گوگل

ثبت آگهي در گوگل موجب پيشرفت شاياني در کسب و کارتان مي شود.

رایگان رتبه اول گوگل باش

بودن در نتایج برتر گوگل می تواند تاثیر بسیار زیادی در افزایش فروش و برند سازی شما داشته باشد. دارکوب امکانی برای...

ثبت آگهی رایگان در گوگل

یاد بگیرید چگونه آگهی خود را به صورت رایگان در گوگل ثبت کنید و دیدار آنلاین خود را افزایش دهید. قدرت درج آگهی رایگان...

سایت های برتر آگهی رایگان

سایت های بسیار زیادی جهت ثبت آگهی در کشور وجود دارند که از معروف ترین آنها وب سایت رایگان بفروش، دیوار و شیپور می...

10 سایت برتر درج آگهی در ایران

امروزه یکی از کارهایی که در بازاریابی دیجیتال میتواند هر کسب و کاری را متحول سازد، ثبت آگهی وتبلیغ در گوگل از طریق...

معرفی چند سایت برتر ایرانی برای بک لینک سازی

با بک لینک سازی و استفاده از سایت‌های بک لینک سازی، رتبه وب‌سایت‌تان را بهبود داده و افزایش حضور آنلاین خود را...

بهترین سایت تبلیغات رایگان

کشف کنید که چگونه بهترین سایت تبلیغات رایگان می‌تواند استراتژی تبلیغات آنلاین شما را طراحی مجدد کند. از مزایا،...

سایت درج آگهی رایگان ملک

امروزه گسترش همه جانبه شبکه اینترنت تغییرات عمده ای را در زندگی روزمره افراد و کسب و کارها ایجاد کرده به صورتی که...

بک لینک چیست و چرا وب سایت به آن نیاز دارد

با کشف اهمیت بک لینک‌ها برای رشد وب‌سایت خود. یاد بگیرید بک لینک‌ها چیستند و چرا وب‌سایت شما نمی‌تواند بدون آن‌ها...

نحوه کار با وب سایت

(دارکوب به عنوان شرکت خلاق توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزیده شد)

سایت مزایده آنلاین کالا

امکان برگزاری مزایده آنلاین در سایت سلفری

قوانین سایت

(دارکوب به عنوان شرکت خلاق توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزیده شد) با توجه به آنکه در این وب سایت کلیه...

طراحی سایت توسط دارکوب با استفاده از سیستم مدیریت محتوای دارکوب. با
10 از درآمدهای این سایت صرف امور خیریه می گردد