جستجو

تفاوت سئو و گوگل ادوردز

(13 رای)
به روز رسانی: 31 خرداد 1399 ساعت 15:02:35
تاریخ ثبت: 05 خرداد 1399 ساعت 03:18:39
آدرس کوتاه: https://sellfree.ir/30528

آشنایی با تفاوت سئو و گوگل ادوردز برای سایت‌هایی که قصد دارند تبلیغات هوشمندی داشته باشند، بسیار اهمیت دارد. بسیاری از سایت‌ها برای اینکه بتوانند از موتورهای جستجوگر برای افزایش جذب کاربران خود استفاده کنند، از سئو یا گوگل ادوردز بهره می‌برند. افراد برای افزایش اطلاعات خود یا خریدهای اینترنتی، از موتور جستجوگرگوگل برای یافتن مورد مدنظر خود استفاده می‌کنند. برای همین سایت‌هایی که در رتبه‌های اول قرار دارند، بیشترین بازدید را در گوگل پیدا می‌کنند. از این راه برای معروف شدن یک سایت و افزایش ترافیک آن استفاده می‌شود. برای اینکه یک سایت بتواند از این راه‌ها استفاده کند، باید تفاوت سئو و گوگل ادوردز را به درستی بشناسد. سپس با توجه به نیازهایی که یک سایت دارد، از یکی از آن‌ها یا هر دو استفاده کند. سئو و گوگل ادوردز در بسیاری از موارد تفاوت‌هایی دارند و در بعضی از موارد نیز دارای شباهت‌هایی هستند. در این مقاله ما به شما تفاوت‌های سئو و گوگل ادوردز را می‌شناسانیم تا بتوانید بهتر سایت خود را ارتقا دهید.


این مقاله شامل سرفصل‌های زیر است:




  • سئو چیست؟

  • گوگل ادوردز چیست؟

  • تفاوت سئو و گوگل ادوردز


تفاوت سئو و گوگل ادوردز

سئو چیست؟


سئو به معنای بهینه کردن مطالب یک سایت برای تشخیص راحتتر موتورهای جستجوگر است. تمامی مطالب صوتی، ویدیویی و متنی برای موتورهای جستجو بهینه می‌شوند. برای همین یک سایت اگر به صورت مناسبی سئو شده باشد، با جستجوی کاربران در گوگل در رتبه‌های اول نشان داده می‌شود و از این طریق کاربران خود را افزایش می‌دهد. برای اینکه بتوانید سایت خود را به درستی بهینه کنید، باید در ابتدا محتوای سایت، کلیدواژه و لینک‌هایی که استفاده می‌کنید را به دقت انتخاب کنید. با این کار موتورهای جستجوگر، سایت شما را به عنوان سایت‌های مرتبط با موضوع جستجوی کاربران، مناسب دانسته و آن را به دیگران معرفی می‌کند.


برای اینکه سایت‌ها ترافیک بالایی داشته باشند از سئو به عنوان بهترین ابزار برای جذب کاربران استفاده می‌کنند. از همین رو امروزه سئوی مناسب یکی از راه‌های بازاریابی دیجیتالی است. لازم به ذکر است عبارت Search Engine Optimization به معنای بهینه سازی موتور جستجو را به صورت اختصار سئو (SEO) می‌نامند. در واقع سئو کردن یک سایت به معنای مجبور کردن موتور‌های جستجو برای بهبود افزایش میزان بازدید از یک سایت و اختصاص رتبه بالا به آن است. به عنوان مثال شما در جستجوی خرید کالای دیجیتال به صورت اینترنتی هستید، برای این منظور در مرورگر خود عبارت کالای دیجیتال را تایپ می‌کنید. اولین نتایجی که مرورگر اینترنت به شما نشان می‌دهد، وب‌سایتی است که توانسته بالاترین رتبه را از موتور جستجوگر مورد نظر دریافت کند. این رتبه‌بندی برای سایت از اهمیت بالایی برخوردار است، با اختصاص این رتبه به یک سایت افراد بیشتری آن را می‌بینند.

لازم به ذکر است گوگل برای رتبه‌بندی سایت‌های خود دارای الگوریتم خاصی است. این الگوريتم رتبه دهی گوگل بيش از 200 روش جهت اعطای رتبه به یک سايت دارد.




برای درک بهتر تفاوت بین سئو و گوگل ادوردز باید با ویژگی‌ها و عملکرد هر یک به صورت جداگانه آشنا شوید.



تفاوت سئو و گوگل ادوردز


گوگل ادوردز چیست؟


گوگل ادوردز (Google Adwords) یا گوگل ادز، پلتفرمی است که گوگل برای بازاریابی محصولات یا خدمات هر سایت در موتور جستجوی گوگل و سایت‌های وابسته به آن ایجاد کرده است. آشنا شدن با روش کار گوگل ادز به شما در فهمیدن تفاوت سئو با گوگل ادوردز کمک می‌کند.


در ادامه با روش عملکرد گوگل ادوردز بیشتر آشنا می‌شوید:


گوگل ادوردز یک روش تبلیغاتی مؤثر برای سایت‌هاست. در واقع متن تبلیغ مورد نظر را در نتایج گوگل برای جستجوهای مرتبط نشان می‌دهد. این روش را یک سیستم پرداخت به ازای هر کلیک یا PPC می‌نامند. معنی پرداخت به ازای هر کلیک این است که تبلیغ شما در صورتی که توسط یک کاربر روی آن کلیک شود، باید مبلغی را به گوگل بپردازید. بدین ترتیب هزینه‌ای که بابت تبلیغات می‌پردازید بسیار منصفانه و تأثیرگذار است.


تبلیغ محصولات یا خدمات در گوگل ادوردز به صورت یک متن کوتاه است که حاوی توضیحات و لینک URL به سایت مورد نظر است. محل قرارگیری تبلیغات گوگل ادوردز سایت شما نیز مهم است و در تعداد بازدید بیشتر سایت کسب و کارتان نیز اهمیت دارد. امروزه تحقیقات انجام شده توسط کارشناسان نشان می‌دهد که  87 درصد از کاربران عموماً صفحات اولیه جستجوی گوگل را تنها می‌بینند و به صفحات دیگر مراجعه نمی‌کنند. همین امر نشان دهنده میزان اهمیت تبلیغات در صفحه اصلی جستجوی یک عبارت یا موضوع در گوگل است.


این تبلیغات در صفحات نتایج جستجوی گوگل و محصولات گوگل مانند یوتیوب، جیمیل و هزاران وب‌سایت دیگری که در برنامه ادوردز به عنوان ناشر فعالیت دارند، قرار می‌گیرند. لازم است بدانید که ناشرهای گوگل ادز را اصطلاحاً گوگل ادسنس می‌گویند. بنابراین تبلیغ شما در یکی از این برنامه‌ها یا سایت‌ها به نمایش در می‌آید. اما این کار به همین سادگی که فکر می‌کنید نیست! تصور کنید شما گوشی موبایل می‌فروشید و تمایل دارید که در هنگام جستجوی عبارت گوشی موبایل تبلیغات مربوط به شما و کسب و کارتان نمایش داده شود. مشکل اینجاست که کسب و کارها و افراد مشابه شما که متقاضی این جایگاه هستند،بسیارند و شما باید بر سرانجام آن با یکدیگر رقابت کنید. از این رو عموماً برای دریافت این امتیاز مناقصه‌ای صورت می‌گیرد. نگران نباشید برای انجام تبلیغ در گوگل ادوردز می‌توانید از خدمات شرکت‌های حرفه‌ای در این زمینه استفاده کنید.


تفاوت سئو و گوگل ادوردز



تفاوت سئو و گوگل ادوردز


حال که با عملکرد و ویژگی‌های سئو و گوگل ادوردز آشنا شدید به تفاوت‌های این دو روش می‌پردازیم:




  • زمان نتیجه گرفتن از عملیات سئو برای سایت بیشتر از گوگل ادوردز است. با این حال نتیجه‌ای که سئو برایتان در پی دارد رتبه بالاتری را به سایت شما اختصاص می‌دهد. در مقابل نتایج استفاده از امکانات پلتفرم گوگل ادوردز بلافاصله است.

  • برای اجرای بهینه سئو یک سایت باید مداوم آن را تحت نظر داشته باشید و اقداماتی را انجام دهید. اما برای گوگل ادز نیاز به این مداومت و تلاش ندارید.

  • هزینه بهینه سازی یک سایت در مقابل تبلیغات گوگل ادوردز بسیار بیشتر است. در مقابل ترافیکی که از طریق گوگل ادوردز به دست می‌آورید هزینه دارد اما برای ترافیک سئو نیاز نیست هزینه‌ای بپردازید. در واقع هزینه سئو از طریق اقدامات کارشناسان متخصص و زمانی که برای بهینه سازی صرف می‌کنید، محاسبه می‌شود.

  • ممکن است سایت شما سئو مناسبی داشته باشد اما بازخورد خوبی از آن حاصل نشود. در مقابل گوگل ادوردز نمایش کسب و کار شما را تضمین می‌کند.

  • استفاده از کلیدواژه‌های مرتبط و دارای رتبه خوب به شما در کسب رتبه بالاتر سئو کمک می‌کند. البته استفاده از کلمات کلیدی و کلیدواژه‌ها نیازمند مهارت و دانش است. چگالی بالای کلمات کلیدی در یک متن می‌تواند تأثیرات معکوسی در رتبه‌بندی داشته باشد.

  • از طریق گوگل ادوردز می‌توانید بازگشت سرمایه‌گذاری یا ROI را به راحتی محاسبه کنید. یکی از موارد تفاوت بین سئو و گوگل ادوردز نیز همین است. تشخیص و محاسبه بازگشت سرمایه از طریق سئو کار پیچیده و زمان‌بری خواهد بود.

  • میزان استفاده از تعداد کلمات کلیدی در سئو محدود است تا بتوانید تأثیر بیشتری در کسب رتبه گوگل داشته باشید. اما این محدودیت در رابطه با تبلیغات گوگل ادوردز مطرح نیست. شما می‌توانید جامعه هدف مورد نظر خود را از طریق کلمات کلیدی بیشتری جذب کنید.

  • تنوع استفاده از مزایای گوگل ادوردز برای جذب مخاطب بالاست و این یکی از موارد تفاوت بین سئو و گوگل ادوردز است. این کار از طریق کلمات متفاوتی که در تبلیغات خود به کار می‌برید امکان‌پذیر است.

  • تبلیغات سایت شما با استفاده از گوگل ادوردز می‌تواند در صفحات مختلفی قرار بگیرد و کاربران می‌توانند آن را در بالای نتایج موتور جستجوی گوگل مشاهده کنند. برخی از این تبلیغات خصوصاً در گوشی همراه به صورت ثابت بالا یا در پایین صفحه نمایش نشان داده می‌شود.

  • از طریق امکانات گوگل ادوردز می‌توانید جامعه هدف کسب و کار خود را به صورت مستقیم از امکانات و کالاهای خود باخبر کنید.

  • با بهینه سازی سایت از طریق سئو می‌توانید کیفیت سایت و لینک‌های ورودی به آن را مدیریت کرده و آن را متناسب با نیاز کاربران تغییر دهید.

  • یکی از مهم‌ترین موارد تفاوت بین سئو و گوگل ادوردز امکان استفاده سئو برای موتورهای جستجوگر مختلف است. همان‌طور که می‌دانید گوگل ادوردز تنها بر روی موتور جستجوگر گوگل اجرا می‌شود در حالی که سئو سایت می‌توانید موتورهای مختلف جستجو را هدف قرار دهد. بدین ترتیب می‌توانید کاربرانی که از دیگر موتورهای جستجو استفاده می‌کنند را جذب کسب و کار خود کنید.



تفاوت بین سئو و گوگل ادوردز از نظر مکانیسم عملکرد و پیاده سازی آن بسیار است و هر یک در میزان جذب کاربران و رتبه بندی سایت تاثیرات متفاوتی دارند.



سخن آخر


باید بدانید که با وجود تفاوت بین سئو و گوگل ادوردز استفاده هم‌زمان از این دو تأثیر بیشتری بر میزان جذب کاربران سایت دارد. بسیاری از کسب و کارهای بزرگ که در زمینه فروش اینترنتی یا معرفی کالاها و خدمات خود موفق هستند از هر دو این روش‌ها برای رسیدن به رتبه بالاتر استفاده می‌کنند. بیان تفاوت بین سئو و گوگل ادوردز در واقع به این معنا نیست که یکی از دیگری برتری دارد بلکه به شما این امکان را می‌دهد که با آشنایی بیشتر از آن‌ها استفاده کنید.


 
نظرات سوالات
ثبت نظر (5 امتیاز)
سوال جدید (5 امتیاز)

نقاط قوت


نقاط ضعف


من یک ربات نیستم

آیتم های مرتبط

ثبت آگهی در گوگل

ثبت آگهي در گوگل موجب پيشرفت شاياني در کسب و کارتان مي شود.

رایگان رتبه اول گوگل باش

بودن در نتایج برتر گوگل می تواند تاثیر بسیار زیادی در افزایش فروش و برند سازی شما داشته باشد. دارکوب امکانی برای...

ثبت آگهی رایگان در گوگل

یاد بگیرید چگونه آگهی خود را به صورت رایگان در گوگل ثبت کنید و دیدار آنلاین خود را افزایش دهید. قدرت درج آگهی رایگان...

با تفاوت سایت مارکت پلیس و فروشگاه اینترنتی آشنا شوید

در دنیای مدرن بسیاری از افراد ترجیح می دهند از فروشگاه های آنلاین خرید کنند. سایت های فروشگاهی انواع مختلفی دارند...

بالا آوردن وب سایت در نتایج گوگل

قرار گرفتن در صفحه اول گوگل و بالا آوردن وب سایت در نتایج گوگل یکی از مهمترین دغدغه های وب مسترها و متخصصین سئو است....

سایت ساز گوگل

ساخت یک وب سایت جدید کاری غیرممکن سخت به نظر می رسد، اما شما می توانید با استفاده از سایت ساز گوگل یا Google Sites این...

تبلیغات متنی گوگل

تبلیغات گوگل یا Google Ads با بیش از یک میلیون و 200 هزار تبلیغ و تسلط بر بازار تبلیغات جستجو، قصد دارد موفقیت خود را ادامه...

اصول سئو چیست؟

سئو یا بهینه سازی موتور جستجو بنیادی ترین بخش از یک کسب و کار مدرن است. اگر شما مشغول کسب درآمد از یک فروشگاه اینترنتی...

سئو سایت چیست؟

سوال اکثر افرادی که به تازگی با سئو آشنا می شوند این است که سئو سایت چیست؟ اصلا به چه کاری می آید؟ در این مقاله قصد...

سئو کلاه سیاه چیست؟

سئوکلاه سیاه شاید اینگونه به نظر برسد که سیاست شما در موتورهای جستجو از رتبه خوبی بهره مند باشد و بهتر دیده شود...

چگونه تبلیغات گوگل را ببندیم؟

  تبلیغات گوگل یکی از روش های تبلیغ است که اکثر صاحبان کسب و کار از آن برای معرفی برند و محصولات خود استفاده...

تبلیغات در گوگل چیست؟

استفاده از تبلیغات در گوگل یا Google Ads ممکن است بهترین تصمیمی باشد که برای تبلیغ تجارت خود می گیرید، این اغراق نیست. مردم...

۷ فاکتور اصلی رتبه بندی سایت در موتور جستجوی گوگل در سال جاری

موتور جستجوی گوگل به عنوان رایج ترین موتور جستجوی جهان شناخته می شود. این موتور جستجو، سایت ها را بر اساس رتبه بندی...

چگونه می توان رتبه اول گوگل بود ؟

قبل از پاسخ دادن به سوال چگونه می توان رتبه اول گوگل بود ؟ باید از خود بپرسیم که، چرا باید سعی کنیم در صفحه اول باشیم؟ تحقیقات...

تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو

امروزه تأثیر شبکه های اجتماعی بر سئو جزو مباحث اصلی مطرح شده در کسب و کار های مختلف می باشد. با توجه به اینکه شبکه...

طراحی سایت توسط دارکوب با استفاده از سیستم مدیریت محتوای دارکوب. با
10 از درآمدهای این سایت صرف امور خیریه می گردد