جستجو

اصول سئو چیست؟

(16 رای)
به روز رسانی: 03 آذر 1399 ساعت 12:34:50
تاریخ ثبت: 23 آبان 1399 ساعت 01:43:34
آدرس کوتاه: https://sellfree.ir/43424

سئو یا بهینه سازی موتور جستجو بنیادی ترین بخش از یک کسب و کار مدرن است. اگر شما مشغول کسب درآمد از یک فروشگاه اینترنتی بوده ولی اهمیت چندانی به بهینه سازی سئوی وب سایتتان نداده باشید، با در اختیار داشتن جایگاهی که مثلا در صفحه 6 گوگل به شما اختصاص داده شده، نمی توانید انتظار سیل خریداران آن هم از نوع وفادارش را داشته باشید. تا به امروز مطالعات بسیاری بیانگر این واقعیت بوده که بهینه سازی سئو چه میزان مهم و ضروری است. هنوز باور ندارید، بد نیست نگاهی به چند نمونه آماری زیر بیندازید:




  • نزدیک به 93 درصد از ترافیک هایی که وارد وب سایت ها می شوند توسط موتورهای جستجو هدایت شده اند.

  • 75 درصد از کاربرها صفحه شماره 1 جستجو را حتی به پایین اسکرول نمی کنند و انتخاب خود را به همان چند خط و وب سایت اولی که به آنها نشان داده می شود محدود می کند. خلاصه همان دو سه لینک اول را نهایتا کلیک می کنند.

  • بیش از 60 درصد از بازاریاب ها معتقد هستند که بهینه سازی سئو و افزایش ترافیک ارگانیک روی وب سایت جزو اولین اولویت های برنامه ریزی شده آنها است.

  • اولین وب سایتی که در سرچ گوگل به کاربر نشان داده می شود، نرخ کلیک یا (CTR (Clickthrough rate حدودا 34 درصدی دارد، یعنی کاربرها تمایل دارند که وارد همان نتیجه اول شوند.


با در نظر گرفتن تمامی موارد بالا، درک اینکه سئو نه فقط پیدا کردن یک استراتژی خوب برای پیشرفت و بیشتر دیده شدن، بلکه یک نتیجه گیری درست از تمامی روش های قابل اجرا خواهد بود.

آیا می دانستید که فقط 44 درصد از مشاغل به سمت سئو کردن وب سایت خود و رعایت اصول سئو روی آورده اند؟

اگر تا به حال در این مسیر قدم نگذاشته و یا سرمایه گذاری نکرده اید، باید بدانید که یک موقعیت بزرگ در بازار را از دست داده اید. این موقعیت شانس شما برای تبدیل شدن بازدید کنندگان به خریدارهای بالقوه را رقم می زند.


تفاوت بسیاری میان قوانین و اصول وجود دارد. در حالیکه قوانین را می تواند بسته به موقعیت های متفاوت زمانی و مکانی تغییر داد، اما اصول همواره بدون هیچ عذر و بهانه ای می بایست رعایت شوند. برای همین در این مطلب شما را با 7 مورد از اصول سئو که می تواند در طراحی کمپین های تبلیغاتی موفق یاری ‌تان کند آشنا خواهیم کرد.

1 - جستجوی کلمات کلیدی و ادغام کلمات کلیدی


کاربرها بعد از باز کردن صفحه گوگل، کلماتی را جستجو می کنند که مرتبط با نیازهای آنها است. شما در عین حال که خدمات خود را به درستی در وب سایتتان تعریف کرده اید، می بایست زمان و هزینه قابل توجهی را صرف پیدا کردن این کلمات کلیدی کوتاه و بلند کنید و سپس، آنها را به درستی در قسمت های مختلف وب سایت یا فروشگاه آنلاین مورد نظر جایگذاری نمایید. در پایین این دو مورد را شرح می دهیم.



جستجوی کلمات کلیدی


جستجوی کلمات کلیدی و در مرحله بعد یکپارچه سازی آنها دو بخش کاملا مجزا از یکدیگر هستند. کلمات کلیدی خود را می توانید از طریق وب سایت های مختلفی مثل AdWords ، Google Trends ، Moz Keyword Explorer و یا SEMrush جستجو و پیدا کنید. همچنین هر کدام از کمپین های شما ممکن است کلمات کلیدی مخصوص به خودشان را داشته باشد.


یک ترفند خوب این است که برای شروع بهتر است که به سراغ پیدا کردن کلمات کلیدی بلند (long-tail keyword) بروید. کلمات کلیدی بلند شامل کلید واژه های می شوند که حداقل سه قسمتی یا بیشتر باشند. به عنوان مثال می توان بر روی " خدمات لوله کشی در شهر تهران " یا " استخدام مترجم در کرج " تمرکز داشت.


جستجوی کلمات کلیدی

 

این دسته از کلمات کلیدی در مقایسه با کلید واژه های کوتاه که فقط یک یا نهایتا دو کلمه ای هستند، برای وب سایت شما به شکل قابل توجهی اثر بخشی بهتری دارند. اما اگر کاربری به دنبال کلمه لوله کش یا مترجم بگردد، برای موتور جستجویی مثل گوگل، فهمیدن اینکه وی دقیقا چه قصدی دارد کمی مشکل می شود. اصلا گوگل ممکن است فکر کند که کاربر به دنبال معنای این دو کلمه می گردد، یا اینکه حتی می خواهد این دو تخصص را بیاموزد. احتمالا گوگل در سناریوی احتمالی آخر، احتمال می دهد که کاربر به دنبال افرادی که این تخصص ها را دارند می رود و نتایج مرتبط را به او نشان خواهد داد.


کلمات کلیدی کوتاه قادر نیستند که مقصود کاربر را به درستی به موتور جستجو اطلاع بدهند و برای همین، توانایی کم تری در منتقل کردن ترافیک های با ارزش به وب سایت شما دارا هستند. شانس نمایش داده شدن وب سایت شما با این اوضاع کم تر شده و احتمالا به عنوان یک وب سایتی که فقط به مترجم مربوط است در صفحات بعدی گوگل نمایش داده می شود. از طرف دیگر کار کردن بر روی کلمه کلیدی " استخدام مترجم در کرج " به شما اطلاع می دهد که کاربر وارد شده به سایت، به احتمال بالا ساکن شهر شماست.

جستجوی کلمات کلیدی به شما کمک می کند که این کلمات کلیدی بلند و طلایی را پیدا کرده و متقاضیان بیشتری را پیدا کنید.

ادغام کلمات کلیدی


وقتی که کلمات کلیدی مورد نظر شما پیدا شد، نوبت به گنجاندن و ادغام آنها در وب سایتتان می رسد. ادغام سازی درست کلمات کلیدی یکی از نکات ضروری در اصول سئو می باشد. اگر می خواهید در جستجوهای مرتبط با کسب و کار شما، رتبه بهتری پیدا کنید، می بایست روش درست ادغام کردن را بیاموزید.


به هنگام گنجاندن کلمات کلیدی در جاهای درست، سعی کنید تا آنها را به شکلی طبیعی در مقالات به کار ببرید. اگر بیش از حد از یک کلمه کلیدی در صفحه ای استفاده کنید، به keyword stuffing یا استفاده زیادی از کلمات کلیدی محکوم می شوید. از دید گوگل keyword stuffing یک امتیاز منفی محسوب می شود و وب سایت شما را به مقدار زیادی متحمل جریمه خواهد کرد.

با ادغام سازی درست کلمات کلیدی به سایت خودتان کمک می کنید تا بیشتر در جستجوهای مرتبط گوگل نمایش داده شود. در حقیقت این شیوه می تواند راهی درست برای به موفقیت رساندن کمپین و رشد کار شما باشد.

2 – بر روی تجربه کاربری تمرکز کنید


اگر می خواهید بفهمید که چطور می توان سئو را بهبود داد، بهتر است کار را از تحلیل تجربه کاربری آغاز کنید. تجربه کاربری نقشی اساسی در سئو ایفا می کند. هر زمان که شخصی از سایتتان بازدید می کند، شما قطعا دوست دارید که این تجربه برای او مثبت بوده باشد و محتواهایی که به چشمش می خورد را بپسندد.


 

تجربه کاربری

 

گوگل هم تجربه کاربری را به عنوان معیاری برای رتبه بندی وب سایت ها مد نظر گرفته است. اگر مردم از وب سایت شما لذت ببرند، ترجیح می دهند که زمان بیشتری را در آن سپری کنند. به این مدت زمان اصطلاحا Dwell Time یا زمان ماندگاری کاربر در صفحه ای مشخص گفته می شود. زمان ماندگاری از طریق محاسبه فاصله زمانی مابین لحظه ای که کاربر وارد سایت مورد نظر شده و سپس به گوگل بازگشته و به دنبال نتیجه دیگری می گردد محاسبه می شود. هنگامی که زمان ماندگاری شما بالا باشد، گوگل این عدد زمانی را به عنوان یک امتیاز مثبت حساب می کند و شانس نمایش داده شدن وب سایت شما به کاربرانی که کلمات مشابهی را جستجو می کنند بالا می برد.</P


در اینجا با چند روش برای بهبود تجربه کاربری روی وب سایت ها آشنا می شوید:



بهبود سرعت صفحات


سرعت لود شدن صفحات، موضوعی ضروری برای هر چه بهتر بودن تجربه کاربر در بازدید از وب سایت ها به شمار می رود. مخاطبان شما اصلا دوست ندارند که زمان زیادی را برای باز شدن صفحه ای که می خواهند خیلی سریع نمایش داده شود صرف کنند. اگر این طور نباشد، نیامده راهشان را به طرف دیگر رقیبانتان کج می کنند. 83 درصد از مردم انتظار دارند که وب سایت ها نهایتان ظرف مدت 3 ثانیه بازد شوند. اگر فکر می کنید که سرعت لود شدن صفحات وب سایت شما به اندازه کافی بالا نیست، بدانید که مشتریان با ارزشی را در اثر همین ضعف از دست خواهید داد.



چطور سرعت صفحات را بهبود ببخشیم؟


برای شروع می توانید از ابزار گوگل به نام PageSpeed Insights که کمک می کند سرعت باز شدن وب سایت را به دست آورید استفاده کنید. این ابزار مفید معیارهایی را ارائه می کند که زمان لود شدن سایت در وضعیت دسکتاپ و موبایل جزو آنهاست. Google PageSpeed Insights علاوه بر نمایش نتایج مربوط به سرعت لود شدن، مشکلاتی که باعث شده سرعت وب سایت شما پایین باشد را هم مطرح کرده تا بتوانید خودتان را سریع تر به رکورد زیر 3 ثانیه برسانید.


 

سرعت سایت

 

اگر فکر می کنید تجربه کافی برای بهبود سرعت وب سایت ندارید بهتر است از متخصصان دیجیتال مارکتینگ در این زمینه کمک بگیرید.



نویگیشن های ساده


جهت یاب یا نویگیشن ها از عناصر ضروری ظاهر وب سایت هستند. هنگامی که کاربر وارد سایتی می شود، به دنبال راهی برای هر چه سریع تر یافتن مطلب یا محصول مورد نظر می گردد، اگر نویگیشن های شما بی نظم باشد، تجربه کاربری وی را دچار مشکل خواهد کرد.


هنگام راه اندازی نویگیشن، باید از تیترها و دسته بندی های کلی شروع کنید، نه اینکه از همان اول وارد جزییات و تیترهای کم اهمیت تر شوید. این عناوین قادرند محتواهای شما را در حداکثر چند دکمه اصلی خلاصه کنند. سپس منوی شما به زیر مجموعه هایی که شاخه های جزئی تری از عناوین اصلی هستند تقسیم می شود و در زیر منوها، آنها را به سمت جزییات بیشتر هدایت خواهید کرد.

به عنوان مثال شرکتی می خواهد کاربران را به بخش خدمات تعمیر کولرهای گازی هدایت کند، برای سهولت کاربران می توانید ابتدا عنوان اصلی " خدمات "  را قرار دهید. می توانید در پایین این منو به صورت مفصل تر عمل کنید و مثلا خدمات را به قسمت هایی مثل سیستم های گرمایشی، تهویه هوا و سپس کولر گازی تفکیک کنید. بعد از قرار گرفتن موس روی کلمه کولر گازی، گزینه تعمیرات کولر گازی به کاربر نشان داده می شود.

نویگیشن این مثال به صورت زیر باید باشد:

سرویس ها > خدمات کولر گازی > تعمیر کولر گازی

این مسیر سر راست و آسان باعث می شود تا مخاطب راه درست برای گرفتن خدمات تعمیرات مورد نظر را در یک چشم به هم زدن پیدا کند.



استفاده از تصاویر چشم نواز


تصاویر هم بخش مهمی از وب سایت را تشکیل می دهند. اگر بازدید کننده با دیواری از نوشته مواجه شود، انگیزه اش برای پیشروی را از دست می دهد. خیره شدن به صفحاتی که تصاویر گرافیکی طراحی شده و کلی عکس را شامل می شوند جذابیت بیشتری داشته و انگیزه کاربر را هم بیشتر می کند.


 

تصاویر فلت

 

از به کار بردن تصاویر بیشتر در وب سایت خود هراس نداشته باشید. این تصاویر می تواند شامل انواع عکس و وکتورها، ویدیوها و همینطور اینفوگرافی ها باشند.


همچنین تصاویر به خوبی می تواند اطلاعات حیاتی را به کاربر منتقل کند و مانع رد شدن و اسکرول سریع از روی مطلب یا سرویس مهمی که ارائه کرده اید شوند. خلاصه تصاویر به هر چه بهتر دیده شدن شما کمک می کنند.

3 – بهینه سازی عناوین صفحات


Title tags یا تیتر صفحات، دیگر قاعده مهم در اصول سئو می باشد. هنگامی که کاربر مشغول جستجو در گوگل است، اولین چیزی که می بیند عنوانی است که در بالای آدرس وب سایت شما نوشته شده است. این اصل مهم از شما می خواهد که عناوین خود را بهبود ببخشید. از آنجایی که خط اول آنچه به چشم کاربر می خورد (آن هم با رنگ و فونت درشت نمایش داده می شود) اهمیت بالایی دارد، سعی کنید که نشان دهید همان چیزی که دنبال کرده را به وی خواهید داد.


جهت بهبود تیتر و عناوین صفحات بهتر است که از کلمات کلیدی ادغام شده که قبلا یافته اید استفاده کنید. به این صورت مطمئن می شوید که کاربر دقیقا صفحه ای را پیدا می کند که دنبال می کرده است. مثلا کاربری به دنبال مغازه گل فروشی می گردد، شما هم قصد دارید تا صفحه ای را کار کنید که کلید واژه اصلی آن " بهترین گل فروشی برای مراسم ها " است. در اینجا سه مثال می زنیم که می تواند بهترین تیتر برای صفحه پر بازدید شما باشد:




  • 10 گل فروشی ایده آل برای مراسم عروسی

  • معرفی بهترین گل فروشی ها برای مراسم ها: 10 برنامه ریزی که باید پیش از مراسم عروسی انجام دهید

  • بهترین برنامه ریزی ها برای تحت تاثیر قرار دادن میهمانان مراسم عروسی


بهینه سازی عناوین کمک می کند تا هدایت کننده بهتری برای کشاندن کاربران بیشتری به وب سایت و نهایتا کسب و کارتان باشید.

4 – بهینه سازی توضیحات متا


در کنار بهینه سازی عناوین، ارتقا وضعیت توضیحات متا (meta description) به همان اندازه ضروری و اثرگذار است. توضیحات متا همان سه الی چهار خط نوشته ای است که درست در زیر تیتر اصلی در جستجوهای گوگل به معرض نمایش گذاشته می شود. در حقیقت کاربر با خواندن قسمتی از این توضیح مختصر، متوجه می شود که با کلیک کردن بر روی آن با چه محتواهایی رو به رو خواهد شد.


شما برای توضیحات متا حداکثر 150 الی 160 کاراکتر فضا در اختیار دارید و بعد از آن، نوشته شما خلاصه شده و نمایش داده نمی شود. بهتر است به شکلی هوشمندانه از کلمات و جملاتتان برای پر کردن این چند سطر استفاده کنید. توضیح متا را نه با بخشی از نوشته موجود در آن صفحه، بلکه با خلاصه ای از آنچه کاربر با کلیک کردن روی لینک سایت شما رو به رو می شود پر کنید.



5 – انتشار محتواهای با ارزش برای مخاطب ها


اگر می خواهید که سئوی بهتری داشته باشید، همین حالا به سراغ برنامه ریزی برای کانتنت مارکتینگ یا همان بازاریابی بر اساس محتوا بروید.


کانتنت مارکتینگ به عنوان یکی از اصول مهم سئو می تواند حجم عظیمی از ترافیک و کاربر را به سمت شما هدایت کند. پی ریزی استراتژی درست محتوایی در کنار کشاندن کاربرهای بیشتر، زمان ماندگاری آنها کنار شما را بیشتر کرده و گوگل را از با ارزش بودن محتواهایتان مطلع می کند.</P


 

اینفوگرافیک

 

برای شروع برنامه ریزی برای بازاریابی محتوایی ابتدا با انواع محتواهای موجود در این فضا آشنا شوید:</P




  • بلاگ ها

  • ویدیوها

  • اینفوگرافی ها

  • ای بوک یا کتاب الکترونیک

  • راهنماها


با بهره گیری از قالب های محتوایی بالا می توانید انگیزه بیشتری در مخاطب خود ایجاد کنید.


برای تولید محتوا بهتر است بر روی سر تیترهای مرتبط با صنعت و کار خودتان بروید. هدف شما این است که مشتری را به سمت محتوایی که با کار شما همخوانی دارد بکشانید. اگر به سراغ نوشتن در مورد محتواهایی که به شما ارتباط ندارد بروید، افرادی به بازدید وب سایت شما خواهند آمد که تمایلی به استفاده از محصولات و سفارش خدماتتان ندارند.

برای درک بهتر این موضوع یک بار دیگر به سراغ مثال بهترین مغازه گل فروشی برای مراسم ها برویم.

تصور کنید که شما شرکتی هستید که در زمینه تولید و فروش کولر گازی فعال است، حالا استفاده از مطلب بالا در وب سایت شما باعث می شود که عروس و دامادهایی که در پی تدارک مراسم عروسی هستند به دیدن شما بیایند.

نوشتن این مطلب یا هر مطلب پر طرفدار دیگر، در بهترین حالت باعث می شود که افراد بیشتری از حضور شما مطلع شوند. اما زمانی این اتفاق می افتد که احتمالا نیازی به خدمات شما ندارند. برای همین می بایست از کلمات کلیدی درستی که خریداران کولرهای گازی را هدف می گیرد استفاده کنید.

بازاریابی محتوایی فرصت ایده آلی را برای اشتراک گذاری دانش شما با مشتریانی که به دنبالتان می گردد فراهم می کند. هنگامی که دانش خودتان را در اختیار دیگران قرار می دهید، کسب و کارتان را به عنوان یک شرکت قدرتمند نشان می دهید. این یک روش درست برای ایجاد اعتماد بیشتر نیز محسوب می شود.

اگر به دنبال بهبود سئو هستید، کانتنت مارکتینگ چاره کار شماست. کانتنت مارکتینگ به طور خلاصه یعنی بازدید کننده بیشتر و ماندگاری طولانی تر آنها.

6 – برچسب گذاری تصاویر


هنگامی عکس های و تصاویر گرافیکی را آماده بار گزاری و قرار دادن در صفحات مربوطه می کنید، باید از خوانا بودن عکس ها در هر شرایط نیز مطمئن شوید. Alternate Text یا Alt Text نوشته های جایگزینی هستند که می توانید بر روی عکس ها بگذارید. از آنجا که گوگل از خواندن تصاویر و عکس ها چیزی متوجه نمی شود، این Alternate Text است که عکس ها را به کلمات جستجو شده کاربران ربط می دهد.
علاوه بر آن زمان هایی وجود دارد که تصاویر شما به هر دلیلی در مرورگر کاربر بارگذاری یا اصطلاحا لود نمی شود، اینجا کاربرد دیگر نوشته های جایگزین نمایان می شود و به جای عکس، نوشته ای که برای آن قرار داده اید به او نمایش داده می شود. تگ گذاری عکس ها یکی از اصول جدا نشدنی سئو هستند و به بهتر ایندکس شدن وب سایت ها در گوگل کمک رسانی می کند.



7 – لینک دهی داخلی


لینک دهی داخلی (Internal linking) اصل شماره هفت در اصول سئو بوده و تاثیری مستقیم بر روی افزایش زمان ماندگاری (dwell time) کاربر بر روی وب سایت شما دارد. هنگامی که در مطلبی که کاربر مشغول خواندن آن است، لینک مطلب دیگری که با آن مرتبط است را قرار می دهید، شانس خود برای حفظ طولانی تر وی و مطالعه نوشته های بیشتر را بیشتر خواهید کرد.


لینک های داخلی انگیزه کاربر را بیشتر می کند و او را تشنه یافتن دانش بیشتر و کسب اطلاعات با ارزش تری در مورد کسب و کار شما می کند. لینک داخلی یعنی تشویق کاربر به یادگیری مطالب جدید. آنها می توانند با مطالعه مقاله های بیشتر، ضمن افزایش دانش خود، ناخواسته با برند شما هم بیشتر آشنا شوند.


هنگامی که لینک سازی داخلی را انجام می دهید، سعی کنید که انکر تکست (Anchor Text) های مرتبطی را برای لینک ها انتخاب کنید. انکر تکست نوشته ای است که در ادامه لینک شما دیده می شود و در حقیقت جزیی از لینک است. انکر تکست به کاربر و موتور جستجو کمک می کند تا درک بیشتری از محتوای لینک داشته باشد.



کلام پایانی


وقتی می شنویم که بیش از 89 درصد از بازاریاب ها به دنبال سئوی موفق هستند، نمی توانیم بی کار بنشینیم و از این موقعیت ایده آل برای رشد کسب و کارمان استفاده نکنیم. با رعایت اصول سئو نه تنها برنامه ریزی شما سر و سامان می گیرد، بلکه کاری می کند که ترافیک بیشتر و در نتیجه کانورژن یا همان مشتری های بیشتری را در کنارتان حس خواهید کنید.

نظرات سوالات
ثبت نظر (5 امتیاز)
سوال جدید (5 امتیاز)

نقاط قوت


نقاط ضعف


من یک ربات نیستم

آیتم های مرتبط

بهترین و محبوب‌ترین سرگرمی برای بازنشستگان چیست؟

بهترین و محبوب‌ترین سرگرمی برای بازنشستگان چیست؟ بازنشستگی مرحله ای از زندگی است که زمان آزاد و فرصت های فراوانی...

بک لینک سازی چیست؟

در این مقاله، مفهوم اصلی بک لینک سازی چیست؟ (ایجاد پیوندهای برگشتی) و اهمیت آن در افزایش اعتبار و رتبه وب‌سایت شما...

بک لینک طبیعی چیست؟

در اینجا درباره اهمیت بک لینک طبیعی در بهبود رتبه وب‌سایت شما می‌آموزید. مزایا، استراتژی‌ها و پرسش‌های متداول...

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

اینفلوئنسر مارکتینگ روشی جدید و خلاقانه در بازاریابی مدرن است. احتمالا کلمه اینفلوئنسر برای شما ناآشانا باشد یا...

ایمیل مارکتینگ چیست؟

این روز ها اسم ایمیل مارکتینگ یا به عبارت ساده تر همان بازاریابی از طریق ایمیل را خیلی از ما شنیده‌ ایم. اگر همین...

اینستاگرام مارکتینگ چیست؟

اینستاگرام مارکتینگ یا بازاریابی اینستاگرام امروزه بسیار معروف شده است. در واقع می توان گفت بازاریابی اینستاگرام...

بازاریابی الکترونیکی چیست؟

بازاریابی وب، بازاریابی دیجیتال، بازاریابی اینترنتی یا بازاریابی آنلاین؛ همه این کلمات به طور مترادف برای بازاریابی...

استراتژی بازاریابی چیست؟

Marketing strategy یا استراتژی بازاریابی، کارهایی مانند گفتگو و مذاکره با شرکت رقیب است که شما انجام می دهید تا فرصتی در...

SEO مخفف چیست؟

چند وقتی است که در هنگام وبگردی و جستجو در گوگل و دیگر موتورهای جستجو، به دفعات با اصطلاح SEO یا همان سئو مواجه می...

سئو سایت چیست؟

سوال اکثر افرادی که به تازگی با سئو آشنا می شوند این است که سئو سایت چیست؟ اصلا به چه کاری می آید؟ در این مقاله قصد...

کلیدی ترین اصول تولید محتوا برای سایت جهت افزایش چشمگیر مخاطب

محتوا پادشاه است. حتما شما هم این جمله مشهور بیل گیتس رو شده اید. وقتی دنیای کسب و کار را بررسی می‌کنیم، متوجه می‌شویم...

سئو کلاه سیاه چیست؟

سئوکلاه سیاه شاید اینگونه به نظر برسد که سیاست شما در موتورهای جستجو از رتبه خوبی بهره مند باشد و بهتر دیده شود...

معایب بازاریابی شبکه ای چیست؟

قبل از شروع درباره ی معایب بازاریابی شبکه ای در ابتدا تعریف بازاریابی شبکه ای را برای شما توضیح می دهیم. بازاریابی...

تبلیغات در گوگل چیست؟

استفاده از تبلیغات در گوگل یا Google Ads ممکن است بهترین تصمیمی باشد که برای تبلیغ تجارت خود می گیرید، این اغراق نیست. مردم...

طراحی سایت توسط دارکوب با استفاده از سیستم مدیریت محتوای دارکوب. با
10 از درآمدهای این سایت صرف امور خیریه می گردد