جستجو

آنالیز کلمات کلیدی سایت

(18 رای)
به روز رسانی: 03 آذر 1399 ساعت 15:16:59
تاریخ ثبت: 28 آبان 1399 ساعت 15:21:43
آدرس کوتاه: https://sellfree.ir/43817
آنالیز کلمات کلیدی سایت یکی از موضوعات اساسی است که باید در پیاده سازی سایت و محتوای آن مورد توجه قرار گیرد. انجام تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی وب سایت برای رتبه بندی شما نسبت به رقبای خود یک روش استراتژیک برای گرفتن جهت برای سئو و استراتژی بازاریابی محتوا وب سایت شماست.

این بخش مهمی از یادگیری نحوه انجام تحقیق موثر در مورد کلمات کلیدی است. انجام تحلیل کلمات کلیدی فواید بسیاری دارد:

  • مشاهده عملکرد سایت های دیگر

  • شناسایی شکافها و فرصتهای کلمات کلیدی

  • رد صلاحیت کلمات کلیدی که از دسترس شما خارج است.

  • با استفاده از یافته های خود برای ایجاد محتوای SEO در آینده و هدایت استراتژی خود


با استفاده ازAlexa’s Marketing Stack، می توانید به راحتی کلمات کلیدی وب سایت رقبای خود را بررسی کنید و تمام تحقیقات خود را در یک فضای کاری قرار دهید. به این ترتیب می توانید برنامه های آینده سئو خود را با دقت بیشتری مدیریت کرده و در جریان رقابت باشید.

در این مقاله ما ۷ مرحله برای انجام آنالیز کلمات کلیدی سایت و همچنین مراحل بعدی پس از اتمام تجزیه و تحلیل شما را بحث خواهیم کرد:

۱-  توانایی سایت خود را برای رقابت برای کلمات کلیدی خاص بررسی کنید.

۲- رقبای خود را پیدا کنید.

۳- کلمات کلیدی ارگانیک را برای هر سایت مشخص کنید.

۴- کلمات کلیدی پرداخت شده را برای سایت های خاص شناسایی کنید.

۵- رقابت پرداخت شده را برای سایت های جداگانه مشخص کنید.

۶- کلمات کلیدی را در چندین سایت مقایسه کنید.

۷- با تحلیل کلمات کلیدی وب سایت خود چه کار کنید.

مراحل هفت گانه تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی سایت


حال به تشریح مراحل آنالیز کلمات کلیدی سایت می پردازیم:

۱- توانایی رقابت سایت خود را بررسی کنید.


قبل از اینکه رقبا را ارزیابی کنید، باید خودتان را بسنجید. شما باید توانایی سایت خود را در رتبه بندی کلمات کلیدی رتبه بندی کرده و در جستجو نمایش دهید.

برای تجزیه و تحلیل توانایی رتبه بندی سایت خود، از ابزار دشواری کلمات کلیدی استفاده کنید. ابزار دشواری کلمات کلیدی بر اساس عملکرد گذشته شما در عملکرد در ایجاد ترافیک فعلی، به سایت شما یک امتیاز قدرت رقابتی می دهد.

امتیاز قدرت رقابتی در مقیاس 1 به 100 است. هرچه امتیاز شما بیشتر باشد، رتبه بندی سایت برای کلمات کلیدی برای سایت آسان تر خواهد بود. هنگام استفاده از ابزارهایSEO Alexa ، نمره رقابت را به کلمات کلیدی اختصاص می دهید.

همانطور که برنامه های کلمات کلیدی خود را ایجاد می کنید، نمره رقابت کلمات کلیدی را با نمره قدرت رقابتی سایت خود مقایسه کنید. اگر نمره رقابتی بالاتر از نمره قدرت رقابتی سایت شما باشد، برای یک کلمه کلیدی رتبه بندی دشواری خواهید داشت.

اما اگر امتیاز کلمه کلیدی کمتر از امتیاز شما باشد، گزینه خوبی برای برنامه ریزی کلمه کلیدی شما است.

۲- رقبای خود را پیدا کنید.


هنگامی که نوار توانایی خود را برای رتبه بندی تعیین کردید، برای آنالیز کلمات کلیدی سایت، وقت آن است که بیرون بروید و رقبای خود را پیدا کنید. اگر قبلا لیستی از رقبا ندارید، می توانید از ابزارهای الکسا برای ایجاد لیستی از سایت ها استفاده کنید.

با استفاده از ابزار همپوشانی مخاطبان، می توانید با ورود به یک سایت هدف (که می تواند سایت شما باشد یا سایتی که می دانید رقیب محبوب است) لیستی از رقبای احتمالی تولید کنید. این ابزار گزارشی از وب سایت های مشابه را تولید می کند که مخاطبان خود را مانند سایت مورد نظر به اشتراک می گذارد.

از این گزارش، می توانید لیست خود را جستجو کنید تا رقبای مرتبط تری را براساس موارد زیر پیدا کنید:

  • صلاحیت یک سایت براساس سطح بازدید: همه سایت هایی را که دارای سطح بازدید بسیار بالاتر یا بسیار پایین تر از سایت مورد نظر شما هستند، از لیست خود حذف کنید. این لیست شما را به سایتهایی که بیشتر شبیه هدف هستند، محدود می کند.

  • صلاحیت یک سایت توسط مخاطبان همپوشانی دارد: از امتیاز همپوشانی برای تعیین اینکه آیا سایتها مخاطب مشابهی دارند، استفاده کنید. وقتی این امتیاز بالا است، نشان می دهد بازدیدکنندگان سایت مشابه وب سایت هدف هستند.

  • صلاحیت یک سایت توسط رتبه الکسا: نگاه کنید تا ببینید محبوبیت سایت چقدر است. هرچه تعداد کمتر باشد، محبوبیت بالاتر خواهد بود. سایتهایی را انتخاب کنید که دارای رتبه الکسا باشند. در جایی نزدیک به رتبه سایت هدف.

  • به محل کار خود اضافه کنید: همانطور که سایتهایی را برای استفاده در لیست تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی رقابتی خود انتخاب می کنید، کادر تأیید کنار سایت را انتخاب کنید. پس از انتخاب خود، برای ذخیره این لیست کلیک کنید.


این لیست سایت ها را در فضای کاری Alexa شما ذخیره می کند، بنابراین می توانید بعداً به آن مراجعه کنید و از آن برای ردیابی و مدیریت کار خود از طریق تحلیل کلمات کلیدی وب سایت استفاده کنید. همچنین می توانید برای مقایسه معیارهای عملکرد، هر لیست را به سرعت در یک مقایسه سایت باز کنید یا یک ماتریس کلمه کلیدی رقبا را برای تجزیه و تحلیل شکاف های کلیدی استفاده کنید.

۳- کلمات کلیدی را برای سایت های فردی شناسایی کنید.


اکنون که لیستی از سایت هایی دارید که می خواهید در مورد آنها تحقیق کنید، برای آنالیز کلمات کلیدی سایت، با مشاهده کلمات کلیدی سایت ارگانیک آنها شروع کنید. کلمات کلیدی سایت ارگانیک اصطلاحاتی هستند که به طور طبیعی در موتورهای جستجو رتبه بندی می شوند.

برای تحقیق در مورد این، ابزار Site Keyword Tool را باز کرده و یکی از سایتهای لیست خود را به آن متصل کنید. نمای پیش فرض این ابزار ابتدا اطلاعات کلمات کلیدی ارگانیک را نشان می دهد.

این گزارش مانند جستجوی کلمات کلیدی است: گزارشی از بهترین کلمات کلیدی SEO ایجاد می کند که بازدیدهای ارگانیک را به آن سایت هدایت می کند. گزارش از جستجوگر کلمات کلیدی وب سایت، اصطلاحاتی را فهرست می کند که در ابتدا بیشترین بازدید را دارند.

این رتبه بندی با توجه به درصد ترافیک جستجو که هر کلمه کلیدی به سایت می کشد، تعیین می شود. این گزارش همچنین داده هایی در مورد محبوبیت و رقابت تبلیغاتی کلمه کلیدی ارائه می دهد.

  • رتبه محبوبیت: برآورد میزان جستجوی مرتباً کاربران برای کلمه کلیدی است. در مقیاس۱به ۱۰۰ رتبه بندی شده است. اعداد بالاتر از محبوبیت بالاتری برخوردار هستند. این رتبه بندی میزان محبوبیت یک کلمه کلیدی در بین کاربران را نشان می دهد.

  • مسابقه تبلیغات: نشان دهنده تعداد معمول تبلیغات نمایش داده شده برای کلمه کلیدی در موتورهای جستجوگر اصلی است. این شاخص همچنین در مقیاس یک تا ۱۰۰ است. کلمات کلیدی با نمره رقابتی بالا از تبلیغات دارای سایت های بیشتری هستند که برای استفاده از این اصطلاح می جنگند. وقتی بسیاری از سایت ها برای همان کلمه کلیدی تبلیغ می کنند، رقابت برای جلب توجه برای این اصطلاح دشوارتر می شود.


به دنبال کلمات کلیدی باشید که محبوبیت بالا و رقابت تبلیغاتی کمی دارند، این نشان می دهد. مخاطبان از این اصطلاحات استفاده می کنند و فضای رقابت برای این کلمات کلیدی وجود دارد.

  • به فضای کار خود اضافه کنید: هنگام تحقیق، با انتخاب ستاره کنار آن، لیستی از کلمات کلیدی برتر خود را ایجاد کنید. این کلمات کلیدی را به فضای کاری Alexa شما اضافه می کند.


همچنین می توانید برای دسترسی به گزینه های اضافی ذخیره و تحقیق در آنالیز کلمات کلیدی سایت، نماد بیضی را در کنار کلمه کلیدی انتخاب کنید. "ویرایش جزئیات و به روزرسانی فضای کاری" را برای ذخیره اصطلاح انتخاب کرده و یادداشت ها، دسته ها، برچسب ها و اطلاعات سایت را برای کلمه کلیدی اضافه کنید.

همچنین می توانید اولویت را برای کلمه کلیدی تعیین کنید. از دسته ها برای سازماندهی کلمات کلیدی در سطل استفاده کنید. یک سطل می تواند لیستی از کلمات کلیدی باشد که برای یک کمپین یا تبلیغ خاص استفاده می شود (به عنوان مثال، Facebook Ads Webinar)، یا آنها را بر اساس هدف تحقیق خود گروه بندی کنید (به عنوان مثال، SEO، PPC، تبلیغات اجتماعی و غیره).

برای اتصال بیشتر کلمات کلیدی با یک پروژه یا شخص مسئول کلمه کلیدی، از برچسب ها استفاده کنید. سایت ها را به یادداشت های کلمه کلیدی اضافه کنید تا بتوانید به راحتی به گذشته نگاه کنید تا ببینید کدام سایت ها از کلمه کلیدی استفاده می کنند و برای انتخاب کلمات کلیدی با کدام سایت ها رقابت می کنید.

برای کمک به سازماندهی و مدیریت فضای کاری خود، اولویت کلمه کلیدی را مشخص کنید. همانطور که فرصت یا خلا بزرگی پیدا کردید، کلمه کلیدی را به عنوان یک اولویت بالا برچسب گذاری کنید.

۴- کلمات کلیدی پولی را برای سایتهای فردی شناسایی کنید.


بعد، در گزارش کلمه کلیدی سایت ، روی برگه "پرداخت شده" در بالای صفحه کلیک کنید. این اطلاعات مربوط به کلمات کلیدی پولی را نشان می دهد که مربوط به سایت مورد نظر است و نحوه استفاده سایت از تبلیغ کلمه کلیدی پولی را بررسی می کند.

مانند گزارش قبلی، این لیست از کلمات کلیدی همچنین شامل اطلاعات مربوط به محبوبیت و رتبه های مسابقه تبلیغات می باشد. اما این داده های مقایسه ای مربوط به فعالیت تبلیغاتی را شامل می شود. فعالیت تبلیغاتی معیاری برای نمایش تعداد تبلیغاتی است که برای این کلمه کلیدی در موتورهای جستجوی اصلی این وب سایت نشان داده می شود.

این نشان می دهد که سایت مورد نظر هزینه تبلیغات آن کلمات کلیدی خاص را پرداخت می کند. با استفاده از این داده ها در مورد کلمات کلیدی یک سایت در مورد کسب و کار خود با ارزش فکر کنید. اگر سایتی منابع زیادی را برای هدف گذاری یک اصطلاح خاص هزینه می کند، شاید ارزش آن را نداشته باشد که برای این اصطلاح رقابت کنید.

۵- رقابت پرداخت شده برای سایت های فردی را مشخص کنید.


در مرحله بعدی آنالیز کلمات کلیدی سایت کشف کلمات کلیدی، از همان گزارش کلمات کلیدی سایت استفاده کنید. با کلیک بر روی برگه "مسابقه پرداخت شده" اطلاعات بیشتری را جمع آوری کنید. این گزارش همچنین داده های مربوط به رتبه بندی محبوبیت و تبلیغات را به اشتراک می گذارد.

اما در این گزارش، این اطلاعات با یک فاکتور تأثیر مقایسه شده است. این فاکتور نشان می دهد که آیا سایت هدف به رغم رقابت تبلیغاتی بالا، ترافیک جستجوی ارگانیک قابل توجهی را برای سوالات حاوی این عبارات کسب می کند.

این به شما کمک می کند ببینید یک سایت چقدر بر کلمات کلیدی خاص قدرت دارد. اگر رقبای شما حتی اگر ترافیک پولی بسیار رقابتی باشد، ترافیک ارگانیک بیشتری دارد، این نشان می دهد که آنها در این مدت قدرت زیادی دارند.

۶- مقایسه کلمات کلیدی در چندین سایت


در چند مرحله گذشته، شما تحقیق در مورد سایت های منفرد را انجام داده اید تا ببینید که آنها چگونه به کلمات کلیدی خود نزدیک شده اند. اکنون، بیایید به طور مشترک به لیست سایت های خود نگاه کنیم تا ببینیم که چگونه با یکدیگر مقایسه می شوند.

به Matrix Keyword Keyword بروید. یا لیستی از سایت ها را وارد کنید یا لیست ذخیره شده سایت ها را انتخاب کنید. اگر لیست رقبایی را که قبلاً در این پست ایجاد کرده اید ذخیره کردید، از منوی کشویی استفاده کنید تا به صورت خودکار تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی رقبا را برای لیست خود اجرا کنید.

این گزارش داده های مفید برای مقایسه کلمات کلیدی را که هر سایت برای آن بازدید می کند، جذب می کند. سایت های موجود در لیست شما به همراه لیست کلمات کلیدی، محبوبیت و رتبه بندی رقابت برای هر کلمه کلیدی و تعداد سایت های مشترک را به ماتریس شما اضافه می شوند.

به طور پیش فرض، کلمات کلیدی با تعداد سایت های مشترک آنها ذکر شده است. کلمات کلیدی که در بیشترین تعداد سایت های مشابه استفاده می شوند در بالای لیست نشان داده می شوند. می توانید کلمه کلیدی را بر اساس محبوبیت و رقابت مرتب کنید.

محبوبیت همان معیاری است که در گزارش های کلمات کلیدی سایت استفاده شده است. این نشان دهنده محبوبیت کلمه کلیدی در جستجو است. رقابت نشان می دهد رتبه بندی برای کلمه کلیدی چقدر سخت است. رتبه بندی کلمات کلیدی با امتیازات پایین تر از اصطلاحات دارای امتیاز بالا آسان تر است.

در ابتدای این مقاله، شما یاد گرفتید که چگونه نمره قدرت رقابتی را برای وب سایت خود پیدا کنید. اکنون می توانید آن هسته را با رقباهر کلمه کلیدی مقایسه کنید تا ببینید آیا شانس خوبی برای رتبه بندی در آن دارید.

۷- با تحلیل کلمات کلیدی وب سایت خود چه کار کنید.


در آنالیز کلمات کلیدی در سایت، به دنبال کلمات کلیدی باشید که دارای امتیاز رقابتی کمتر از قدرت رقابتی شما باشند. به عنوان مثال، اگر توان رقابتی شما 45 است، به دنبال کلمات کلیدی باشید که دارای یک رقابت 44 یا کمتر باشند.

این معیار نشان می دهد که شما شانس بالایی برای رتبه بندی آن کلمه کلیدی دارید. اکنون که می دانید چگونه کلمات کلیدی خوب را شناسایی کنید، عمیقاً به گزارش بپردازید. از فیلترها و تنظیمات مختلف برای یافتن اطلاعات مفید کلمات کلیدی استفاده کنید.

برای هدف قرار دادن اصطلاحات بهتر در ماتریس کلمات کلیدی از فیلتر استفاده کنید. اصطلاحات مارک دار، بی ربط یا غلط املایی را که در لیست وجود دارد، حذف کنید. افزایش محبوبیت برای یافتن کلمات کلیدی که اغلب در جستجو استفاده می شوند. برای هدف قرار دادن کلمات کلیدی که در دسترس شماست، رقابت را کاهش دهید.

برای تمرکز بر عبارات جستجوی مرتبط با خریداران، نتایج را فیلتر کنید. کادر "نمایش کلمات کلیدی خریدار بالقوه" را علامت بزنید تا نتایج خود را به کلمات کلیدی که احتمال بیشتری برای خرید دارند نشان دهد.

اگر برای یافتن اصطلاحاتی که منجر به خرید می شوند، در حال انجام تحلیل کلمات کلیدی وب سایت هستید، این یک فیلتر مفید است.برای جمع آوری داده های گروه اصطلاحات از خوشه های کلیدی استفاده کنید.

برای دیدن عناوین و مضامین کلمات کلیدی ، زبانه Keyword Cluster را انتخاب کنید. این گزارش شبیه به یک ابزار پیشنهاد کلمات کلیدی است. این کلمات کلیدی را به دسته هایی متصل می کند که به یک اصطلاح اصلی متصل هستند.

همراه با هر اصطلاح، عددی نشان می دهد که چند کلمه کلیدی در آن خوشه به همراه میانگین محبوبیت و میانگین امتیاز رقابت در خوشه قرار دارد. وقتی برای مشاهده کلمات کلیدی انتخاب می کنید، می توانید هر اصطلاح را با معیارهای فردی آنها مشاهده کنید.

این ترتیب دسته بندی گزارش شما بر اساس یک موضوع خاص تر را آسان می کند. از این گزارش می توانید از فیلترهایی که در گزارش اصلی ماتریس کلمات کلیدی استفاده کرده اید، نیز استفاده کنید. برای جمع آوری داده ها در مورد اصطلاحات سطح دوم از خوشه های کلیدی استفاده کنید.

هنگام مشاهده گزارش اصلی خوشه کلمات کلیدی، می توانید به عمق هر خوشه کلمات کلیدی بروید. برای دیدن کلمات کلیدی سطح دوم، منوی کشویی موجود در کلمه کلیدی سطح بالا را انتخاب کنید. برای ایجاد خوشه ای براساس آن اصطلاح ، روی "مشاهده کلمات کلیدی" کلیک کنید. هنگامی که برای مشاهده کلمات کلیدی، کلیک می کنید، به یک ماتریس کلید واژه هدایت می شوید که فقط اصطلاحات موجود در دسته کلمات کلیدی ثانویه را شامل می شود.

به فضای کار خود اضافه کنید: همانطور که در هنگام تحلیل کلمات کلیدی وب سایت خود اطلاعات مفیدی پیدا کردید، به ذخیره کلمات کلیدی در فضای کاری خود ادامه دهید.

با تحلیل کلمات کلیدی وب سایت خود چه کار کنید با شروع یا بازنگری در برنامه های بازاریابی سئو و محتوای خود، تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی وب سایت از رقبا، مکان خوبی برای شروع است. این اطلاعات به شما کمک می کند تا در آنالیز کلمات کلیدی سایت به سوالات زیر پاسخ دهید:

  • آیا می توانید با رقبای خود رقابت کنید؟ چطور؟

  • مخاطبان رقبای شما برای یافتن آنها از کدام کلمات کلیدی استفاده می کنند؟

  • رقبای شما برای کدام کلمات کلیدی هزینه می کنند؟

  • کدام یک از کلمات کلیدی پرداخت شده در دسترس است؟

  • کدام سایت ها برای وبلاگ نویسی مهمان خوب هستند؟

  • کدام شکاف کلمات کلیدی در سایت های رقیب وجود دارد؟

  • کدام فرصت های ارگانیک موجود است؟

  • از کدام کلمات کلیدی دم بلند و کم رقابت می توانید در سایت خود استفاده کنید؟


دانستن اینکه رقبای شما چه کاری انجام می دهند و چه فرصت هایی پیش روی شماست، سئو و برنامه ریزی بازاریابی محتوا را ساده می کند و به شما کمک می کند سریعتر و با زمان هدر رفته کمتر روی کلمات کلیدی که پتانسیل ندارند، نتایج را مشاهده کنید.

از این ابزارها برای ایجاد تحلیل کلمه کلیدی خود استفاده کنید برای انجام یک تجزیه و تحلیل کامل وب سایت رقابتی و دسترسی به ابزارهای ذکر شده در این مقاله، اقدامات ذکر شده را دقیق انجام دهید. این طرح شامل ماتریس کلمات کلیدی رقبا، ابزار دشواری کلمات کلیدی، ابزار همپوشانی مخاطبان و فضای کار الکسا است که در آن می توانید همه کارهای خود را ذخیره و مدیریت کنید.

 
نظرات سوالات
ثبت نظر (5 امتیاز)
سوال جدید (5 امتیاز)

نقاط قوت


نقاط ضعف


من یک ربات نیستم

آیتم های مرتبط

معرفی چند سایت برتر ایرانی برای بک لینک سازی

با بک لینک سازی و استفاده از سایت‌های بک لینک سازی، رتبه وب‌سایت‌تان را بهبود داده و افزایش حضور آنلاین خود را...

سایت های برتر آگهی رایگان

سایت های بسیار زیادی جهت ثبت آگهی در کشور وجود دارند که از معروف ترین آنها وب سایت رایگان بفروش، دیوار و شیپور می...

10 سایت برتر درج آگهی در ایران

امروزه یکی از کارهایی که در بازاریابی دیجیتال میتواند هر کسب و کاری را متحول سازد، ثبت آگهی وتبلیغ در گوگل از طریق...

بهترین سایت تبلیغات رایگان

کشف کنید که چگونه بهترین سایت تبلیغات رایگان می‌تواند استراتژی تبلیغات آنلاین شما را طراحی مجدد کند. از مزایا،...

سایت درج آگهی رایگان ملک

امروزه گسترش همه جانبه شبکه اینترنت تغییرات عمده ای را در زندگی روزمره افراد و کسب و کارها ایجاد کرده به صورتی که...

بک لینک چیست و چرا وب سایت به آن نیاز دارد

با کشف اهمیت بک لینک‌ها برای رشد وب‌سایت خود. یاد بگیرید بک لینک‌ها چیستند و چرا وب‌سایت شما نمی‌تواند بدون آن‌ها...

نحوه کار با وب سایت

(دارکوب به عنوان شرکت خلاق توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزیده شد)

سایت مزایده آنلاین کالا

امکان برگزاری مزایده آنلاین در سایت سلفری

قوانین سایت

(دارکوب به عنوان شرکت خلاق توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزیده شد) با توجه به آنکه در این وب سایت کلیه...

سایت آگهی رایگان دارکوب

دارکوب سایت های آگهی رایگان بسیاری تاکنون طراحی نموده است.

بهترین سایت سازهای رایگان

در این مقاله قصد داریم به چند مورد از بهترین سایت سازهای رایگان ایرانی و خارجی بپردازیم. برای دانستن اطلاعات بیشتر...

سیستم های مدیریت محتوای رایگان برای طراحی سایت

هنگامی که صحبت از ساخت وب سایت هایی می شود که متمرکز بر محتوا هستند، بهترین گزینه معمولاً انتخاب سیستم مدیریت محتوا...

افزایش بازدید آگهی در سایت ها درج آگهی

راه های افزایش بازدید آگهی در سایت های درج آگهی، مختلف است. هر روز تعداد کاربرانی که از اینترنت استفاده می کنند...

طراحی سایت توسط دارکوب با استفاده از سیستم مدیریت محتوای دارکوب. با
10 از درآمدهای این سایت صرف امور خیریه می گردد