به روز رسانی: 10 آبان 1399 ساعت 15:21:45
تاریخ ثبت: 07 مهر 1399 ساعت 00:25:13
با تغییر فضای کسب و کار ،
بازاریابی در اینستاگرام اهمیت بیشتری پیدا کرد. سال هاست که اینستاگرام در حال یکه تازی در عرصه مجازی و شبکه های اجتماعی است.
اینستاگرام با بیش از ۴۵ میلیون کاربر فعال برترین بستر مجازی و بهترین فرصت برای موفقیت در کسب و کار است. اما سوال اصلی است که چگونه میتوان از طریق اینستاگرام به افزایش و همچنین ثبات فروش دست یافت.
به مجموعه تکنیک ها و راهکار هایی که برای افزایش فروش ، برندسازی و ... انجام میشوند ، بازاریابی در اینستاگرام میگویند. در واقع پاسخ سوال اصلی ما در بررسی این موضوع است که چگونه میتوان از طریق بازاریابی در اینستاگرام ، به هدف بیزینسی خود رسید.
چرا برای افزایش فروش باید از بازاریابی اینستاگرامی استفاده کنیم؟
اینکه چگونه میتوان از طریق بازاریابی اینستاگرامی یا
اینستاگرام مارکتینگ ، فروش بالا را حاصل کرد نیازمند بررسی دقیق مطالبی است که در ادامه با آن ها آشنا میشوید.
- تمایل مردم برای تعامل با برند ها: آنچه شما را به هدف تجاری تان میرساند ، خرید مردم است. پس تنها فروش بالا را میتوان در جایی جستجو کرد که مردم حضور فعال تر و بیشتری داشته باشند. یکی از مواردی که باید به آن توجه کرد ، تمایل شدید مردم به تعامل با برندهای مختلف و تحلیل و مقایسه آن هاست. با آموزش و پیگیری درست ، میتوانید این مقایسه را به نفع خود به پایان ببرید.
- تحقق سهولت خرید و فروش: یکی از فاکتور های مهم در امر خرید ، سهولت و راحتی انجام آن است. همچنین فروش آسان و بدون دغدغه آرزوی صاحبان کسب و کار است. اینستاگرام تنها بستری است که به صورت همزمان ، سهولت خرید برای مصرف کننده و سهولت فروش برای فروشنده را به ارمغان میاورد.
- سرمایه پایین در عین حال بازدهی بالا: ویژگی متمایزکننده کسب و کار اینستاگرامی ، عدم نیاز آن به سرمایه بالا است ، اما این تمام ماجرا نیست. هیچ فضای کسب و کاری ای ، مانند اینستاگرام نمیتواند بازدهی ای با این حجم را برای شما داشته باشد.
- بهترین بستر برای تبلیغات هدفمند: شریان اصلی کسب و کار ، تبلیغات است. اما چه تبلیغی... . تبلیغات ، از آنجا که هدف افزایش فروش را به دنبال دارد ، اگر هدفمند نباشد نتیجه معقولی را به دنبال ندارد. تبلیغات هدفمند یعنی اینکه من برای جذب چه کسی و با چه ویژگی هایی تبلیغات میکنم ، و آیا آن فرد توانایی مبدل شدن به مشتری را دارد.
فرمول تضمینی موفقیت در بازاریابی اینستاگرامی چیست؟
در اینستاگرام مارکتینگ ، راهکارهای مختلفی برای افزایش فروش و تثبیت جایگاه وجود دارد. در ادامه به برخی از فاکتور های لازم برای بازاریابی اینستاگرامی اشاره میکنیم.
- تولید محتوای مستمر: در اینستاگرام مارکتینگ، محتوای شما نشان دهنده هویت شما و کسب و کارتان است. اما نکته بسیار مهم که هنگام تولید محتوا باید به آن دقت کنید ، استمرار ورزیدن در آن است. یکی از اصلی ترین نکات برای بازاریابی اصولی و درست در اینستاگرام ، همین استمرار در تولید محتوا است.
- شناخت جامعه هدف: پیش تر اشاره کردیم که اینستاگرام بستر مطمعنی برای شناخت جامعه هدف است. در بازاریابی محتوا ، در واقع شما میخواهید از اینکه مخاطب و جامعه هدف شما کیست ، استفاده کرده ، فروش خود را افزایش و جایگاه خود را بهبود ببخشید. در ادامه خواهید خواند که چگونه بهترین مخاطبان هدف خود را بیابید.
- جذب مخاطب علاقه مند: مخاطبی که به پیج شما نیاز و علاقه ای نداشته باشد ، عملا یک مخاطب بیهوده محسوب میشود. در اینستاگرام آن برندی موفق است که مخاطبان علاقه مند پیدا کند و با ایجاد و عملی کردن استراتژی های کسب و کارش ، آن مخاطبان را به مشتری های بالقوه تبدیل کند.
- هدفمندی مطالب و ایجاد چشم انداز برای کسب و کار: یکی ازاصلی ترین اتفاقاتی که میتواند روحیه و انگیزه شما را در ادامه مسیر سست کند ، ریزش مخاطب هایتان است. پراکندگی اطلاعاتی یک پیج ، اصلی ترین دلیل ریزش مخاطبان و ترک کردن آن پیج است. حتما برای انتشار مطالب و کسب و کار خود یک چشم انداز تعیین کنید و به آن پایبند باشید.
چگونه بهترین مخاطبان را در اینستاگرام پیدا کنیم؟
تدوین استراتژی برای افزایش کیفیت جایگاه مخاطبان از مباحث اصلی بازاریابی در اینستاگرام است. اصلی ترین سوالی که در این مرحله باید از خود بپرسید این است که " چه کسی میتواند مشتری من شود؟ " .
پس اینکه بدانیم آن کسی که جذب مان شده و از ما خرید میکند بسیار مهم است. در ادامه به تعدادی از ویژگی هایی که باید هنگام جذب و یافتن بهترین
مخاطبان هدف اشاره میکنیم.
- جنسیت: برای درک این قسمت به مثال توجه کنید. فرض کنید شما پیج فروش لوازم آرایشی دارید. مخاطبان هدف شما از میان آقایان خواهند بود یا خانوم ها؟ قطعا مخاطبان هدف این صنف ، خانوم ها هستند. پس اینکه شما چه چیزی را میفروشید ، در تعیین جنسیت مخاطبان هدف شما بسیار تاثیر دارد.
- سن: برای درک بیشتر این قسمت نیز بهتر است مثالی بزنیم. فرض کنید شما پیجی برای خدمات خودرویی دارید. مخاطبان شما افرادی هستند که در درجه اول دارای خودرو و در نتیجه گواهینامه باشند. پس نوجوان ۱۲ ساله نمیتواند مخاطب خوبی برای شما باشد. یا برای مثال شما محصولاتی دارید که به بهبود چین و چروک پوست کمک میکند. اکثر مخاطبان هدف شما ، دارای سن بالای ۵۰ سال هستند.
- جایگاه اجتماعی و مالی: پر واضح است که قیمت یک محصول ، یکی از ارکان تعیین کننده تصمیم خرید مشتری است. فردی با درآمد ماهیانه ۲ میلیون تومان به هیچ وجه نمیتواند مشتری پیجی با ساعت های لوکس و اصل باشد. از طرفی فردی که در روستا زندگی میکند ، شرایط و استایل زیستن خاص خود را دارد.
بنابراین سبک زندگی ، جایگاه اجتماعی و وضعیت مالی افراد ، از فاکتور های تاثیر گذار در انتخاب مخاطب هدف درست و پولساز به شمار میاید.