افزایش فروش اولین دغدغه و مشکل برای فروشگاه های آنلاین است. آن ها باید سعی کنند محصولات خود را به صورت آنلاین به فروش برسانند. مردم نمی توانند به محصولات اینترنتی اعتماد زیادی کنند. مخصوصاً فروشگاه های نوپا که هیچ اعتباری میان مردم ندارند. شما می توانید مهمترین و مؤثرترین روش های افزایش فروش اینترنتی را در این مقاله فرا بگیرید. پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.
دسته اول: فروشندگانی که کالا و خدمات خود را به صورت فیزیکی به مردم ارائه می دهند.
دسته دوم: این دسته شامل فروشندگانی است که کالا و محصولات خود را به صورت غیر فیزیکی یا دانلودی به مردم ارائه می دهند.
امروزه بسیاری از افراد به خرید و فروش آنلاین روی آوردند. آن ها برای تهیه لوازم مورد نیاز و نیازهای خود به فروشگاه های اینترنتی مراجعه کرده و آن را برطرف می سازند. فروشگاه های اینترنتی معمولاً به شکل یک اپلیکیشن یا وب سایت طراحی می شوند.
در فروشگاه های اینترنتی محصولات با توجه به نیازهای مشتری دسته بندی می شوند. فروشگاه های اینترنتی کالا های فیزیکی خود را توسط یک شخص قابل اطمینان، به محل مورد نظر مشتری ارسال می کنند. در فروشگاه های کالای دیجیتالی یا دانلودی، شما می توانید فیلم، نرم افزار، فایل های PDF و ... را خریداری کنید.
اگر شما صاحب یک فروشگاه اینترنتی هستید حتماً با واژه پرداخت در محل یا COD آشنا هستید. بسیاری از کاربران جهت کلاهبرداری های بانکی از این روش برای دریافت کالای خود استفاده می کنند. هنگام تحویل کالا به شما فاکتوری داده می شود. شما موظف هستید تا میزان هزینه کالای خریداری شده را پرداخت نمایید.
البته روش دیگری برای پرداخت کالای خریداری وجود دارد. روش دوم پرداخت اینترنتی یا آنلاین می باشد. در این روش فاکتور هنگام انتخاب گزینه پرداخت آنلاین برای شما ارسال می شود. مشتری می بایست پس از دریافت فاکتور هزینه کالای خریداری شده را به صورت آنلاین پرداخت نماید.
اگر قصد افزایش فروش را در مراکز اینترنتی دارید پیشنهاد می کنیم از مدارکی همچون نماد اعتماد الکترونیکی، پرداخت در محل، روش های تماس با فروشگاه را به خوبی رعایت کنید.
نماد اعتماد الکترونیکی : این نماد یک گواهی نامه دیجیتالی است که از طرف وزارت صنعت و معدن صادر می شود. برای دریافت نماد اعتماد الکترونیکی باید مدارک بسیار زیاد و شرایط سختی را بپذیرید. متأسفانه دریافت گواهی نامه نماد اعتماد الکترونیکی بسیار دشوار است. با این حال یکی از عوامل مهم و ضروری جهت جذب مخاطب به کسب و کار شما می باشد.
امکان دریافت پرداخت در محل : اصولاً فروشگاه هایی که قصد همکاری با شرکت پست جمهوری اسلامی ایران را دارند می بایست مدارک کاملی را به این شرکت ارائه دهند. مردم به فروشگاه هایی که با شرکت پست جمهوری اسلامی ایران همکاری دارند اعتماد دارند.
روش های مختلف برای تماس با فروشگاه های اینترنتی : شما باید برای فروشگاه اینترنتی خود از سه روش ارتباطی استفاده نمایید. اولین روش تلفن ثابت، تلفن همراه و ایمیل می باشد. میزان سرعت پاسخگویی شما به مشتری باعث جذب اطمینان آن ها می شود.
*هنگام فروش محصولات فروشگاه با مشتری صادق باشید. مهم ترین نکته در فروش محصولات اینترنتی ایجاد اطمینان است. بسیاری از شرکت ها از روش های مختلفی جهت فروش محصولات شان استفاده می کنند. از محصول خود بیهوده تعریف نکنید. در بخش قیمت با مشتری خود صادق باشید و قیمت خالص محصول را به مشتری ارائه دهید.
*از افزونه هایی برای تبلیغات بیشتر استفاده کنید. اگر فروشگاه شما در سایت های اینترنتی فعالیت می کند بهتر است از تبلیغات کلیکی استفاده کنید. این روش جزء مؤثر ترین راه حل ها برای کسب درآمد و تبلیغات خدمات شما در گوگل است. اگر از طریق تبلیغات گوگل محصولات خود را در این بخش قرار دهید، می توانید با موج زیادی از مشتریان مواجه شوید.
تبلیغات گوگل یکی از بهترین و مهم ترین تبلیغات در اینترنت است. اگر بتوانید صفحه ای که محصول تان را معرفی کرده اید را با یک سئو عالی جهت تبلیغات گوگل تهیه کنید شانس بسیاری در رونق کسب و کار و افزایش فروش اینترنتی دارید.
*جذب رضایت کاربران مهمترین عامل در افزایش فروش اینترنتی محصول است. رضایت مشتریان را در دید عموم قرار دهید. از شبکه های اجتماعی با مشتری در ارتباط باشید و آنها را تشویق به خرید محصولات بیشتر کنید.
افراد متخصص بسیاری در زمینه بازاریابی اینترنتی قرار دارند. رضایت از فروشگاه و برند شما یک ابزار قدرتمند جهت رشد کسب و کارتان می باشد. در سایت فروشگاهی خود بخشی را برای قرار دادن کامنت های مشتری قرار دهید.
همچنین می توانید کامنت های دریافتی از شبکه های اجتماعی را در این بخش به اشتراک بگذارید. از افرادی که برای شما کامنتی قرار دادند تقدیر و تشکر کنید. همانطور که گفته شد نماد اعتماد الکترونیک جزء مهم ترین گواهی نامه های دیجیتال می باشد.
بنابراین در بخش فوتر یا هر بخش دیگری که در دید مشتری است، نماد الکترونیکی را قرار دهید. برای جذب رضایت مشتری تخفیفات ویژه ای را قرار دهید.
*همیشه از رویداد های مهم و پیشنهاد های لحظه ای اما محدود استفاده کنید. بازاریابان دیجیتالی از این روش در بسیاری از مواقع استفاده می کنند؛ زیرا مشتریان را تشویق به خرید یک محصول می کنند.
تخفیفاتی را که برای محصولات خود قرار می دهید را به صورت زمان دار در معرض دید عموم قرار دهید. اگر تخفیفات ویژه خود را روی محصولات پر بازدید و پر فروش اعمال کنید نتیجه بهتری را دریافت خواهید کرد.
تضمین بازگشت وجه و تعویض محصول پس از خرید را در لیست خدمات به مشتری ارائه دهید. مشتری پس از دریافت این بخش می تواند با ریسک کمتری برای خرید محصول از فروشگاه شما اقدام نماید. این روش یکی از مهمترین مؤثر ترین روش های افزایش فروش می باشد.
*از گستردگی محصولات مشابه کمتر استفاده کنید. اصولاً هر چه ارائه محصولات شما بیشتر باشد افزایش فروش اینترنتی محصولات تان بیشتر می شود. برای محصولات خود از عکس های با کیفیت و کاربردی استفاده کنید.
اگر محصولات ارائه شده از یک مدل اما در دو الی سه برند در فروشگاه شما موجود باشد، باعث سر در گمی مشتری برای خرید محصول می شود.
*از شبکه های اجتماعی برای رونق کسب و کار خود استفاده کنید. امروزه بسیاری از افراد در شبکه های اجتماعی فعالیت می کنند. بنابراین با فعالیت در این شبکه ها می توانید تأثیر بسیاری را روی افزایش فروش اینترنتی خود بگذارید.
شبکه های اجتماعی محبوب از جمله: اینستاگرام و تلگرام می تواند بهترین گزینه جهت افزایش فروش اینترنتی باشد. تعداد کاربران شبکه های اجتماعی بیشتر از کاربران سطح وب می باشد. به این ترتیب فعالیت در شبکه های اجتماعی می تواند تأثیر بسیاری را در جذب مشتری و رونق کسب و کار ما بگذارد.
بی توجهی به آنها باعث می شود تا متری نسبت به فعالیت فروشگاه شما دل سرد شده و رجوع دیگری برای خرید محصول دوباره از فروشگاه شما نباشد. تا جایی که امکان دارد مشتریان قبلی تان را تشویق به خرید دوباره کنید.
یکی از مهمترین اصول بازاریابی اینترنتی جذب مشتری پس از خرید است. متخصصان بازاریابی اینترنتی برای جذب مشتری پیشنهاد دارند که از تخفیفات ویژه ای برای آنها استفاده نمایید. به این ترتیب مخاطب با میل بیشتری به فروشگاه مراجعه می کند.
*از درجه بندی های کیفیت استفاده کنید. اگر تا به حال به منو رستوران ها توجه کرده باشید درمی یابید که هزینه های موجود در منو به سه دسته تقسیم می شوند: کم، متوسط و زیاد. در فروشگاه های اینترنتی استفاده از این ترفند می تواند تأثیر مثبتی را در رضایت مشتری قرار دهد.
شما به عنوان یک صاحب فروشگاه اینترنتی باید به نکاتی همچون افزایش فروش اینترنتی و رضایت کاربران توجه داشته باشید. با توجه به روش های گفته شده می توانید میزان فروش اینترنتی خود را افزایش دهید.
امیدواریم که توانسته باشیم شما را با مفهوم افزایش فروش اینترنتی و روش های آن آشنا کرده باشیم.