جستجو

به روز رسانی: 16 اردیبهشت 1399 ساعت 18:05:43
تاریخ ثبت: 16 اردیبهشت 1399 ساعت 18:05:43
آدرس کوتاه: https://sellfree.ir/29484
شیوع ویروس کرونا در طی همین چند هفته گذشته از شروع قرنطینه و حفظ فاصله اجتماعی، تأثیرات مخرب بسیار زیادی روی عملکرد کسب و کارهای فعال در زمینه تجارت الکترونیک داشته است.

کارمندان در بسیاری از کشورها وظایف خود را در خانه انجام می دهند. فعالیت در کشورهایی نظیر بریتانیا، ایتالیا و فرانسه به کلی متوقف و مدارس نیز تعطیل شده اند. از این گذشته بسیاری از مراکز خرید و فروشگاه های فیزیکی نیز درب های خود را بسته و به جریان قرنطینه خانگی پیوسته اند.

همین امر سبب شده است که مشتریان بیشتری به دنبال گزینه های جانبی در بازار تجارت الکترونیکی باشند. بسیاری از کسب و کارها نیز شرایط را مساعد دیده و با استفاده از بهترین روش های دیجیتال مارکتینگ در دوران بحران کرونا مشتریان بیشتری را به دست آورده اند.

در ادامه برخی از بهترین روش های دیجیتال مارکتینگ در این شرایط بحرانی را با شما در میان می گذاریم. امروز تعداد مردمی که به دلیل شیوع ویروس خانه نشین شده اند؛ به مراتب بیشتر از هر زمان دیگری در طول تاریخ است. وقت آن رسیده که خود را به عنوان یک کسب و کار قابل اعتماد به مردم معرفی کنید.

همه چیز را با مشتریان در میان بگذارید



از آنجایی که در شرایط فعلی همه مردم کاملا در شک و دودلی به سر می برند؛ بنابراین بهتر است همواره آنها را در جریان آخرین تغییرات کسب و کار خود قرار دهید. اخبار مربوط به شیوه ارسال و نقل و انتقالات کالاها را به وضوح در اختیار مشتریان خود قرار دهید. اگر اعتماد آنها را در این شرایط بحرانی به دست آورید؛ علاوه بر افزایش درآمد، مشتریان وفاداری را به خانواده کسب و کار خود خواهید افزود.

تا زمانی که ویروس کرونا جان مردم را تهدید می کند؛ دست از اطلاع رسانی برندارید. ممکن است محصولات شما دقیقا همان چیزی باشد که مشتریان در این روزهای خانه نشینی به آن نیاز دارند.

 

به پیشنهادهای منحصر به فرد فکر کنید


در این شرایط بحرانی اولویت تمام افراد جامعه حفظ سلامت خانواده است. بنابراین پیشنهادات ارزشمندی را برای مشتریان روایت کنید. به عنوان مثال به مشتریان بگویید که با خرید اینترنتی و بدون نیاز به خروج از منزل سلامت خود را تضمین خواهند کرد.

از این گذشته باید راهکارهای خلاقانه ای را برای ارسال کالا در نظر بگیرید. اگر نمایندگان ارسال کالا از سیستم های بهداشتی خاصی برای اطمینان از سلامت خود و مشتریان استفاده می کنند؛ این تدابیر را با مشتریان در میان بگذارید.

اطلاع از این موضوعات موجب آرامش خاطر مشتریان خواهد شد. علاوه بر این می توانید گزینه های دیگری را به سبد خرید و سفارش مرسولات مشتریان اضافه کنید. به عنوان مثال مشتری می تواند انتخاب کند که فرد تحویل دهنده کالا پس از فشار دادن زنگ کالا را پشت در بگذارد و محله را ترک کند. یا محلی را برای قرار دادن بسته پستی تعیین کند.

علاوه بر حفظ اصول ایمنی، آرامش خیال مشتریان در درجه اول اهمیت قرار دارد. با خلاقیت و همدلی در کنار مشتریان خود باشید، هدایایی را به مناسبت سالروز تولد یا دیگر مناسبت ها برای مشتریان خود ارسال کنید و لبخند را بر لبان آنها بنشانید.

 

درک کنید


در این شرایط بحرانی مردم را بیشتر درک کنید و به دنبال پیشنهادهایی نباشید که یک شبه شما را به پول می رساند. هیچکس از مشاهده آگهی با این مضمون که «آیا در خانه گیر افتاده اید؟» یا «با کد کرونا ۲۰ میتونی ۲۰ درصد تخفیف بگیری» مجذوب تجارت الکترونیک شما نمی شود. در یک کلام اعتبار خود را بازیچه سودهای ناچیز نکنید.

با مردم همدردی کنید و بخشی از درآمد خود را برای کمک به مبارزه با ویروس کرونا اهدا کنید. چنین اقداماتی اعتبار شما را افزایش می دهد و همین امر میزان فروش شما را به عنوان یک خرده فروش معتبر و با اخلاق افزایش می دهد.

 

مراقب هزینه ها باشید


در این شرایط بحرانی میزان درآمد مردم به شدت کاهش پیدا کرده است؛ به همین دلیل مشتریان در شرایط فعلی بیشتر از گذشته برای تهیه کالاهای مورد نیاز خود جست و جو خواهند کرد. لازم است قیمت ها را با در نظر گرفتن جامعه رقبا و میزان سرمایه‌ای که در تجارت الکترونیکی به کار گرفته اید، در نظر بگیرید. اگر بیش از اندازه پیشنهاد شگفت انگیز به مشتریان ارائه دهید؛ شاهد ورشکستگی خود خواهید بود.

 


اعتماد مشتری را به دست آورید


در این برهه تاریخی عدم قطعیت و شک تمام مشتریان و مردم را در برگرفته است. بنابراین طبیعی است که مشتریان تمایلی به خرید نداشته باشند. بنابراین ایجاد فضایی در سایت تجارت الکترونیک که جلب اعتماد مخاطبان را در پی داشته باشد؛ از هر زمان دیگری در طول تاریخ حیاتی تر است.

اطلاعات غیر ضروری را از سایت حذف کنید و پیشنهادهای خود را به صورت شفاف در اختیار مشتری قرار دهید.

خرید از تجارت الکترونیک را برای مشتریان ساده تر کنید


به منظور جلب اعتماد مشتریان در این شرایط بحرانی باید پیشنهاد های متقاعد کننده ای را برای مشتریان در نظر بگیرید. در ادامه چند مورد از پیشنهاد هایی که یقینا در این شرایط توجه مخاطبان را به خود جلب خواهد کرد، با شما در میان می گذاریم.

·    ارسال رایگان


تمامی اقلام و کالاهای خود را به صورت رایگان به دست مشتریان برسانید. حجم سبد مشتریان را به گونه‌ای تعیین کنید که ارسال رایگان به شما آسیب نزند. از این گذشته اگر قصد دارید؛ تنها برای ارسال برخی از کالاها گزینه ارسال رایگان را در نظر بگیرید؛ باید این موضوع را صراحتا در بخش های متفاوت سایت تجارت الکترونیک خود مطرح کنید.

·    بازگشت رایگان


این پیشنهاد اعتماد مشتریان را به همراه خواهد داشت و آنها تجربه ای مشابه فروشگاه های سنتی را تجربه خواهند کرد و بدون هیچگونه تأخیری وجه پرداخت شده را پس می گیرند.

·    قوانین بیشتری را برای بازگشت مرسوله در نظر بگیرید


در غیر این صورت شاهد نرخ بالای کالاهای بازگشت خواهید بود. به عنوان مثال بازه زمانی مشخصی را برای بازگرداندن مرسوله در نظر بگیرید.

 

ارتباط خود را حفظ کنید


در شرایطی که مردم قادر نیستند از کسب و کارهای سنتی استفاده کنند و از تعامل های متداول در این مکان ها نیز محروم شده اند؛ لازم است استراتژی جدیدی را در تجارت الکترونیک خود پیاده سازی کنید.
دیجیتال مارکتینگ در زمان کرونا
شما باید خدمات مشتریان خود را ارتقا دهید و افرادی را برای پاسخگویی به نیازهای مشتریان انتخاب کنید. به مشتریان نشان دهید که آماده کمک به آنها هستید.

برای این منظور از راهکارهای زیر استفاده کنید:

1. مکالمه زنده یا تلفنی را فعال کنید


به این ترتیب مشتریان را در تصمیم گیر‌ی یاری خواهید کرد. اگرچه ممکن است با سوالات تکراری زیادی روبرو شوید؛ اما باید به اعضای تیم نشان دهید که باید آخرین اطلاعات را به درستی در اختیار مشتریان قرار دهند.

۲. در دسترس باشید


شماره های تماس خود را در بخش بالایی سایت درج کنید. به این ترتیب ارتباط خود را با مشتریان قدیمی و جدید خود حفظ خواهید کرد.

۳. تماس با ما


احتمالا با حجم زیادی از فرم ها و ایمیل های مشتریان مواجه شوید. اما باید بدانید که پاسخگویی به این پیام ها در شرایط فعلی در اولویت قرار دارد. سعی کنید در اسرع وقت پاسخگوی سوالات و نگرانی های مشتریان باشید.

تمام این راهکارها در کنار استفاده از ایمیل مارکتینگ، حضور در فیس بوک و دیگر شبکه های اجتماعی شما را یک گام به مشتریان نزدیک تر خواهد کرد.

 

 نتیجه گیر‌ی


حقیقت این است که هیچ یک از ما انتظار چنین شرایطی را نداشتیم و برای زندگی در چنین شرایطی آموزش ندیده ایم. در شرایط فعلی بسیار ساده نا امیدی بر شما چیره خواهد شد؛ اما آنچه که اهمیت دارد این است که روی مهارت های خود متمرکز باشید و با خوش بینی و اعتماد به نفس به فعالیت خود ادامه دهید. این نیز می گذرد.

شیوه فعالیت در تجارت الکترونیک ظرف مدت یک شب متحول نخواهد شد. اما باید با خلاقیت و استفاده از فرصت های موجود تغییرات حیاتی را در شیوه کسب و کار خود اعمال کنید. استفاده از بهترین روش های تجارت الکترونیک در دوران ویروس کرونا برای بسیاری از کسب و کار ها نه تنها سود آور؛ بلکه نجات دهنده خواهد بود. با تیزهوشی وارد عمل شوید و در این شرایط سخت در کنار مشتریان باشید.

 

 
نظرات سوالات
ثبت نظر (5 امتیاز)
سوال جدید (5 امتیاز)

نقاط قوت


نقاط ضعف


من یک ربات نیستم

آیتم های مرتبط

ثبت پست مهمان با لینک های فالو

خدمات ثبت پست مهمان و درج بکلینک با لینک های فالو توسط سایت سلفری sellfree

سایت های برتر آگهی رایگان

سایت های بسیار زیادی جهت ثبت آگهی در کشور وجود دارند که از معروف ترین آنها وب سایت رایگان بفروش، دیوار و شیپور می...

اپلیکیشن های ثبت آگهی رایگان

جهت ثبت آگهی در اینترنت می توانید از دو طریق طریق سایت ثبت آگهی و برنامه ثبت آگهی اقدام نمایید. برنامه ها و سایت...

بهترین و محبوب‌ترین سرگرمی برای بازنشستگان چیست؟

بهترین و محبوب‌ترین سرگرمی برای بازنشستگان چیست؟ بازنشستگی مرحله ای از زندگی است که زمان آزاد و فرصت های فراوانی...

بهترین سایت تبلیغات رایگان

کشف کنید که چگونه بهترین سایت تبلیغات رایگان می‌تواند استراتژی تبلیغات آنلاین شما را طراحی مجدد کند. از مزایا،...

بهترین سمساری آنلاین و فوری در تهران

با بالاتر رفتن قیمت اجناس نو خرید از سمساری ها بهترین راه حل است، اما بهترین سمساری کدام است؟

با 9 روش تبلیغات اینترنتی آشنا شوید

بی شک تمامی کسب و کارها فارغ از اینکه کوچک و یا بزرگ باشند، به نحوی در فضای مجازی و اینترنت حضور دارند. چنین مشاغلی...

معرفی روش های بازاریابی آنلاین

به هر روشی که در آن شخص تلاش می کند تا مخاطب را جذب محصول کرده و به خرید تشویق کند بازاریابی می گویند. بازاریابی به...

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

اینفلوئنسر مارکتینگ روشی جدید و خلاقانه در بازاریابی مدرن است. احتمالا کلمه اینفلوئنسر برای شما ناآشانا باشد یا...

چطور میتونم ویدیوهای آموزشی و فایل های دیجیتالی خودم رو بفروشم؟

فروش ویدیوهای آموزشی در هر حوزه و فایل های دیجیتالی از طریق سایت رایگان بفروش (سلفری)

بهترین سایت سازهای رایگان

در این مقاله قصد داریم به چند مورد از بهترین سایت سازهای رایگان ایرانی و خارجی بپردازیم. برای دانستن اطلاعات بیشتر...

طراحی سایت توسط دارکوب با استفاده از سیستم مدیریت محتوای دارکوب. با
10 از درآمدهای این سایت صرف امور خیریه می گردد