جستجو

بهترین سایت‌های خرید و فروش

(16 رای)
به روز رسانی: 16 تیر 1398 ساعت 17:53:12
تاریخ ثبت: 11 تیر 1398 ساعت 21:12:52
آدرس کوتاه: https://sellfree.ir/14474
شناسایی بهترین سایت‌های خرید و فروش یکی از نیازهای ضروری زندگی انسان قرن 21 می‌باشد. امروزه با پیشرفت تکنولوژی و نقش موثر آن در تسهیل زندگی مردم در ابعاد مختلف، بسیاری از صاحبان مشاغل اقدام به راه‌اندازی وبسایت برای کسب و کار خود نموده‌اند. از طریق این سایت‌ها مشتریان می‌توانند بدون نیاز به مراجعه حضوری به شرکت و یا مجموعه مورد نظد و صرفا با طی چند گام ساده نسبت به درخواست سرویس‌ها و یا اجناس مورد نیاز خود اقدام نمایند. از جمله کسب و کارهای پررونق در فضای مجازی، بنگاه‌های خرید و فروش می‌باشد که امر مبادله کالا را برای کاربران تسهیل و لذت بخش نموده است. اما تبدیل شدن یک وبسایت به بهترین سایت‌های خرید و فروش مستلزم بهره مندی از ویژگی‌هایی است که در ادامه به تفصیل بررسی خواهیم نمود. با ما همراه باشید :

بهترین سایت‌های خرید و فروش چه مشخصاتی دارند؟

دسته‌ بندی انواع کالا

در بهترین سایت‌های خرید و فروش کالاها دسته بندی شده و کاربر می‌تواند با توجه به نیاز خود، به تب مربوطه مراجعه نماید. علاوه بر دسته بندی کلی محصولات، هر دسته محصول نیز می‌تواند به دسته‌های کوچکتری تقسیم شود. به عنوان مثال، می‌توان دسته‌های کلی پوشاک، لوازم خانگی، لوازم الکترونیکی، زیورآلات، کیف و کفش و ... را برای محصولات یک سایت خرید و فروش در نظر گرفت. حال می‌توان دسته پوشاک را به دسته‌های پوشاک زنانه، پوشاک مردانه و پوشاک بچگانه تقسیم بندی نمود.

تفکیک اجناس نو و کارکرده

از آنجا که در سایت‌های خرید و فروش طیف وسیعی از افراد با علاقه مندی‌ها و همچنین، توان مالی مختلف به تبادل اجناس می‌پردازند، می‌بایست اطلاعات کاملی در خصوص این اجناس در اختیار کاربران قرار گیرد. بهترین سایت‌های خرید و فروش، کالاهای نو و دست دوم را به صورت تفکیک شده به کاربران ارائه می‌نماید. بنابراین، افرادی که توان خرید کالاهای گران قیمت را ندارند، می‌توانند کالای مزبور را به صورت دست دوم و با قیمت مناسب خریداری نماید.

طراحی فیلترهای کاربردی

طراحان بهترین سایت‌های خرید و فروش می‌بایست فیلترهایی که عمدتا مد نظر کاربران می‌باشد را در طراحی خود لحاظ نمایند. به عنوان مثال، فیلترهایی که برای خرید گوشی موبایل می‌تواند اعمال شود، بدین شرح می‌باشد: محدوده قیمت، برند تجاری، تعداد و رزلوشن دوربین‌ها، پشتیبانی از نسل چندم شبکه تلفن همراه و بسیاری فیلترهای دیگر. بدین ترتیب، کاربران با مراجعه به بهترین سایت‌های خرید و فروش و جستجو بر اساس مشخصات مد نظرشان، علاوه بر صرفه‌جویی در زمان، خواهند توانست مناسب ترین محصول را خریداری کنند.

درگاه پرداخت ایمن

همان طور که می‌دانید، مبحث حفظ امنیت کاربران در فضای مجازی، یکی از چالش برانگیزترین و مهم ترن مباحث مطرح در حوزه فناوری اطلاعات می‌باشد. این امر به ویژه هنگام انجام خرید و فروش‌های اینترنتی تبدیل به یکی از مهم ترین دغدغه های خریداران و فروشندگان می‌گردد. بهترین سایت‌های خرید و فروش دارای امن ترین درگاه‌های پرداخت بوده و آسودگی خاطر خریداران و فروشندگان را در خصوص محرمانه بودن اطلاعات حسابشان فراهم می‌نمایند.

پشتیبانی قوی

بهترین سایت‌های خرید و فروش پشتیبانی قوی و خوبی به اعضای سایت ارائه می‌نمایند. زمانی که فروشندگان در فرایند فروش و خریداران در فرایند خرید، با مشکل مواجه شوند، می‌بایست قادر باشند ضمن تماس با پشتیبانی، بهترین خدمات را در کوتاه‌ترین زمان ممکن دریافت نمایند. پشتیبانی ضعیف منجر به دلزدگی کاربران و عدم مراجعه مجدد آنها به سایت مزبور خواهد گردید.

طراحی گرافیکی جذاب

از مهم ترین و اساسی‌ترین گام ها در طراحی سایت‌های فروشگاهی، توجه به طراحی گرافیکی این گونه سایت‌ها می‌باشد. جذابیت‌های گرافیکی از ملزومات بهترین سایت‌های خرید و فروش بوده و اگر شخصی برای نخستین بار وارد سایتی شود، زیبایی سایت می‌تواند منجر به ماندگاری هر چه بیشتر کاربران و عامل مراجعه مجدد آنها به چنین سایت‌هایی شود. لازم به ذکر است که زیبایی بصری سایت بر چگونگی نمایش محصولات و مبادله هر چه بیشتر و بهتر آنها اثرگذار می‌باشد.

عدم تأخیر در ثبت آگهی کاربران

زمانی که فردی اقدام به فروش کالای خود از طریق بنگاه‌های مجازی می‌نماید، کمترین توقع وی این است که روند ثبت آگهی فروش وی تسریع شده و سایت مربوطه در این زمینه کمک رسان وی باشد. بهترین سایت‌های خرید و فروش با عدم تأخیر در ثبت آگهی‌ها این امکان را به افراد می‌دهد که در کوتاه‌ترین زمان ممکن اجناس خود را در معرض دید متقاضیان قرار دهند.

دریافت بازخورد از کاربران

از موثرترین راهکارها به منظور پیشرفت هر کسب و کاری و بهبود عملکرد آن، این است که صاحبان آن کسب و کار به طریقی از نظرات، پیشنهادات و انتقادات مخاطبین خود مطلع شوند. در طراحی بهترین سایت‌های خرید و فروش، قسمتی به منظور ارسال نظر و ارائه بازخورد اعضای سایت و مشتریان در نظر گرفته می‌شود. بدین ترتیب، کاربران با مشاهده رسیدگی به نقطه نظراتشان و برطرف نمودن اختلال‌های احتمالی، هر چه بیشتر جذب سایت مربوطه شده و احساس صمیمیت بیشتری خواهند نمود.

ارائه توضیحات کافی و واقعی در خصوص کالاها

بهترین سایت‌های خرید و فروش حاوی کامل ترین اطلاعات در خصوص محصولات ارائه شده می‌باشند. مشخصات کالاهای مورد معامله، می‌بایست به طور دقیق از رنگ، جنس، سایز و مدل گرفته تا قیمت و سایر مشخصات به اطلاع خریداران برسد. نکته دیگری که در تبدیل شدن وبسایت‌ها به بهترین سایت‌های خرید و فروش نقش موثر ایفا می‌نماید، این است که توضیحات ارائه شده، واقعی بوده و در صدد فریب مشتریان برنیایند. به عنوان مثال، اگر لباسی دارای جنس خاصی بوده و شستشوی آن از الگوی ویژه ای پیروی نماید، این امر می‌بایست ذیل محصول مزبور تصریح شود تا خریدار با علم به این موضوع، اقدام به تهیه آن نماید.
نظرات سوالات
ثبت نظر (5 امتیاز)
سوال جدید (5 امتیاز)

نقاط قوت


نقاط ضعف


من یک ربات نیستم

آیتم های مرتبط

خرید رپورتاژ آگهی ارزان و دائمی

با خرید رپورتاژ آگهی ارزان و دائمی، دسترسی به مخاطبان خود را گسترش دهید. در این مقاله، به مزایا، روش‌ها و پاسخ به...

ثبت آگهی فروش کالا

ثبت آگهی فروش کالا در سایت sellfree.ir

خرید رپورتاژ آگهی

افزایش اثربخشی وجود دیجیتالی خود را از طریق خرید رپورتاژ (ثبت در دایرکتوری‌ها) بهبود دهید. بیاموزید چگونه از این...

چرا باید از تولیدی مبل به صورت مستقیم خرید کرد؟ (10 نکته مهم )

برای آشنایی با تولیدی مبل چهاردانگه و انواع مبلمان ما کافی است با ما همراه شوید

بهترین و محبوب‌ترین سرگرمی برای بازنشستگان چیست؟

بهترین و محبوب‌ترین سرگرمی برای بازنشستگان چیست؟ بازنشستگی مرحله ای از زندگی است که زمان آزاد و فرصت های فراوانی...

بهترین سایت تبلیغات رایگان

کشف کنید که چگونه بهترین سایت تبلیغات رایگان می‌تواند استراتژی تبلیغات آنلاین شما را طراحی مجدد کند. از مزایا،...

بهترین سمساری آنلاین و فوری در تهران

با بالاتر رفتن قیمت اجناس نو خرید از سمساری ها بهترین راه حل است، اما بهترین سمساری کدام است؟

ثبت آگهی فروش خودرو

در گذشته بسیار افرادی بودند که بدون اطلاع از قیمت خودرو خریدو فروش می کردند و یا چه بسیار کسانی که برای مطلع شداز...

چرا خرید بک لینک کار اشتباهی است

دلایلی را کشف کنید که چرا خرید بک ‌لینک اشتباه است و تأثیر منفی آن را بر رتبه سایت شما در موتورهای جستجو بررسی کنید....

تأثیر خرید و فروش کالای دست دوم بر اقتصاد کشور

خرید و فروش کالای دست دوم یا همان کالا های استفاده شده و کار کرده، یکی از عوامل مهم در اقتصاد کشور محسوب میشود. این...

طراحی سایت توسط دارکوب با استفاده از سیستم مدیریت محتوای دارکوب. با
10 از درآمدهای این سایت صرف امور خیریه می گردد