جستجو

بک لینک سازی چیست؟

(12 رای)
به روز رسانی: 30 مرداد 1402 ساعت 15:02:29
تاریخ ثبت: 25 شهریور 1398 ساعت 18:08:06
آدرس کوتاه: https://sellfree.ir/18058
در این مقاله، مفهوم اصلی بک لینک سازی چیست؟ (ایجاد پیوندهای برگشتی) و اهمیت آن در افزایش اعتبار و رتبه وب‌سایت شما در موتورهای جستجو را خواهید آشنا شد. راهکارها، فواید و پاسخ‌های متداول در مورد بک لینک سازی نیز در این مقاله مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

مقدمه آشنایی با لینک و لینک سازی

ارتباط رفته رفته باعث دیده شدن و در نهایت موفقیت را به ارمغان می آورد هرچند که همه چیز به نقش اصلی بستگی دارد تا بتواند توجهات را سمت خودش جلب کند اما چیز دیگری که می تواند دو برابر مثمر ثمر باشد ارتباط با اطراف است چه در دنیای حقیقی و چه در دنیای مجازی.

 لینک ها نقش همین عنوان را برای ما ایفا می کنند پس هر چقدر ارتباط بیشتری داشته باشیم بهتر است.

ایجاد پیوندهای برگشتی می‌تواند کلیدی برای دستیابی به رتبه ‌بندی‌های بالاتر در موتورهای جستجو و افزایش پیدا کردن وب ‌سایت شما باشد. لینک سازی یک اجزای اساسی بهینه ‌سازی موتورهای جستجو (SEO) است که شامل دریافت پیوندها از وب ‌سایت‌های دیگر به وب‌ سایت شما می‌شود. این مقاله به بررسی عمیق جهان لینک سازی  می‌پردازد و نگاهی به اهمیت آن، راهکارها و فواید آن می‌اندازد.

شاید از خودتون پرسیده باشین که از کجا بک لینک بگیرم؟

قبل از ادامه مقاله میخوام بهترین سایت بک لینک رایگان در گوگل را به شما معرفی بکنم به نام رایگان بفروش.

یگ تیم طراحی بسیار حرفه ای با تیم رایگان بفروش این سایت ثبت آگهی رایگان را طراحی کرده اند.

در این سایت بر خلاف سایت های دیگر برای ایجاد بک لینک رایگان شما مجاز هستید که لینک سایت خود را درج بکنید.

هزینه بک لینک نوفالو در این سایت رایگان است اما برای فالو کردن آن شما میتوانید با پرداخت 50 هزار تومان آگهی را ویژه سازی بکنید.

علاوه بر ثبت آگهی رایگان برای لینک سازی شما میتوانید رپورتاژ آگهی به مبلغ 500 هزار تومان در این سایت به ثبت برسانید.

برای کسب اطلاعات بیشتر از ثبت رپورتاژ میتوانید به مقاله خرید رپورتاژ آگهی بروید و یا با شماره 02122383204 تماس حاصل بفرمایید.

بک لینک چیست؟

پیوند پس ‌زمینه، به پیوندهایی اشاره دارد که از یک وب ‌سایت دیگر به وب‌سایت مورد نظر ارجاع داده می‌شود. این لینک‌ها در واقع نشان ‌دهندهٔ وابستگی‌ها و ارتباطات میان وب‌ سایت ‌ها هستند.

لینک های پیوند نقش مهمی در سئو (بهینه‌سازی موتورهای جستجو) دارند، زیرا موتورهای جستجو معمولاً تعداد و کیفیت لینک‌ها را به عنوان یک عامل در ارزیابی اهمیت و محتوای یک وب ‌سایت در نتایج جستجو در نظر می‌گیرند. لینک ورودی ‌های مرتبط و از منابع معتبر می‌توانند به بهبود رتبه وب ‌سایت در نتایج جستجو کمک کنند.

به زبان ساده تر دریافت لینک یک سایت از سایت دیگر را لینک برگشتی می گویند که مدیر می تواند آن لینک را در هر صفحه و هر بخش از سایت خود نیز قرار دهد در عوض طرف مقابل هم یک لینک برگشتی دریافت می کند و پیوندی میان دو سایت به وجود می آید اگر اهل اینترنت و فناوری باشید حتماً تا به الان متوجه شده اید که این لینک ها نقش کاملاً مفیدی را ایفا می کنند به طوری که اگر نباشند امکان فلج شدن سایت یا وبگاه نیز وجود دارد.

نحوه رتبه گرفتن از بک لینک ها

 موتور های جستجوی گوگل با این نوع لینک ها رابطه مستقیمی دارند و اگر اختلالی در ساخت لینک ها وجود نداشته باشد به راحتی سایت مورد نظر را به مشتریان معرفی می کنند گفته شده روش استاندارد در استفاده از اینها این است که یک سوم از این لینک ها به صفحات اصلی سایت ها و مابقی به دیگر صفحات داخلی سایت ها داده شوند. می توان نامشان را بیزینس سایت هم نیز گذاشت چون با وجود آن وبگاه راحت تر برای عموم تعریف می شود و در غیر این صورت این کار کمی سخت تر است.

 به طور مثال یک سایت لوازم خانگی را در نظر بگیرید و که از سایت تعمیرات لوازم خانگی لینک برگشتی دریافت می کند مسلماً این اتفاق یک لینک طبیعی و مهم برای هر دو سایت ایجاد می کند و در بالا رفتن رتبه سایت کاملاً موثر است.

 این لینک ها یعنی پیوند به بیرون و دانستن خیلی چیزهای دیگر، حالا چطور؟

 در ذهن تان یک وبلاگ نویس را تصور کنید که مثلاً درباره یک موضوع خاص مطلبی را انتشار می دهد و از طرفی بلاگر دیگری همان موضوع را با دیدگاه خاص خودش در نظر میگیرد و منتشرش می کند اگر این دو وب از یکدیگر لینک ورودی دریافت کنند در واقع مخاطب می تواند از دیدگاه هردو بهره مند شود و اطلاعاتی بیشتری به دست آورد اگر هم یک کدامشان نسبت به دیگری بازخورد بیشتری داشته باشد روی دیگری هم به همان اندازه موثر می باشد بر سئو سایت ها تاثیر می گذارد.

بک لینک سازی چیست؟لینک ‌سازی یک فرآیند در حوزهٔ سئو (بهینه‌سازی موتورهای جستجو) است که در آن تلاش می‌شود با ایجاد و انتشار پیوندهای پس ‌زمینه (بک‌لینک‌ها) از وب ‌سایت ‌های دیگر به وب‌سایت خود، تعداد و کیفیت لینک‌های مرتبط با وب ‌سایت خود را افزایش داده و در نتیجه، موتورهای جستجو مانند گوگل به وب‌سایت شما بیشتر اهمیت می‌دهند.

هدف اصلی بک‌ لینک ‌سازی، افزایش اعتبار و اهمیت وب‌سایت در چشم موتورهای جستجو و بهبود رتبه و نمایش وب‌سایت در نتایج جستجو است. با اینکه لینک ‌سازی می‌تواند به بهبود سئو و موقعیت وب ‌سایت در نتایج جستجو کمک کند، اما باید به یاد داشت که ایجاد بک‌لینک‌ها باید به طور معقول و با رعایت اصول اخلاقی انجام شود. استفاده از روش‌های نادرست و ایجاد بک‌لینک‌ های تقلبی می‌تواند به جلب مجازی ترافیک منجر شود، اما در نهایت می‌تواند به مجازی ‌سازی وب ‌سایت و حتی جریمه شدید توسط موتورهای جستجو منجر شود.

بک لینک مضر و بی کیفبت چیست؟

اما اینها به همان اندازه که مفید هستند به همان اندازه هم می توانند مضر باشند. به گمانم تا به الان حدس زده اید منظورم چیست ، لینک هایی که از سایت های نا معتبر گرفته می شوند می توانند باعث کاهش رتبه سایت در گوگل شوند و حتّی سایتتان را پنالتی کنند.

 چند مورد از مهم ترین ویژگی های یک لینک بد عبارتند از:

لینک از یک صفحه ضعیف با محتوای بی کیفیت گرفته شود.

لینک مربوط به سایت های نامعتبر (سایت هایی که به راحتی لینک برگشتی می دهند می توانند جز همین دسته باشند)

لینک های ایجاد شده به صورت خودکار و غیر کنترل باشد

لینک بهینه شده زیاد با انکرتست.

دامین اتوریتی پایین وب سایت باعث پایین آمدن رتبه سایت می شود.

پیوند های داده شده از دایرکتوری ها.

لینک های زیاد و همینطور لینک های فوتر می توانند برای شما مضر واقع شوند.

بک لینک با کیفیت و بی کیفیت

بک لینک سودمند و باکیفیت چیست؟

لینک هایی که در سایت های دیگر قرار میدهید باید ویژگی و فاکتور هایی داشته باشد تا به عنوان لینک با ارزش شناخته بشود>

از فاکتور های لینک با ارزش به عوامل زیر میتوان اشاره کرد:

فالو بودن لینک:

لینک ها به دو دسته تقسیم میشوند لینک فالو و نو فالو لینک هایی که نو فالو باشند در گوگل اعتبار و ارزش بالایی ندارند اما اگر لینکی قابلیت فالو داشته باشد اعتبار و ارزش بالایی در مقابل ربات ها گوگل دارد و برای ما سود منفعت زیادی به همراه دارد.

متن لینک داده شده (Anchor text):

یکی دیگر از فاکتور ها متنی است که لینک داده میشود اگر این متن به طور طبیعی باشد و لینک داده شده باشد از ارزش و اعتبار بالایی برخورد است.

مرتبط بودن سایت با لینک:

گوگل چند وقتی هست که تلاش در حذف خرید بک لینک برای رتبه اول گوگل شدن دارد برای همین کسانی که این عمل را انجام میدهند را جریمه میکند.

خرید بک لینک و پنالتی شدن بعد از آن باعث میشود تا سایت شما به راحی رتبه خودش را از دست بدهد و برای بهبود سایت و دوباره رتبه گرفتن دچار مشکل بشود. پس به این دلایل بهتر است تا لینک در سایت هایی قرار بگیرد که مرتبط با محتوای سایت شما است.

اعتبار سایت منبع:

بعد از دلایل بالا مهم ترین عامل در اعتبار لینک اعتبار سایت لینک دهنده است.

با استفاده از ابزار هایی که برای آنالیز سایت ها وجود دارند میتوانید سایت هایی که قراره در آنها لینک سازی انجام بدهید را کامل از لحاظ قدرت دامنه و قدرت صفحات مورد بررسی قرار بدهیسد تا در بهترین سایت لینک سازی خود را آغاز بکنید.

محل قرارگیری لینک:

در پایان بعد از همه ی فاکتور ها فاکتور محل قرارگیری لینک اهمیت دارد.

تجربه نشان داده است که لینک هایی که در متن قار دارند اعتبار و ارزش بیشتری دارند زیرا کاربر علاقه بیشری به کلیک کردن روی این لینک ها دارد تا لینک هایی که در بالای صفحه یا پایین صفحه قرار میگیرند.

مزایای پیوند سازی

رتبه‌بندی بهتر موتورهای جستجو

پیوندهای برگشتی با کیفیت سیگنال‌های مثبتی به موتورهای جستجو ارسال می‌کنند، که منجر به رتبه‌بندی‌های بهتر و ترافیک ارگانیک بیشتر می‌شود.

افزایش اعتبار وب‌سایت

پیوندها از منابع معتبر شما را به عنوان منبع معتبر و قابل اطمینانی در حوزه خود مطرح می‌کنند.

افزایش ترافیک مرجع

پیوندهای برگشتی با ترتیب مناسب می‌توانند ترافیک هدفمندی از وب‌سایت‌های دیگر به وب‌سایت شما جلب کنند و محتوای شما را در معرض مخاطبین گسترده ‌تری قرار دهند.

سرعت بیشتر در فرآیند ایندکس‌سازی

پیوندها فرآیند ایندکس ‌سازی صفحات وب شما توسط موتورهای جستجو را تسریع می‌کنند و اطمینان می‌یابند که محتوای شما سریع‌تر به مخاطبانتان برسد.

broken link building

چطور بک لینک بگیریم؟

برای ایجاد این لینک راه های متفاوتی وجود دارد اما برخی خرید بک لینک را انتخاب می کنند بارها گوگل به خرید و فروش لینک برگشتی اخطار داده و گفتن همین یک جمله مسلماً باید کار ساز باشد و جلوی این تبادل غلط را می گرفت که متاسفانه اینطور نبود حتّی سایت های بزرگ هم مشغول به این فعالیت شدند و در رتبه اول قرار گرفتند تا اینکه گوگل سایت های مورد نظر را جریمه کرد و اما باز هم در پس و پیش ماجرا افرادی هستند که فریب تبلیغات اشتباه سایت ها را می خورند و حتّی هزینه زیادی هم بابت خرید می پردازند اما در زیر به راه هایی اشاره شده که شما می توانید بک لینک رایگان دریافت کنید و رتبه سایتتان را افزایش دهید.

ثبت آگهی رایگان در وب سایت ها

امروزه سایت های بسیار زیادی طراحی شدن که شما میتوانید در آنها به راحتی لینک سازی خارجی انجام بدهید.

سایت های ثبت آگهی رایگان بخشی از این سایت ها هستند که شما میتوانید با ثبت آگهی رایگان در این سایت ها سات خود را تبلیغ بکنید و لین ورودی برای سایت خود دریافت بکنید

برای مثال سایت رایگان بفروش یک سایت ثبت آگهی رایگان است که شما یتوانید به طور رایگان لینک خود را در آگهی ثبت کرده و برای سایت خود لینک برگشتی از این سایت دریافت بکنید. با ثبت آگهی رایگان لینک شما نو فالو است اما با پرداخت هزینه و ویژه سازی آگهی شما میتوانید بک لینک فالو دریافت بکنید به قولی بک لینک فالو ارزان و قوی دریافت بکنید.

محتوای عالی تر از عالی

یکی از سالم ترین روش های لینک سازی خارجی برای گرفتن رتبه در گوگل این روش است.

در این روش لینک سازی به صورت خودکار انجام میشود، اما چطور؟ زمانی که مطالب و محتوای با کیفیت تولید میکنید سایت های دیگر از مطالب شما زمانی که استفاده میکنند به دلیل کیفیت بالای این مطالب به طور خودکار و بدون هزینه لینک سایت شما را در سایت خودشون قرار میدهند.

تجربه ثابت کرده مطالب آموزشی مثل آموزش بک لینک سازی پتانسیل بسیار بالایی برای گرفتن این نوع رتبه ها دارند.

فعالیت در شبکه های اجتماعی

این لینک ها به نوعی بزینیس سایت ها را انجام میدهند و ارتباطات را افزایش می دهند و در این بین شبکه های اجتماعی در راس همه مرجع های مربوط به ارتباط قرار دارند چرا که هم کار در آن آسان تر است و هم کاربران بیش تری دارد پس استفاده از آن یک برگ برنده به شمار می آید.

شبکه های اجتماعی معتبر و قابل اطمینان نزد موتورهای جستجوی گوگل از اهمیت بالایی برخوردار است با فعالیت مناسب و ممتد در آن می توانید کاربران زیادی را به سمت خود جلب کنید از جمله این فعالیت ها می توان به قرار دادن لینک خود به صورت مستقیم در گفتگو ها، ایجاد یک صفحه اختصاصی مربوط به معرفی سایت و قرار دادن لینک و... اشاره کرد شبکه های اجتماعی معتبر هم از جمله فیس بوک، لینکدین، توییتر، اینستاگرام و... نیز می باشند که فعالیت در آن ها بازخورد نسبتاً بیشتری دارد.

ثبت پست مهمان و رپورتاژ آگهی در وب سایت ها

یکی دیگر از روش های ساخت لینک های ورودی ثبت کردن پست مهمان و رپورتاژ است.

امروزه سایت های خیلی زیادی طراحی شده اند که محتوای خاصی ندارند یعنی به قولی فاقد هر گونه محتوایی از خودشون هستند این سایت ها با این هدف طراحی و در دسترس قرار گرفته اند که شما عزیزان در این سایت ها رپورتاژ و پست مهمان برای تبلیغات و لینک سازی های خودتون به ثبت برسونید.

برای یک رپورتاژ و پست مهمان خوب به نکات زیر توجه بکنید:

  • محتوای کامل و اختصاصی
  • مرتبط بودن سایت با محتوا
  • لینک سازی برای کلماتی که رقابت کمتری دارند

ساخت اینفوگرافی

 تصویر همیشه بیشتر از متن مورد توجه قرار میگیرد و بسیاری هستند که در این راه به هدف های خاص خود می رسند و چقدر بهتر می شود که این تصاویر متن و آموزش های لازم را هم با خودش داشته باشد با ساختن یک اینفوگرافی جذاب شما می توانید بسیاری از توجهات را علی الخصوص از طرف شبکه های اجتماعی که در اختیار دارید به سمت خودتان بکشانید.

 در اینفوگرافی ها مشخصات شرکت یا سایتتان باید درج شود که مهم ترینش لوگو و آدرس موسسه مورد نظر می باشد در ساخت اینفوگرافی ها سلیقه های متفاوت است و هر کسی طبق نظر خودش کار می کند اما بهترین روش این است که تصاویر جذاب و با کیفیت و در عین حال به چشم خواننده بامزه به چشم بیاید و او را ترغیب به ادامه دادنش کند.

دریافت بک لینک از طریق نظر دهی در سایت های مرتبط

سایت هایی که بخش نظرات را برای کاربرانش باز می گذارند کم نیستند آنها با این کار هم فضا را برای عموم آزاد می کنند تا انتقادات و پیشنهاداتشان را در معرض عموم قرار دهند و هم  مستقیم با آنها در ارتباط می باشند پس این را هم می توان یکی دیگر از راه های موثر در کسب اینها دانست.

 تنها کافی است دنبال مقالات مرتبط با وبگاه خود بروید و زمانی که به طور کامل متن را خواندید پیشنهاد یا هر نظری در رابطه با مطلب را انتشار دهید و در کنارش لینک خودتان را قرار دهید اما باید در نظر داشت که نظرتان تا حدی لوده نباشد که نشان دهد شما فقط برای کسب این نوع لینک خود در این گفتگو حاضر شده اید چون در این صورت مدیر سایت دیدگاه تان را منتشر نمی کند بهتر است نظرتان، نظر مفیدی باشد که به کار بیاید همینطور خودتان را کامل معرفی کنید تا اگر شخصی متوجه حرفتان شد از شما اطلاعات کافی را داشته باشد در غیر این صورت امکان دارد حتّی توجهی به شما نکند.

برنامه معروف پینترست Pinterest و لینک سازی

pinterest logo

همانطور که در قبل اشاره شد تصاویر از هر چیز دیگری بیشتر توجهات را به خود جلب می کنند حال اگر شما بنر مناسبی در اختیار دارید یا همان اینفو گرافی که ساخته اید اگر مناسب ویترین است آن را در برنامه هایی که با عکس ها تبلیغات می کنند قرار دهید این می تواند یک راه کاملاً متفاوت و در عین حال موثر باشد.

 برنامه پینترست Pinterest که در طی این چند ساله پیشرفت های زیادی داشته است این امکان را به شما می دهد که بتوانید به راحتی با ساختن یک حساب کاربری فعالیتتان را شروع کنید و با قرار دادن عکس های با کیفیت که می تواند توجهات را برانگیزد یک لینک برگشتی جدید بسازید.

پرسش‌های متداول

تأثیر ایجاد پیوندهای برگشتی بر رتبه‌بندی موتورهای جستجو چگونه است؟

لینک سازی یکی از اصول اساسی بهینه‌سازی موتورهای جستجو است. این امر به موتورهای جستجو نشان می‌دهد که محتوای شما ارزشمند و قابل اعتماد است که منجر به رتبه‌بندی بهتر و دیده‌شدن بیشتر در نتایج جستجو می‌شود.

آیا همه پیوندهای برگشتی به یک اندازه ارزش دارند؟

خیر، کیفیت پیوندها اهمیت بیشتری نسبت به تعداد دارد. پیوندها از منابع معتبر و مرتبط وزن بیشتری دارند و به بهبود نتایج بهینه‌سازی موتورهای جستجو کمک می‌کنند.

چه خطراتی برای رویکردهای ناکارآمد در پیوند سازی وجود دارد؟

شرکت در روش‌های ناخوشایند یا نادرست پیوند سازی می‌تواند منجر به مجازات‌هایی از سوی موتورهای جستجو شود. تمرکز بر روی روش‌های اخلاقی و معتبر برای ایجاد پیوندهای برگشتی ضروری است.

آیا می‌توانم پیوندهای برگشتی را خریداری کنم تا به بهبود SEO کمک کنم؟

خرید پیوندها به شدت توصیه نمی‌شود. موتورهای جستجو می‌توانند پیوندهای پرداختی را تشخیص داده و این عمل می‌تواند به اعتبار و رتبه وب‌سایت شما آسیب بزند.

چقدر زمان لازم است تا نتایج مرتبط با پیوندهای برگشتی در SEO مشاهده شود؟

تأثیر پیوند سازی بر SEO ممکن است زمانی طول بکشد تا ظاهر شود. این فرآیند تدریجی است که نیازمند تلاش مداوم و صبوری است.

آینده پیوند سازی چیست؟

منظر علم بهینه‌سازی موتورهای جستجو و لینک بیلدینگ همواره در حال تغییر است. برای موفقیت درازمدت، به روز بودن با آخرین روندها و تغییرات الگوریتمی ضروری است.

نتیجه‌گیری

در دنیای بازاریابی دیجیتال، تسلط بر هنر لینک سازی چیست؟ (ایجاد پیوندهای برگشتی) یک حرکت استراتژیک است که می‌تواند وب ‌سایت شما را به ارتفاعات جدیدی سوق دهد. با درک اهمیت لینک برگشتی با کیفیت و اجرای راهکارهای موثر، می‌توانید اعتبار، دیده‌ شدگی و حضور کلی وب ‌سایت خود را ارتقا دهید. به یاد داشته باشید که مسیر موفقیت در لینکبیلدینگ نیاز به پیگیری، خلاقیت و تعهد به روش‌های اخلاقی دارد.

امیدواریم توانسته باشیم تا در این مقاله به شما کمک کرده باشیم تا کامل با مبحث لینک و لینک سازی آشنا شده باشید و در این مسیر به نتیجه مطلوبی رسیده باشید.

نظرات سوالات
ثبت نظر (5 امتیاز)
سوال جدید (5 امتیاز)

نقاط قوت


نقاط ضعف


من یک ربات نیستم

آیتم های مرتبط

ثبت پست مهمان با لینک های فالو

خدمات ثبت پست مهمان و درج بکلینک با لینک های فالو توسط سایت سلفری sellfree

گرفتن بک لینک فالو

تنها با پرداخت 50 هزار تومان ماهیانه می توانید در سایت رایگان بفروش بک لینک به صورت فالو و با متن مورد نظر خود داشته...

معرفی چند سایت برتر ایرانی برای بک لینک سازی

با بک لینک سازی و استفاده از سایت‌های بک لینک سازی، رتبه وب‌سایت‌تان را بهبود داده و افزایش حضور آنلاین خود را...

بهترین و محبوب‌ترین سرگرمی برای بازنشستگان چیست؟

بهترین و محبوب‌ترین سرگرمی برای بازنشستگان چیست؟ بازنشستگی مرحله ای از زندگی است که زمان آزاد و فرصت های فراوانی...

کیفیت یک بک لینک به چه عواملی بستگی دارد؟

در اینجا با عواملی که بر کیفیت بک لینک‌ها در SEO تأثیر می‌گذارند، آشنا شوید. درک اینکه چگونه کیفیت یک بک لینک تعیین...

بک لینک چیست و چرا وب سایت به آن نیاز دارد

با کشف اهمیت بک لینک‌ها برای رشد وب‌سایت خود. یاد بگیرید بک لینک‌ها چیستند و چرا وب‌سایت شما نمی‌تواند بدون آن‌ها...

بک لینک طبیعی چیست؟

در اینجا درباره اهمیت بک لینک طبیعی در بهبود رتبه وب‌سایت شما می‌آموزید. مزایا، استراتژی‌ها و پرسش‌های متداول...

چرا خرید بک لینک کار اشتباهی است

دلایلی را کشف کنید که چرا خرید بک ‌لینک اشتباه است و تأثیر منفی آن را بر رتبه سایت شما در موتورهای جستجو بررسی کنید....

چگونه بک لینک بسازیم

بک لینک سازی و دریافت بک لینک با کیفیت یکی از مهمترین تکنیک ها در بهبود رتبه در موتور جست و جو است اما چطور این کر...

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

اینفلوئنسر مارکتینگ روشی جدید و خلاقانه در بازاریابی مدرن است. احتمالا کلمه اینفلوئنسر برای شما ناآشانا باشد یا...

ایمیل مارکتینگ چیست؟

این روز ها اسم ایمیل مارکتینگ یا به عبارت ساده تر همان بازاریابی از طریق ایمیل را خیلی از ما شنیده‌ ایم. اگر همین...

اینستاگرام مارکتینگ چیست؟

اینستاگرام مارکتینگ یا بازاریابی اینستاگرام امروزه بسیار معروف شده است. در واقع می توان گفت بازاریابی اینستاگرام...

طراحی سایت توسط دارکوب با استفاده از سیستم مدیریت محتوای دارکوب. با
10 از درآمدهای این سایت صرف امور خیریه می گردد