جستجو

نحوه خرید آرد به صورت آنلاین

(15 رای)
به روز رسانی: 10 مهر 1398 ساعت 13:26:40
تاریخ ثبت: 26 شهریور 1398 ساعت 04:27:06
آدرس کوتاه: https://sellfree.ir/18097
133233667

مقدمه

یکی ارکان اصلی مهم در تهیه ی غذا آرد است. آرد، ماده ی پودر مانندی است که از دانه ی غلات یا سایر مواد نشاسته ای بدست می آید. معمولا با آسیاب نمودن گندم آرد را تهیه می کنند؛ اما از دانه ی ذرت، گندم سیاه، جو، نخود و برنج هم آرد تهیه می شود.

نشاسته که اساس آرد را تشکیل می دهد، خود یکی از پیچیده ترین انواع هیدرات کربن می باشد. معمولا وقتی سخن از آرد به میان می آید، منظور آرد گندم است، به این دلیل که با استفاده از این آرد بخش عمده ای از مواد غذایی ما مانند نان و پاستا بدست می آید . دلیل استفاده بسیار زیاد از آرد خاصیت این ماده است. بعد از مخلوط کردن آرد با آب، نوعی پروتئین پیچیده به نام گلوتن ایجاد می شود. به دلیل وجود گلوتن که به خمیر خاصیت ارتجاعی می دهد می توانیم آن را به شکلهای مختلف در بیاوریم. به دلیل خاصیت گلوتن، گازهای حاصله درون خمیر باقی می ماند و وجود این گازهاست که سبب تردی و حالت اسفنجی محصول نهایی می گردد. این خاصیت آرد گندم در تهیه ی انواع نان و کیک بسیار حائز اهمیت می باشد.

انواع آرد

tam-trang-tai-nha-04

امروزه اغلب آردهایی که مورد استفاده قرار می گیرند، از گندم تهیه شده اند. انواع آرد گندم از نظر مقدار گلوتن با هم تفاوت دارند. میزان گلوتن آردی که برای تهیه نان استفاده می شود بالا است و همین امر باعث می شود که استحکام نان در کنار تردی آن حفظ شود و نان شکل خود را حفظ نموده و خرد نمی شود. آردهایی که در تهیه انواع کیک و شیرینی از آنها استفاده می شوند میزان گلوتن کمتری دارد و همبن امر باعث تردی و شکننده بودن برخی از انواع شیرینی ها می شود. آردهایی که میزان گلوتن آنها کمتر است نرم تر بوده و محصول آنها ترده تر و آسیب پذیرتر می باشد.

آردهایی که در تهیه ی پاستا از آنها استفاده می شود، معمولاً گلوتن بیشتری نسبت به آردهای کیک پزی دارند.

آرد چند منظوره آرد گندمی است که میزان گلوتن آن متوسط می باشد. از این آرد برای تهیه ی انواع نان، کیک یا شیرینی در مصارف خانگی استفاده می شود. طرفداران این آرد بسیار زیادند.

با توجه به اینکه از کدام قسمت گیاه گندم برای تهیه ی آرد استفاده می شود (مثلاً قسمت نشاسته ای، بخش پروتئینی یا جوانه گیاه، سبوس یا همان بافت فیبری گیاه)، سه نوع آرد گندم به وجود آمده است:

آردی که فقط از قسمت درونی یا نشاسته گیاه گندم برای تهیه ی آن استفاده شده است، به آن آرد سفید می گویند.

آردی که تمام قسمت های گفته شده( جوانه و سبوس و نشاسته و...) در آن استفاده شده باشد آرد کامل می گویند.

اگر فقط از قسمت نشاسته و جوانه گیاه استفاده شود و سبوس آن را جدا کنند به آن آرد جوانه گندم می گویند.

از آرد کامل گندم، مخصوصاً در تهیه ی بیسکوییت های سبوس دار که در ایران به بیسکوییت های ساقه طلایی معروف است استفاده می کنند. در تهیه ی این بیسکوییت ها از دانه و سبوس گندم در کنار هم استفاده می شود و بسیار مغذی می باشند.

انواع آرد و نوع مصرف

  • آرد برنج که در غذاهای آسیایی جایگاه خاصی دارد. به طور معمول قسمت اعظم آرد برنج را از برنج های سفید تهیه می کنند. پس دارای نشاسته خالص است. البته آرد کامل تهیه شده از برنج قهوه ای هم در کارخانجات تهیه می شود.

  • در غذاهایی هندی آرد نخودچی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. در ایران از این آرد در تهیه شیرینی استفاده می کنند.

  • آرد ذرت در میان مردم آمریکای جنوبی و مکزیک بسیار محبوب است. از آرد کامل ذرت در تهیه ی انواع غذاهای مکزیکی از جمله نان ترتیلا استفاده می کنند.

  • برای تهیه ی خمیرهای ترش نان های آلمان و اسکاندیناوی از آرد تهیه شده از گندم سیاه استفاده می شود. معمولاً این آرد را با آرد گندم مخلوط نموده و بعد استفاده می کنند؛ چون میزان گلوتن آن بسیار پایین است. دسته ای از نان های آلمانی هم تماماً از آرد گندم سیاه تهیه می شوند.

  • آرد را همچنین می توان از دانه سویا، گیاه نشاسته، سیب زمینی و دیگر مواد غذایی که جزو غلات محسوب نمی شوند تهیه نمود.


طرز تهیه آرد

flour-types-their-applications-5

در قدیم برای آسیاب نمودن آرد، گندم را بین دو سنگ یا چرخ آسیاب قرار داده و با ساییدن دو سنگ بر روی هم، دانه را خرد و پودر می کردند. اما امروزه آسیاب کردن، پدیده ی بسیار ساده ای است که بسیار راحت توسط آسیاب برقی حتی در خانه هم امکان پذیر است.

در کارخانجات تولید آرد، از آسیاب های آبی استفاده می کنند. معمولاً دو تکه چرخ سنگی مخصوص آسیاب وجود دارد که با کمک نیروی آب، یکی روی دیگری می چرخد و دانه بین این دو تکه سنگ قرار می گیرد و آسیاب می شود. بدین ترتیب آرد کماکان به روش گذشته و البته با بهره وری از فناوری جدید، تهیه می گردد.

گرد آرد که در هوا پخش می شود، قابل اشتعال است؛ مثل سایر مواد مشتعله که در مجاورت هوا قرار می گیرند و با ترکیب با اکسیژن موجود در هوا، آتش می گیرند. بسیاری از آتش سوزی های مرگبار که جان عده ی بسیار زیادی را گرفته است، در کارخانجات تولید آرد اتفاق افتاده است.

تاریخچه

در زمان قدیم، آرد را هم در کارخانجات و هم به صورت دستی تهیه می کردند. اما به خاطر کمبود امکانات، آسیاب نمودن آرد بین دو سنگ انجام می شده و به همین دلیل درون آردها مقادیر قابل توجهی سنگ ریزه وجود داشته که باعث آسیب رسیدن به دندان ها می شده است. یکی از روش های باستانی تولید آرد، استفاده از دو تکه سنگ است. این سنگ ها را از صخره ها تهیه می کردند و دو تکه سنگ را با کمک دست بهم می ساییدند تا دانه بین آنها آسیاب شود. بعدها از حیوانات برای چرخاندن سنگ های آسیاب کمک می گرفتند. با احداث آسیاب های بادی و آبی، کار بسیار راحت تر شد.

در این مقاله به چند فروشگاه خرید آنلاین آرد اشاره می کنیم:

1)سوپرمارکت آنلاین فینال:

در این سوپرمارکت شما می توانید انواع کالاهای ضروری و مصرفی زندگی از مواد غذایی، محصولات بهداشتی و آرایشی را با یک کلیک در تمام نقاط ایران دریافت کنید. تمام کالاهای موجود در سوپرمارکت فینال از برندهای معروف و معتبر در صنعت مواد غذایی و آرایشی و بهداشتی است. از دیگر مزایای این وب سایت آنلاین گارانتی و تعویض به موقع کالا و پشتیبانی مشتری است.

2)بیار

این سایت دارای نماد اعتماد الکترونیکی است که خود نشان صلاحیت و هویت این وب سایت است و به منظور جلب نظر شما عزیزان و ایجاد بستری مناسب برای انجام خرید اینترنتی با آسودگی خاطر ایجاد شده است. این وب سایت تمامی مجوزهای لازم برای کسب و کار اینترنتی را از سازمان های مربوطه دریافت نموده است.

3)شرکت آرد فسا

این شرکت در سال 1366 به منظور توسعه صنعت استان فارس و تولید انواع آرد خبازی و صنعتی آغاز فعالیت کرده است. فعالیت این سایت کاملا تابع قوانین و مقررات کشور بوده و تمامی کالاهای این فروشگاه، دارای مجوزهای لازم از سازمان های مربوطه است.

4)قنادباشی

هدف اصلی وب سایت قنادباشی کمک به مشتریان برای خرید محصولات با کیفیت و صرفه جویی در زمان و هزینه و همچنین ارتقای کیفیت خدمات و محصولات تولید کنندگان کیک و شیرینی خانگی و تولید کنندگان لوازم قنادی و مواد اولیه قنادی است.

5)پایگاه اطلاع رسانی بانک سپه

رئیس کل بانکداری از راه اندازی یک سامامه فروش بصورت غیر حضوری برای خرید آرد توسط نانوایان خبر داد. مسئولیت این سرویس بر عهده بانک سپه می باشد که پس از ورود به این عرصه و انجام خدمات به مردم، بسیار موفق عمل کرده است.

این سامانه وظیفه سهمیه بندی و توزیع آرد از سوی کارخانجات تولید آرد به نانوایان سراسر کشور را بر عهده دارد.
نظرات سوالات
ثبت نظر (5 امتیاز)
سوال جدید (5 امتیاز)

نقاط قوت


نقاط ضعف


من یک ربات نیستم

آیتم های مرتبط

خرید رپورتاژ آگهی ارزان و دائمی

با خرید رپورتاژ آگهی ارزان و دائمی، دسترسی به مخاطبان خود را گسترش دهید. در این مقاله، به مزایا، روش‌ها و پاسخ به...

خرید رپورتاژ آگهی

افزایش اثربخشی وجود دیجیتالی خود را از طریق خرید رپورتاژ (ثبت در دایرکتوری‌ها) بهبود دهید. بیاموزید چگونه از این...

چرا باید از تولیدی مبل به صورت مستقیم خرید کرد؟ (10 نکته مهم )

برای آشنایی با تولیدی مبل چهاردانگه و انواع مبلمان ما کافی است با ما همراه شوید

بهترین سمساری آنلاین و فوری در تهران

با بالاتر رفتن قیمت اجناس نو خرید از سمساری ها بهترین راه حل است، اما بهترین سمساری کدام است؟

چرا خرید بک لینک کار اشتباهی است

دلایلی را کشف کنید که چرا خرید بک ‌لینک اشتباه است و تأثیر منفی آن را بر رتبه سایت شما در موتورهای جستجو بررسی کنید....

تأثیر خرید و فروش کالای دست دوم بر اقتصاد کشور

خرید و فروش کالای دست دوم یا همان کالا های استفاده شده و کار کرده، یکی از عوامل مهم در اقتصاد کشور محسوب میشود. این...

نحوه کار با وب سایت

(دارکوب به عنوان شرکت خلاق توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزیده شد)

سایت مزایده آنلاین کالا

امکان برگزاری مزایده آنلاین در سایت سلفری

معرفی روش های بازاریابی آنلاین

به هر روشی که در آن شخص تلاش می کند تا مخاطب را جذب محصول کرده و به خرید تشویق کند بازاریابی می گویند. بازاریابی به...

قوانین فروشگاه های اینترنتی (قوانین فروش آنلاین کالا)

قوانین فروشگاه های اینترنتی به اندازه کالایی که ارائه می دهند مهم است. در واقع یکی از مهم ترین مواردی که یک کسب...

نحوه بازیابی رمز اینستاگرام چطور است؟

آیا تاکنون برایتان پیش آمده است که رمز اکانت اینستاگرام خود را فراموش کنید؟ این اتفاق ممکن هنگام عوض کردن گوشی...

خرید کالای اساسی از اینترنت

اگر به یکی از فروشگاه های اینترنتی بزرگ کشور مراجعه کنید، خواهید دید که در بخشی از آن قسمتی وجود دارد که می توانید...

خرید و فروش سهام آنلاین

خرید و فروش سهام آنلاین یکی از سوالات رایجی است که این روزها همه با آن مواجه می شوند. با توجه به جذاب شدن بازار سرمایه...

طراحی سایت توسط دارکوب با استفاده از سیستم مدیریت محتوای دارکوب. با
10 از درآمدهای این سایت صرف امور خیریه می گردد