جستجو

خرید کتاب های درسی به صورت آنلاین

(17 رای)
به روز رسانی: 13 آذر 1398 ساعت 16:04:29
تاریخ ثبت: 26 شهریور 1398 ساعت 07:00:36
آدرس کوتاه: https://sellfree.ir/18107


بیش از چهار سال است که والدین برای تهیه کتب درسی فرزندانشان به جای مراجعه به کتاب‌فروشی‌های سراسر کشور باید در زمان معین‌شده به وب سایت مشخص شده از طرف آموزش‌وپرورش مراجعه کرده و اقدام به ثبت‌نام کتاب درسی می کنند.


N82996631-72484651

چرا ثبت‌نام اینترنتی؟


سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی به خاطر توزیع بهتر کتب بین دانش‌آموزان سراسر کشور و حتی کاهش برخی هزینه های جاری در امر توزیع کتب و به جهت اعمال نظارت دقیق بر نحوه توزیع و جلوگیری از هدر رفت منابع بیت المال و جلوگیری از اعمال سلیقه و فروش اجباری برخی اقلام از طرف برخی فروشندگان به والدین اقدام به راه اندازی سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی کرده است.

تقویم ثبت‌نام


سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزش جهت اطلاع والدین و مدارس اقدام به ارائه جدول زمانی مراحل ثبت‌نام در سال 1398 نموده است.
بر طبق جدول اعلام شده از تاریخ 20 فروردین 1398 الی 20 خرداد 1398 امکان ثبت‌نام انفرادی و گروهی برای مدارس و دانش‌آموزان پایه دوم تا ششم دوره ابتدایی، پایه یازدهم و دوازدهم دوره دوم متوسطه، پایه هشتم و نهم، کتاب های درسی تکمیلی دوره اول متوسطه ویژه دانش‌آموزان استعدادهای درخشان بر روی سامانه مذکور امکان پذیر است.
از تاریخ 23 تیر 1398 الی 5 شهریور 1398 امکان ثبت‌نام برای دانش‌آموزان اول ابتدایی بر روی این سامانه امکان پذیر می باشد.
پایه دهمی ها، پایه هفتم استعدادهای درخشان نیز از تاریخ 23 تیر ماه لغایت 16 شهریور ماه امکان ثبت‌نام کتب مربوط به خود را از طریق سامانه مذکور خواهند داشت.
از اول مرداد 1398 الی 16 شهریور 1398 امکان اصلاح ثبت‌نام برای دانش‌آموزانی که موفق به طی دوره نشده و یا مجبور به تغییر محل تحصیل خود شده اند موجود است و این دسته از دانش‌آموزان امکان استفاده از سامانه را جهت اصلاح ثبت‌نام خود دارند.
از تاریخ 15 اردیبهشت 1398 الی 20 شهریور 1398 سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی اقدام به توزیع کتب مربوطه از طریق استان های مختلف بین مناطق مختلف آموزش‌وپرورش می‌کند.
مناطق آموزشی استان های سراسر کشور از تاریخ 5 شهریور 1398 الی 27 شهریور اقدام به توزیع کتب درسی بین مدارس مختلف کرده و در نهایت مدارس نیز در روز اول شروع به فعالیت رسمی خود در ابتدای سال تحصیلی اقدام به توزیع کتب بین دانش‌آموزان می کنند.
در رابطه با ثبت‌نام اینترنتی کتب درسی والدین مد نظر داشته باشند ثبت‌نام فردی دانش‌آموزان با استفاده از کد ملی و سریال شناسنامه آنها نیز امکان پذیر می باشد و الزامی به ثبت‌نام گروهی نیست.
در ضمن ثبت نام و توزیع کتاب های درسی دوره اول متوسطه از طریق کتاب فروشی های مشخص شده که والدین می توانند با مراجعه به سایت آموزش و پرورش لیست این کتاب فروشی ها را دریافت کنند انجام می گیرد.
دانش‌آموزان و والدین آن‌ها مد نظر داشته باشند در صورت تغییر مدرسه در سطح استان با ثبت در سیستم توسط مدارس به صورت هوشمند اقدام به تغییر مدرسه می‌کنند، اما در صورت تغییر مدرسه به خارج از استان حتماً از طریق سامانه در تاریخ معین اقدام به اصلاح مدرسه نموده وگرنه کتب در مدرسه ثبت‌شده در سیستم تحویل خواهند شد.

طریقه ثبت‌نام کتب درسی


امکان ثبت سفارش هم از طریق وب سایت سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی به نشانی irtextbook.ir و هم از طریق اپلیکیشن اندروید طراحی شده برای این منظور امکان پذیر است. والدین و یا مدارس طبق تقویم اعلامی می توانند به وب سایت ثبت‌نام کتب مراجعه کرده و اقدام به ثبت‌نام دانش‌آموزان کنند.

مراحل ثبت‌نام


پس از ورود به سامانه با اطلاعات هویتی دانش‌آموز در صفحه اول ثبت سفارش، مد نظر داشته باشید که حتما باید شماره تلفن همراه را وارد کنید. سپس اقدام به انتخاب دین خود کرده که شامل دسته بندی شیعه، اهل سنت، اقلیت دینی می باشد و مد نظر داشته باشید که انتخاب این گزینه در ارائه کتب دینی دانش‌آموز تأثیرگذار است و در قسمت انتخاب زبان هم ما بین زبان های انگلیسی، آلمانی فرانسه باید زبان مد نظر خود را انتخاب کرده و ذکر این نکته نیز مهم است که انتخاب زبان در این مرحله در ارائه کتب زبان در مدرسه اثر گذار است.
بعد از تعیین موارد گفته شده و تایید اطلاعات سیستم وارد مرحله بعدی شده که در این مرحله به صورت هوشمند بسته آموزش مد نظر دانش‌آموز مشخص شده و امکان پرداخت هزینه از طریق اینترنت هست که باید نسب به پرداخت الکترونیک وجه اقدام کرد، بعد از پرداخت وجه موفقیت‌آمیز به صفحه کاربری دانش‌آموز برگشته و رسید ثبت‌نام نمایش داده می شود.
برای تحویل کتب درسی نیازی به ارائه رسید نمی باشد و کتاب طریق ثبت‌نام فردی یا گروهی از طریق مدارس بین دانش آموزان توزیع می شود.
در صورت مغایرت اطلاعات دانش‌آموز با سیستم ثبت‌نام باید سریعاً برای اصلاح، با مدارک مورد نیاز به مدرسه مراجعه کرد تا از طریق مدرسه اطلاعات دانش آموز اصلاح  گردد.
در صورت داشتن هرگونه سؤال در رابطه با روند ثبت‌نام و یا مشکلات احتمالی رخ داده، می‌توان به قسمت راهنمای مشخص شده در سایت مراجعه کرد و یا با شماره تلفن های مشخص شده  تماس برقرار کرده و به طرح مشکل رخ داده پرداخت.
در رابطه با هزینه کتب هم در ثبت‌نام گروهی از طریق مدارس و هم در ثبت‌نام فردی دانش‌آموز فقط هزینه پشت جلد کتب اخذ شده و دریافت هرگونه وجه اضافی از طرف افراد مختلف و به عنوان های گوناگون خلاف مقررات می باشد.

N83043367-72564386

خرید تک جلدی


دانش‌آموزانی که تنها نیاز به برخی کتب به صورت تک جلدی دارند و یا معلمان، می توانند از تاریخ 20 شهریور ماه از طریق همین سامانه و با منوی «سفارش تک جلدی کتاب‌های درسی و بسته آموزشی» اقدام به ثبت سفارش کتب مد نظر خود کرده و فقط هزینه پشت جلد کتب مشخص شده را پرداخت نمایند.

جا مانده ها


در صورتی که به هر دلیلی از ثبت نام به موقع در سامانه جا مانده اید و یا امکان ثبت نام در زمان مقرر را نداشته اید، سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزش سامانه ثبت نام کتاب را در تاریخ 23 تیر الی 16 شهریور را برای ثبت نام این افراد معین کرده است.
نظرات سوالات
ثبت نظر (5 امتیاز)
سوال جدید (5 امتیاز)

نقاط قوت


نقاط ضعف


من یک ربات نیستم

آیتم های مرتبط

ثبت پست مهمان با لینک های فالو

خدمات ثبت پست مهمان و درج بکلینک با لینک های فالو توسط سایت سلفری sellfree

سایت های برتر آگهی رایگان

سایت های بسیار زیادی جهت ثبت آگهی در کشور وجود دارند که از معروف ترین آنها وب سایت رایگان بفروش، دیوار و شیپور می...

خرید رپورتاژ آگهی ارزان و دائمی

با خرید رپورتاژ آگهی ارزان و دائمی، دسترسی به مخاطبان خود را گسترش دهید. در این مقاله، به مزایا، روش‌ها و پاسخ به...

اپلیکیشن های ثبت آگهی رایگان

جهت ثبت آگهی در اینترنت می توانید از دو طریق طریق سایت ثبت آگهی و برنامه ثبت آگهی اقدام نمایید. برنامه ها و سایت...

خرید رپورتاژ آگهی

افزایش اثربخشی وجود دیجیتالی خود را از طریق خرید رپورتاژ (ثبت در دایرکتوری‌ها) بهبود دهید. بیاموزید چگونه از این...

چرا باید از تولیدی مبل به صورت مستقیم خرید کرد؟ (10 نکته مهم )

برای آشنایی با تولیدی مبل چهاردانگه و انواع مبلمان ما کافی است با ما همراه شوید

بهترین سمساری آنلاین و فوری در تهران

با بالاتر رفتن قیمت اجناس نو خرید از سمساری ها بهترین راه حل است، اما بهترین سمساری کدام است؟

چرا خرید بک لینک کار اشتباهی است

دلایلی را کشف کنید که چرا خرید بک ‌لینک اشتباه است و تأثیر منفی آن را بر رتبه سایت شما در موتورهای جستجو بررسی کنید....

تأثیر خرید و فروش کالای دست دوم بر اقتصاد کشور

خرید و فروش کالای دست دوم یا همان کالا های استفاده شده و کار کرده، یکی از عوامل مهم در اقتصاد کشور محسوب میشود. این...

سایت مزایده آنلاین کالا

امکان برگزاری مزایده آنلاین در سایت سلفری

معرفی روش های بازاریابی آنلاین

به هر روشی که در آن شخص تلاش می کند تا مخاطب را جذب محصول کرده و به خرید تشویق کند بازاریابی می گویند. بازاریابی به...

طراحی سایت توسط دارکوب با استفاده از سیستم مدیریت محتوای دارکوب. با
10 از درآمدهای این سایت صرف امور خیریه می گردد