به روز رسانی: 16 اردیبهشت 1399 ساعت 09:18:24
تاریخ ثبت: 06 دی 1398 ساعت 19:43:53
از ابتدای زندگی، بشر همواره با انواع مختلفی از تبلیغات در زندگی خود سروکار داشته است. تبلیغات این امکان را برای شما فراهم می کند تا بتوانید اطلاعاتی مفید و واقعی به مشتریان خود ارائه دهید. شما عزیزان باید بدانید که امروزه ارائه تبلیغات خاص و هیجان انگیز رمز موفقیت شرکت ها است.
در دنیای امروز که اینترنت در زندگی تمام افراد نفوذ پیدا کرده است شرکت ها و سازمان ها سعی دارند برای معرفی و شناساندن محصولات خود به دیگران از این فناوری استفاده نمایند. از آنجا که هم اکنون هر یک از کشورهای جهان سعی در راه اندازی اینترنت ملی دارند، کشور ما نیز در تلاش است تا بتواند این بستر را برای مردم خود فراهم کند تا آنها بتوانند با خیال راحت به حجم وسیعی از اطلاعات و تبلیغات دسترسی داشته باشند و نیازهای خود را به سادگی برطرف نمایند.
یکی از مهم ترین نکاتی که در بازاریابی اینترنتی باید به آن توجه نمود افزایش آگاهی مردم نسبت به برند و محصولات مورد نظر است. هرچقدر افراد با محصولات شرکت شما بیشتر آشنا باشند فروش محصولات تان نیز بیشتر خواهد شد. از آنجایی که راه های تبلیغات در اینترنت ملی بسیار وسیع و گسترده است، دست شما باز است تا روش دلخواه و مناسب خود را انتخاب کنید و فروش محصولات شرکت یا سازمان تان را به حداکثر برسانید. حتی شما می توانید از ترکیب این روش ها استفاده کنید تا به اهداف تبلیغاتی خود به نحو احسن دست پیدا کنید.
در روند تهیه تبلیغات افراد مختلفی با یکدیگر مشارکت دارند. برخی از این افراد عبارتند از:
- کارشناسان حوزه مدیریت
- کارشناسان حوزه تولید محتوا
- کارشناسان حوزه عکاسی حرفه ای
- کارشناسان حوزه فیلم برداری
- کارشناسان حوزه ویرایش متن
- کارشناسان حوزه جلوه های بصری و شنیداری
معمولا اهداف شرکت ها و سازمان ها برای استفاده از راه های تبلیغ در اینترنت ملی به قرار زیر است:
- اطلاع رسانی به مخاطب
- ترغیب مشتری به استفاده از خدمات و محصولات مورد نظر
- آموزش طرز کار محصول به مشتری
- ایجاد حس اطمینان نسبت به محصول در مشتری
انواع راه های تبلیغ در اینترنت ملی
- تبلیغات همسان
در این نوع تبلیغات معمولا از بنر یا تبلیغات متنی استفاده نمی شود. در این روش بیشتر سعی می شود با ارائه راه حل هایی برای مشکلات مشتریان اعتماد آنها جلب شود. بهترین و ساده ترین ابزاری که در این روش می تواند مورد استفاده قرار بگیرد، ایجاد وبلاگ است.
شما می توانید در وبلاگ خود به معرفی محصول خود بپردازید ولی بهتر است سعی کنید نکات مثبت و مفیدی که در اثر استفاده از محصول برای مخاطب ایجاد می شود را حتما بیان نمایید. در این روش شما می توانید از سئو استفاده کنید.
- بازاریابی موتور جست و جو
یکی دیگر از راه های تبلیغ در اینترنت ملی بازاریابی جست و جو است. در این روش هدف این است که در کوتاه ترین زمان و با کلمات کلیدی برند و محصولات به مخاطب شناسانده شود. در این روش تبلیغاتی شما باید از کلمات کلیدی مرتبط استفاده کنید تا هنگام جست و جوی کاربر محصول و تبلیغات شما برای او نمایش داده شود.
- تبلیغات بنری (تبلیغات نمایشی)
یکی از رایج ترین راه های تبلیغ در اینترنت ملی، تبلیغات بنری است. سیستم ها و پلتفرم های زیادی برای این نوع تبلیغات وجود دارد که شما می توانید با عضویت در آنها به راحتی از این سرویس ها استفاده نمایید.
- تبلیغات موبایل
ما به تمامی شرکت ها و سازمان ها توصیه می کنیم که از این روش تبلیغاتی استفاده کنند چرا که امروزه هر فردی به این فناوری به راحتی دسترسی دارد و در طول شبانه روز از آن استفاده می نمایند. بنابراین اگر شما هنوز در این روش تبلیغاتی سرمایه گذاری نکرده اید، وقت آن رسیده که دست به کار شوید و روش های تبلیغاتی خود را توسعه و گسترش دهید.
- تبلیغات ویدیویی
ویدیوها یک منبع بسیار سرگرم کننده و پرمحتوا برای بینندگان هستند. این روش یک استراتژی فوق العاده عالی برای افزایش فروش محصولات به حساب می آید. شما می توانید با بارگذاری ویدیوهای تبلیغاتی خود در اینترنت ملی به طیف وسیعی از مشتریان دسترسی پیدا کنید و محصولات خود را به آنها معرفی نمایید. آپارات یکی از سایت هایی است که شما می توانید برای تبلیغات از آن استفاده کنید و فیلم های تبلیغاتی خود را در آن به نمایش بگذارید.
- تبلیغات متنی
در این روش تبلیغاتی تمام اطلاعاتی که درباره یک محصول باید گفته شود به صورت متنی به کاربر نمایش داده می شود.
به طور کلی تبلیغات و اینترنت بخش بزرگی از زندگی روزمره انسان ها را به خود اختصاص داده است. شرکت ها و سازمان ها می توانند با ترکیب این دو مقوله روند موفقیت خود را تسریع ببخشند و درآمد قابل توحهی برای خود کسب کنند. در این بین آنها باید با بررسی ها و تحقیقات کافی روش هایی را که متناسب با شرکت و محصولاتشان است را انتخاب و سپس بر روی آنها سرمایه گذاری نمیاند.
در آخر باید بگوییم که شرکت ها و سازمان ها برای انتخاب نوع روش تبلیغاتی خود اول از همه به اهداف شرکت و کمپین تبلیغاتی خود و سپس به بودجه و منابع مالی باید توجه کنند.