جستجو

سایت بهتر است یا اپلیکیشن ؟

(13 رای)
به روز رسانی: 03 آبان 1399 ساعت 14:51:47
تاریخ ثبت: 03 مهر 1399 ساعت 02:59:07
آدرس کوتاه: https://sellfree.ir/37953
اگر این سوال ذهنتان را مشغول کرده که " سایت بهتر است یا اپلیکیشن ؟ " ، بهتر است با ما همراه باشید تا پس از آشنایی با مزایا و معایب اپلیکیشن ها و سایت ها، بتوانید تصمیم درستی را اتخاذ کنید.

البته به دست آوردن پاسخ صحیح به عوامل متعددی بستگی دارد. اینکه هدف اصلی شما از این کار چیست؟ شما خدمت خود را در اختیار کدام مجموعه از افراد قرار می دهید؟ میزان بودجه ای که برای این کار در نظر گرفته اید چقدر است؟ چه اطلاعاتی در زمینه طراحی سایت و اپلیکیشن دارید؟

برای پاسخ به سوال " سایت بهتر است یا اپلیکیشن ؟ " لازم است بدانید که تفاوت سایت و اپلیکیشن در چیست؟

آشنایی با اپلیکیشن ها :


اپلیکیشن ( application) برنامه ای است که بر روی دستگاه هوشمندی مانند رایانه یا تلفن همراه نصب می شود و برای کاربران خود قابلیت های زیادی را ارائه می دهد. به عنوان مثال، با نصب یک اپلیکیشن عکاسی، کاربر می تواند در حد یک عکاس حرفه ای، تصویر طراحی کند و آن را ویرایش نماید.

در سال های اخیر صاحبان مشاغل از اپلیکیشن ها برای فروش محصولات خود استفاده کرده اند و خریداران هم ضمن صرفه جویی در اوقات خود با استفاده از اپلیکشن ها به بررسی محصولات پرداخته و از متنوع ترین کلکسیون ها دیدن کرده و در حالی که در خانه خود نشسته اند، اقدام به خرید آنلاین نموده و در زمان کوتاهی آن را درب منزل، دریافت می کنند. تجربه ای شیرین نظیر تجربه علاء الدین و چراغ جادو اکنون برای هر کاربری می تواند با استفاده از اپلیکیشن ها ایجاد شود.

اپلیکیشن ها نه تنها برای خریداران، بلکه برای صاحبان مشاغل هم بسیار کارآمد هستند. آن ها می توانند در زمان کوتاهی با بسیاری از مشتریان خود، ارتباط داشته باشند و در ضمن معرفی محصولات خود، متحمل هزینه های تبلیغاتی سنگین نشوند. از این رو بازار تولید اپلیکیشن ها این روزها داغ داغ است و عده زیادی از این راه مشغول کسب درآمد هستند.

11

مزایای اپلیکیشن :


اپلیکیشن ها به شرط اینکه به صورت موفق عمل کنند، می توانند به طور چشمگیری به افزایش فروش کمک کنند. از طرفی اپلیکیشن ها مانند وبسایت ها به سئوکار یا تبلیغات پرهزینه گوگل (AdWords) نیازی ندارند البته هزینه هایی برای پشتیبانی از آن ها بایستی در نظر گرفته شود ضمن اینکه مطابق آخرین بررسی ها، اپلیکیشن ها حدود یک و نیم برابر سرعت بیشتری نسبت به وبسایت ها دارند.  از طرفی دیگر معمولاً امکان اتصال آفلاین نیز در کنار آنلاین برای اپلیکیشن ها در نظر گرفته می شود که این توانایی در وبسایت ها که فقط در صورت اتصال به اینترنت می توان از آن ها استفاده کرد، وجود ندارد.

معایب اپلیکیشن :


برای استفاده از اپلیکیشن ابتدا باید آن را دانلود کرد. دانلود اپلیکیشن از نرم افزارهایی مانند Google play که شرکت google آن را برای کاربران سیستم عامل های اندروید ارائه داده است و یا app store که شرکت apple برای کاربران سیستم عامل IOS طراحی کرده است، امکان پذیر است.

کاربر برای دانلود اپلیکیشن مورد نظر خود، بسته به نوع سیستم عامل، می تواند از این دو نرم افزار کمک بگیرد و قطعا جهت خدمتی که این شرکت ها ارائه می دهند لازم است هزینه ای پرداخت شود و این روزها که کشور ما در تحریم به سر می برد، اکثر اوقات این نرم افزار ها فیلتر شده و در نتیجه صاحبان مشاغل مجبورند برای استفاده از آن ها، از طریق افتتاح حساب در خارج از کشور اقدام به پرداخت هزینه ها کنند و این کاری نه چندان راحت است و برای همه امکان پذیر نیست.

اپلیکیشن موبایل معمولا حجم زیادی دارد و حافظه ی تلفن همراه را اشغال می کند و کاربران در اکثر مواقع مجبور به پاک کردن آن می شوند. از طرفی با افزایش تعداد زیاد اپلیکیشن ها در بازار، معمولا نمی توان به همه ی آن ها برای استفاده، اعتماد کرد.

از آنجا که تلفن های هوشمند از سیستم عامل های مختلف مانند IOS، اندروید و ویندوز تشکیل شده اند، صاحبان مشاغل مجبورند برای همه ی آن ها نسخه های مرتبط را ارائه دهند و برای ثبت آن ها در نرم افزار ها و طراحی اپلیکیشن ها، هزینه ی زیادی را متحمل شوند. علاوه بر این در نتیجه ی تغییراتی که در نرم افزار ها ایجاد می شود، کاربران مجبورند به طور مداوم آن ها را به روز رسانی کنند و مدیریت کردن یک اپلیکیشن و به روز رسانی آن برای برخی از کاربران دشوار است.

508260738

اگر پس از خواندن مطالب بالا در پاسخ به سوال " سایت بهتر است یا اپلیکیشن ؟ "، اپلیکیشن را بهتر می دانید، پیشنهاد می کنیم که عجولانه تصمیم نگرید و تا انتهای مقاله با مزایا و معایب سایت ها هم آشنا شوید.

آشنایی با سایت ها :


وبسایت ها مجموعه ای از اطلاعات در قالب های مختلف هستند که معمولاً شامل دسته های مرتبط در زمینه ای خاص می شوند که به صورت طبقه بندی شده در اختیار کاربر قرار داده می شوند. برای مشاهده ی هر نوع قالب فایل در وب سایت، باید از نرم افزارهای ویژه ای استفاده شود که مرورگر نامیده می شوند ( مانند مرورگر های internet explorer، Mozilla Firefox و ...). برای ایجاد وبسایت، هزینه های خرید دامنه (Domain)، هزینه طراحی، هزینه سئو (SEO)، توسعه و پشتیبانی و در صورت لازم هزینه ی تولید محتوا ، باید در نظر گرفته شود.

مزایای سایت ها :


طبق آخرین یافته های گوگل، بیشتر مردم نسبت به برند خاصی وفادار هستند بدون اینکه اپلیکیشن آن را روی گوشی خود نصب کنند. پس جذب اولیه مشتری و بازاریابی توسط وبسایت مناسب از اقدامات اولیه و مهمی است که قبل از نصب اپلیکیشن باید انجام شود و بهتر است کاربران از طریق وبسایت جذب شوند و سپس به دانلود اپلیکیشن ترغیب شوند. وبسایت می تواند در بردارنده ی محتوای متنی، تصاویر، فیلم و سایر اطلاعات شما باشد و همین طور نقش یک تلفن همراه را با یک کلیک ساده توسط کاربر برای شما ایفا کند.

وبسایت می تواند توسط هر فردی که در زمینه فعالیت شما خواهان خدمات است، دیده شود و او با اولین جستجو با شما و فعالیت هایتان آشنا می شود. از مزایای دیگر سایت این است که یک سئو حرفه ای می تواند در نتایج جستجو و در نتیجه ی آن اهدافی که سایت برای آن تاسیس شده مانند فروش و یا ...، تاثیر بسزایی داشته باشد.

در گذشته بیشتر گوشی های هوشمند توانایی نمایش سایت ها به صورت واکنش گرا ( responsive) را نداشتند اما امروزه با طراحی رسپانسیو در این زمینه، نمایشگرهای گوشی های همراه می توانند صفحات وب سایت ها را به صورت کاملا متناسب، نمایش دهند.

معایب سایت ها :


برای ایجاد سایت همان طور که قبلا هم اشاره شد ناگزیر به پرداخت هزینه هایی در زمینه خرید دامنه ، قالب، توسعه و پشتیبانی و در صورت نیاز تولید محتوا، هستیم که البته سایر هزینه ها به انتخاب استراتژی ما برای تبلیغات وابسته است. به عنوان مثال اگر برای تبلیغات سئو را انتخاب کنیم، بایستی هزینه هایی در زمینه استخدام یک سئوکار حرفه ای و یا هزینه هایی برای رپورتاژ آگهی در نظر بگیریم.

اما اگر از تبلیغات گوگل (AdWords) استفاده می کنیم، با توجه به محدودیت هایی که در ایران اعمال می شود، بایستی هزینه ها را بر اساس دلار یا لیر ترکیه و یا ... در نظر بگیریم که البته با توجه به نوسانات دلار در کشورمان، این هزینه ها بسیار قابل توجه می باشند.

آنچه می توان به عنوان مخلص کلام گفت :

با توجه به معایبی که در مورد اپلیکیشن گفته شد، توصیه خردمندانه این است که برای شروع کار یک وب سایت با سئو حرفه ای داشته باشید که بتواند لینکی در صفحه اول گوگل را به شما اختصاص دهد و پس از معروف شدن می توانید اقدام به ساخت اپلیکیشن نمایید و همین طور در وب سایت خود به تبلیغ اپلیکیشن بپردازید، زیرا اکثر مردم به اپلیکیشن ها به طور منفرد، اعتماد نمی کنند. در حقیقت می توان گفت که وب سایت ها از ملزومات هر شغلی هستند و اپلیکیشن ها برای پیشرفت بیشتر آن شغل مناسب می باشند.
نظرات سوالات
ثبت نظر (5 امتیاز)
سوال جدید (5 امتیاز)

نقاط قوت


نقاط ضعف


من یک ربات نیستم

آیتم های مرتبط

معرفی چند سایت برتر ایرانی برای بک لینک سازی

با بک لینک سازی و استفاده از سایت‌های بک لینک سازی، رتبه وب‌سایت‌تان را بهبود داده و افزایش حضور آنلاین خود را...

سایت های برتر آگهی رایگان

سایت های بسیار زیادی جهت ثبت آگهی در کشور وجود دارند که از معروف ترین آنها وب سایت رایگان بفروش، دیوار و شیپور می...

10 سایت برتر درج آگهی در ایران

امروزه یکی از کارهایی که در بازاریابی دیجیتال میتواند هر کسب و کاری را متحول سازد، ثبت آگهی وتبلیغ در گوگل از طریق...

اپلیکیشن های ثبت آگهی رایگان

جهت ثبت آگهی در اینترنت می توانید از دو طریق طریق سایت ثبت آگهی و برنامه ثبت آگهی اقدام نمایید. برنامه ها و سایت...

بهترین سایت تبلیغات رایگان

کشف کنید که چگونه بهترین سایت تبلیغات رایگان می‌تواند استراتژی تبلیغات آنلاین شما را طراحی مجدد کند. از مزایا،...

سایت درج آگهی رایگان ملک

امروزه گسترش همه جانبه شبکه اینترنت تغییرات عمده ای را در زندگی روزمره افراد و کسب و کارها ایجاد کرده به صورتی که...

بک لینک چیست و چرا وب سایت به آن نیاز دارد

با کشف اهمیت بک لینک‌ها برای رشد وب‌سایت خود. یاد بگیرید بک لینک‌ها چیستند و چرا وب‌سایت شما نمی‌تواند بدون آن‌ها...

چرا خرید بک لینک کار اشتباهی است

دلایلی را کشف کنید که چرا خرید بک ‌لینک اشتباه است و تأثیر منفی آن را بر رتبه سایت شما در موتورهای جستجو بررسی کنید....

نحوه کار با وب سایت

(دارکوب به عنوان شرکت خلاق توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزیده شد)

سایت مزایده آنلاین کالا

امکان برگزاری مزایده آنلاین در سایت سلفری

قوانین سایت

(دارکوب به عنوان شرکت خلاق توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزیده شد) با توجه به آنکه در این وب سایت کلیه...

سایت آگهی رایگان دارکوب

دارکوب سایت های آگهی رایگان بسیاری تاکنون طراحی نموده است.

بهترین سایت سازهای رایگان

در این مقاله قصد داریم به چند مورد از بهترین سایت سازهای رایگان ایرانی و خارجی بپردازیم. برای دانستن اطلاعات بیشتر...

طراحی سایت توسط دارکوب با استفاده از سیستم مدیریت محتوای دارکوب. با
10 از درآمدهای این سایت صرف امور خیریه می گردد