جستجو

فروش کالای دست‌ دوم

(96 رای)
به روز رسانی: 24 تیر 1402 ساعت 14:16:00
تاریخ ثبت: 01 شهریور 1398 ساعت 15:43:52
آدرس کوتاه: https://sellfree.ir/16881
فروش کالای دست دوم، یعنی فروش کالا هایی که پیش تر توسط شحص دیگری استفاده شده اند، یک صنعت روبه رشد و پرطرفدار در سراسر جهان است.
این نوع فروش مزایای بسیار زیادی برای خریداران و فروشندگان دارد و در حال حاضر در بسیاری از صنایع و محصولات مورد استفاده قرار میگیرد.

 

تیم طراحی سایت دارکوب برای راحت تر شدن راه ارتباطی با خریداران و فروشندگان سراسر کشور برای فروش کالای دست دوم بستری اینترنتی طراحی و در دسترس عموم قرار داده اند به نام رایگان بفروش که در آن شما میتوانید با دسترسی ها و قابلیت های سایت کالا های دست دوم خود را به راحتی ثبت و به فروش برسانید.

از ویژگی های خوب این سایت برای فروش اجناس کارکرده مثل خرید و فروش لباس عروس دست دوم و ... باید به ثبت اگهی رایگان این سایت اشاره کرد.

شما میتوانید در این سایت به دو روش مختلف اجناس و کالا های دسته دو خود را به فروش برسانید:

  • فروش کالا به وسیله خودتون با ثبت اگهی به صورت رایگان.
  • فروش وسایل دسته دو خود به وسیله خوده تیم رایگان بفروش از طریق شماره 02122383204.

قابل زکر است که شما میتوانید با پرداخت 50 هزار تومان اگهی خود را ویژه بکنید.

مقدمه

فروش کالای دست دوم می تواند یکی از راه های صرفه جویی در فضای موجود و همچنین یکی از راه های درآمدزایی باشد.  بسیاری از ما وسایلی را در خانه یا محیط کاری داریم که آن ها را خریداری کرده و بعد از مدتی از آن ها استفاده نمی کنیم. این وسایل در طول زمان فضای خانه ما را اشغال کرده اند و به دلیل اینکه هنوز نو و کارآمد هستند، نمی توانیم از آن ها دل بکنیم و آن ها را دور بیندازیم.  برای رفع این مشکل که همیشه با آن دست و پنجه نرم می کنیم راه حل بسیار ساده ای وجود دارد. می توانیم این وسایل را به افرادی که به آن ها نیاز دارند بفروشیم. با این کار هم انباری خود را خالی کرده اید و هم می توانید از طریق فروش آن درآمدی کسب کنید.  با فروش کالای دست دوم خود می توانید به بهترین نحو ممکن از دست آن ها رهایی پیدا کنید. برای این کار در گذشته به سمساری های محله مراجعه می شد، که معمولاً با قیمت بسیار پایین و با دشواری صورت می گرفت. اما اکنون می توانید این کالا را به راحتی به سایت های مربوطه بسپارید تا کاربران این سایت ها بتوانند با دیدن عکس کالا با شما تماس بگیرند.  به این ترتیب امکان این را دارید با قیمتی که شما فکر می کنید منصفانه است کالای خود را به فروش برسانید. برای خریداران نیز بهترین گزینه این سایت ها هستند زیرا بدون واسطه به آسانی می توانند کالایی که دوست دارند را از فروشنده خریداری کنند.  در این نوع فروش افراد در رابطه مستقیم با هم هستند و می توانند کالای مذکور را با مبلغی که باهم توافق کرده اند، خرید و فروش کنند. در این مقاله انواع سایت های معتبری که دارای این مزیت هستند را مورد بررسی قرار می دهیم تا با پربازدید­ترین آن ها آشنا شوید.

مزیا و معایب خرید و فروش اجناس کار کرده

قبل از این که به سمساری های آنلاین و یا سایت هایی که در حوزه خرید و فروش اجناس کار کرده کار میکنند بپردازیم با ببینم 

آیا خرید این نوع اجناس برای ما سود دار  یا خیر؟

1. یکی از مزیای مهم در خرید این نوع کالا ها، قیمت مناسب این اجناس است که قییمت های مناسب تری نسبت به کالا های نو دارند. زمانی که یک کالا توسط شخص دیگری خریداری و استفاده میشود، ارزش آن کاهش میابد. به همین دلیل، قیمت فروش آن جنس نسبت به یک محصول نو، کمتر خواهد بود. این امر برای خریداران، به عنوان یک فرصت خوب برای خرید کالا های با کیفیت با قیمت مناسب محسوب میشود.

2. علاوه بر نکته بالا، به محیط زیست هم آسیب نمیزند و حتی کمک هم میکند.

با خرید کالای کار کرده، شما باعث میشوید که دور ریز در طبیعت کمتر بشود و آلودگی محیط زیستی زیاد نشود و کاهش پیدا بکند. در کنار این حتی به آن کمک هم میکند، با استفاده از این نوع اجناس باعث میشویم تا تولید کالای جدید و نو با منابع طبیعی کاهش پیدا بکند.  

همیشه در کنار مزایا، معایب هم وجود دارد این نوع کالا ها هم کال های بخصوصی نیست و معایب و چالش های خود را هم دارد.

یکی از این چالش های اصلی این نوع فروش، اعتماد خریداران به کیفیت و عملکرد آنهاست. برخی افراد ممکن است از این نوع خرید خودداری کنند زیرا نگران باشند که این کالاها ممکن است خراب و یا کم عمر باشند. بنابر این، برای موفقیت در این حوزه، فروشندگان باید اطمینان حاصل کنند که کالا هایشان در شرایط خوبی قرار دارند و از عملکرد قابل قبولی برخوردار باشند.

 

در نتیجه فروش کالا های دست دوم یک صنعت روبه رشد است که مزایا و معایب و چالش خود را دارد. با توجه به نیازهای خریداران و افزایش آگاهی عمومی درباره محیط زیست و تأثیرات مصرف بی رویه، قابلیت رشد بیشتر این صنعت در آینده قابل پیش بینی است.

  

سایت آگهی رایگان بفروش (sellfree.ir)

در سایت رایگان بفروش یا سلفری می توانید به راحتی برای فروش کالای دست دوم اقدام کنید. در سایت رایگان بفروش قسمتی برای کالاهای دست دوم مثل فروش لباس عروس دست دوم و ... ایجاد شده است تا این کالاها به صورت مجزا قابلیت عرضه باشند.  این سایت مانند دیوار و شیپور قابلیت درج آگهی رایگان دارد و می توانید فقط با ساختن یک حساب کاربری در آن، فروش کالای دست دوم خود را شروع کنید. از مزیت های این سایت می توان به قابلیت حذف و اصلاح آگهی اشاره کرد. اما بهترین قابلیت در این سایت وجود گزینه نوسازی آگهی است. تنها با فشار یک دکمه می توانید به صورت رایگان آگهی خود را دوباره در صفحه اول قرار دهید تا کاربران بیشتری بتوانند از کالای شما دیدن کنند. یکی دیگر از ویژگی های این سایت، ویژه نمودن آگهی است. در این قسمت از سلفری شما با پرداخت 50 هزار تومان و با کلیک کردن گزینه «ویژه کردن» می توانید این کار را انجام دهید.  با انجام این کار آگهی شما در مکان بهتری به نسبت دیگر آگهی ها قرار می گیرد. همچنین با ویژه کردن آن می توانید در بدنه آگهی خود لینک هایی قرار دهید. با ویژه نمودن آگهی اولویت سایت در هر گروهی با آگهی شماست.    یکی دیگر از امکانات منحصر به فرد سایت سلفری، خرید آنلاین است. افراد می توانند از طریق پرداخت آنلاین کالای شما را خریداری کنند. در این سایت پرداخت آنلاین قرارگرفته است تا کاربران از طریق این سایت کالای دست دوم خود را راحت­تر خریداری کنند. در سایت سلفری قابلیت معاوضه کالا به کالا نیز وجود دارد و افراد می توانند با درج رایگان آگهی در این سایت کالای دست دوم خود را با یک کالای دیگر معاوضه کنند.

یکی از نکته های مهم راجب سایت رایگان بفروش (سلفری) این است، که این سایت یک پل ارتباطی بین مشتری ها و بهترین سمساری های فوری و آنلاین در تهران است.

این سایت با معرفی مشتری ها و سمسار ها به یک دیگر موجب این شده که مشتری ها و سمساری ها بتوانند به راحتی اجناس و کالا های دست دو و کار کرده خود را خرید و فروش کنند. شما هم میتوانید با ثبت اگهی به صورت رایگان در این سایت با سمسار های کل کشور در ارتباط باشین و اجناس دسته دوم خود را به سریع ترین روش به فروش برسانید و حتی سمسار های محترم هم میتوانید با ثبت اگهی و با جستجو در اگهی ها محصولات و اجناس دسته دوم خود را خرید و فروش کنید.

فروش کالای دست&zwnj دوم

سایت دیوار

در این سایت می توانید آگهی اجناس دست دوم مانند تجهيزات آرايشگاهي دست دو و ... خود را بدون هیچ هزینه ای ثبت کنید. در این سایت باید ابتدا ثبت نام کنید. سپس با عکس گرفتن از کالای خود و توضیحاتی که در مورد عکس در زیر آن نوشته اید، کالای خود را در معرض بازدید کنندگان قرار دهید. در این وب سایت باید کالای خود را در بخشی که مربوط به آن است دسته بندی کنید تا افرادی که به آن نیاز دارند راحت تر بتوانند آن را پیدا کنند. این سایت همچنین دارای اپلیکیشن موبایل نیز هست، که دسترسی کاربران را آسان تر کرده است. این مزیت دیوارموجب شده است تا کاربران بیشتری داشته باشد. همچنین از مزیت های دیگر این سایت می توان به رایگان بودن آن اشاره کرد. در سایت دیوار هیچ گونه هزینه ی از دو طرف دریافت نمی شود. این امر موجب شده است تا بسیاری این سایت را برای فروش کالای دست دوم خود انتخاب کنند.

فروش کالای دست&zwnj دوم

سایت شیپور

سایت شیپور مانند سایت دیوار، دارای همان فضاست. در این سایت می توانید تمامی کالاهای نو و دست دوم خود را به فروش برسانید. تمامی شروطی که در سایت دیوار وجود دارد در این سایت نیز دیده می شود و با دیوار تفاوت چندانی ندارد. سایت شیپور همچنین دارای اپلیکیشن موبایل است که در آن کاربران می توانند به راحتی به این سایت دسترسی داشته باشند. در استفاده از شیپور محدودیت زمانی و مکانی وجود ندارد زیرا می توانید در هر کجایی که باشید و در هر زمان از شب و روز، از اپلیکیشن و سایت استفاده کنید. به دلیل اینکه در این دو سایت قرار دادن آگهی رایگان است، در روز تعداد بالایی آگهی قرار می گیرد که باعث می شود آگهی شما پس از چند ساعت در صفحات دوم به بعد قرار بگیرد. برای جلوگیری از این امر باید آگهی خود را در طول روز چند بار دوباره آپلود کنید.

فروش کالای دست&zwnj دوم

سایت رو به نو

 یکی از سایت هایی که به صورت تخصصی در زمینه فروش کالای دست دوم  بدون واسطه  فعالیت دارد، سایت رو به نو است. در این سایت تمامی کالاهایی که وجود دارد برای کاربران خود است و خود هیچ گونه محصولی برای فروش ندارد. در سایت رو به نو می توانید آگهی فروش کالای دست دوم خود را به صورت رایگان قرار دهید تا کاربران آن سایت از شرایط فروش و نوع کالای شما باخبر شوند. در این سایت اگر خرید یا فروش با مشکل صورت بگیرد، سایت هیچگونه مسئولیتی تقبل نمی کند و تمامی مسئولیت ها بر عهده کاربران است.

سایت چی لازم داری

سایت چی لازم داری در جمله سایت های قدیمی در زمینه فروش کالای دست دوم است.  یکی از تفاوت هایی که این سایت با دیگر سایت دارد این است که در آن درج آگهی به صورت تلفنی صورت می گیرد. به این صورت که با تلفن هایی که در آن درج شده است می توانید تمامی تعاملات خود را انجام دهید و از این طریق آگهی خود را درج کنید، کالای خود را خریداری یا به فروش برسانید. در سایت چی لازم داری سامانه پیامکی وجود دارد که با فعال سازی آن از کالاهایی که به تازگی در سایت قرار داده می شود می توانید اطلاع پیدا کنید. در بسیاری از سایت هایی که فروش کالای دست دوم صورت می گیرد، سایت هیچ گونه مسئولیت در قبال کالا و نحوه پرداخت ندارد.

سایت ایسام

در سایت ایسام به راحتی می توانید کالای دست دوم خود را به فروش برسانید.  این سایت با الهام از سایت خارجی، ای بی به وجود آمده است و در آن هر نوع کالایی که نیاز داشته باشید، وجود دارد. در این سایت همچنین شما برای فروش کالای دست دوم خود، قادر به مزایده قرار دادن  آن هستید. البته استفاده از مزیت های این سایت برای فروشندگان رایگان است اما  بعد از هر بار فروش کالای خود، سامانه ایسام مبلغی به عنوان کارمزد از آن خود می کند. این مبلغ 15% پرداخت مشتری است.  در این سایت برای حمایت از حقوق خریداران و فروشندگان، توسط واحد مالی مدیریت می شود. خریداران باید مبلغ کالا را به این سایت واریز کنند و فروشندگان برای دریافت مبلغ فروش کالای خود با ایسام در تعامل هستند.

دسته دو دات کام ( dast2.com)

یکی از سوال های مردم، امروزه این است که اجناس دست دوم کجا بفروشیم؟

 یکی از بهترین سایت های خرید و فروش کالای دست دوم دسته دو دات کام است. در این سایت شما میتوانید خیلی راحت اجناس خود مثل وسایل دست دوم منزل خود را به فروش برسانید

در این سایت شما میتوانید به سه روش خرید و فروش اجناس خود را انجام دهید:

  • مزایده
  • خرید آنی
  • خرید عادی

این سایت زیر مجموعه های بسیار زیادی از کالا های دست دو را دارد مثل املاک، وسایل نقلیه، پوشاک و ...

دیجی کالا

شرکت ثبت آگهی دیجی کالا به تازگی یک پلتفرم جدید به نام پیندو طراحی و در دسترس کاربرانی که دنبال فروش کالای دست دوم در دیجی کالا بودند قرار داده است.

پیندو یک پیج اجناس دست دوم است که کاربران میتوانند با ثبت اگهی به صورت آنلاین فعالیت های خرید و فروش خود مثل فروش لوازم منزل فوری را در آنجا انجام بدهند.

یکی از ویژگی های این فروشگاه این است که میتوانید قیمت هارو خیلی راحت با هم مقایسه کنید.

سایت بخر و بفروش

 یکی از بهترین سایت های فروش لوازم خانگی دست دوم سایت بخر و بفروش است در سایت بخر و بفروش می توانید به صورت حرفه ای کار فروش کالای دست دوم خود را انجام دهید. در این سایت با ثبت نام در آن و ایجاد حساب کاربری می توانید کالای دست دوم خود را برای  فروش بگذارید. در بخر و بفروش  مانند تمامی سایت های نظیر خود می توانید آگهی خود را به صورت رایگان قرار دهید.  این سایت هیچ مسئولیتی در قبال کالا و پرداخت کاربران خود ندارد. در این سایت کالاها با دسته بندی های مختلف در کنار هم قرار می گیرند و شما با توجه به شهری که اقامت دارید، کالای خود را در آن ثبت می کنید.

سایت 30 بوک

در سایت 30 بوک می توانید کتاب های دست دوم خود را به فروش برسانید. سایت 30 بوک برای افرادی که علاقه دارند تا کتاب های  خود را به افراد دیگر بفروشند بسیار مفید است. در این سایت فقط کتاب به فروش می رسد. این سایت برای سهولت فروش کتاب ها، در زمان پیدا شدن مشتری، به فروشنده پیامک ارسال می کند. فروشنده برای قرار دادن اطلاعات تماس خود دارای حق انتخاب است و می تواند در این سایت اطلاعات شخصی خود را قرار ندهد. این سایت همچنین دارای اپلیکیشین موبایل است. این برنامه دارای قابلیت اسکن تصویری شابک هر کتاب است که برای فروشنده ویژگی بسیار خوبی محسوب می شود. با این کار وارد کردن اطلاعات کتاب به صورت خودکار صورت می گیرد و افرادی که تعداد بالایی کتاب برای فروش دارند راحت تر می توانند کتاب های خود را وارد سایت کنند. این سایت و ویژگی هایی که دارد برای کاربران رایگان است و بدون پرداخت هیچ هزینه ای به آسانی می توانید کتاب خود را به فروش برسانید.

خرید و فروش کالای دست دوم در سایت های معتبر که کاربران بالایی دارند بسیار آسان بوده و می توان با سرعت بالاتری کالای خود را به فروش رساند.

در این مقاله انواع سایت های فروش اجناس دست دوم را به شما معرفی کردیم. سایت هایی که به صورت رایگان در آن می توانید کالای خود را ثبت کنید.  در بیشتر این سایت ها،  با استفاده از حساب کاربری خود می توانید از خدمات آن استفاده کنید و کالای خود را به فروش برسانید.  این سایت ها با قابلیت هایی که دارند امکان فروش  ابزار دسته دوم را بسیار آسان کردند. تعداد بالای کاربران این سایت ها موجب شده است تا کالای شما با سرعت بیشتری به فروش برسند. البته از طرفی تعداد بالای سایت های فروش کالای دسته دو باعث شده است تا انتخاب برای شما مقداری مشکل باشد اما با کمی تحقیق در این زمینه مطمئناً می توانید بهترین سایت را انتخاب کنید.

نظرات سوالات
ثبت نظر (5 امتیاز)
سوال جدید (5 امتیاز)

نقاط قوت


نقاط ضعف


من یک ربات نیستم

آیتم های مرتبط

ثبت آگهی فروش کالا

ثبت آگهی فروش کالا در سایت sellfree.ir

ثبت آگهی فروش خودرو

در گذشته بسیار افرادی بودند که بدون اطلاع از قیمت خودرو خریدو فروش می کردند و یا چه بسیار کسانی که برای مطلع شداز...

تأثیر خرید و فروش کالای دست دوم بر اقتصاد کشور

خرید و فروش کالای دست دوم یا همان کالا های استفاده شده و کار کرده، یکی از عوامل مهم در اقتصاد کشور محسوب میشود. این...

استراتژی‌های فروش

همه کسب و کارها دوست دارند تا یک فروش موفق داشته باشند ولی برخورداری از یک فروش موفقیت ‌آمیز، استراتژی ‌ها و تکنیک‌...

قوانین فروشگاه های اینترنتی (قوانین فروش آنلاین کالا)

قوانین فروشگاه های اینترنتی به اندازه کالایی که ارائه می دهند مهم است. در واقع یکی از مهم ترین مواردی که یک کسب...

خرید کالای اساسی از اینترنت

اگر به یکی از فروشگاه های اینترنتی بزرگ کشور مراجعه کنید، خواهید دید که در بخشی از آن قسمتی وجود دارد که می توانید...

خرید و فروش سهام آنلاین

خرید و فروش سهام آنلاین یکی از سوالات رایجی است که این روزها همه با آن مواجه می شوند. با توجه به جذاب شدن بازار سرمایه...

ثبت آگهی رایگان خرید و فروش

بسیاری از مردم برای معرفی خود و کسب و کارشان اقدام به ثبت آگهی رایگان در وب سایت های ارائه دهنده خدمات مربوط به آگهی...

روش های افزایش فروش اینترنتی

افزایش فروش اولین دغدغه و مشکل برای فروشگاه های آنلاین است. آن ها باید سعی کنند محصولات خود را به صورت آنلاین به...

نحوه فروش کالا های دسته دوم در اینترنت

خرید و فروش کالا های دست دوم در اینترنت به یک منبع کسب درآمد تبدیل شده است. گاهی اوقات شما کالا هایی را که نو نیستند...

خرید کالا های دست دوم در اینترنت

در این مقاله قصد داریم شما را با کاربرد های خرید کالاهای دست دوم در اینترنت آشنا کنیم. گاهی اوقات شرایط باعث می شود...

تبلیغات ویدیویی در اینستاگرام فروش شما را افزایش می‌دهد!

امروزه اپلیکیشن اینستاگرام به یکی از محبوبترین شبکه ‌های اجتماعی تبدیل شده است. این اپلیکیشن توانسته است بیش از...

ساده ترین و برترین تکنیک های بازاریابی و فروش برای جلب نظر مشتری

 آگاهی از تکنیک های بازاریابی و فروش می‌تواند به افزایش فروش و جلب نظر مشتریان کمک بسیار زیادی بکند. امروزه کسب...

طراحی سایت توسط دارکوب با استفاده از سیستم مدیریت محتوای دارکوب. با
10 از درآمدهای این سایت صرف امور خیریه می گردد