جستجو

مقایسه خرید های به صورت آنلاین و حضوری

(18 رای)
به روز رسانی: 10 آبان 1399 ساعت 20:17:22
تاریخ ثبت: 17 مهر 1399 ساعت 18:29:38
آدرس کوتاه: https://sellfree.ir/39461
مقایسه خرید های به صورت آنلاین و حضوری، این روز ها بسیار داغ شده است. دوران کرونا به صاحبان کسب و کار سنتی آموخت که برای داشتن ثبات در فروش، باید با جماعت هم رنگ شد.

مردم هم به این مسائل گرایش ویژه ای پیدا کردند که خریدهایشان را به صورت آنلاین انجام دهند. امروز میخوایم این دو سبک خرید را با یکدیگر مقایسه کرده و بگوییم هر کدام چه ویژگی هایی دارند.

ویژگی های خرید حضوری چیست؟


خرید حضوری، به معنای حضور فیزیکی خریدار و فروشنده حین خرید است. این خرید مخصوص بازار های سنتی است که در گذشته بسیار رواج بیشتری داشت. حال میخوایم ویژگی های اصلی آن را بررسی کنیم.

  • بررسی سلامت کالا: یکی از اصلی ترین ویژگی های خرید حضوری، بررسی سلامت کالا است. افراد معمولا ترجیح میدهند که کالا مورد نظر را از نزدیک مشاهده کنند و آن را از نزدیک بررسی کنند. این نزدیکی با کالا معمولا حس اطمینان ایجاد میکند. در واقع افرادی که به این دلیل خرید حضوری را ترجیح میدهند، تا به حال خرید اینترنتی نکرده یا اینکه از سایت یا پیج نامناسبی خرید کردند و همین موضوع منجر به سلب اعتماد آن ها شده است.

  • حس اطمینان خاطر: اساسا اینکه افراد، کالای مورد نظر خود را از نزدیک ببینند، با فروشنده حرف بزنند و بدانند در صورت بروز هر گونه مشکلی میتوانند با فروشنده و فروشگاه موردنظر ارتباط داشته باشند حس اطمینان خاطر خواهند داشت.

  • پرداخت مطمئن: در خرید حضوری، افراد کالا و محصول مورد نظر خود را مشاهده کرده، میپسندند و خرید میکنند. در واقع پرداخت وجه در این نوع خرید، مطمعن و بدون دردسر است. آن ها اطمینان دارند که کسی پولشان را نمیخورد و کلاهبرداری ای در کار نخواهد بود. یکی از دلایل ترجیح خرید حضوری، همین عدم اطمینان به پرداخت به فروشگاه های اینترنتی است.

  • ارتباط حضوری با فروشنده: تجربه و تحقیقات نشان داده اند که فروشنده ، به اندازه خود محصول مورد نظر مهم است. در واقع درصد قابل قبولی از مردم بخاطر خود فروشنده، از آن فروشگاه خرید میکنند. اگر مشکلی در مورد محصولات داشته باشند یا اگر تفاوت بین دو محصول را ندانند ، اصلی ترین معیار برای مقایسه ، نظر فروشنده است.


ویژگی های خرید آنلاین


خرید آنلاین ، بحث داغ این روز های شبکه های مجازی و گوگل است. مقالات بسیاری در مورد مزیت های خرید آنلاین و فروشگاه های اینترنتی نوشت شده است. در اینجا میخوایم تمامی ویژگی های خرید حضوری را موشکافی کنیم.

  • قابلیت تعریف بی نهایت کالا ها به صورت فیزیکی و غیرفیزیکی: در مورد این فاکتور ، دو موضوع اهمیت دارد. اولا که در خرید حضوری ، فروشنده میتواند بینهایت تعریف برای محصولاتش داشته باشد. در واقع میتواند مزایا ، معایب ، ویژگی ها ، تاریخچه و بسیاری دیگر از فاکتور ها را بدون نگرانی تایم برایتان بررسی کند. دوما در خرید آنلاین، امکان توضیح و تعریف کالا های فیزیکی و همچنین غیرفیزیکی وجود دارد. برای مثال فروشنده در فضای آنلاین میتواند خدمات خود مانند آموزش را نیز کاملا توضیح دهد.

  • قیمت پایین تر: در بازار سنتی  فروشنده ها محدودیت های بیشتری برای مدیریت کسب و کار خود دارند. محدودیت هایی مثل کرایه مغازه و ... باعث میشود که قیمت فروششان بالاتر رود.  بنابراین، قیمت در خرید حضوری بیشتر از خرید آنلاین است.

  • تنوع بسیار بالا: حتما تا به حال هنگام مشاهده محصولات مختلف فروشگاه های اینترنتی، با تنوع بالا آنها مواجه شدید. از آنجایی که همه فروشندگان آنلاین در بستر های محدود مانند گوگل ، اینستاگرام و ... فعالیت میکنند، رقابت برای فروششان بیشتر و به همین دلیل تنوع محصولاتشان بسیار بالاتر است.

  • امکان بررسی نظرات بقیه خریداران محصول: در خرید اینترنتی، شما میتوانید نظرات بقیه خریداران را نیز بررسی کنید. برای مثال در اینستاگرام میتوانید با نگاهی بر کامنت های یک پست، نظر کاربران را در مورد آن محصول جویا شوید. یا در گوگل، با بررسی نظرات کاربران انتهای سایت ، میتوانید رضایت یا شکایاتشان را مشاهده کنید.

  • فیلتر های هوشمند: فیلتر هوشمند، ابزاری است که در گوگل استفاده میشود. از طریق این ابزار، میتوانید مارک محصول دلخواه را در طیف قیمتی موردنظرتان بیابید.

  • سهولت خرید: اصلی ترین فاکتور در انتخاب یک مدل خرید، میزان سهولت آن است. در خرید اینترنتی، افراد با تنها یک سرچ ساده میتوانند انواع و اقسام از یک محصول را مشاهده کنند. همچنین میتوانند هر چیزی که میخواهند را از خانه و به راحتی خرید کنند.

  • مقایسه قیمت های فروشگاه های مختلف: در خرید اینترنتی، میتوانید به راحتی قیمت های مختلف یک محصول در فروشگاه های مختلف را مقایسه کنید. برای مثال در فروشگاه های اینترنتی ، قسمت پایین هر محصول ، محصولات مشابه را به همراه قیمت آن ها نشان میدهد.


نشانه های اعتبار یک فروشگاه اینترنتی


اگر در اینترنت کلمه "خرید اینترنتی" را جستجو کنیم، با تعدد فروشگاه های اینترنتی مواجه میشویم. حال سوال این است که چگونه میتوانیم به یک فروشگاه اینترنتی اعتماد کنیم. در ادامه اصلی ترین فاکتور های اعتبار یک فروشگاه اینترنتی را نام میبریم.

  • نماد اعتماد الکترونیکی

  • دسترسی آسان به مدیریت و پنل مدیریتی

  • بخش ارتباط با ما

  • دسترسی راحت به آن ها و اطلاعاتی نظیر آدرس ، شماره تلفن و ...

  • مشاوره خرید و بخش پشتیبانی

  • امکان پیگیری خرید

  • امکان ارسال نظر و دیدگاه در سایت

  • امکان مشاهده نظرات بقیه خریداران


با توجه و بررسی این ویژگی ها ، میتوانیم خرید آنلاینی ایمن و راحت داشته و تجربه ای لذت بخش از سهولت خرید در ذهنمان نقش ببندد.
نظرات سوالات
ثبت نظر (5 امتیاز)
سوال جدید (5 امتیاز)

نقاط قوت


نقاط ضعف


من یک ربات نیستم

آیتم های مرتبط

ثبت پست مهمان با لینک های فالو

خدمات ثبت پست مهمان و درج بکلینک با لینک های فالو توسط سایت سلفری sellfree

سایت های برتر آگهی رایگان

سایت های بسیار زیادی جهت ثبت آگهی در کشور وجود دارند که از معروف ترین آنها وب سایت رایگان بفروش، دیوار و شیپور می...

خرید رپورتاژ آگهی ارزان و دائمی

با خرید رپورتاژ آگهی ارزان و دائمی، دسترسی به مخاطبان خود را گسترش دهید. در این مقاله، به مزایا، روش‌ها و پاسخ به...

اپلیکیشن های ثبت آگهی رایگان

جهت ثبت آگهی در اینترنت می توانید از دو طریق طریق سایت ثبت آگهی و برنامه ثبت آگهی اقدام نمایید. برنامه ها و سایت...

خرید رپورتاژ آگهی

افزایش اثربخشی وجود دیجیتالی خود را از طریق خرید رپورتاژ (ثبت در دایرکتوری‌ها) بهبود دهید. بیاموزید چگونه از این...

چرا باید از تولیدی مبل به صورت مستقیم خرید کرد؟ (10 نکته مهم )

برای آشنایی با تولیدی مبل چهاردانگه و انواع مبلمان ما کافی است با ما همراه شوید

بهترین سمساری آنلاین و فوری در تهران

با بالاتر رفتن قیمت اجناس نو خرید از سمساری ها بهترین راه حل است، اما بهترین سمساری کدام است؟

چرا خرید بک لینک کار اشتباهی است

دلایلی را کشف کنید که چرا خرید بک ‌لینک اشتباه است و تأثیر منفی آن را بر رتبه سایت شما در موتورهای جستجو بررسی کنید....

تأثیر خرید و فروش کالای دست دوم بر اقتصاد کشور

خرید و فروش کالای دست دوم یا همان کالا های استفاده شده و کار کرده، یکی از عوامل مهم در اقتصاد کشور محسوب میشود. این...

سایت مزایده آنلاین کالا

امکان برگزاری مزایده آنلاین در سایت سلفری

معرفی روش های بازاریابی آنلاین

به هر روشی که در آن شخص تلاش می کند تا مخاطب را جذب محصول کرده و به خرید تشویق کند بازاریابی می گویند. بازاریابی به...

طراحی سایت توسط دارکوب با استفاده از سیستم مدیریت محتوای دارکوب. با
10 از درآمدهای این سایت صرف امور خیریه می گردد