جستجو

مقایسه روش های تبلیغات اینترنتی

(13 رای)
به روز رسانی: 08 آبان 1399 ساعت 14:38:24
تاریخ ثبت: 12 مهر 1399 ساعت 21:52:01
آدرس کوتاه: https://sellfree.ir/38971
با گسترش دیجیتال مارکتینگ و ورود انسان به دنیای رباتیک تبلیغات هم تغییر کرد و به تبلیغات اینترنتی بدل شد. روش های متفاوتی برای این شکل تبلیغات وجود دارد. انجام تمام این روش ها هیچ محدودیتی برای فروشندگان ندارند. اما بطور کلی تبلیغات اینترنتی چیست؟

تبلیغات اینترنتی یا تبلیغات وب یا تبلیغات آنلاین به هر تبلیغی گفته می شود که در بستر آی تی انجام شود. این تبلیغات میتوانند در سایت ها، وبلاگ ها، اپلیکیشن ها، شبکه های اجتماعی و... انجام شوند. این راه میتواند یک انتخاب درست برای شرکت ها و مراکز باشد. چرا که در مدت زمان کوتاهی به سود و جایگاه متناسبی میرساندشان.

چرا تبلیغات اینترنتی؟


تبلیغات اینترنتی از امکانات و جذابیت های متفاوت و بیشتری نسبت به دیگر فضاها برخوردار است. حال شما در نظر بگیرید. برای تبلیغات در سطح عموم نصب بنر و بیلبورد تبلیغاتی چقدر میتواند هزینه بر باشد. اما همین برشورها در حوزه آی تی میتواند با هزینه کمتری و بازخورد بیشتری همراه باشد. به خصوص در زمان حال که تمام اقتصاد کشور وابسته به اینترنت است. این یعنی یک استراتژی درست.

تاریخچه


این گونه تبلیغات هنوز قدمت زیادی با خود ندارند. چرا که مدت زیادی از اولین تبلیغ اینترنتی نگذشته و میتوان به آن تقریباً زمان دو دهه را نسبت داد. در 27 اکتبر 1394 اولین تبلیغ اینترنتی در سایت Wired.com شکل گرفت. این تبلیغ یک تبلیغ بنری بود که تنها یک متن ساده را شامل میشد.

((تا حالا با موست اینجا رو کلیک کردی…؟ الان کلیک میکنی))

اما در سال 1395 اکثر توجهات به این گونه تبلیغات جلب شد. به شکلی یک شرکت تبلیغاتی تحت عنوان webConnect در قبال ارائه خدمات تاسیس شد. شرکت WebConnect به افراد کمک میکرد تا بهترین سایت ها را برای تبلیغات انتخاب کنند. این خدمات با توجه میزان بازخورد و تطابق دموگرافیک ها انجام میشد تا بیشترین بازخورد را به همراه داشته باشد. سپس تبلیغات اینترنتی جایگاه خود را پیدا کرد و انواع ابزارها و روش های آن برای فروشندگان معرفی شد.

انواع روش ها


روش های متفاوتی برای این گونه تبلیغات به وجود آمده است. هر کدام از این روش هدف خاصی را دنبال میکنند. اما تنها هدف یا در واقع میتوان گفت مهمترین هدف شان افزایش شناخت کاربران با برند موسسه مورد نظر است. این امر ممکن نیست مگر توسط یک برنامه ریزی و درست و مطمئن. در ادامه با انواع روش ها و کاربردشان بیشتر آشنا خواهیم شد.

10 روش رایج تبلیغات اینترنتی

تبلیغات بنری: این روش که یکی از متداول ترین روش های تبلیغ در ایران است، بیشترین بازخورد ها را با خود همراه دارد. بسیاری از سایت ها مشاوره دهنده تبلیغات بنری را پیشنهاد میکنند. حتی بسیاری از سایت های گیرنده هم تنها این تبلیغات را میپذیرند.

در تمام صفحات سایت بنر شما با یک اندازه استاندارد بر روی محل مناسبی نمایش داده میشود. بنر به وب ‏سایت خودتان یا صفحه‏ای که شامل توضیحات تکیملی درباره‏ ی تبلیغ است، لینک داده می‏شود. فرمت این بنرها اکثرا به شکل Gif یا Flash می باشد. البته تصویر ثابت هم میتواند نمایش داده شود. اما به علت کیفیت بالا و جذب مخاطب اکثرا دو فرمت بالا را انتخاب میکنند. همینطور این تصاویر محرک هزینه بیشتری را با خود به همراه دارند و اگر اینترنت فرد دچار اختلال شود تبلیغ شما نشان داده نخواهد شد.

تبلیغات متنی: اگر در تبلیغات دیگر با عکس، فیلم یا تصویر متحرک مواجه شدید در این روش تنها متن بیانگر محتوای تبلیغ میباشد. حتی با کم سرعت ترین خطوط اینترنت هم میتوان این نوع تبلیغات را مشاهده کرد. ممکن است توجهات کمتری را بدنبال داشته باشد. این روش هزینه کمتری نسبت به دیگر روش ها دارد.

آگهی ها در زیر هم یا کنار هم نمایش داده میشوند. به نوعی می توان ساختار روزنامه را برای آن مثال زد. تنها کاری که باید انجام دهید در این روش این است که به سایت های پر بازدید مراجعه کنید. تا آگهی تان بازخورد بیشتری داشته باشد.

تبلیغات همسان (نیتیو): تبلیغات همسان یکی از هدفمند ترین نوع تبلیغات است. چرا که در آن گزافه گویی تداول ندارد بلکه بطور مستقیم مخاطب را با مشکلش مواجه میکند. علت نام گذاری آن از روی ساختار و طبقه بندی مشابهه شان در سایت انتشار دهنده شکل گرفته است. از مهم ترین مزیت های اصلی تبلیغات نیتیو میتوان به این مورد اشاره کرد تبلیغ در ساختار هماهنگ با ظاهر سایت، باعث حفظ شدن هویت بصری سایت و همینطور تجربه کاربری (UX) می شود. بنابراین با افزایش نرخ CTR تبلیغات به رونق گرفتن کسب و کار کمک میکند.

 

یک نمونه تبلیغ همسان

بازاریابی موتورهای جستجو (SEM): این روش که به بازاریابی هدفمند مشهور است یعنی در یک بازه زمانی کوتاه نام برند تان به افراد زیادی نشان داده میشود. تنها ابزار موتورهای جستجو کلمات کلیدی است. شما باید مهم ترین کلمات را که بیانگر خدماتتان هستند انتخاب کنید تا حین جستجو افراد مرتبط با کسب و کارتان آگهی نمایش داده شود. هزینه تبلیغات در این روش هم معمولا بر اساس هر کلیک یا CPC اعمال میشود.

برخی موتورهای جست‌وجو همچون گوگل از شیوه‌ی نمایش تبلیغات مرتبط در نتایج جست‌وجو برای درآمدزایی استفاده می‌کنند. بطور مثال اگر شما سایت ((باما)) سرچ کنید علاوه بر وبسایت مد نظرتان چندین سایت یا خدمات دیگر مرتبط با کلمات جستجو در اختیارتان قرار خواهد داد.

تبلیغات ایمیل: تبلیغات ایمیلی یکی از راه های قدیمی برای جذب مشتری می باشد. کلیت آن خلاصه می شود به متن داخل ایمیل که با عنوان شرکت به تعداد زیادی آدرس ایمیل فرستاده میشود. اما در برخی شرکت ها و مراکز کار به شکل دیگری انجام میشود. در واقع آنها فقط به مشتری هایشان آگهی ها را ایمیل میکنند. این خود شامل چند دسته است.

یکی از دسته هایی که میتوان به آن اشاره کرد فرستادن آگهی یک کالای جدید برای افرادی که خریدشان مختص به همان کالا است. یا کاربر بالقوه هستند. ایمیل مارکتینگ به دلیل مقرون به صرفه بودن و تاثیر فراوانش در بازگشت سرمایه محبوبیت نسبتاً زیادی در بین کسب و کارها دارد.

ریپورتاژ آگهی: مقالات و مطالب بلند تر در وبسایت ها و مجلات اینترنتی را ریپورتاژ آگهی مینامند. با اینکه کاملاً به شکل مقاله نوشته و عنوان می شود اما جنبه تبلیغاتی دارد. یعنی سازمان ها موسسات ویژگی های یک محصول یا محصولات یا رویداد مورد نظر در یک قالب خبری مینویسند. در سایت ها ریپورتاژ آگهی گاهی با خبر آگهی هم عنوان می شود.

در این روش میتوانید با در اختیار داشتن فضای بازتری تبلیغات را انجام دهید. همینطور می‌توانید چند لینک هم به صفحه‌ی وب سایت خود درج کنید. دریافت این لینک‌های فالو تاثیر خوبی در سئو وب‌سایت خواهد داشت.

تبلیغات ویدیویی: شما در قالب یک ویدیوی چند دقیقه ای میتوانید تمام مطالب مختص خدماتتان را تبلیغ کنید. این روز مثل روش ریپورتاژ آگهی فضای بیشتری را در اختیار شما قرار میدهد. اما با این تفاوت که هزینه زیادی را شامل میشود. تبلیغات ویدیویی اغلب در ابتدای فیلم های پر بازدید نمایش داده میشوند.

از سایت های معتبر و مطرح این روش میتوان آپارات و یوتیوب را نیز میتوان معرفی کرد. زیرا با وجود قدمت بالایشان امکانات گسترده تری هم نسبت به دیگر سایت های اشتراک ویدیو دارند. همینطور با ایجاد کانال در یوتیوب می‌توانید به بهبود SEO سایت ‌تان نیز کمک کنید.

تبلیغات پاپ آپ و پاپ آندر: حتما برای شما هم پیش آمده گاهی وارد یک سایت می شوید یا یک صفحه وب را باز میکنید یک صفحه جداگانه تبلیغاتی به شکل خودکار مقابلتان قرار میگیرد. این صفحات همان پاپ آپ یا پاپ آندر هستند. پاپ آپ ها معمولا در اندازه های کوچکتر از صفحه اصلی ظاهر میشوند. بخش دیگر یعنی پاپ آندرها در زیر صفحه اصلی قرار دارد.

یعنی زمانی که صفحات را میبندید با آنها مواجه میشویدبعضی مرورگرها و نوار ابزارها این توانایی را دارند که اینگونه تبلیغات را از بین ببرند. از طرفی این با بازخورد زیادی همراه نیست.

تبیلغات بینابینی یا میانی: این روش تبلیغات که خیلی مرسوم نیست اما استفاده میشود در واقع قبل یا بعد از نمایش صفحه مورد نظر نشان داده میشود. یعنی در مرورگرتان به شکل مستقیم قرار میگیرد. و شما برای باز شدن صفحه مد نظرتان مجبورید آن را ببندید. به همین خاطر است که به آن لقب تبلیغ میانی میدهند چرا که بین مخاطب و صفحه هدف جای دارد.

تبلیغات محتوایی: یکی دیگر از روش های هدفمند تبلیغات اینترنتی تبلیغات محتوایی است. جایگاه آن اکثراً بین مقالات مرتبط به سرچ مخاطب می باشد. میتواند به شکل بنر و متن در بین مقاله قرار گیرد. یعنی شما تبلیغات تان را در محلی که مستقیماً به خدمات تان مرتبط است و مخاطب بان مخصوص خودش را دارد قرار داده اید. که این امر قطعاً بازخورد های زیادی را بدنبال دارد.

تبلیغات شبکه های اجتماعی: بدون شبکه های اجتماعی یک نقش مهم در زندگی مان را ایفا میکنند. همینطور روز به روز تعداد استفاده کننده گان افزایش می یابد. پس نباید از موقعیت فوق العاده آن غافل شد. شما میتوانید در فیسبوک، توییتر، لینکدین، اینستاگرام، تلگرام و دیگر شبکه های اجتماعی تبلغاتتان را در معرض عموم قرار بدهید. هر کدام از این شبکه ها پلتفرم اختصاصی خد را دارند و امکانات متفاوتی را در اختیارتان قرار میدهند.

همینطور میتوانید کمپین های تبلیغاتی مرتبط با خدماتتان را ایجاد کنید. برای مثال برای تبلیغات در فیس‌بوک می‌توانید سن، منطقه جغرافیایی، مدرک تحصیلی مخاطبان خود را تعیین کرده و تبلیغ خود را تنها به گروه مخصوصی از کاربران فیس بوک که به برند و خدمات شما مرتبط تر هستند، نمایش دهید.

 

شبکه های اجتماعی بهترین منبع برای جذب مشتری
نظرات سوالات
ثبت نظر (5 امتیاز)
سوال جدید (5 امتیاز)

نقاط قوت


نقاط ضعف


من یک ربات نیستم

آیتم های مرتبط

ثبت پست مهمان با لینک های فالو

خدمات ثبت پست مهمان و درج بکلینک با لینک های فالو توسط سایت سلفری sellfree

سایت های برتر آگهی رایگان

سایت های بسیار زیادی جهت ثبت آگهی در کشور وجود دارند که از معروف ترین آنها وب سایت رایگان بفروش، دیوار و شیپور می...

تبلیغات رایگان کسب و کار

آیا به دنبال افزایش دیداری برند خود هستید؟ راهکارهای مؤثری را برای تبلیغ رایگان کسب و کار خود در شبکه کشف کنید....

اپلیکیشن های ثبت آگهی رایگان

جهت ثبت آگهی در اینترنت می توانید از دو طریق طریق سایت ثبت آگهی و برنامه ثبت آگهی اقدام نمایید. برنامه ها و سایت...

بهترین سایت تبلیغات رایگان

کشف کنید که چگونه بهترین سایت تبلیغات رایگان می‌تواند استراتژی تبلیغات آنلاین شما را طراحی مجدد کند. از مزایا،...

تبلیغات رایگان کسب و کار در اینترنت

در این مقاله، با تبلیغات رایگان آشنا شوید و چگونه از آن برای جذب مشتریان و افزایش رشد کسب و کار خود بهره‌برداری...

با 9 روش تبلیغات اینترنتی آشنا شوید

بی شک تمامی کسب و کارها فارغ از اینکه کوچک و یا بزرگ باشند، به نحوی در فضای مجازی و اینترنت حضور دارند. چنین مشاغلی...

معرفی روش های بازاریابی آنلاین

به هر روشی که در آن شخص تلاش می کند تا مخاطب را جذب محصول کرده و به خرید تشویق کند بازاریابی می گویند. بازاریابی به...

چطور میتونم ویدیوهای آموزشی و فایل های دیجیتالی خودم رو بفروشم؟

فروش ویدیوهای آموزشی در هر حوزه و فایل های دیجیتالی از طریق سایت رایگان بفروش (سلفری)

کسب درآمد از تبلیغات ویدیویی

در حال حاضر تغییر چشمگیری در دنیای دیجیتال رخ داده است. از آنجایی که دیگر مانند گذشته، مصرف کننده ها جذب هر محتوایی...

قوانین فروشگاه های اینترنتی (قوانین فروش آنلاین کالا)

قوانین فروشگاه های اینترنتی به اندازه کالایی که ارائه می دهند مهم است. در واقع یکی از مهم ترین مواردی که یک کسب...

طراحی سایت توسط دارکوب با استفاده از سیستم مدیریت محتوای دارکوب. با
10 از درآمدهای این سایت صرف امور خیریه می گردد