جستجو

نحوه شکایت از وب سایت به پلیس فتا

(12 رای)
به روز رسانی: 13 آذر 1399 ساعت 15:00:12
تاریخ ثبت: 25 مهر 1399 ساعت 19:51:55
آدرس کوتاه: https://sellfree.ir/40229
نحوه شکایت از وب سایت به پلیس فتا یکی از مواردی است که برای بسیاری از افراد پیش می آید. این که اگر تخلفی را در سایتی مشاهده کردند چگونه این مشکل را به پلیس فتا اطلاع دهند؟ از چه طریقی باید اقدام کنند؟ روش کار به چه صورتی است؟ چه مدت زمانی طول می کشد شکایت آن ها بررسی شود؟ چه مراحلی را باید طی کنند؟ و سوالات دیگری از این قبیل که ممکن است برای آن ها به وجود بیاید. در ادامه به بررسی این مطالب می پردازیم.

نقش پلیس فتا در جرایم رایانه ای چیست؟


همان طور که مشاهده می کنیم روز به روز با همه گیری اینترنت در همه عرصه ها، بر تعداد جرایمی که در فضاهای مجازی اتفاق می افتد افزوده می شود. این جرایم می توانند به شکل های مختلف در بستر اینترنت صورت بگیرند. به همین دلیل تامین امنیت در اینترنت برای همه افراد و کسب و کارهای اینترنتی امری ضروری به حساب می آید. پلیس فتا در این حوزه برای تامین امنیت و ایجاد یک فضای ایمن برای کاربران نقش حیاتی و پر رنگی را ایفا می کند.

پلیس فتا برای دستیابی به این هدف، تمامی راه کارهای مهم و ضروری را انجام می دهد. تا کنون گام های زیادی برای ایجاد امنیت هر چه بیشتر در اینترنت و ایجاد ترس و نا امنی بیشتر برای مجرمان توسط پلیس فتا صورت گرفته است. افزایش دانش و آگاهی برای کاربران اینترنت یکی از ضرورت هایی است که پلیس فتا روی آن تاکید می کند. هر چه میزان شناخت افراد از جرایم اینترنتی و نحوه مقابله با آن ها بیشتر باشد، کمتر دچار این گونه آسیب ها می شوند.

پلیس فتا همواره سعی داشته است که در راستای انجام وظیفه ملی و رسانه ای خود به گونه ای عمل کند که جای خالی برخی از سازمان های دیگر فعال در حوزه امنیت سایبری کشور پر شود. اقدامات ارزشمند فراوانی از طریق پلیس فتا برای امنیت هر چه بیشتر کاربران اینترنت اعم از کاربران عادی تا کسانی که مدیریت وب سایتی را بر عهده دارند و صاحب کسب و کاری هستند صورت گرفته است.

  چگونه از یک وب سایت به پلیس فتا شکایت کنیم؟


برخی مواقع پیش می آید زمانی که از یک سایت خرید می کنیم اطلاعات کارت بانکی ما هک می شود و مبالغی کم یا زیاد از کارت ما برداشت می شود. یا این که محتوای سایتی که مشاهده می کنیم مناسب نیست و در بعضی موارد اطلاعات نادرستی که از منبع معتبری نیستند در سایت ها منتشر شده اند. در این مواقع راه کاری که به ذهن ما می رسد این است که این تخلفات را گزارش دهیم. بنابراین شکایت از وب سایت به پلیس فتا راه این مشکلات خواهد بود.

نکته ای که باید قابل توجه تمامی کاربران قرار گیرد، این است که کلاهبرداری های مختلف حتی اگر کوچک باشند را باید به پلیس فتا گزارش دهند. آن ها نباید هیچ تخلفی را نادیده بگیرند و اگر این طور فکر کنند که موارد کوچک حائز اهمیت نیستند و باید نادیده گرفته شوند، کاملا نادرست است. برای انجام شکایت از وب سایت به پلیس فتا دو روش وجود دارد که به شرح زیر هستند.

روش اول:


برای شکایت از وب سایت یک روش مراجعه حضوری به دادسرای جرائم رایانه ای است. این روش بهترین و قانونی ترین روش برای شکایت از وب سایت است. در این روش جرائمی که در وب سایت رخ داده است را دادسرا پیگیری می کند و به شکایت این افراد رسیدگی می کند.

در این روش در مرحله اول تشکیل پرونده و در مرحله بعد رسیدگی به پرونده طبق روال قانونی برای این شکایت از وب سایت انجام می شود. دادسرا برای این که پرونده را بیشتر بررسی کند و طبق حساسیتی که پرونده داشته باشد، آن را برای پلیس فتا ارسال می کند. در این روش دو حالت وجود دارد.

اول این که افراد شخص خاصی را برای شکایت از وب سایت مد نظر داشته باشند. در این صورت به منظور پاسخگویی به شکایت، توسط قاضی در جریان پیگیری پرونده به دادگاه احضار می شوند. اما در حالت دوم شکایت از وب سایت، که افراد به شخص خاصی مظنون نیستند، پلیس فتا با بررسی های دقیق به پرونده کمک خواهد کرد.

روش دوم:


حالت دوم برای شکایت از وب سایت، مراجعه به سایت اصلی پلیس فتا است. سپس از بخش گزارش ها، گزارش تخلف سایت را انتخاب کنید. در این بخش از افراد خواسته می شود مشخصات، نشانی، موضوع شکایت و شماره تماس خود را وارد کنند. پلیس فتا این شکایات را بررسی می کند و در کوتاه ترین زمان ممکن با افراد تماس می گیرد و به شکایت از وب سایت آن ها رسیدگی می کند. همچنین در این وب سایت آدرس مراکز پلیس فتا و دادسراهای پلیس رایانه ای موجود است.

درمورد شکایت از وب سایت دیوار شکایات به جای این که به پلیس فتا ارجاع داده شوند، به شورای حل اختلاف ارجاع داده می شوند. این امر دو مزیت را در پی خواهد داشت. اول این که باعث کاهش پرونده های ارجاعی به پلیس فتا می شود و تمرکز پلیس فتا را برای انجام سایر امور افزایش می دهد و دوم این که باعث افزایش سرعت رسیدگی به مشکلات سایت دیوار می شود.

نتیجه گیری


با توجه به تاثیر همه جانبه اینترنت بر زندگی روزمره افراد تامین امنیت و ایجاد فضای سالم در اینترنت برای انجام امور مختلف امری ضروری به حساب می آید. وجود پلیس فتا برای جلوگیری از ایجاد جرایم رایانه ای در همه حوزه ها اعم از وب سایت ها، شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، تلگرام و ...، پرداخت های الکترونیکی بسیار کمک کننده است.

از طرفی خود افراد نیز برای این هدف باید با پلیس فتا همکاری کنند و دانش و آگاهی خود را در این زمینه ها افزایش دهند. آن ها نباید از هیچ تخلفی حتی اگر کوچک باشد، صرف نظر کنند و همین جرایم کوچک را به پلیس فتا اطلاع دهند. در این مطلب درمورد اطلاع رسانی یکی از این تخلفات یعنی نحوه شکایت از وب سایت برای کاربران توضیح داده شد.
نظرات سوالات
ثبت نظر (5 امتیاز)
سوال جدید (5 امتیاز)

نقاط قوت


نقاط ضعف


من یک ربات نیستم

آیتم های مرتبط

معرفی چند سایت برتر ایرانی برای بک لینک سازی

با بک لینک سازی و استفاده از سایت‌های بک لینک سازی، رتبه وب‌سایت‌تان را بهبود داده و افزایش حضور آنلاین خود را...

سایت های برتر آگهی رایگان

سایت های بسیار زیادی جهت ثبت آگهی در کشور وجود دارند که از معروف ترین آنها وب سایت رایگان بفروش، دیوار و شیپور می...

10 سایت برتر درج آگهی در ایران

امروزه یکی از کارهایی که در بازاریابی دیجیتال میتواند هر کسب و کاری را متحول سازد، ثبت آگهی وتبلیغ در گوگل از طریق...

بهترین سایت تبلیغات رایگان

کشف کنید که چگونه بهترین سایت تبلیغات رایگان می‌تواند استراتژی تبلیغات آنلاین شما را طراحی مجدد کند. از مزایا،...

سایت درج آگهی رایگان ملک

امروزه گسترش همه جانبه شبکه اینترنت تغییرات عمده ای را در زندگی روزمره افراد و کسب و کارها ایجاد کرده به صورتی که...

بک لینک چیست و چرا وب سایت به آن نیاز دارد

با کشف اهمیت بک لینک‌ها برای رشد وب‌سایت خود. یاد بگیرید بک لینک‌ها چیستند و چرا وب‌سایت شما نمی‌تواند بدون آن‌ها...

نحوه کار با وب سایت

(دارکوب به عنوان شرکت خلاق توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزیده شد)

سایت مزایده آنلاین کالا

امکان برگزاری مزایده آنلاین در سایت سلفری

قوانین سایت

(دارکوب به عنوان شرکت خلاق توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزیده شد) با توجه به آنکه در این وب سایت کلیه...

سایت آگهی رایگان دارکوب

دارکوب سایت های آگهی رایگان بسیاری تاکنون طراحی نموده است.

بهترین سایت سازهای رایگان

در این مقاله قصد داریم به چند مورد از بهترین سایت سازهای رایگان ایرانی و خارجی بپردازیم. برای دانستن اطلاعات بیشتر...

سیستم های مدیریت محتوای رایگان برای طراحی سایت

هنگامی که صحبت از ساخت وب سایت هایی می شود که متمرکز بر محتوا هستند، بهترین گزینه معمولاً انتخاب سیستم مدیریت محتوا...

افزایش بازدید آگهی در سایت ها درج آگهی

راه های افزایش بازدید آگهی در سایت های درج آگهی، مختلف است. هر روز تعداد کاربرانی که از اینترنت استفاده می کنند...

طراحی سایت توسط دارکوب با استفاده از سیستم مدیریت محتوای دارکوب. با
10 از درآمدهای این سایت صرف امور خیریه می گردد