خرید و فروش کالا های دست دوم در اینترنت به یک منبع کسب درآمد تبدیل شده است. گاهی اوقات شما کالا هایی را که نو نیستند و قصد استفاده از آن ها را ندارید با قیمتی پایین به فروش می گذارید.
اگر شما جزء آن دسته از افرادی هستید که کالا های دست دوم را برای فروش گذاشته اید اما نحوه فروش آن ها را نمی دانید پیشنهاد می کنیم ادامه این مقاله را مطالعه فرمایید.
خرید و فروش در خانه یکی از کسب و کار های آسان و بسیار ساده است. تنها کافیست با ایده های خلاقانه این کسب و کار را رونق دهید. تصور کنید در مکانی که زندگی می کنید انبوهی از ابزار های اضافی و دست دوم وجود دارد.
عده ای پس از مشاهده این ابزار ها اقدام به دور انداختن آن ها می کنند تا سر و سامانی به نظم خانه شان دهند. برخی دیگر از افراد سعی می کنند از این ابزار های دست دوم درآمدی را به دست آورند. این افراد سعی می کنند با فروش ابزار های اضافی در محل زندگی شان درآمدی کسب نمایند.
بسیاری از افراد به دنبال ابزار های دست دوم هستند. آن ها بنا به شرایطی که دارند این ابزار ها را تهیه می کنند. به این ترتیب شما با فروش کالاهای دست دوم می توانید هم کسب درآمدی داشته و به علاوه نیاز شخصی را بر طرف سازید.
به نظر شما بهترین مکان برای فروش کالاهای دست دوم کجاست؟ چگونه می توان به افراد جهت دریافت کالا های دست دوم اعتماد کرد؟
در جواب به سؤال اول می توان گفت: با توجه به پیشرفت علم، خرید و فروش ها نیز تغییر پیدا کرده است. در گذشته شما برای خرید و فروش کالا ها به مکان های عمومی و فروشگاه های فیزیکی مراجعه می کردید. حتی برای فروش کالا های دست دوم به یک فروشگاه فیزیکی می رفتید.
اکنون بسیاری از کار ها در بستر اینترنت و شبکه های اجتماعی صورت می گیرد. اینترنت و شبکه های اجتماعی اخیراً به بزرگترین منبع درآمد و خرید و فروش تبدیل شده است. همانطور که می دانید افراد بسیاری در شبکه های اجتماعی فعالیت می کنند.
در مقابل عده ای دیگر در صفحات وب فعالیت خود را آغاز کرده و به دنبال جذب مشتریان بی شمار هستند. این دو فضا به شکل آنلاین و غیر حضوری است. افراد دور تا دور و غیر حضوری به فعالیت خود می پردازند.
در سال های اخیر اپلیکیشن ها و وب سایت های بسیاری برای انجام امور در دسته خرید و فروش کالاهای دست دوم روی کار آمدند. از اپلیکیشن ها و وب سایت های ایرانی که در این زمینه فعالیت دارند، می توان به شیپور و دیوار اشاره کرد.
این دو همیشه در تلاش هستند، تا بهترین شرایط را برای خرید و فروش کالا های دست دوم در کشور فراهم نمایند. فرض کنید، من یک فروشنده هستم و قصد دارم کالای دست دوم خود را در یکی از این دو سایت به فروش بگذارم.
ابتدا از تمامی زوایای محصول خود عکس تهیه می کنم. توجه داشته باشید تصاویری که شما تهیه کرده اید باید از کیفیتی بسیار بالا و واضحی برخوردار باشد. تصاویر در فروش کالا های دسته دوم تأثیر زیادی را در جذب اعتماد خریدار دارد.
در مرحله دوم باید توضیحی کوتاه و مختصر اما مفید را برای تبلیغ و فروش کالا های دست دوم خود تهیه کنم. بهتر است تمام مشکلات و نکات مثبت محصول ارائه شده را در بخش توضیحات ذکر کنیم.
در مرحله سوم می بایست قیمت پیشنهادی خود را به همراه شماره تلفن برای خریدار قرار دهم. لازم به ذکر است که در بخش نوشتاری توضیحات محصول باید با لحنی دوستانه صحبت کنید. چرا که مشتری به خصوصیات اخلاقی فروشنده اهمیت بسیاری می دهد.
به همین سادگی می توانید کالای دست دوم خود را در دید عموم قرار داده و با قیمت مناسبی آن را به فروش بگذارید.
در سال های اخیر فروش لوازم و ابزار های دست دوم جزء محبوب ترین بخش خرید و فروش کالا قرار گرفته است؛ زیرا برای یک کالای دست دوم با امکانات ویژه و خاص که دست کمی از یک محصول نو ندارد را می توان با قیمتی بسیار ارزان تر تهیه کرد.
هنگام فروش محصولات تان سعی کنید خود را یک فرد مشتاق و فعال نشان دهید. این نکته را همیشه به یاد داشته باشید که هر چه قیمت کالا پایین تر باشد افراد بیشتری مشتاق دریافت محصول شما می شوند.
شاید تا به حال به این موضوع فکر کرده باشید چرا برخی از افراد به دنبال کالا های دست دوم هستند؟ در این بخش به 8 دلیل قانع کننده اشاره خواهیم کرد:
شما با خرید و فروش کالا های دست دوم در اینترنت می توانید صرفه جویی در هزینه های مصرفی خود داشته باشید. همچنین می توانید کالای مورد نظر خود را با نصف قیمت تهیه و در مصارف مهم استفاده نمایید.
بسیاری از بازاریاب ها به دنبال تجربه و جستجو در میان اجناس فروشگاهی هستند. این افراد در فروشگاه های خرید و فروش کالا های دست دوم حضور پیدا می کنند؛ بازاریابانی که در این حوزه فعالیت می کنند جنس های دست دوم را از لحاظ برند با یکدیگر مقایسه می کنند.
شما با راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی خرید و فروش کالا های دست دوم می توانید افراد بیشتری را مشغول به کار کنید. همچنین می توانید فضای دوستانه ای را میان خریدار و فروشنده ایجاد کنید.
همانطور که گفته شد بازاریابان زیادی برای کسب تجربه به فروشگاه های خرید و فروش کالا های دست دوم مراجعه می کنند؛ تا محصولاتی را از یک برند با یکدیگر مقایسه کنند. بسیاری از محصولات یک برند خاص و مشهور پس از گذشت زمان از لحاظ کیفیتی تغییر نمی کنند.
به این ترتیب افراد بازاریاب به سبب کسب اطلاعات بیشتر به این فروشگاه ها مراجعه می کنند.
اکنون که با خرید و فروش کالا های دست دوم در اینترنت آشنا شدید، بهتر است روش هایی را جهت فروش کالا های دست دوم در اینترنت بدانید.
*یک کالای دست دوم را برای فروش در اینترنت انتخاب کنید. عنوان ها و آیتم های بسیاری برای فروش محصولات دست دوم در فروشگاه های اینترنتی و آنلاین وجود دارد. از این آیتم ها می توان به کلکسیون، لوازم و ابزار های الکترونیکی و ... اشاره کرد.
برای مثال: لپ تاپ و کنسول های بازی که از قیمت بالایی برخوردارند؛ می توانید در فروشگاه های اینترنتی که کالا های دست دوم را به فروش می گذارند، پیدا کنید. همانطور که گفته شد این دو ابزار به صورت دست اول و نو قیمت بسیار بالایی دارند. اما در فروشگاه های اینترنتی می توان آن را به قیمت پایین تری تهیه کرد.
*از شبکه های اجتماعی برای فروش کالا های دست دوم خود استفاده کنید. همانطور که می دانید شبکه های اجتماعی جزء فعال ترین بخش منبع درآمد و رفع مشکلات است. علاوه بر سایت های فروشگاهی اینترنتی می توانید از شبکه های اجتماعی معروف همچون اینستاگرام و تلگرام استفاده نمایید.
هنگام قرار دادن پست در شبکه های اجتماعی از تصاویر با کیفیت و ویدئو استفاده کنید. بهتر است قدرت ویدئو را در جذب مشتری و مخاطب دست کم نگیرید. ویدئو تأثیر بیشتری را نسبت به متن های طولانی و خسته کننده می گذارد.
*مراحل فروش را به صورت کامل برای مشتری نقل کنید. مشتریان با مشاهده این بخش می توانند با خدمات شما بهتر آشنا شوند.
به نظر شما محصولات نو بهتر است یا دست دوم
همانطور که در بخش های بالا اشاره شد کالا های دست دوم کاربرد بیشتری را نسبت به محصولات نو دارند. دغدغه اصلی امروز مردم هزینه های کالا است. بنابراین محصولات نو با کیفیت های بالا از قیمت بالاتری بر خوردارند.
با توجه به نیازتان می توانید محصولات را به صورت نو و دست دوم تهیه کنید. محصولات دست دوم، با کیفیت متوسط اما قیمتی بسیار پایین تر می توانید آن ها را تهیه کنید. با درج آگهی در اپلیکیشن ها و سایت ها می توانید محصول دست دوم خود را به فروش بگذارید.
برای فروش محصولات دست دوم بهتر است با قابلیت های محصول خود آشنایی کامل داشته باشید. به این ترتیب می توانید به سؤالات مشتری به درستی پاسخ دهید. بهتر است یک نقشه مشخص برای فروش لوازم دسته دوم خود داشته باشید.
به نسبت هزینه ای که در اختیار دارید می توانید مکانی را برای خرید و فروش کالا های دست دوم استفاده کنید. فروش محصولات دسته دوم در یک مکان شیک و جذاب تأثیر زیادی را روی اطمینان و جلب مشتری می گذارد.
هنگام فروش و انجام معامله با فرد خریدار زیرکی خود را نشان دهید. معامله را طوری قرار دهید که نه به زیان شما و نه به زیان مشتری باشد. همچنین معامله را طوری جوش دهید که هر دو طرف قرارداد از این معامله راضی باشند.
همیشه هنگام فروش محصولات دست دوم لیستی از قیمت محصول نو از همان کالای خود را داشته باشید. با تهیه این لیست قیمت محصول نو را با کالای دست دوم مقایسه می کنید. با انجام این عمل قیمت منصفانه ای برای محصول انتخاب می شود.
امیدواریم توانسته باشیم در این مقاله شما را با روش های فروش کالا های دست دوم در اینترنت آشنا کرده باشیم.