جستجو

کرونا دیجیتال مارکتینگ را رونق داد

(12 رای)
به روز رسانی: 03 آبان 1399 ساعت 12:52:13
تاریخ ثبت: 06 مهر 1399 ساعت 19:28:39
آدرس کوتاه: https://sellfree.ir/38185
درباره ی تاثیر کرونا بر دیجیتال مارکتینگ چه می دانید؟ همه ی ما با اثری که بیماری کرونا در زندگی ما داشته است مواجه هستیم. ما در خانه هایمان حبس شده ایم و بچه هایمان به مدرسه نمی روند. ما نمی توانیم در رستوران ها غذا بخوریم یا به سینما برویم. اما این فرصتی عالی برای شناخته شدن هر چه بیشتر برند تجاری است. کرونا با تمام موانعی که بوجود آورده، بازاریابی دیجیتال را رونق داده است.

اکنون افراد بیشتری در حالی که در خانه مانده اند، در رسانه های اجتماعی حضور دارند. این یک فرصت بی نظیر برای بیشتر کسب و کارهاست. افراد بیشتری به بازی های کامپیوتری، خرید اینترنتی، آموزش آنلاین و هر سرگرمی که در دنیای دیجیتال و رسانه های اجتماعی وجود دارد، روی آورده اند. در حقیقت بازاریابی دیجیتال، خود را بیش از پیش در کسب و کار، جای داده است.

مردم به پشتیبانی، درک، آموزش و منابع نیاز دارند. رسانه های اجتماعی می توانند این موارد را ارائه دهند. ترافیک اینترنتی به میزان قابل توجهی به سمت رسانه های اجتماعی افزایش یافته است. همه ما مشغول کامپیوترها و موبایل های خود هستیم و سعی داریم که به روز باشیم. مردم به دنبال سرگرمی و پیشبرد کارهای خود در دنیای دیجیتال هستند.

بحران پیش روی ما سبب شد تا تمام کسب و کارهای کوچک و بزرگ، برای حفظ رونق خود، در جستجوی شیوه های دیگری باشند. بازاریابی دیجیتال، شیوه ی گذر از این بحران است، چرا که کسب و کار فیزیکی را به سمت کسب و کار اینترنتی سوق داده است. امروزه تنها وجود یک کارآفرین یا تولید کننده برای تجارت کافی نیست، بلکه شما نیازمند یک برنامه نویس، متخصص تولید محتوا و بازاریاب اینترنتی نیز هستید. البته کسب و کار دیجیتالی موضوع تازه ای نیست اما در بحران کرونا هر چیزی بیشتر از گذشته بصورت آنلاین مورد تقاضا قرار گرفته است.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟


دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ استفاده از اینترنت، دستگاه های موبایل، رسانه های اجتماعی، موتورهای جستجو و کانال های دیگر برای دستیابی به مشتری و بالا بردن نرخ فروش است. برخی کارشناسان، بازاریابی دیجیتالی امروز را اقدامی متفاوت می دانند زیرا نیاز به روشی جدید برای جذب مشتریان و درک نیازهایشان در مقایسه با بازاریابی سنتی دارد. بازاریابی دیجیتال روز به روز در حال رشد است. هر چیزی که شامل تعامل دو طرفه بین شرکت و مشتری باشد، از جمله تبلیغات در ایمیل ها و توییت های تجاری را در بر می گیرد.

حتی اگر محصولات خود را به صورت آنلاین نمی فروشید، باید دیجیتال مارکتینگ را به عنوان یک فاکتور حیاتی برای کسب و کار خود در نظر بگیرید. دیجیتال مارکتینگ عنصر بسیار مهمی را به بازاریابی سنتی اضافه کرده است. آن عنصر، ارائه ی کانال های کاملا آنلاین دیجیتال مارکتینگ است، در نتیجه از محدودیت های فاصله گذاری اجتماعی در بیماری کرونا مصون اند. علیرغم گسترش بیماری کرونا، کانال های دیجیتال مارکتینگ همچنان غالب هستند.

دیجیتال مارکتینگ با اینترنت مارکتینگ تفاوت دارد. اینترنت مارکتینگ تبلیغاتی است که فقط در اینترنت وجود دارد، در حالی که دیجیتال مارکتینگ می تواند از طریق بیلبورد در سکوی مترو، یک بازی ویدیویی، دستگاه های خودپرداز و یا از طریق اَپ یک تلفن هوشمند انجام شود. برخلاف تفاوتی که ذکر کردیم، دیجیتال مارکتینگ، آنلاین مارکتینگ و اینترنت مارکتینگ را اغلب یکی می پندارند.

بحران کرونا و دیجیتال مارکتینگ


کرونا و دیجیتال مارکتینگ

اگر زمانی برای مطرح شدن بازاریابی دیجیتالی وجود داشته باشد، اکنون این زمان است. بیلبوردهایی که معمولاً هزاران نفر آنها را می دیدند اکنون در کنار خیابان های خالی ایستاده اند، افراد کمتری برای تهیه روزنامه اقدام می کنند و تقریبا هیچ کس مراسم جشن و عزا برگزار نمی کند. در این بین با حضور تعداد بیشتری از افراد در اینترنت به مدت طولانی، شانس دیدن تبلیغات در شبکه های اجتماعی یا تعامل با وبلاگ های بازاریابی، بیشتر است.

چرا هم اکنون کلاس های ورزشی یا هنری آنلاین برگزار نشود؟ چرا دندان پزشکان مشاوره های آنلاین ارائه ندهند؟ همه ی این فرصت های شغلی را می توان با رسانه های اجتماعی ارائه کرد. مردم بیش از هر زمان دیگری در اینترنت پرسه می زنند، بنابراین می توان از بازاریابی دیجیتال، بیشترین استفاده را برد.

از اهداف واضحی که بازاریابی دیجیتال روی آنها متمرکز است، کالاهای مورد تقاضای شرایط کرونا است: مثلا وب سایت هایی با محتوای ورزشی در صورت نبود شرایط برای رفتن به سالن ورزشی، مورد توجه قرار خواهند گرفت. در شرایط کرونا تقریبا همه مجبورند سبک زندگی یکسانی را انتخاب کنند. کسانی که در بازاریابی دیجیتال فعالیت دارند باید انتظارات مشتریان یا مخاطبان را خوب شناسایی و خدمات را در زمان مناسب ارائه دهند.

مطمئناً با رفع محدودیت ها، واکنش اولیه بسیاری از افراد، رها شدن از این وضعیت و انجام کارهایی است که قبلاً انجام می دادند. بازدید از دوستان و خانواده به جای تماس های تصویری در اَپ های گوناگون، بازدید از موزه ها و تئاترها، بازگشت به رستوران ها، سالن های ورزشی، عبادتگاه ها و کتابخانه ها به جای چرخیدن در سایت ها و دوره های آنلاین. اما به احتمال زیاد برای بسیاری استفاده از اینترنت برای خرید کردن، بازی کردن، آموزش و سایر فعالیت ها به نوعی عادت تبدیل می شود.

این بدان معنی است که اهمیت بازاریابی دیجیتال برای کسب و کارهایی که بازاریابی سنتی با بازده ضعیف داشته اند، ممکن است بعد از بحران کرونا، حتی بیشتر هم شود. هر چه دنیا دیجیتالی تر می شود، بازاریابی دیجیتالی نیز رو به رشد است. کاری که بازاریابان باید انجام دهند این است که با استراتژی های به روز شده، در دوران کرونا به مشتریان پاسخ دهند.

اگر چه بحران کرونا تهدیدی بزرگ برای مشاغل به نظر می رسد، اما بازاریابی دیجیتال می تواند یک جهش بزرگ رو به جلو، در شرایط کرونا باشد. وقایع عمده ای که می توانند جمعیت را تحت تأثیر قرار دهند، زندگی را به روش های دیگری نیز متحول می کنند. بسیاری از مردم حدس می زنند که بحران کرونا تأثیر تحول آفرینی بر نگرش های اجتماعی، سبک زندگی و نحوه کار و خرید مردم خواهد داشت. در کنار شرکت هایی که مجبور شده اند کارکنان خود را بیکار کنند، کسانی هستند که با کار از راه دور درآمد خود را از دست نداده اند. بستر اینترنت و آنلاین مارکتینگ این موقعیت را برای پتانسیل افراد مهیا ساخت.

کرونا باعث تقویت دیجیتال مارکتینگ شد


کرونا سبب شد که ظرفیت برخی از شرکت ها برای انجام فعالیت های ثانویه مشخص شود. نکته اصلی، میزان انطباق آنها با این فعالیت هاست. این کاری است که قبلا شرکت ها به این شدت به آن نپرداخته بودند. کسب و کارها یاد گرفتند که گاهی برای فروش محصولات، راه های اینترنتی بهتر از روش سنتی جواب می دهد. آنهایی که از قبل با استفاده از دیجیتال مارکتینگ به شهرت و اعتبار دست یافته بودند، بحران کرونا، میدان جولان دادن آنها شد. آن دسته از کسب و کارهایی هم که در عرصه دیجیتال حضور کمرنگی داشتند، در تلاش برای به روز شدن و نجات آینده ی شغلی خود، تقلا کردند. نتیجه، ورود خیل عظیم صاحبان تجارت و مشتریان به بازاریابی دیجیتال شد.رسانه های اجتماعی

وقتی در گوگل چیزی را جستجو می کنید لیستی از سایت های فروش مثل دیجی کالا، Groupon ،Rakuten ،Amazon ،eBay و Etsy به شما پیشنهاد می شود. در سایت ها طیف گسترده ای از تبلیغات دیگر را می بینید. از برخی سایت ها به اینستاگرام، فیسبوک، توییتر، پینترست، واتس اَپ و تلگرام رجوع داده می شوید. وقتی در جستجوی یک بازی یا تماشای یک فیلم هستید، با تبلیغات یک دقیقه ای روبرو می شوید. همه جا پر از تبلیغات برای فروش کالا و ارائه خدمات است.

در شرایط کنونی وقتی آموزش به اجبار مجازی شد، به تبع آن تبلیغات در زمینه ی آموزش آنلاین نیز بیشتر شد. وقتی خرید حضوری دارای محدودیت شد، قطعا کسانی که حتی به خرید آنلاین اعتمادی نداشتند، شانس خود را امتحان کردند. مردمی که بیشتر اوقات فراغت شان را در سینما، پارک، رستوران یا کتابخانه می گذراندند، در حال پرسه زدن در اینستاگرام، یوتیوب و سایت های بازی آنلاین هستند.

طبیعی است که فروشندگان، صاحبان تجارت و کسب و کارهای کوچک در دوران کرونا، به بازاریابی دیجیتال روی بیاورند. بسیاری از شرکت‌ها و برند ها پس از شیوع کرونا سرمایه‌گذاری بیشتری در زمینه تبلیغات آنلاین انجام دادند تا از این طریق زیان‌های متحمل شده را تا حدی جبران کنند. پس تبلیغات سنتی کاهش یافته و شرکت‌ های تبلیغاتی برای کاهش زیان ناشی از دوران کرونا، بازاریابی دیجیتالی خود را افزایش داده‌اند. در این میدان رقابت شدیدتر شده و هر کس در تلاش برای جذب مشتریان بالقوه ی خود است.

در شرایط کرونا مردم بیشتر از همیشه نیازمند محتوای دیجیتالی هستند و بازاریابی دیجیتال هم مقرون به صرفه به نظر می رسد. در نتیجه تولید محتوایی که برای مردم ارزشمند باشد، یک فرصت عالی برای تقویت ارتباط با مشتریان هدف است. مطمئناً همه ی اینها مستلزم داشتن مهارت کافی در زمینه ی فناوری اطلاعات نیز می باشد.

 
نظرات سوالات
ثبت نظر (5 امتیاز)
سوال جدید (5 امتیاز)

نقاط قوت


نقاط ضعف


من یک ربات نیستم

آیتم های مرتبط

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

اینفلوئنسر مارکتینگ روشی جدید و خلاقانه در بازاریابی مدرن است. احتمالا کلمه اینفلوئنسر برای شما ناآشانا باشد یا...

تبلیغات دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ در طی سال‌های اخیر میزان استفاده از اینترنت و حضور مردم در فضای مجازی بسیار زیاد شده است. اصطلاح...

کرونا کسب و کارهای اینترنتی را رونق داد

ظهور ویروسی به نام کرونا باعث ایجاد تغییرات اساسی در مناسبات اقتصادی بازارهای سراسر جهان شده است، بازارهای ایران...

پردرآمدترین مشاغل در دوران کرونا

یه نظر شما پردرآمدترین مشاغل در دوران کرونا ؟ آیا می توان از این شرایط درآمدی را کسب کرد؟ در زمان حال به دلیل شیوع...

دیجیتال مارکتینگ چه روش هایی دارد؟

دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی دیجیتال به مهم ترین عضو تبلیغاتی در پیشرفت کسب و کار ها تبدیل شده است. اخیراً مدیریت...

ایمیل مارکتینگ چیست؟

این روز ها اسم ایمیل مارکتینگ یا به عبارت ساده تر همان بازاریابی از طریق ایمیل را خیلی از ما شنیده‌ ایم. اگر همین...

چرا دیجیتال مارکتینگ مهم است؟

دیجیتال مارکتینگ در اصل فرآیند بازاریابی کسب و کار ها در دنیای اینترنت و فضای آنلاین است. در سال های اخیر با توجه...

کتاب درمورد دیجیتال مارکتینگ

قبل از این که به معرفی کتاب های دیجیتال مارکتینگ بپردازیم بهتر است بدانید که حضور کسب و کار های مختلف در دنیای...

سرفصل های دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ چیست و چه سرفصل هایی دارد؟ به چه کسی متخصص در دیجیتال مارکتینگ گفته می شود؟ این ها سوالاتی است...

اینستاگرام مارکتینگ چیست؟

اینستاگرام مارکتینگ یا بازاریابی اینستاگرام امروزه بسیار معروف شده است. در واقع می توان گفت بازاریابی اینستاگرام...

متخصص دیجیتال مارکتینگ لازم است به چه مواردی تسلط داشته باشد؟

در دنیای مدرن، زندگی ما بسیار بیش تر از ده سال پیش با دنیای دیجیتال و همچنین دیجیتال مارکتینگ در هم آمیخته است. در...

انواع روش های دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کارهایی که می خواهند در بازار دیجیتال مرتبط و رقابتی باقی بمانند، یکی از ضروریات شده...

بحران کرونا و دیجیتال مارکتینگ

هزینه های دیجیتال مارکتینگ طی سال های گذشته به طور قابل توجهی افزایش یافته است. علیرغم کاهش بودجه دیجیتال مارکتینگ...

دیجیتال مارکتینگ یعنی چه

دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی آنلاین، تبلیغات اینترنتی و غیره، این روزها بازاریابی آنلاین برای تجارت شما یک معامله...

تاریخچه نتورک مارکتینگ در جهان

تاریخچه نتورک مارکتینگ در جهان به ما کمک می کند تا بتوانیم فرایند و کارایی نتورک مارکتینگ را بدرستی دریابیم. بازاریابی...

پردرآمدترین کسب و کارها در دوران کرونا

پردرآمدترین کسب و کارها در دوران کرونا می تواند به شما کمک می کند تا بتوانید در محل کار یا حتی منزل و به صورت دورکار...

طراحی سایت توسط دارکوب با استفاده از سیستم مدیریت محتوای دارکوب. با
10 از درآمدهای این سایت صرف امور خیریه می گردد