به روز رسانی: 03 مهر 1398 ساعت 14:36:01
تاریخ ثبت: 15 شهریور 1398 ساعت 18:11:19
در گذشته همه ما مشکلات ریز و درشتی وجود داشت که می توان گفت اگر تنها چند مورد راه حل برای آن تومار دست انداز زندگی مان در اختیار داشتیم به مراتب شرایط بهتر میشد ، همان طور که در جریان هستید خرید یا فروش اجناس یکی از همان دسته هایی بود که هم در انجام کار به مشکل بر می خوردیم و هم بعد از آن . یعنی به طور ساده تر اگر دنبال کالای مد نظرمان می گشتیم و بعد از یک مدت طولانی کالایی با قیمت و کیفیت مناسبی پیدا نمی کردیم به ناچار به یکی از همان مواردی که ردش کرده بودیم بسنده می کردیم و راضی می شدیم و بعد از چند مدت اگر درست کار نمی کرد یا اگر مشکلی وجود داشت دوباره برمیگشتیم بر سر خانه اول و مخارج مشابه آن . اما با پیشرفته شدن علوم و صنعت رفته رفته سایت هایی به وجود آمد که در صدد حل چنین مشکلاتی شدند و کار برای همگان آسان تر از قبل کردند . امروزه همه افرادی که سری در دنیای آنلاین دارند اسمشان را شنیده اند حتّی افرادی که گذرشان به این مسیر نیافتاده گهگاهی می شود که می پرسند می توان در سایت دیوار و شیپور خرید و فروش کرد؟ چطور باید انجامش داد؟ از همین باب سعی کرده ایم تا به معرفی این دو پلتفرم معروف بپردازیم تا همگان با آن آشنا شوند و بتوانند خیلی ساده تر از قبل نیازشان را تامین کنند.
در یک بازه زمانی که رفته رفته همه چیز بوی ساختن و تازگی به خود می گرفت تعداد سایت های
آگهی نیازمندی در کشور ما اوج گرفت و نامی به در کرد اما هنوز سرپا نیاستاده بود که برخی آن را دروغین یا به صورت کلاه برداری قلمداد کردند و این باعث شد که روند محبوب شدن در بین مردم برایشان کندتر از قبل شود اما خیلی زود به فکر تازه ای رسیدند و هر کدام با
تبلیغات در مکان مناسب توانستند نظرات خیلی ها را به خود برگردانند یکی با تکیه بر پشتیبانی مالی برنامه پر طرفدار بازار و دیگری با سرمایه گذاری کلانی در رسانه های اجتماعی پر مخاطب از جمله رسانه تلویزیون . همانطور که در بالا اشاره شد این دو رقیب به سرعت توانستند در میان مردم از جایگاه ویژه ای برخوردار شوند و مقابل یکدیگر قرار بگیرند اما بدون رودربایستی و به طور کاملاً دقیق کدام یک از این دو پلتفرم برای انتخاب و فعالیت نسبت به دیگری برتری دارند و بهتر می باشند؟
دیوار
.
سایت دیوار از همان ابتدای تاسیسش در سال 92 با سرمایه گذاری و استفاده از محبوبیت کافه بازار توانست جایگاه روزنامه ها را در دست مردم بگیرد دیگر وقت گذرانی ها و چرخ زدن ها در سایت دیوار انجام میشد تا در صفحه کاغذی روزنامه ها، و این اتفاق نشان می داد که دیوار یک سایت کاملاً مطمئن و قابل اعتماد است . حسام آرمندهی از جمله کار آفرینان ایرانی است که یکی از بنیان گذاران اصلی دیوار با نام شرکت آگه پردازان هوشمند می باشد . دفتر مدیریت و مرکزی سایت دیوار در تهران و بخش سعادت آباد قرار دارد که می توان با مراجعه به طور مستقیم با موسسان این فروشگاه در ارتباط بود . طبق گفته سایت الکسا ، دیوار جز پر بازدیدترین سایت های ایرانی است که رتبه 10 در ایران و رتبه 753 در جهان را دارا می باشد.
یک دیوار پر از نیازمندی ها!
از زمان تاسیس تا سال 96 این امکان برای مردم بیش از 50 شهر بزرگ ایران فراهم شده تا کالاهای خود را با تفکیک منطقه و محله خود در دیوار ثبت کنند . در سایت شما به راحتی می توانید کالای مورد نظرتان را از هر طبقه چه نو و چه به صورت کارکرده در معرض فروش قرار بدهید یعنی چطور؟ درواقع نیازی به ساختن اکانت یا رمز ورود عکس پروفایل و... نیست و مستقیم با اصل مطلب سر و کار داریم اینطور هم در زمان صرفه جویی می شود و هم کار لذت بخش و آسان تر به نتیجه می رسد . در سایت دیوار هیچ تفاوتی بین آگهی ها وجود ندارد یعنی رده بندی ملاک نیست هر آگهی چه رایگان و چه پولی به موقع و در زمان و مکان مناسب نمایش داده می شود البته باید در نظر داشت آگهی پولی بیش تر از بقیه نمایش داده می شود .
فراتر از مرزها
وب سایت دیوار به عنوان نخستین پلتفرم در ایران توانست پایش را به فراتر از مرزها بگذارد در کشور افغانستان سایت دیوار امکان ثبت نیازمندی ها را در شهرهای کابل ، هرات ، قندهار و... نیز فراهم آورد.
اپلیکیشنی با همین نام نیز موجود است که فعالیت را برای کاربران راحت تر کرده . شما می توانید این برنامه را از فروشگاه هایی همچون کافه بازار تهیه کنید . با ورود به برنامه با چهار بخش صفحه اصلی ، دسته بندی ها ، جستجو و دیوار من تشکیل شده است همینطور دسته بندی ها مختلفی در دسترس است و می توانید با انتخاب زیر دسته تنها آگهی های مربوط را در اختیار داشته باشید به طورکلی همه چیز مشخص است و پیچیدگی خاصی برخوردار نیست.
شیپور
شیپور دیگر سایت موفق در زمینه خرید و فروش کالاها چه نو و چه کار کرده ((دست دوم)) می باشد که از سال 91 شروع به کار کرد . موسس این وبگاه رضا اربابیان است به گفته خودش ، زمانی که در کانادا سکونت داشته در سایت های فروشگاهی Ebay و کریگزلیست فعالیت داشته و زمانی که به ایران باز میگردد چنین سایتی را مشاهده نمی کند و در نهایت تصمیم به راه اندازی شیپور می کند . دفتر مدیریت سایت شیپور در تهران بخش خیابان آفریقا می باشد که کارکنانی از 500 تا 200 نفر دارد . رتبه سایت به استناد بر الکسا در ایران 50 و در جهان 1400 می باشد.
شیپوری برای رساندن صدای آگهی ها به گوش مردم!
شیپور را می توان یک وبگاه با رعایت استاندارهای تعیین شده در تبلیغات درون سایتی نیز بر شمرد چرا که حجم صفحات و تصاویر بنا بر حجم تبلیغات اندازه گیری شده است تا مشکلی در فعالیت این صفحات به وجود نیاید . گرافیک و طراحی سایت شیپور بسیار راحت تر و ملایم تر است و در نتیجه از خستگی چشم یا حتّی خشکی چشم جلوگیری می کند و باعث می شود تا کاربران به راحتی بعد از چند ساعت کار در سایت به دیگر فعالیت هایشان بپردازند . ثبت تمامی آگهی ها در شیپور تا زمان درج این مطلب رایگان است و هیچ امکان پرداخت هزینه ای برای به ثبت رساندن آگهی های متفاوت و... وجود ندارد در واقع دو راه مقابلتان قرار داد یکی ساخت حساب کاربری و ثبت آگهی و بهره بردن از امکانات سایت دیگری ثبت آگهی رایگان در سایت . یعنی تنها کاری که باید انجام دهید لمس کردن گزینه ((
ثبت آگهی رایگان)) در قسمت منوی سایت می باشد تا وارد صفحه شوید و با وارد کردن مشخصاتی که از شما می خواهد آگهی را در معرض عموم قرار دهید . در شیپور عکس ها می توانند به صورت افقی بارگذاری شوند و تا تمام جزئیات را در بر داشته باشد البته برخلاف دیوار باید عکس های واقعی کالا باشند و در نهایت با تایید سایت به ثبت برسند عکس ها باید تنها در مورد خود کالا یکی دیگر از نکات جالب شیپور نشان دادن آگهی های مربوط در زیر صفحه هر آگهی است یعنی اگر کالایی که از صفحه آن بازدید کرده اید مد نظرتان نبود دیگر لازم نیست تا بروید به قسمت رده بندی یا جستجو و همه چیز را از خانه اول شروع کنید در واقع خیلی راحت می توانید در همان قسمت دیگر آگهی های مرتبط را پیدا کنید.
یک سرمایه گذاری موفق
شیپور از تبلیغات در رسانه تلویزیونی به بهترین نحو استفاده کرد و توانست صدای خود را به گوش همگان برساند بر اساس گفته های رضا اربابیان هدف از انجام این کار فرهنگ سازی برای استفاده درست از لوازم کار کرده ((دست دوم)) در ایران بوده است در حال حاضر روزانه چند ده هزار آگهی در شیپور به ثبت می رسد و صدها هزار نفر از آگهی های به ثبت رسیده در شیپور بازدید می کنند
یک ربات تلگرامی و یک اپلیکشن مربوط ساخته شده است که محصولات خودشان را ارائه می کنند . با دانلود اپلیکیشن شیپور و اجرای آن شما با صفحه اصلی آن مواجه می شوید که در قسمت بالا زبانه های تقسیم بندی و در پایین ترش آگهی های مختلف قرار دارد در قسمت بالا سمت راست هم منوی سایت موجود می باشد که می توانید از امکانات قرار داده شده مربوط به حساب کاربری و همینطور فعالیت به صورت بازدید نیز بهره مند شوید.
سخن پایانی
تمامی مطالب ذکر شده بیانگر این بود که دو سایت دیوار و شیپور جز مطمئن ترین ها به شمار می آیند و شما با فعالیت در هر یک ضرر خاصی نخواهید کرد البته که دیوار همیشه یک پله بالاتر خودش را از شیپور نشان داده است و تعداد بازدید از آگهی سایت نسبت به رقیبش بالاتر می باشد اما باید در نظر داشت که شیپور هم از امکانات ویژه ای برخوردار است در طی این سالها اختلاف خود را با دیوار به طرز چشم گیری کاهش داده است حال تصمیم گیری با خودتان است اگر بخواهید در یکی از این دو پلتفرم فعالیت داشته باشید دیوار را انتخاب می کنید یا شیپور؟