جستجو

آژانس تبلیغاتی چیست و چه خدماتی را ارائه می دهد؟

(18 رای)
به روز رسانی: 10 آذر 1398 ساعت 11:54:18
تاریخ ثبت: 17 آبان 1398 ساعت 20:34:20
آدرس کوتاه: https://sellfree.ir/20659

جایی خواندم که جان وانامیکر تاجر و بازرگان معروف آمریکایی سالها پیش در مورد تبلیغات چنین گفته: "مطمئن هستم که نیمی از بودجه ی تبلیغاتی همواره هدر می رود اما دقیقا نمیدانم که این هدر رفت کدام نیمه از تبلیغات است!". از این سخن تاجر معروف می توان این برداشت را در خاطر آورد که تبلیغات جزء اصلی و غیر قابل حذف هر کسب و کاری محسوب می شود اما شیوه اشتباه تبلیغات ممکن است باعث هدر رفت هزینه های ناشی از تبلیغات گردد. در این حالت است که نقش یک آژانس تبلیغاتی خوب و مجرب پررنگ تر شده و به کمک کسب و کار شما می آید. در این مقاله قصد داریم در مورد آژانس تبلیغاتی و خدمات ارائه شده توسط آن توضیح دهیم.


آژانس تبلیغاتی



آژانس تبلیغاتی چیست و چه خدماتی را ارائه می دهد؟


در صنعت تبلیغات یکی از مهمترین و تأثیرگذارترین آیتم ها، استفاده از یک آژانس تبلیغاتی مجرب و کارآمد است که بتواند تبلیغات متناسب با کسب و کار شما را به درستی شناسایی کرده، زمینه طراحی آن را فراهم نموده و پیش ببرد تا کسب و کار شما بیشترین بازدهی را داشته باشد. اما یک آژانس تبلیغاتی دقیقاً چیست؟


در کل می توان اینگونه تعبیر کرد که هر موقع نیاز به تبلیغات در طیف گسترده تری باشد و بودجه ی تخصیصی به تبلیغ نیز مبلغ بزرگ و جدی تری باشد، ضرورتاً پای آژانس تبلیغاتی به میان خواهد آمد. آژانس تبلیغاتی در واقع شرکتی است که به ساخت، برنامه ریزی و مدیریت تمامی بخش های تبلیغات شما می پردازد و ممکن است از تمامی شاخه های تبلیغات اعم از تبلیغات حضوری و یا اینترنتی مانند وب سایت، شبکه های اجتماعی و آنلاین و ... بهره گیرد. هدف اصلی یک آژانس تبلیغاتی این است که اطمینان حاصل کند که محصول یا خدمات مشتری به بهترین شکل ممکن عرضه شده و یا به فروش می رسد.


در مورد مشتریان شرکت ها و آژانس های تبلیغاتی نیز می توان اعلام کرد که این مشتریان معمولاً می توانند سازمان های غیر انتفاعی، مؤسسات حقوقی، سازمان های دولتی و کسب و کارهای مختلف باشند.



کارکنان یک آژانس تبلیغاتی:


کارکنان شرکت تبلیغاتی معمولاً به این صورت هستند: مدیر آژانس، کارگردان هنری، مدیر پروژه، نویسنده محتوای تبلیغاتی، طراحان گرافیکی، مسئول رسانه. برخی از شرکت های تبلیغاتی با نیروهای آزاد نیز همکاری می کنند. برخی نیز به صورت پروژه ای یا دورکاری اقدام به جذب نیروی مورد نیاز خود می کنند. به طور کلی می توان گفت وابسته به پروژه هایی که هر آژانس تبلیغاتی بر عهده گرفته و انجام می دهد، اعضا و کارکنان آژانس تبلیغاتی متغیر هستند.



خدمات ارائه شده توسط آژانس های تبلیغاتی:


Open-Advertising-Agency


شرکت ها و آژانس های تبلیغاتی انواع گوناگونی دارند که هر کدام خدمات خاصی را ارائه می دهند. برخی از انواع این شرکت ها و خدمات ارائه شده توسط آن ها در ادامه آورده شده اند:




  • شرکت خدمات کامل:  وقتی که شرکت یا کسب و کار شما می خواهد در تمامی بخش های تبلیغات خدمات کاملی را داشته باشد و تبلیغات مؤثری را انجام دهد، می توانید از آژانس تبلیغاتی با خدمات کامل استفاده کنید. این مدل آژانس تبلیغاتی طیف وسیعی از تبلیغات در تمامی حوزه ها اعم از طراحی کمپین های تبلیغاتی، برنامه ریزی استراتژیک، تبلیغات در تمامی حوزه های ممکن بازاریابی و برندینگ دیجیتال، برگزاری نمایشگاه های تجاری، تبلیغات دهان به دهان و بازاریابی ویروسی و ... را انجام می دهد. به بیان دیگر، تحقیق، ساخت، برنامه ریزی، تولید آگهی و انتخاب رسانه مناسب برای تبلیغات کسب و کار شما همگی توسط آژانس تبلیغاتی با خدمات کامل قابل انجام هستند.

  • شرکت خلاقیت:  آژانس های خلاقیت فقط برای خلق تبلیغات واقعی و البته خلاقانه مورد استفاده هستند. مشتری که با یک شرکت تبلیغاتی خلاقیت قرارداد می بندد باید همزمان با یک شرکت تبلیغاتی دیگر برای انجام سایر خدمات اداری مربوط به تبلیغات نیز قرارداد ببندد.

  • آژانس تبلیغاتی مدولار: در شرکت های تبلیغاتی مدولار، ممکن است مشتری بخواهد تنها از یک بخش از خدمات شرکت استفاده کند و بقیه فرآیند تبلیغات و بازاریابی را توسط شرکت دیگری انجام داده و یا خود مشتری عهده دار مابقی فرایند تبلیغات باشد. مثالی برای توضیح بیشتر این است که ممکن است یک مشتری بخواهد تنها از بخش خلاقیت آژانس تبلیغاتی مدولار استفاده کند و بخش رسانه ای را به شرکت دیگری بسپارد.

  • آژانس های تخصصی تبلیغات: شرکت ها و آژانس های تبلیغاتی وجود دارد که تنها در یک حوزه خاص و مشخص مجوز فعالیت گرفته اند. برای مثال می توان گفت که این آژانس ها ممکن است تنها در زمینه تبلیغات بنری تخصص داشته باشند یا تبلیغات آن ها در زمینه مالی یا تکنولوژی باشد و یا در حوزه تبلیغات دیجیتالی فعالیت داشته باشند که در این صورت در کلیه خدمات اینترنتی و دیجیتالی مانند تبلیغات رسانه های اجتماعی یا رادیو و تلویزیونی و ... فعالیت دارند. حتی ممکن است این آژانس تبلیغاتی مربوط به حوزه سلامتی باشد و تنها داروسازان، بیمارستان ها، تجهیزات پزشکی و حوزه سلامتی و خدمات آن را در برگیرد.

  • آژانس های تبلیغاتی درون سازمانی:  این نوع از کانون های تبلیغاتی در  داخل سازمان یا شرکت قرار دارند و تمام فعالیت های تبلیغات و بازاریابی آن شرکت را انجام می دهند. این نوع آژانس تبلیغاتی معمولاً مخصوص شرکت های بزرگ و با بودجه مالی بالاست. فعالیت این نوع از آژانس های تبلیغاتی باید محدود به همان شرکت یا سازمانی باشد که با آن قرارداد همکاری بسته اند. این آژانس ها معمولاً برای یک برند خاص فعالیت دارند.


همانطور که مشاهده می کنید آژانس های تبلیغاتی وابسته به نوع مجوز خود می توانند خدمات متفاوتی را ارائه دهند که معمولاً خدمات اولیه آژانس های تبلیغاتی شامل موارد زیر هستند:



  1. تجزیه و تحلیل بازار و رقبا

  2. توسعه یک برنامه تبلیغاتی مناسب با کسب و کار شما

  3. آماده سازی استراتژی خلاقانه بازاریابی و تبلیغات

  4. ایجاد و اجرای تبلیغات

  5. توسعه و به کار گیری یک برنامه رسانه ای متناسب با کسب و کار و بودجه شما

  6. مدیریت صورت حساب و پرداخت ها

  7. ادغام و یکپارچه سازی ارتباطات بازاریابی


اما یک آژانس تبلیغاتی خوب باید دارای ویژگی هایی باشد که از جمله آن ها می توان به نیروی کاری با تجربه و حرفه ای، تمرکز به تبلیغات و تجارت در فضای آنلاین، داشتن دانش مناسب از مشتری و نیازمندی های کسب و کارش، تضمین تبلیغات با ارزش های بالا در برابر پول هزینه شده و در نتیجه آن تضمین خروجی مناسب و ... اشاره نمود.

نظرات سوالات
ثبت نظر (5 امتیاز)
سوال جدید (5 امتیاز)

نقاط قوت


نقاط ضعف


من یک ربات نیستم

آیتم های مرتبط

رپورتاژ آگهی چیست و چه کاربردی دارد؟

آیا بهبود دیده شدن آنلاین خود را می‌خواهید؟ با قدرت رپورتاژ آشنا شده و یادگیری کنید که چگونه می‌تواند حضور آنلاین...

بک لینک چیست و چرا وب سایت به آن نیاز دارد

با کشف اهمیت بک لینک‌ها برای رشد وب‌سایت خود. یاد بگیرید بک لینک‌ها چیستند و چرا وب‌سایت شما نمی‌تواند بدون آن‌ها...

رپورتاژ خبری چیست و چگونه به بهبود کسب و کار کمک می کند؟

همه ما عبارت رپورتاژ خبری را بارها و بارها شنیده ایم. اما واقعا می دانیم که رپورتاژ آگهی چیست و چرا در دنیای تجارت...

درج آگهی تبلیغاتی رایگان

امروزه تبلیغات و بازاریابی به اندازه ای رشد کرده که می توان گفت در گسترش یک کسب و کار، حرف اول را می زند. به طوری...

درج آگهی در سایت های تبلیغاتی

عصر حاضر را عصر تکنولوژی و فناوری نامیده‌اند و قطعاً در این عصر یکی از بهترین روش‌های افزایش مشتری از طریق تبلیغات...

بازاریابی چابک چیست و به چه صورت انجام می گیرد؟

بازاریابی چابک یک روش بازاریابی نوین است که با استفاده از فاکتور هایی مانند صرفه جویی در زمان، منابع، انرژی و هزینه...

ارزان ترین روش دیجیتال مارکتینگ چیست ؟

ارزان ترین روش دیجیتال مارکتینگ چیست ؟ اگر این سوال ذهنتان را به خود مشغول کرده است، بهتر است در ابتدا به این سوال...

ارز دیجیتال چیست و چه کاربردی دارد؟

امروزه ارز دیجیتال به عنوان یکی از مهم ترین مباحث دنیای دیجیتال تبدیل شده است. به طوری که اگر جزو افرادی هستید که...

نقش اینترنت در بازاریابی چیست

بازاریابی از طریق اینترنت به چه صورت است بازاریابی اینترنتی (همچنین به عنوان اینترنت مارکتینگ، وب مارکتینگ یا...

بازاریابی سئو چیست

بازاریابی سئو یکی از مؤثرترین راه ها برای رشد مشاغل شما در یک بازار فزاینده رقابتی است. هنگامی که با میلیون ها شغل...

اینترنت ملی چیست ؟

اینترنت ملی که با نام «شبکه ملی اطلاعات» نیز شناخته می شود از سال 1384 در دستور کار مجلس قرار گرفت، از آنجا که حملات...

چه روش های تبلیغاتی پر بازده ترند

امروزه اگر شما بهترین محصول بازار را هم تولید کرده باشید تا وقتی که مشتری های بالقوه شما در بازار از وجود آن خبر...

نوشتن متن مناسب برای آگهی تبلیغاتی

کمتر کسی هست که به قدرت تبلیغات برای گسترش کسب و کار خود ایمان نداشته و از تبلیغات برای بهبود کسب و کار خود استفاده...

بازاریابی چیست و چه روش هایی دارد؟

بازاریابی چیست؟ می توان در تعریفی ساده و کامل و بر اساس نظر فیلیپ کاتلر بازاریابی را دانش و هنر کشف و خلق و ارائه...

مقایسه آژانس های تبلیغاتی و شرکت های سئوکار

بازاریابی اینترنتی در عصر حاضر بسیار مورد توجه کاربران قرار گرفته است. تمامی صاحبان کسب و کار در مورد این موضوع...

طراحی سایت توسط دارکوب با استفاده از سیستم مدیریت محتوای دارکوب. با
10 از درآمدهای این سایت صرف امور خیریه می گردد