به روز رسانی: 07 مهر 1399 ساعت 09:52:32
تاریخ ثبت: 05 مهر 1399 ساعت 23:52:58
افزایش درآمد فروشگاه های اینترنتی در دوران کرونا، یکی از دغدغه هایی است که این روزها اکثر کسب و کارها را درگیر خود کرده است.
با شیوع ویروس کرونا تقریباً تمام کسب و کارها تحت تأثیر این ویروس قرار گرفتند. اما این تأثیر در تمام کسب و کارها منفی نبوده، بلکه حتی برای بعضی از کسب و کارها مثبت هم بوده است.
این بدان معنی است که شیوع این ویروس موجب نابودی کسب و کار نمی شود و در بعضی از کسب و کارها باعث
افزایش فروش و درآمد نیز شده است.
به عنوان مثال در دوران بحران کرونا که مردم سعی می کنند بیشتر در خانه بمانند و مایحتاج خود را به صورت آنلاین تهیه کنند و از حضور در مکان های شلوغ بپرهیزند،
سوپرمارکت های آنلاین بیشترین میزان فروش را تجربه کرده اند.
یک مثال دیگر از
افزایش درآمد فروشگاه های اینترنتی در دوران کرونا، مربوط به سایت آمازون می باشد. این سایت در کشورهای مختلفی فعالیت می کند و به همین دلیل میزان خرید از این سایت بسیار زیاد است. به طوری که میزان فروش در این فروشگاه اینترنتی ثانیه ای 11هزار دلار اعلام شد.
البته این سایت برای اولین بار در طول فعالیت خود، در دوران کرونا متحمل ضرر شد. به دلیل درخواست های بسیار زیاد برای خرید از این سایت، سایت آمازون مجبور به استخدام تعداد بیش از 150 نفر شد. همچنین برای خرید ماسک و دستکش و مواد ضد عفونی برای انبارهای بسیار بزرگ این سایت، مبلغی حدود 4 میلیارد دلار هزینه کرده است.
تأثیر ویروس کرونا بر اقتصاد بازار ایران
ایران نیز مانند سایر کشورها در شرایط بحرانی اقتصاد در دوران کرونا به سر می برد و مردم اقلام مورد نیاز خود را به صورت آنلاین تهیه می کنند.
فروشگاه اینترنتی دیجی کالا یک نمونه بارز برای نشان دادن
افزایش درآمد فروشگاه های آنلاین در دوران کرونا است.
میزان درخواست ها به حدی بالاست که این فروشگاه، تحویل های خود را به تعویق انداخته است. این موضوع نشان دهنده این است که مردم ایران نیز به خرید آنلاین علاقه و اعتماد دارند.
پیش بینی می شود که در آینده ای نه چندان دور، خرید آنلاین به طور کلی جای خرید سنتی را بگیرد و حتی خرید سنتی پایان یابد. به همین دلیل بسیاری از کسب و کارهای سنتی به فکر راه اندازی یک سایت برای فروش آنلاین محصولات خود هستند.
حتی موتورهای جستجوگر گوگل نیز در این روزها، سایت های مربوط در هر حوزه را شناسایی و به کاربران عرضه می کند و به این ترتیب خرید آنلاین را برای کاربران خود آسان کرده است.
در واقع گوگل با این کار نقش به سزایی در افزایش درآمد فروشگاه های اینترنتی در دوران کرونا دارد.
سایت هایی نیز وجود دارند که برای کالای مورد نیاز افراد، بهترین فروشگاه های آنلاین را برای خرید کالا پیشنهاد می دهند. مانند ترب که یک اپلیکیشن برای موبایل است و از محبوبیت بسیاری برخوردار است.
هنگام استفاده از این اپلیکیشن، ارزانترین سایت را به کاربر معرفی می کند. با هر بار وارد شدن به سایت معرفی شده، ترب مبلغی را به عنوان کارمزد از حساب صاحب سایت برمی دارد.
با افزایش استقبال مردم از
خرید آنلاین و هر بار کلیک در سایت هدف، درآمد این سایت ها نیز افزایش می یابد.
سایت کالا صنعتی نیز یکی دیگر از بهترین سایتهای فروش آنلاین است. در این سایت کالاهای صنعتی مانند گیربکس صنعتی، پمپ و ... به فروش می رسد. بنابراین این سایت برای کسانی که در زمینه تأمین کالاهای صنعتی فعالیت می کنند مناسب است.
این سایت نیز به علت شیوع ویروس کرونا درخواست های زیادی برای خرید دارد به طوری که در هر روز چندین سفارش را ثبت می کند. این امر نشان دهنده افزایش فروش و درآمد فروشگاه اینترنتی کالا صنعتی است.
راه حل برای افزایش درآمد فروشگاه های اینترنتی در دوران کرونا
شیوع کرونا ضربات سختی به اقتصاد کشورها وارد کرد. به طوری که بسیاری از دانشگاه ها و مدارس و ادارات و ... تعطیل شد.
همچنین مشاغل بسیاری تعطیل شد که موجب شد قدرت خرید مردم کاهش پیدا کند. این موضوع کاهش خرید اینترنتی را نیز در پی داشت.
اما با این حال بعضی از کسب و کارها می توانند با استفاده از روش های درست و اصولی مانند برند سازی درآمد خود را افزایش دهند.
برند سازی
یکی از روش های مؤثر در افزایش درآمد فروشگاه های اینترنتی در دوران کرونا، برند سازی است. یعنی اینکه فروشگاه های اینترنتی باید سعی کنند فعالیت هایی انجام دهند که علاوه بر اینکه کسب و کارشان را به مردم معرفی کند، باعث افزایش اعتبار کسب و کارشان نیز بشود.
همانطور که می دانید
کسب و کارها در اینترنت به اشکال گوناگونی انجام می شود. مثلاً برخی افراد با ایجاد یک پیج در اینستاگرام یا یک کانال در تلگرام، اجناس مختلفی مانند کیف و کفش و لباس و بدلیجات و ... را می فروشند.
همه این کسب و کارها می توانند در این دوران بحران به فکر برند سازی برای کسب و کار خود باشند.
برند سازی چیست؟
مجموعه کارهایی که باعث افزایش محبوبیت کسب و کار شما در میان افراد می شود، شامل پروسه برند سازی است. بنابراین باید ابتدا مشتریان خود را بشناسید.
مثلاً اگر مخاطب کسب و کار شما گروه سنی بزرگسالان است، باید تبلیغات تان متناسب با بزرگسالان باشد تا بتواند توجه مخاطب را به خود جلب کند.
خرید فالوور و ممبر برای اینستاگرام و تلگرام نیز از روش های مؤثر برند سازی است و بهتر است برای این کار از افراد متخصص کمک بگیرید.
برند سازی باید به صورتی باشد که موجب جذب مخاطب و مشتری شود نه اینکه باعث بدبینی مشتریان شود. بنابراین سعی کنید میزان تبلیغات در یک سطح متعادل باشد، زیرا گاهی اوقات فعالیت تبلیغاتی زیاد موجب سلب اعتماد مخاطب و از دست دادن مشتری می شود.
همچنین اگر یک سایت برای خودتان دارید می توانید در این دوران بر روی سئوی آن کار کنید و رتبه خود را در موتور جستجوی گوگل بالا ببرید.
همیشه سعی کنید خونسردی خود را حفظ کنید. به این موضوع فکر کنید که شرایط برای همه جهان یکسان است و به زودی نیز شاهد از بین رفتن این بیماری خواهیم بود.
در این صورت شما می توانید در این شرایط نیز محبوبیت خود را بین مشتریان حفظ کنید و حتی در دوران پس از کرونا نیز فروش بالایی داشته باشید.
بنابراین افزایش درآمد فروشگاه های آنلاین در دوران کرونا نیز امکان پذیر است و خارج از دسترس نیست.