جستجو

دیجیتال مارکتینگ یعنی چه

(16 رای)
به روز رسانی: 05 آذر 1399 ساعت 11:18:33
تاریخ ثبت: 10 آبان 1399 ساعت 12:59:23
آدرس کوتاه: https://sellfree.ir/41241
دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی آنلاین، تبلیغات اینترنتی و غیره، این روزها بازاریابی آنلاین برای تجارت شما یک معامله بزرگ است. به هر حال، استفاده از اینترنت در دهه گذشته به دو برابر رسیده است و این تغییر بر نحوه خرید محصولات و تعامل مردم با مشاغل تأثیر گسترده ای گذاشته است.

بنابراین، دیجیتال مارکتینگ مانند هر نوع بازاریابی دیگر مستلزم راهی برای ارتباط و تأثیرگذاری بر مشتریان بالقوه شما است. تفاوت واقعی این است که شما با آن مشتری به صورت آنلاین ارتباط برقرار کرده و بر آن ها تأثیر می گذارید.

بازاریابی دیجیتال

تعریف دیجیتال مارکتینگ


اساساً، دیجیتال مارکتینگ به هرگونه تلاش یا دارایی بازاریابی آنلاین اشاره دارد. بازاریابی از طریق ایمیل، تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک، بازاریابی در شبکه های اجتماعی و حتی وبلاگ نویسی همه از نمونه های عالی بازاریابی دیجیتال هستند.

در اینجا برخی از متداول ترین دارایی ها و استراتژی های دیجیتال مارکتینگ وجود دارد که مشاغل برای دسترسی آنلاین به افراد استفاده می کنند:

ابراز های بازاریابی دیجیتال


تقریباً هر چیزی می تواند یک ابزار بازاریابی دیجیتال باشد. این باید یک ابزار بازاریابی باشد که از آن به صورت آنلاین استفاده می کنید. همان طور که گفته شد، بسیاری از مردم نمی دانند که چه تعداد ابزار بازاریابی دیجیتال در اختیار دارند. در اینجا فقط چند نمونه ذکر شده است:

  • وبسایت شما

  • ابزار های مارک دار (آرم، نماد، کلمات اختصاری و غیره)

  • محتوای ویدیویی (تبلیغات ویدئویی، دموی محصول و غیره)

  • تصاویر (اینفوگرافیک ، عکس محصول، عکس شرکت و غیره)

  • محتوای نوشته شده (پست های وبلاگ، کتابهای الکترونیکی، توضیحات محصول، توصیفات و غیره)

  • محصولات یا ابزارهای آنلاین (SaaS، ماشین حساب، محتوای تعاملی و غیره)

  • بررسی ها

  • صفحات شبکه های اجتماعی


بیش تر ابزارهای بازاریابی دیجیتال در یکی از این دسته ها قرار می گیرند، اما بازاریابان باهوش دائماً در حال یافتن راه ها و ابزارهای جدید برای دسترسی آنلاین به مشتریان هستند، بنابراین این لیست در حال رشد است.

استراتژی های بازاریابی دیجیتال


لیست استراتژی های بازاریابی دیجیتال نیز به طور مداوم در حال پیشرفت است، اما در اینجا برخی از استراتژی هایی است که بیش تر مشاغل از آن استفاده می کنند:

تبلیغات به ازای هر کلیک


تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک در واقع اصطلاحی گسترده است که شامل هر نوع بازاریابی دیجیتال می شود که در آن شما برای هر کاربری که روی یک تبلیغ کلیک می کند هزینه پرداخت می کنید. به عنوان مثال ، Google AdWords نوعی تبلیغات PPC به نام "تبلیغات جستجوی پولی" است.


بهینه سازی موتور جستجو (SEO)


اگر نمی خواهید برای نشان دادن در SERP هزینه پرداخت کنید، می توانید با استفاده از بهینه سازی موتور جستجو (SEO) صفحات یا پست های وبلاگ را در سایت خود رتبه بندی کنید.

روش های دیجیتال مارکتینگ

تبلیغات رسانه های اجتماعی


بیش تر سیستم عامل های رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام، LinkedIn ،Pinterest و غیره به شما امکان می دهند تبلیغات خود را در سایت و برنامه آن ها انجام دهید. تبلیغات رایگان در شبکه های اجتماعی برای ایجاد آگاهی در مخاطبانی که ممکن است از وجود تجارت، محصول یا خدمات شما مطلع نباشند بسیار مناسب است.

بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی


مانند سئو، بازاریابی در شبکه های اجتماعی روشی رایگان و عالی برای استفاده از سیستم عامل های رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام و غیره برای بازاریابی تجارت شما است. و دقیقاً مانند SEO، بازاریابی تجارت شما در شبکه های اجتماعی زمان و تلاش بیش تری لازم دارد، اما در طولانی مدت می تواند نتایج بسیار ارزان تری را به همراه داشته باشد.

بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO)


بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO) هنر و دانش بهبود تجربه کاربر آنلاین شماست. بیش تر اوقات، مشاغل از CRO استفاده می کنند تا از ترافیک وب سایت موجود خود، تبدیل های بیش تری(هدایت، چت، تماس، فروش و غیره) را انجام دهند.

بازاریابی محتوا


بازاریابی محتوا اصطلاح دیجیتال مارکتینگ نسبتاً گسترده دیگری است. بازاریابی محتوا شامل هر تلاش دیجیتال مارکتینگ است که از دارایی های محتوایی(پست های وبلاگ، اینفوگرافیک، کتاب های الکترونیکی، فیلم ها و غیره) برای ایجاد آگاهی از نام تجاری یا کلیک، هدایت یا فروش استفاده می کند.

بازاریابی ایمیلی


بازاریابی از طریق ایمیل قدیمی ترین شکل بازاریابی آنلاین است و هنوز هم قوی است. بیش تر بازاریابان دیجیتال از بازاریابی ایمیلی برای تبلیغ معاملات ویژه، برجسته سازی محتوا(اغلب به عنوان بخشی از بازاریابی محتوا) یا تبلیغ رویدادی استفاده می کنند.

بازاریابی وابسته


بازاریابی وابسته اساساً پرداخت شخص دیگری(شخص یا تجارت) برای تبلیغ محصولات و خدمات شما در وب سایت وی است.

 

همان طور که از لیست بالا مشاهده می کنید، روش های مختلفی برای بازاریابی آنلاین کسب و کار شما وجود دارد، به همین دلیل بسیاری از مشاغل برای تأمین نیازهای بازاریابی تجارت شان نیرو استخدام می کنند تا بازاریابی دیجیتال خود را به بهترین نحو مدیریت و اداره کنند.

استراتژی های دیجیتال مارکتینگ





چگونه دیجیتال مارکتینگ را شروع کنیم؟


خبر خوب این است که شروع کار با بازاریابی دیجیتال نسبتاً آسان است. بیش تر سیستم عامل های تبلیغات آنلاین ثبت نام و ایجاد اولین کمپین شما را آسان می کنند (به هر حال نحوه کسب درآمد آنها است). هسته اصلی هر کمپین موفق بازاریابی دیجیتال، یک راهنما نیست. صرف نظر از اینکه از کدام استراتژی استفاده می کنید، در اینجا چند سؤال وجود دارد که باید قبل از شروع دیجیتال مارکتینگ به آن ها پاسخ دهید:

  •  چه قدر باید درست کنید؟

  •  به چه کسانی بازاریابی می کنید؟

  •  ارزش مشتری شما چیست؟

  •  برای رسیدن به اهداف خود چه قدر باید هزینه کنید؟


با پاسخ به این چهار سؤال اساسی و مهم می توانید بهترین روش و استراژی ها برای شروع تجارت خود آغاز کنید.

نتیجه


دیجیتال مارکتینگ به شدت رو به گستردگی و پیشرفت است. علاوه بر تمام مزایایی که در این مقاله به آن پرداخته ایم، شما می توانید نتایج تلاش های بازاریابی دیجیتال خود را با دقت باورنکردنی پیگیری کنید، این بدان معناست که به راحتی می توان فهمید که کدام استراتژی ها سودآور هستند و کدام یک از آن ها نیاز به کار دارند.
نظرات سوالات
ثبت نظر (5 امتیاز)
سوال جدید (5 امتیاز)

نقاط قوت


نقاط ضعف


من یک ربات نیستم

آیتم های مرتبط

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

اینفلوئنسر مارکتینگ روشی جدید و خلاقانه در بازاریابی مدرن است. احتمالا کلمه اینفلوئنسر برای شما ناآشانا باشد یا...

تبلیغات دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ در طی سال‌های اخیر میزان استفاده از اینترنت و حضور مردم در فضای مجازی بسیار زیاد شده است. اصطلاح...

دیجیتال مارکتینگ چه روش هایی دارد؟

دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی دیجیتال به مهم ترین عضو تبلیغاتی در پیشرفت کسب و کار ها تبدیل شده است. اخیراً مدیریت...

ایمیل مارکتینگ چیست؟

این روز ها اسم ایمیل مارکتینگ یا به عبارت ساده تر همان بازاریابی از طریق ایمیل را خیلی از ما شنیده‌ ایم. اگر همین...

چرا دیجیتال مارکتینگ مهم است؟

دیجیتال مارکتینگ در اصل فرآیند بازاریابی کسب و کار ها در دنیای اینترنت و فضای آنلاین است. در سال های اخیر با توجه...

کتاب درمورد دیجیتال مارکتینگ

قبل از این که به معرفی کتاب های دیجیتال مارکتینگ بپردازیم بهتر است بدانید که حضور کسب و کار های مختلف در دنیای...

سرفصل های دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ چیست و چه سرفصل هایی دارد؟ به چه کسی متخصص در دیجیتال مارکتینگ گفته می شود؟ این ها سوالاتی است...

اینستاگرام مارکتینگ چیست؟

اینستاگرام مارکتینگ یا بازاریابی اینستاگرام امروزه بسیار معروف شده است. در واقع می توان گفت بازاریابی اینستاگرام...

متخصص دیجیتال مارکتینگ لازم است به چه مواردی تسلط داشته باشد؟

در دنیای مدرن، زندگی ما بسیار بیش تر از ده سال پیش با دنیای دیجیتال و همچنین دیجیتال مارکتینگ در هم آمیخته است. در...

انواع روش های دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کارهایی که می خواهند در بازار دیجیتال مرتبط و رقابتی باقی بمانند، یکی از ضروریات شده...

بحران کرونا و دیجیتال مارکتینگ

هزینه های دیجیتال مارکتینگ طی سال های گذشته به طور قابل توجهی افزایش یافته است. علیرغم کاهش بودجه دیجیتال مارکتینگ...

تاریخچه نتورک مارکتینگ در جهان

تاریخچه نتورک مارکتینگ در جهان به ما کمک می کند تا بتوانیم فرایند و کارایی نتورک مارکتینگ را بدرستی دریابیم. بازاریابی...

بازار کار دیجیتال مارکتینگ

بازار کار دیجیتال مارکتینگ بسیار داغ و متنوع است. همه ما کم و بیش در مورد دیجیتال مارکتینگ اطلاعاتی داریم. هر چند...

آموزش بازاریابی دیجیتال

آموزش بازاریابی دیجیتال یکی از راه های نوین در کسب و کارهای آنلاین محسوب می شود و بسیاری از افراد به دنبال یادگیری...

بهترین شرکت های دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ برای طیف وسیعی از کالاها و خدمات قابل کاربرد است. با گسترش روز افزون دنیای دیجیتال و اینترنت و...

چرا بازاریابی دیجیتال مهم است؟

شما در هر کاری که باشید و قصد توسعه آن را داشته باشید به بازاریابی دیجیتال نیاز دارید. فرقی نمی کند که مدیر یک سایت...

طراحی سایت توسط دارکوب با استفاده از سیستم مدیریت محتوای دارکوب. با
10 از درآمدهای این سایت صرف امور خیریه می گردد