جستجو

چرا دیجیتال مارکتینگ در دوران کرونا رونق گرفت؟

(7 رای)
به روز رسانی: 10 آبان 1399 ساعت 18:33:30
تاریخ ثبت: 15 مهر 1399 ساعت 18:18:35
آدرس کوتاه: https://sellfree.ir/39261
 

امروزه دیجیتال مارکتینگ ، عضو جدایی ناپذیر کسب و کار و تجارت است. در هر ثانیه ، میلیارد ها دلار از طریق ابزار های مختلف دیجیتال مارکتینگ در حال جابجایی است.

بازاریابی دیجیتال ، در واقع راه نجات کسب و کار ها و بها دادن به تمایلات و نیاز های مخاطبان ؛ در همه ابعاد و جنبه ها است. در ادامه با ضرورت ورود به دیجیتال مارکتینگ و دلایل رونق گرفتن آن در دوران کرونا آشنا خواهیم شد.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟


دیجیتال مارکتینگ مفهوم و مدل کاری جدیدی نیست. در واقع اولین بازاریابی دیجیتال صورت گرفته در دنیا ، حدود ۱۰۰ سال پیش انجام شد. امروزه دیجیتال مارکتینگ ، زیر مجموعه مدیریت تبلیغات و همچنین مدیریت بازاریابی قرار میگیرد.

دلیل اصلی مورد توجه قرار گرفتن بازاریابی دیجیتال ، مردم هستند. امروزه شاهد صرف ساعت های متعدد مردم در شبکات مجازی هستیم. همین حمایت مردم ؛ در واقع ساعات آنلاین بودن آن ها ، مدل اصلی کسب و کار را عوض کرد. امروزه کمتر کسی از اهمیت دیجیتال مارکتینگ و برتری آن از بازار سنتی ناآگاه است. در ادامه با انواع ابزار دیجیتال مارکتینگ آشنا میشویم.

انواع ابزار دیجیتال مارکتینگ



  • بهینه سازی موتور های جستجو: وقتی صحبت از بازاریابی دیجیتال به میان میاید ، طرف حساب افراد با موتور های جستجو است. موتور های جستجو بخش اعظمی از دستیابی به پاسخ های مردم است. از انواع معروف این ابزار ، میتوانیم به گوگل ، بینگ ، یاهو و ... اشاره کنیم.

  • شبکات اجتماعی: شبکه های اجتماعی در واقع شلوغ ترین مکان تجمع افراد است. کمتر کسی پیدا میشود که با انواع آن و نحوه کارکرد آن ها آشنا نباشد.

  • تبلیغات در شبکات مجازی: تبلیغات ؛ که خود رکن جدایی ناپذیر هر کسب و کار آنلاینی است ، امروزه نقش مهمی را در دیجیتال مارکتینگ ایفا میکند. در واقع ، بازاریابی دیجیتال علاوه بر بقا ، به دیدن شدن نیز نیاز دارد. تبلیغات شبکات اجتماعی راه بهتر و بیشتر دیده شدن است.

  • تبلیغات کلیکی: تبلیغات کلیکی یکی از انواع تبلیغات است که در موتور های جستجو ؛ مثل گوگل ، انجام میشود. در واقع اصل تبلیغات ، همه جانبه بودن در عین انسجام و برنامه ریزی آن در همه ابعاد مانند شبکات اجتماعی و گوگل است.

  • ایمیل مارکتینگ: سال هاست که ایمیل به عنوان یک ارتباط بیزینسی ، جایگاه خود را حفظ کرده است. امروزه ، ایمیل اصلی ترین و بهترین راه ارتباطی برای پیشرفت کسب و کار آنلاین است.

  • ریپوتاژ آگهی: ریپوتاژ آگهی یکی از ابزار های دیجیتال مارکتینگ است. هدف این ابزار تبلیغات متنی با جذب بالا است. در واقع افراد در این روش سعی میکنند با ارائه راهکار وحل مشکلات افراد ، برند سازی کرده و خود را نشان دهند.


دلایل برتری دیجیتال مارکتینگ نسبت به بازار سنتی چیست؟



  1. اعتبار بخشی به برند: دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال یعنی احترام به نظر مردم. این احترام برای برند شما پرستیژ و اعتبار بالایی را به همراه دارد.

  2. همه جا حضور دارید: این روز ها کمتر کسی وجود دارد که در شبکات مجازی و اجتماعی حضور نداشته باشد. وقتی فردی کسب و کارش را مجازی میکند ، یعنی توانایی کار کردن در همه جا و همه زمان را دارد. همچنین شما جایی حضور دارید که مردم حضور فعال دارند و میخواهند.

  3. همسو شدن با نیاز مردم: میانگین استفاده مردم از شبکات مجازی کاملا قابل تامل است. وقتی فردی کسب و کارش را آنلاین میکند ، در واقع خود با نیاز مردم همسو کرده است. اگر تغییر نیاز و تمایلات ، در جامعه بیشتر از درون یک کسب و کار باشد ، مرگ آن کسب و کار حتمی است. به همین دلیل است که کسب و کار های آنلاین جایگاه ویژه ای را کسب کرده اند.

  4. حذف کامل همه محدودیت ها: محدودیت های اصلی کسب و کار ، زمان و تایم کاری و همچنین مکان و جایی مناسب برای کار کردن است. بازاریابی دیجیتال این مشکل را کامل حل کرده است. شما در هر زمانی قادر به فروش خواهید بود. تنها مکان مورد نیاز برای شروع هم پیج اینستاگرام شماست.

  5. تاثیر بیشتر روی مخاطب: مردم همیشه فیلم دیدن را بیشتر از بقیه تفریحات دوست دارند. در واقع شما در شبکات مجازی به دنبال جذب بیشتر هستید. این جذب زمانی اتفاق میفتد که بتوانید مقابل مخاطبان و مشتریانتان به چشم بیایید. ابزار های بصری متعددی وجود دارند که این مشکل را برای شما حل کرده اند.

  6. سرمایه کم: یکی از اصلی ترین ویژگی های کسب و کار های آنلاین و دیجیتال مارکتینگ ، سرمایه اندک برای شروع است. دیگر نیازی به هزینه های زیاد برای رهن و اجاره مغازه ، پول برق و آب و گاز نیست. تنها با یک پیج اینستاگرام میتوانید یک فروشگاه لوکس و دو نبش ، آن هم در بهترین جای شهر داشته باشید.

  7. مدیریت راحت کسب و کار: مدیریت کردن یک پیج یا سایت ، به مراتب راحت تر از مدیریت کردن یک مغازه یا فروشگاه است. همچنین ابزار های مختلفی در این کار به شما کمک خواهند کرد و اطلاعات دقیقی را به شما خواهند داد.

  8. شناخت بهتر جامعه هدف: قابلیتی در اینستاگرام وجود دارد که میتوانید توسط آن سن ، جنسیت و شهر و محل سکونت مخاطبان خود را مشاهده کنید. شناخت جامعه هدف ، نقش بسیار مهمی در پیشرفت یک کسب و کار دارد. هر چقدر بیشتر مخاطبان خود را بشناسید ، میتوانید خدمات ارزنده تری را نیز ارائه دهید.

  9. تحلیل آمار های مربوط به کسب و کار: شما میتوانید ببینید که چند نفر محصول شما را مشاهده کردند. چند نفر آن را ذخیره کردند و پسندیدند. در واقع با استفاده و تحلیل این آمار و داده ها ، میتوانید به راحتی برای کسب و کار آنلاین خود برنامه ریزی کنید و استراتژی بچینید.

  10. نرخ تبدیل بالا: نرخ تبدیل ، یعنی اینکه چند نفر از افرادی که پست شما را دیدند ، از شما خرید کردند. نرخ تبدیل ، در اینستاگرام و دیجیتال مارکتینگ به دلیل حضور فعال و گسترده مردم بسیار قابل قبول و بالاست.

  11. بقا در هر شرایطی: کرونا به همه فهماند که کسب و کار های سنتی با کوچک ترین تلنگری از هم خواهند پاشید. در این دوران کسب و کار های بسیاری تعطیل و ورشکسته شدند. خانواده های زیادی کسب و کار خود را از دست دادند. با این حال کسب و کار های مجازی پرقدرت تر از پیش به کار خود ادامه دادند. در واقع ، بازاریابی دیجیتال در هر شرایطی باعث بقا و ثبات فروش شما خواهد شد.


رونق دیجیتال مارکتینگ در دوران کرونا

 
نظرات سوالات
ثبت نظر (5 امتیاز)
سوال جدید (5 امتیاز)

نقاط قوت


نقاط ضعف


من یک ربات نیستم

آیتم های مرتبط

چرا باید از تولیدی مبل به صورت مستقیم خرید کرد؟ (10 نکته مهم )

برای آشنایی با تولیدی مبل چهاردانگه و انواع مبلمان ما کافی است با ما همراه شوید

بک لینک چیست و چرا وب سایت به آن نیاز دارد

با کشف اهمیت بک لینک‌ها برای رشد وب‌سایت خود. یاد بگیرید بک لینک‌ها چیستند و چرا وب‌سایت شما نمی‌تواند بدون آن‌ها...

چرا خرید بک لینک کار اشتباهی است

دلایلی را کشف کنید که چرا خرید بک ‌لینک اشتباه است و تأثیر منفی آن را بر رتبه سایت شما در موتورهای جستجو بررسی کنید....

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

اینفلوئنسر مارکتینگ روشی جدید و خلاقانه در بازاریابی مدرن است. احتمالا کلمه اینفلوئنسر برای شما ناآشانا باشد یا...

تبلیغات دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ در طی سال‌های اخیر میزان استفاده از اینترنت و حضور مردم در فضای مجازی بسیار زیاد شده است. اصطلاح...

کرونا کسب و کارهای اینترنتی را رونق داد

ظهور ویروسی به نام کرونا باعث ایجاد تغییرات اساسی در مناسبات اقتصادی بازارهای سراسر جهان شده است، بازارهای ایران...

پردرآمدترین مشاغل در دوران کرونا

یه نظر شما پردرآمدترین مشاغل در دوران کرونا ؟ آیا می توان از این شرایط درآمدی را کسب کرد؟ در زمان حال به دلیل شیوع...

دیجیتال مارکتینگ چه روش هایی دارد؟

دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی دیجیتال به مهم ترین عضو تبلیغاتی در پیشرفت کسب و کار ها تبدیل شده است. اخیراً مدیریت...

ایمیل مارکتینگ چیست؟

این روز ها اسم ایمیل مارکتینگ یا به عبارت ساده تر همان بازاریابی از طریق ایمیل را خیلی از ما شنیده‌ ایم. اگر همین...

چرا دیجیتال مارکتینگ مهم است؟

دیجیتال مارکتینگ در اصل فرآیند بازاریابی کسب و کار ها در دنیای اینترنت و فضای آنلاین است. در سال های اخیر با توجه...

کتاب درمورد دیجیتال مارکتینگ

قبل از این که به معرفی کتاب های دیجیتال مارکتینگ بپردازیم بهتر است بدانید که حضور کسب و کار های مختلف در دنیای...

سرفصل های دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ چیست و چه سرفصل هایی دارد؟ به چه کسی متخصص در دیجیتال مارکتینگ گفته می شود؟ این ها سوالاتی است...

اینستاگرام مارکتینگ چیست؟

اینستاگرام مارکتینگ یا بازاریابی اینستاگرام امروزه بسیار معروف شده است. در واقع می توان گفت بازاریابی اینستاگرام...

متخصص دیجیتال مارکتینگ لازم است به چه مواردی تسلط داشته باشد؟

در دنیای مدرن، زندگی ما بسیار بیش تر از ده سال پیش با دنیای دیجیتال و همچنین دیجیتال مارکتینگ در هم آمیخته است. در...

انواع روش های دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کارهایی که می خواهند در بازار دیجیتال مرتبط و رقابتی باقی بمانند، یکی از ضروریات شده...

بحران کرونا و دیجیتال مارکتینگ

هزینه های دیجیتال مارکتینگ طی سال های گذشته به طور قابل توجهی افزایش یافته است. علیرغم کاهش بودجه دیجیتال مارکتینگ...

طراحی سایت توسط دارکوب با استفاده از سیستم مدیریت محتوای دارکوب. با
10 از درآمدهای این سایت صرف امور خیریه می گردد