جستجو

چرا سئو بهترین روش بازاریابی است

(11 رای)
به روز رسانی: 12 مرداد 1399 ساعت 17:08:28
تاریخ ثبت: 04 تیر 1399 ساعت 18:49:50
آدرس کوتاه: https://sellfree.ir/32228
چرا سئو بهترین روش بازاریابی است

بازاریابی از مهم ترین فعالیت ها برای هر نوع کسب و کاری است. با رشد و پیشرفت فضای مجازی و انتقال کسب و کارها به این فضا روش های بازاریابی نیز با تغییراتی همراه بوده است. سئو یکی از جدیدترین روش های بازاریابی دیجیتال است که تأثیر بسیار زیادی در رشد کسب و کار و افزایش مشتری دارد. در این مقاله بر بررسی این موضوع می پردازیم که چرا سئو بهترین روش بازاریابی است؟

بازاریابی


بازاریابی به فرآیند شناسایی و جذب مشتریان و برطرف کردن نیازهای آنان گفته می‌شود. بازاریابی یکی از مهم ترین بخش های مدیریت کسب و کار به حساب می‌آید. در واقع به تلاش برای ایجاد ارتباط بین محصولات و مشتریان گفته می‌شود.

بازاریابی دارای روش‌های مختلفی از جمله بازاریابی صنعتی، بازاریابی مصرفی، بازاریابی دهان به دهان، بازاریابی اینترنتی، بازاریابی تک به تک، بازاریابی شبکه‌ای، بازاریابی پیامکی و ... می‌باشد.

بازاریابی اینترنتی

امروزه با گسترش اینترنت و فضای مجازی و همه گیر شدن این سیستم برای تمام مشاغل استفاده از وب سایت ها نیز بسیار رایج شده است. تمام مشاغل و کسب و کارها به سمت استفاده از اینترنت برای معرفی خدمات و محصولات خود کشیده شده اند و به دنبال یافتن مشتری در اینترنت هستند.

بازاریابی اینترنتی نیز روش‌های مختلفی دارد که سئو یکی از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین روش بازاریابی اینترنتی است. بسیاری از روش‌های بازاریابی نیازمند صرف هزینه بسیار زیادی هستند و بسیاری اوقات نتیجه مطلوب نیز حاصل نمی‌شود.

سئو


بهینه سازی وب سایت برای موتور های جستجو یا همان سئو به بهتر دیده شدن وب سایت ها در نتایج موتورهای جستجو گفته می شود. هر چه وب سایت در نتایج جستجو در مکان و رتبه بالاتری قرار بگیرد بیشتر مورد بازدید کاربران نیز قرار می‌گیرد.

سئو یک سایت از عوامل مختلفی به دست می‌آید. محتوای موجود در سایت، نحوه طراحی و برنامه نویسی سایت، استفاده درست از کلمات کلیدی، خدماتی که سایت ارائه می دهد، ظاهر و حتی میزان تعامل با کاربر از مواردی هستند که در سئو یک سایت تاثیر می‌گذارند. سئو انواع مختلف جستجو از جمله جستجوی تصویر، جستجو در ویدیو، جستجوی دانشگاهی، جستجو در اخبار و ... را در بر می‌گیرد.

بازاریابی با استفاده از سئو


همه ما می‌دانیم که سئو قابلیت جستجو و دید کلی وب سایت را بهبود می‌بخشد، اما ارزش واقعی دیگری که ارائه می‌دهد چیست؟ چرا سئو بسیار مهم است؟

بازاریابی با استفاده از سئو

منبع اصلی ترافیک وب سایت‌ها جستجوی ارگانیک است

جستجوی ارگانیک بخش مهمی از عملکرد وب سایت مشاغل و همچنین یک مؤلفه بسیار مهم برای جذب کاربران و تبدیل آنان به مشتری است. همان طور که می دانید گوگل از تمام موتورهای جستجو از جمله Bing، yahoo و... برتر است. البته به این معنا نیست که سایر موتورهای جستجو به درستی جستجو نمی کنند، بلکه به این معناست که گوگل 75 درصد از کل بازار جستجو را در اختیار دارد. گوگل پر بازدید ترین وب سایت در جهان و محبوب ترین ارائه دهنده ایمیل در جهان است.

اکثر مردم دنیا حداقل یک بار در طول روز برای کسب اطلاعات از گوگل استفاده می کنند. رتبه بالا در نتایج جستجوی گوگل باعث افزایش ارزش هر برندی می شود.

دلایل تأثیر سئو بر کسب و کار


مهم ترین هدف بازاریابی دیده شدن و جذب مشتری است. سئو به روش های مختلفی بر کسب و کار تأثیر می گذارد. در ادامه مهم ترین دلایل تأثیر سئو بر جذب مشتری و افزایش فروش معرفی می شوند.


  • سئو اعتماد و اعتبار ایجاد می کند




هدف از سئو ایجاد بنیان محکم برای وب سایت زیبا با یک تجربه کاربری عالی است که به دلیل اعتماد و اعتبار برند و خصوصیات دیجیتالی آن ، در جستجوی آن به راحتی قابل کشف است. سئو بالا باعث قرار گرفتن وب سایت در صفحه اول نتایج جستجوی گوگل می شود. همین امر باعث ایجاد اعتماد و اعتبار بالا می شود و این همان چیزی است که تمام وب سایت ها برای رسیدن به آن به رقابت می پردازند.


  • سئو خوب به معنای تجربه کاربری خوب است




تقریبا همه می خواهند رتبه بندی بهتر و دید حداکثری داشته باشند. کمتر کسی درک می کند که تجربه بهینه کاربر بخش بزرگی از رسیدن به موفقیت است. گوگل می داند چگونه یک تجربه کاربری مطلوب یا نامطلوب را تفسیر کند به همین دلیل یک تجربه کاربری مثبت به عنصر مهم موفقیت وب سایت تبدیل شده است.


  • افزایش ترافیک سایت با افزایش سئوی محلی




با افزایش روزافزون استفاده از تلفن همراه، جستجوی محلی به بخش اساسی از موفقیت مشاغل کوچک و متوسط تبدیل شده است.

سئو محلی باعث بهینه سازی ویژگی های دیجیتال شما در مناطق خاصی می شود، بنابراین افراد می توانند شما را سریع و آسان پیدا کنند و یک قدم به یک معامله نزدیک شوند. بهینه سازی های محلی بر روی شهرها ، مناطق و حتی ایالت های خاص متمرکز شده است تا بتوانند یک رسانه مناسب برای پیام رسانی در سطح محلی ایجاد کنند.


  • تأثیر سئو بر چرخه خرید




یکی از مهم ترین مزایای خرید اینترنتی این است که مشتریان قبل خرید تمام بازار اینترنتی را جستجو می کنند و به مقایسه محصولات و خدمات می پردازند. سئو بالا، کسب و کار شما را در این میان قرار می دهد و مشتری هنگام مقایسه به خدمات شما نیز دسترسی دارد.

در واقع برای برقراری ارتباط ارزشمند ، برند ها باید در مکان هایی که افراد به آنها احتیاج دارند قابل مشاهده باشند. سئو محلی باعث افزایش دید می شود و به مشتریان بالقوه به این برندها دسترسی داشت باشند.


  • سئو نسبتا ارزان است




تمام روش های بازاریابی نیازمند صرف هزینه هایی هستند. سئو کاملا رایگان است. بهینه سازی وب سایت شما برای موتور های جستجو نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای ندارد. گاهی اوقات هنگام ایجاد وب سایت لازم است از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید تا وب سایت شما بر اساس اصول سئو کد نویسی شود. برخلاف دیگر روش های بازاریابی هزینه ای که برای این کار پرداخت می کنید ماندگار است و به طور دائم از مزایای سئو بهره مند می شوید.

هزینه پایین سئو


  • سئو یک استراتژی بلند مدت است




سئو ممکن است در همان ابتدای راه تأثیرات قابل توجهی بر وب سایت نگذارد. تمام اقداماتی که در این راستا انجام می شود، در طول بازه زمانی نسبتا طولانی تأثیرات مهمی بر وب سایت و کسب کار شما می گذارند. توجه داشته باشید برای از دست رفتن رتبه خوب شما در موتورهای جستجو هم به زمان طولانی نیاز است. پس نگران نباشید زیرا رتبه خوب شما یک شبه از دست نمی رود.

با توجه به موارد بررسی شده به این نتیجه دست می یابیم که سئو بهترین و کم هزینه ترین روش بازاریابی است. حتی اگر در این زمینه تخصص نداشته باشید و لازم باشد برای این کار هزینه ای پرداخت کنید، باز هم به مراتب از تمام روش های بازاریابی مقرون به صرفه تر است.

سئو از روش های بازاریابی عصر جدید است که پیاده سازی اصولی آن به بهتر دیده شدن برند شما کمک بسیار زیادی می کند. سئو می تواند کسب و کار کوچک و نوپای شما را به سرعت به کسب و کارهای بزرگ و شناخته شده نزدیک کند.

 
نظرات سوالات
ثبت نظر (5 امتیاز)
سوال جدید (5 امتیاز)

نقاط قوت


نقاط ضعف


من یک ربات نیستم

آیتم های مرتبط

چرا باید از تولیدی مبل به صورت مستقیم خرید کرد؟ (10 نکته مهم )

برای آشنایی با تولیدی مبل چهاردانگه و انواع مبلمان ما کافی است با ما همراه شوید

بهترین و محبوب‌ترین سرگرمی برای بازنشستگان چیست؟

بهترین و محبوب‌ترین سرگرمی برای بازنشستگان چیست؟ بازنشستگی مرحله ای از زندگی است که زمان آزاد و فرصت های فراوانی...

بهترین سایت تبلیغات رایگان

کشف کنید که چگونه بهترین سایت تبلیغات رایگان می‌تواند استراتژی تبلیغات آنلاین شما را طراحی مجدد کند. از مزایا،...

بهترین سمساری آنلاین و فوری در تهران

با بالاتر رفتن قیمت اجناس نو خرید از سمساری ها بهترین راه حل است، اما بهترین سمساری کدام است؟

بک لینک چیست و چرا وب سایت به آن نیاز دارد

با کشف اهمیت بک لینک‌ها برای رشد وب‌سایت خود. یاد بگیرید بک لینک‌ها چیستند و چرا وب‌سایت شما نمی‌تواند بدون آن‌ها...

چرا خرید بک لینک کار اشتباهی است

دلایلی را کشف کنید که چرا خرید بک ‌لینک اشتباه است و تأثیر منفی آن را بر رتبه سایت شما در موتورهای جستجو بررسی کنید....

با 9 روش تبلیغات اینترنتی آشنا شوید

بی شک تمامی کسب و کارها فارغ از اینکه کوچک و یا بزرگ باشند، به نحوی در فضای مجازی و اینترنت حضور دارند. چنین مشاغلی...

معرفی روش های بازاریابی آنلاین

به هر روشی که در آن شخص تلاش می کند تا مخاطب را جذب محصول کرده و به خرید تشویق کند بازاریابی می گویند. بازاریابی به...

بهترین سایت سازهای رایگان

در این مقاله قصد داریم به چند مورد از بهترین سایت سازهای رایگان ایرانی و خارجی بپردازیم. برای دانستن اطلاعات بیشتر...

با بهترین سایت سازهای خارجی آشنا شوید و سایت خود را رایگان بسازید

سایت سازهای خارجی به شما اجازه می‌دهند سایت خود را کاملا حرفه‌ای بسازید. در واقع، صرف نظر از این که یک کسب و کار...

ارزان‌ترین روش بازاریابی به‌صورت آنلاین

آنلاین شدن کسب‌وکارها در این روزگار تبدیل به واقعیتی جدانشدنی شده است. به‌طورکلی در مقایسه با تبلیغات آفلاین...

روش های جدید تبلیغات کدامند؟

تبلیغات را می توان یکی از شیوه های ارتباطی بین صاحبان کسب و کار با مشتریان بالقوه و بالفعل در بازاریابی تعریف کرد....

دیجیتال مارکتینگ چه روش هایی دارد؟

دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی دیجیتال به مهم ترین عضو تبلیغاتی در پیشرفت کسب و کار ها تبدیل شده است. اخیراً مدیریت...

طراحی سایت توسط دارکوب با استفاده از سیستم مدیریت محتوای دارکوب. با
10 از درآمدهای این سایت صرف امور خیریه می گردد