جستجو

معتبر ترین شرکت های فروش خودرو در ایران

(14 رای)
به روز رسانی: 07 آذر 1398 ساعت 15:51:13
تاریخ ثبت: 25 آبان 1398 ساعت 02:54:32
آدرس کوتاه: https://sellfree.ir/21154
در این مطلب به معرفی و بررسی محبوب ترین و معتبر ترین شرکت های فروش خودرو می پردازیم، از جمله شرکت های: ایران خودرو، سایپا، کرمان موتور، پارس خودرو، مدیران خودرو، آمیکو و راین که در فروش خودرو فعالیت داشتند. برای کسب اطلاعات بیشتر از این موضوع، با ما در وب سایت خرید و فروش رایگان همراه باشید.

معتبر ترین شرکت های فروش خودرو در ایران:


معرفی معتبر ترین شرکت هایی که در زمینه فروش خودرو فعالیت می کنند:

ایران خودرو (iran khodro)


شرکت ایران خودرو

 

ایران خودرو از معتبر و محبوب تربن شرکت ها در فروش خودرو است که در ابتدا با سرمایه یک میلیون تومان راه اندازی شد. تولید اولیه این شرکت، اتوبوس های معروف به LP بود. در سال ۱۳۴۵ با شرکت روتس انگلیس قراردادی برای تولید پیکان بسته و امضا شد سپس یک سال بعد کارخانه خودروسازی به نام ایران ناسیونال با سرمایه حدود 40 میلیون تومان که دارای زمین، اعتبار بانکی، ماشین آلات نو و کهنه راه اندازی شد که توانایی مونتاژ روزانه ۱۰ دستگاه خورو سواری و ۷ دستگاه خودرو اتوبوس و کامیون را داشت. در سال ۱۳۵۷ برای تولید خودرویی جدیدتر با پژو فرانسه مذاکراتی انجام شد که در آخر موفق به تولید پژو ۳۰۵ گردید. در سال ۱۳۶۷ با پایان جنگ تحمیلی، قرارداد تولید پژو ۴۰۵ به مدت ۳ سال، بسته شد و پس از آن با توجه به تعطیلی کارخانه تالبوت، پیکان با موتور 1800 پژو به بازار آمد. شرکت ایران خودرو ماشین هایی مانند: سمند، تندر 90، پژو 206، پارس، رانا و.... را تولید کرده است.

سایپا (Saipa)


شرکت سایپا

سایپا (Saipa) یکی از معتبر ترین شرکت های ایرانی که در زمینه فروش خودرو فعالیت دارد که در سال ۱۳۴۴ با سرمایه اولیه 16 میلیون تومان که با نام (شرکت ایرانی تولید اتومبیل سیتروئن ایران) بنیانگذاری شد. صاحب اصلی این شرکت آنتوان آیسه لبنانی‌ الاصل بود که پس از او پسرانش تا پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ۱۳۵۷، اداره این شرکت فروش خودرو را عهده دار شدند. نام شرکت در سال ۱۳۵۴ با نام سایپا تغییر کرده و از آذر ۱۳۶۰ تحت سرپرستی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران قرار گرفت. درواقع از قدیمی ترین خودروهای این شرک می توان به زیان و وانت اشاره کرد. سایپا تا کنون بیش از 20 نوع خودرو تولید کرده است مانند: تیبا، ساینا، ریو، پراید هاچبک، زانتیا و ...... سایپا پس از ایران خودرو توانسته مقام دومین خودرو ساز ایران را از آن خود کند.

کرمان موتور (kermanmotor)


شرکت کرمان موتور

کرمان موتور جزو معتبر ترین شرکت ها در فروش خودرو می باشد، شرکت کرمان موتور در اسفند سال 1373 راه اندازی شد. هدف از ایجاد کرمان موتور: ساخت، مونتاژ و فروش خودرو سواری، و ارائه خدمات پس از فروش محصولات می باشد. یکی از مهم ترین کارهای این شرکت قرار داد با شرکت لیفان در سال 86 و تولید آن خودرو بود که در سال 87 وارد بازار شد؛ کرمان موتور سپس شاسی بلند ایکس 60 را در سال 91 تولید و وارد بازار کرد که این خودرو از پرفروش ترین ها در بین خودرو های دیگرشان بود. یکی دیگر از مهم ترین کارها قرار داد با شرکت چینی به نام جی ای سی در سال 88 بود که باعث تولید خودروهایی با نام جی 3 در سال 89 و جی 5 در سال 92 شد.

پارس خودرو (ParsKhodro)


شرکت پارس خودرو

پارس خودرو parskhodro شرکتی است که اولین بار در سال 1335 با نام (شرکت بازرگانی چیپ ایران) راه اندازی شد. یکی از مهم ترین اقدامات این شرکت این بود که چیپ ویلیز را در ایران عرضه کرد و سپس خط تولید چیپ ویلیز نصب و راه اندازی شد، جیپ شهباز هم توسط پارس خودرو به بازار عرضه شد. چیپ ایران با تولید خودروهای آریا، شاهین، مدل های کالسکه ای و کروکی جیپ شهباز و وانت آهو کار خود را توسعه داد. در سال 1352 جنرال موتورز قسمتی از سهام این شرکت را خریداری کرد و نام آن به جنرال موتورز ایران عوض شد. پس از رویداد انقلاب اسلامی و قطع رابطه با جنرال موتورز، نام آن اول به شرکت خودرو سازی ایران و سپس در همان سال به پارس خودرو تغییر یافت. پارس خودرو تا کنون موفق به عرضه بسیاری از خودروها بوده است به عنوان مثال: تیانا، رونیز، ساندرو، ماکسیما، کولئوس و .... می توان اشاره کرد.

شرکت مدیران خودرو (MVM)


شرکت مدیران خودرو

شرکت صنایع خودروسازی مدیران با هدف تولید، واردات و صادرات خودروهای سبک و سنگین در سال ۱۳۸۱ در منطقه ارگ جدید بم تاسیس شد. خودروسازی مدیران از بهترین شرکت ها بوده که در این زمینه فعالیت می کند. این شرکت به دلیل اقدامات خدمات بزرگی که انجام داده تعداد زیادی از مدیران متخصص و کارشناسان فنی را از  ایران، چین و سایر کشور ها جذب کرده است. مدیران خودرو شبکه ای با بیش از ۱۴۰ نمایندگی در سراسر کشور ایجاد کرده است. در واقع این شرکت تا به حال بیش از 200 هزار مصرف کننده در کشور محصولات مدیران خودرو را انتخاب کرده اند. این شرکت با توجه به مسئولیت‌ های اجتماعی خود در مورد حفظ محیط زیست، با تلاش بر افزایش کیفیت محصولات خود در تابستان سال ۱۳۹۲ استاندارد آلایندگی EU IV را کسب کرده است. برخی از محصولات این شرکت عبارتند از: MVM 315H, MVM 110S Spor ,MVM X33S و... تولید و عرضه شده است.



شرکت آمیکو (Amico)


شرکت آمیکو

آمیکو با راه اندازی شرکت آذر موتور و ثبت برند AMICO فعالیت خود را شروع کرد. همچنین ارس خودرو دیزل از بزرگترین شرکت هایی است که آمیکو آن را تاسیس کرده که دارای تکنولوژی تولید و مونتاژ انواع خودروهای تجاری و سواری بوده که با استفاده از محصولات، قطعات و تکنولوژی خودروها را از نظر کیفیت، امنیت به سطح بالایی رسانده اند. گروه صنعتی آمیکو در طی 27 سال موفق به توسعه و راه اندازی کارخانجات مختلفی شد که در این راستا توانسته انواع تراکتور و تجهیزات و ادوات کشاورزی، انواع پانل های سقفی، دیواری ساندویچ پانل، خودروهای سبک و سنگین، بنزینی و دوگانه سوز و... شود. از محصولاتی که به تازگی تولید شده می توان به پیکاپ های آراز و آسنا اشاره کرد که آسنا به امکانات آفرود قابل قبول، مورد توجه بسیاری در کشور قرار گرفته است.

راین (Rayen)


شرکت راین

راین هم یکی دیگر از شرکت های خودرو ساز در کرمان است که در سال ۱۳۸۲ فعالیت خود را در منطقه اقتصادی ارگ جدید برای تولید خودرو، آغاز کرد. در اسفند سال ۱۳۸۲ و پس از قراردادی همکاری که بین شرکت خودروسازی راین و هیوندای انجام شد، راین توانست خودروهای هیوندای را در ایران تولید کند. به همین دلیل خط تولید خودروی هیوندای ورنا (اکسنت) در سال ۱۳۸۳ شروع شد و تولید خودروی آوانته (النترا) در الویت قرار گرفت. بدین جهت تولید خودروهای هیوندای در سال 91 به دلیل تحریم ها به پایان رسید. به همین دلیل شرکت راین، خودروی وولکس C30 (محصول گریت وال موتور چین) را تولید کرد. در حال حاضر خودروسازان راین، به تولید خودروی ولا V5 مشغول هستند.

آمار شرکت های معتبر فروش خودرو در ایران:


طی تحقیقات انجام شده در مهرماه سال 1398، شرکت ایران خودرو موفق به تولید بیش از 25.1 هزار خودرو سواری شده است، که خانواده پژو، سمند و دنا، سه محصول پرتیراژ ایران خودرو در مهرماه بوده اند.


در مهرماه سال 1398، شرکت سایپا موفق به تولید بیش از 25.6 هزار خودرو سواری شده است، خانواده پراید با 12.7 هزار دستگاه و خانواده تیبا با 11.2 هزار دستگاه، اولین و دومین محصول پرتیراژ سایپا هستند.


همچنی در شهریورماه پارس خودرو تولید رنو و پیکاپ ریچ را متوقف کرده است که خانواده برلیانس و کوئیک با اینکه تولید آنها هنوز ادامه دارد اما به دلیل تیراژ محدودی که دارد در آستانه توقف است. پارس خودرو موفق به تولید 9000 پراید را برای سایپا شده است.

نظرات سوالات
ثبت نظر (5 امتیاز)
سوال جدید (5 امتیاز)

نقاط قوت


نقاط ضعف


من یک ربات نیستم

آیتم های مرتبط

ثبت پست مهمان با لینک های فالو

خدمات ثبت پست مهمان و درج بکلینک با لینک های فالو توسط سایت سلفری sellfree

سایت های برتر آگهی رایگان

سایت های بسیار زیادی جهت ثبت آگهی در کشور وجود دارند که از معروف ترین آنها وب سایت رایگان بفروش، دیوار و شیپور می...

10 سایت برتر درج آگهی در ایران

امروزه یکی از کارهایی که در بازاریابی دیجیتال میتواند هر کسب و کاری را متحول سازد، ثبت آگهی وتبلیغ در گوگل از طریق...

ثبت آگهی فروش کالا

ثبت آگهی فروش کالا در سایت sellfree.ir

اپلیکیشن های ثبت آگهی رایگان

جهت ثبت آگهی در اینترنت می توانید از دو طریق طریق سایت ثبت آگهی و برنامه ثبت آگهی اقدام نمایید. برنامه ها و سایت...

ثبت آگهی فروش خودرو

در گذشته بسیار افرادی بودند که بدون اطلاع از قیمت خودرو خریدو فروش می کردند و یا چه بسیار کسانی که برای مطلع شداز...

تأثیر خرید و فروش کالای دست دوم بر اقتصاد کشور

خرید و فروش کالای دست دوم یا همان کالا های استفاده شده و کار کرده، یکی از عوامل مهم در اقتصاد کشور محسوب میشود. این...

فروش کالای دست‌ دوم

فروش کالای دست دوم، یعنی فروش کالا هایی که پیش تر توسط شحص دیگری استفاده شده اند، یک صنعت روبه رشد و پرطرفدار در...

معرفی روش های بازاریابی آنلاین

به هر روشی که در آن شخص تلاش می کند تا مخاطب را جذب محصول کرده و به خرید تشویق کند بازاریابی می گویند. بازاریابی به...

استراتژی‌های فروش

همه کسب و کارها دوست دارند تا یک فروش موفق داشته باشند ولی برخورداری از یک فروش موفقیت ‌آمیز، استراتژی ‌ها و تکنیک‌...

چطور میتونم ویدیوهای آموزشی و فایل های دیجیتالی خودم رو بفروشم؟

فروش ویدیوهای آموزشی در هر حوزه و فایل های دیجیتالی از طریق سایت رایگان بفروش (سلفری)

قوانین فروشگاه های اینترنتی (قوانین فروش آنلاین کالا)

قوانین فروشگاه های اینترنتی به اندازه کالایی که ارائه می دهند مهم است. در واقع یکی از مهم ترین مواردی که یک کسب...

طراحی سایت توسط دارکوب با استفاده از سیستم مدیریت محتوای دارکوب. با
10 از درآمدهای این سایت صرف امور خیریه می گردد