جستجو

ارزان ترین روش های دیجیتال مارکتینگ کدامند؟

(10 رای)
به روز رسانی: 11 آبان 1398 ساعت 15:47:12
تاریخ ثبت: 29 مهر 1398 ساعت 01:41:22
آدرس کوتاه: https://sellfree.ir/19890
14303-2

تعریف بازاریابی دیجیتالی

استفاده از شبکه های اینترنتی برای افزایش فروش از طریق اینترنت و جذب مشتری را بازاریابی اینترنتی (Internet marketing) یا بازاریابی دیجیتالی می گویند. این نوع بازاریابی مناسب برای تمامی کسب و کارها است و فقط مختص به کسب و کارهای اینترنتی نیست. صاحبان کسب و کار سنتی نیز می توانند از این نوع بازاریابی به منظور جذب مشتری، افزایش فروش محصولات خود و برندسازی استفاده کنند.

بازایابی دیجیتالی خود شامل طیف وسیعی از تکنیک ها و استراتژی های بازاریابی از جمله تولید محتوا، ایمیل، رسانه های اجتماعی، سئو و بهینه سازی و سایر تکنیک ها است. یکی از مهم ترین مزایای بازاریابی اینترنتی کاهش هزینه های بازاریابی است.

باید به این نکته توجه کرد که بازاریابی فیزیکی نسبت به بازاریابی اینترنتی پر هزینه تر است. زیرا برای بازاریابی فیزیکی باید هزینه زیادی را در نظر بگیرید مانند: هزینه اجاره مکان مناسب، هزینه های شهرداری، هزینه تجهیزات و غیره. اما در بازاریابی اینترنتی نیازی به این هزینه ها نیست و شما با استفاده از یک کامپیوتر و یک اینترنت پر سرعت می توانید کار بازاریابی ارزان خود را انجام دهید.

در بازاریابی اینترنتی علاوه بر کاهش هزینه بازخورد بهتری در بین مردم خواهید داشت. زیرا در بازاریابی اینترنتی سایت شما در دسترس تعداد بیشتری از مردم قرار می گیرد و بسیاری از مردم در سراسر جهان به سایت شما دسترسی پیدا می کنند. اما در بازاریابی فیزیکی شما فقط محدود به یک منطقه فیزیکی هستید و فقط افراد محدودی می توانند آن را مشاهده کنند. پس می توان نتیجه گرفت بازاریابی اینترنتی نتایج بهتری خواهد داشت.

شبانه روزی فعالیت داشته باشید

شما با استفاده از بازاریابی اینترنتی در هر ساعت از شبانه روز می توانید فعالیت های تجارتی خود را انجام دهید. مشتریان شما به صورت 24 ساعته می توانند با شما در تماس باشند و خرید خود را انجام دهند. این در حالی است که بازاریابی سنتی این گزینه را ندارد و در زمان مشخصی از شبانه روز می شود از آن استفاده کرد.

مزیت های بازاریابی دیجیتالی

اگر شما از بازاریابی فیزیکی یا سنتی استفاده می کنید و یا صاحب یک فروشگاه در یک محله هستید، مردم همان کوچه و یا خیابان و نهایتاً مردم همان شهر از شما خرید می کنند. به طور معمول اگر بخواهید فروش خود را افزایش دهید باید فروشگاه خود را گسترش دهید و یا یک فروشگاه بزرگ در یک منطقه مناسب داشته باشید که این کار بسیار هزینه بر است. اما اگر شما فروشگاه اینترنتی داشته باشید می توانید از تمام نقاط کشور مشتری جذب کنید و با این کار فروش خود را افزایش دهید.

مزایای فروش به صورت اینترنتی

  • با هزینه ای بسیار کم می توانید سایت فروشگاه خود را راه اندازی کنید

  • نیازمند به داشتن فروشگاه فیزیکی نیستید

  • با این روش فروش بیشتر، درآمد بیشتر و در نهایت سود بیشتری بدست می آورید

  • افزایش مشتریان از سراسر کشور

  • فعالیت بیست و چهار ساعته

  • کاهش هزینه های جانبی


روش های متنوع برای بازاریابی آنلاین

بازاریابی دیجیتالی یا بازاریابی اینترنتی به اینترنت و شبکه های اجتماعی مربوط می شود و از انواع بازاریابی ارزان است. به هر گونه اقدام برای بازاریابی و فروش محصولات در فضای مجازی و به صورت آنلاین، بازاریابی اینترنتی می گویند. اگر به تاریخچه بازاریابی اینترنتی نگاهی بیندازید، به این نکته پی خواهید برد که به صورت پیوسته اصطلاحات جدید با موضوع بازاریابی اینترنتی وارد فضای کسب و کار اینترنتی می گردد.

در این قسمت انواع بازاریابی اینترنتی را به شما معرفی می کنیم و سعی می کنیم توضیح کوتاهی در مورد آنها برای شما بیاوریم.

  • بازاریابی ایمیلی: بازاریابی ایمیلی مدتهاست توسط صاحبان کسب و کار مورد استفاده قرار می گیرد و یکی از روش های ارزان و بسیار کار آمد در حوزه تبلیغات و بازاریابی آنلاین است. تمامی صاحبان کسب و کار که از این روش برای بازاریابی محصول خود استفاده می کنند، شاهد نتایج شگفت آور آن در افزایش فروش و برقراری ارتباط با کاربران بوده اند. در بازدید اول از وب سایت شما ممکن  است خیلی از افراد از شما خرید نکنند و دیگر به وب سایت شما باز نگردند. شما می توانید داخل وب سایت خود فرم هایی را قرار دهید تا کاربران اطلاعات خود را در آن بنویسند و در وب سایت شما عضو بشوند و شما در آینده برای آنها از طریق ارسال ایمیل پیشنهادهای جذاب ارائه دهید و از این طریق کاربران را تشویق به بازدید دوباره از وب سایت خود کنید و آنها را متقاعد کنید که از شما خرید کنند.

  • بازاریابی محتوا: به همان اندازه که محتوای قرار داده شده در وب سایت شما برای کاربران جذاب باشد، اعتبار کسب و کار شما برای کاربران هم افزایش پیدا می کند. تولید محتوای تخصصی اهمیت بسیار زیادی در موفقیت کسب و کارهایی که به صورت اینترنتی فعالیت می کنند دارد. یکی از مهم ترین ابزارهای بازاریابی آنلاین تولید محتوا است. شما برای نشان دادن کسب و کار خود در دنیای مجازی نیاز دارید که در مورد خدمات، محصولات و کسب و کار آنلاین خود تولید محتوا کنید. که این محتوا می تواند به صورت ویدیو های آموزشی، مقالات تخصصی و یا پادکست های صوتی باشد. زمانی که یک کاربر به منظور خرید اینترنتی وارد وب سایت شما می شود، مدت زمان شما برای جلب نظر و ارائه محتوای مناسب برای کالای مورد نظر کاربر بسیار کم است. بنابراین هر قدر اطلاعات قرار داده شده در سایت شما کامل تر، جذاب تر و دارای جزئیات بیشتری باشد، میزان اعتماد به وب سایت شما و فروش محصولات شما افزایش پیدا می کند.

  • بازاریابی از طریق بنر: از بازاریابی بنری برای اهداف گوناگون استفاده می کنند. مانند افزایش بازدید سایت، ساخت برند، ارائه اطلاعات یک محصول، افزایش فروش و بازاریابی ایمیلی. باید به این نکته توجه کنید که بهتر است کاربران پس از کلیک کردن بر روی بنر تبلیغاتی به صفحه فرود سایت منتقل شوند. زیرا این روش بهترین نتیجه را دارد. بهتر است شما بر روی صفحه فرود سایت خود فرم هایی را قرار دهید تا کاربران اطلاعات خود را وارد کنند و شما بتوانید از طریق بازاریابی ایمیلی در آینده این کاربران را تشویق به خرید و بازدید از سایت خود نمایید.

  • بازاریابی به وسیله رسانه های اجتماعی: شما با استفاده از این نوع بازاریابی به تعداد زیادی مخاطب دسترسی پیدا می کنید. هر چند این شبکه های اجتماعی بستر مناسبی برای راه اندازی کسب و کار آنلاین نیستند، اما استفاده از این شبکه ها برای بازاریابی بسیار مطلوب است.

  • بازاریابی از طریق مشتریان: به این بازاریابی، بازاریابی دهان به دهان نیز می گویند. اگر بخواهیم به سادگی این موضوع را توضیح دهیم، این بازاریابی یعنی مشتریان خود را به تبلیغ کننده محصول خود تبدیل کنیم. برای این کار باید خدماتی که به مشتریان خود ارائه می دهید و یا نحوه مشتری مداری شما به گونه ای باشد که مشتریان خدمات شما را به دیگران نیز پیشنهاد بدهند. اگر به کسب و کارهای سنتی کمی دقت کنید متوجه خواهید شد که آنها نیز به همین صورت به موفقیت رسیده اند. دیجی کالا و اسنپ موفقیت خود را مدیون همین نوع بازاریابی هستند.

  • بازاریابی ویروسی: در این نوع بازاریابی سعی می شود که محتوای دریافتی از طریق یک مخاطب به مخاطب دیگر باز نشر شود. شما در بازاریابی ویروسی هزینه ای برای انتقال محتوا به سایر مخاطبان پرداخت نمی کنید و فقط هزینه محتوای اولیه را پرداخت می کنید. این نوع بازاریابی بر پایه انتشار سریع و وسیع محتوا، پیام و تبلیغات یک برند در فضای آنلاین است. باید محتوای تولید شده برای بازاریابی ویروسی به قدری برای مخاطبان جذاب باشد که خود مخاطبان با علاقه، آن را برای آشنایان خود منتشر کنند. برای بازاریابی ویروسی شما باید از تکنیک های ویژه ای استفاده کنید. به عنوان مثال ارائه هدایای شگفت انگیز به مخاطبان که لازم نیست حتماً این هدیه مادی باشد.

  • بازاریابی از طریق ویدیو: بازاریابی از طریق تهیه ویدیوهای آموزشی، روشی است که صاحبان کسب و کار از آن استفاده می کنند و سعی دارند با استفاده از تولید محتوا توسط ویدیو به جذب مخاطب بپردازند. امروزه علاقه کاربران به مشاهده تبلیغات ویدیویی نسبت به خواندن مقاله بسیار بیشتر شده است. شبکه های اجتماعی بستر مناسبی برای منتشر کردن ویدیوهای تبلیغاتی فراهم کرده است. شما با استفاده از اینستاگرام می توانید تعامل بیشتری با مخاطبان خود بر قرار کنید و به صورت صمیمانه تری با کاربران به گفتگو بپردازید.

  • سئو و بهینه سازی موتورهای جستجو: بهینه سازی موتورهای جستجو یا سئو، یعنی ارتقاء رتبه وب سایت در موتورهای جستجو که گوگل یکی از مهم ترین آنها است. بهتر است که برای سئو سایت همیشه از روش های اصولی استفاده کنید. اما باید دقت کنید که روش های استفاده شده در سئو سایت، نباید با قوانین گوگل مغایرت داشته باشد، زیرا در غیر این صورت گوگل سایت شما را جریمه می کند و رتبه شما کاهش پیدا می کند. بنابراین هرچه طراحی سایت شما اصولی و معتبر باشد؛ رتبه شما در گوگل بالاتر خواهد رفت.


نتیجه گیری

در این مقاله سعی شده که راه های بازاریابی آنلاین را به شما معرفی کنیم و باید بدانید که بازاریابی آنلاین فقط همین موارد بالا نیستند. با گسترش دنیای مجازی ابزارهای بازاریابی اینترنتی هم گسترش یافته و متنوع تر شده است و شما می توانید با بهره گیری مناسب از این ابزارها به کسب و کار اینترنتی خود رونق ببخشید.
نظرات سوالات
ثبت نظر (5 امتیاز)
سوال جدید (5 امتیاز)

نقاط قوت


نقاط ضعف


من یک ربات نیستم

آیتم های مرتبط

ثبت پست مهمان با لینک های فالو

خدمات ثبت پست مهمان و درج بکلینک با لینک های فالو توسط سایت سلفری sellfree

سایت های برتر آگهی رایگان

سایت های بسیار زیادی جهت ثبت آگهی در کشور وجود دارند که از معروف ترین آنها وب سایت رایگان بفروش، دیوار و شیپور می...

خرید رپورتاژ آگهی ارزان و دائمی

با خرید رپورتاژ آگهی ارزان و دائمی، دسترسی به مخاطبان خود را گسترش دهید. در این مقاله، به مزایا، روش‌ها و پاسخ به...

اپلیکیشن های ثبت آگهی رایگان

جهت ثبت آگهی در اینترنت می توانید از دو طریق طریق سایت ثبت آگهی و برنامه ثبت آگهی اقدام نمایید. برنامه ها و سایت...

پارچه برزنت ضد آب با قیمت ارزان و مناسب

پارچه برزنت ضد آب، پارچه ای با ویژگی‌های منحصر به فرد است. این پارچه از مواد مقاومی مانند پلی‌استر یا نایلون تهیه...

با 9 روش تبلیغات اینترنتی آشنا شوید

بی شک تمامی کسب و کارها فارغ از اینکه کوچک و یا بزرگ باشند، به نحوی در فضای مجازی و اینترنت حضور دارند. چنین مشاغلی...

معرفی روش های بازاریابی آنلاین

به هر روشی که در آن شخص تلاش می کند تا مخاطب را جذب محصول کرده و به خرید تشویق کند بازاریابی می گویند. بازاریابی به...

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

اینفلوئنسر مارکتینگ روشی جدید و خلاقانه در بازاریابی مدرن است. احتمالا کلمه اینفلوئنسر برای شما ناآشانا باشد یا...

چطور میتونم ویدیوهای آموزشی و فایل های دیجیتالی خودم رو بفروشم؟

فروش ویدیوهای آموزشی در هر حوزه و فایل های دیجیتالی از طریق سایت رایگان بفروش (سلفری)

قوانین فروشگاه های اینترنتی (قوانین فروش آنلاین کالا)

قوانین فروشگاه های اینترنتی به اندازه کالایی که ارائه می دهند مهم است. در واقع یکی از مهم ترین مواردی که یک کسب...

سیستم های مدیریت محتوای رایگان برای طراحی سایت

هنگامی که صحبت از ساخت وب سایت هایی می شود که متمرکز بر محتوا هستند، بهترین گزینه معمولاً انتخاب سیستم مدیریت محتوا...

بزرگترین شرکت های استارت آپی ایران

امروزه در عصر تکنولوژی زندگی می کنیم. دنیایی که درآمد افراد از کسب و کارهای اینترنتی به دست می آید. استارت آپ کسب...

طراحی سایت توسط دارکوب با استفاده از سیستم مدیریت محتوای دارکوب. با
10 از درآمدهای این سایت صرف امور خیریه می گردد