جستجو

از چه راه هایی می توان به صورت آنلاین فروخت؟

(17 رای)
به روز رسانی: 10 آبان 1399 ساعت 14:24:25
تاریخ ثبت: 13 مهر 1399 ساعت 03:11:41
آدرس کوتاه: https://sellfree.ir/38986
 

راه های مختلفی برای فروش آنلاین محصولات وجود دارد. مثلاً می توانید با استفاده از ایمیل محصولات خود را بفروشید. یا با کمک شبکه های اجتماعی و یا وب سایت ها و بسیاری روش های دیگر می توانید این کار را انجام دهید. در این مقاله سعی داریم به بررسی راه های فروش آنلاین محصولات بپردازیم.

ایجاد فروشگاه اینترنتی


یکی از بهترین و راحت ترین راه ها برای فروش آنلاین، ایجاد یک فروشگاه اینترنتی است. با ایجاد یک فروشگاه اینترنتی می توانید هر نوع کالایی که می خواهید را به فروش برسانید. برای اینکه فروش محصولاتتان را افزایش دهید می توایند از انواع روش های بازاریابی دیجیتال نیز استفاده کنید.

مزایای داشتن فروشگاه اینترنتی


در این قسمت به بیان مزایای داشتن فروشگاه اینترنی اشاره می کنیم.


  • معتبر بودن




مهمترین مزیتی که یک فروشگاه اینترنتی دارد اعتبار آن است. با توجه به اینکه این روزها خرید اینترنتی به شدت رونق گرفته است، به وجود آمدن انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی در ایران و ارائه نشان الکترونیکی از طرف وزارت صنعت و معدن و تجارت، باعث اعتبار بخشیدن به کسب و کارهای اینترنتی شده است. بنابراین شما می توانید با خیالی آسوده در یک محیط امن و قابل اعتماد به فعالیت بپردازید.


  • داشتن کسب و کار مستقل و درآمد مستقیم




مزیت دیگر داشتن فروشگاه اینترنتی، استقلال در کسب و کار است. زمانی که شما یک فروشگاه اینترنتی ایجاد می کنید، می توانید با هر شیوه ای که فکر می کنید سود بیشتری برایتان دارد آن را اداره کنید و محصولات خود را به فروش برسانید.

در واقع هیچکس رئیس شما نیست و از کسی دستور نمیگیرید و خودتان رئیس و صاحب کسب و کار هستید. می توانید هر طرحی که می خواهید برای فروشگاهتان پیاده کنید و یا هر زمانی که دوست داشتید در مورد محصولاتتان مطلب بگذارید. همینطور درآمدی که از فروش آنلاین محصولات به دست می آورید، مستقیماً به حساب بانکی خودتان واریز می شود و از این نظر نیز خیالتان آسوده است.


  • قابل گسترش بودن




با داشتن یک فروشگاه اینترنتی شما هر زمان که بخواهید می توانید آن را گسترش دهید و درآمد بیشتری از فروش آنلاین محصولاتتان به دست بیاورید. زمانی که فروش شما به مقدار قابل توجهی افزایش یافت، می توانید یک سری محصولات دیگر در دسته بندی دیگری که با محصولات قبلی مرتبط باشد نیز به محصولات قبلی اضافه کنید و آنها را نیز به صورت آنلاین به فروش برسانید.

به این ترتیب هر زمان که در هر کدام از دسته بندیهای محصولاتتان به فروش بالایی رسیدید می توانید یک دسته بندی دیگر از محصولات مرتبط را به سبد فروش فروشگاه اینترنتی تان اضافه کنید. همچنین برای اینکه بتوانید میزان فروش آنلاین خود را افزایش دهید می توانید از روش هایی مانند دادن کد تخفیف به کاربران، تخفیفات ویژه در مناسبت ها و حراج های آخر فصل استفاده کنید.

معایب راه اندازی فروشگاه اینترنتی


همانطور که می دانید راه اندازی فروشگاه اینترنتی دارای معایبی نیز هست. در ادامه به بیان معایب آن می پردازیم.


  • زمان زیاد برای به ثمر رسیدن فروشگاه اینترنتی




زمانی که به ایجاد یک فروشگاه اینترنتی برای فروش آنلاین محصولاتتان فکر می کنید، نباید انتظار داشته باشید که خیلی سریع به نتیجه ای که می خواهید برسید. بلکه باید با صبر و حوصله برای کسب و کارتان تلاش کنید. شما می توانید برای کسب و کار خود از طرح های گرافیکی استفاده کنید و یک لوگو برای کار خود بسازید و از این طریق به تبلیغ کسب و کارتان بپردازید.

همچنین می توانید با استفاده از تولید محتوا برای کسب و کارتان، کاربران اینترنت را به سمت کسب و کار خود جذب کنید و پس از آن با استفاده از روش های مختلف دیجیتال مارکتینگ آنها را به مشتری های واقعی خود تبدیل کنید. برای رسیدن به نتیجه دلخواه حداقل تا دو سال به طور مداوم باید این کار را انجام دهید.

همکاری کردن با فروشگاه های اینترنتی


روش دیگری که برای فروش آنلاین می توانید امتحان کنید، همکاری با فروشگاه های اینترنتی است. اگر نمی خواهید فروشگاه اینترنتی مستقلی برای خودتان داشته باشید و یا شرایط راه اندازی یک فروشگاه مستقل را ندارید، می توانید از طریق همکاری با فروشگاه های اینترنتی دیگر که قابل اعتماد هستند، محصولات خود را به فروش برسانید. همکاری با فروشگاه های اینترنتی بزرگ مانند دیجی کالا و بامیلو، یک روش مناسب برای فروش آنلاین محصولات است.

برای همکاری با این فروشگاه ها شما ابتدا یک درخواست برای فروشگاه ارسال می کنید و در صورت تأیید از طرف فروشگاه یک حساب به عنوان فروشنده دریافت می کنید و می توانید محصولات خود را برای بررسی توسط فروشگاه به آن اضافه کنید. پس از تأیید محصولات و خدماتتان شما می توانید همکاری با فروشگاه را آغاز کنید. اما در این روش شما نمی توانید مانند روش داشتن فروشگاه اینترنتی مستقل، تمام درآمد حاصل از فروش آنلاین را به خود اختصاص دهید. بلکه باید درصدی را به عنوان کارمزد به فروشگاه بدهید.

مزایای همکاری با فروشگاه های اینترنتی


همکاری با فروشگاه های اینترنتی دارای مزایا و معایبی است. در این قسمت به بیان مزایای آن می پردازیم.


  • فروش سریع محصولات



زمانی که شما برای فروش محصولات خود از فروشگاه های اینترنتی پربازدید استفاده می کنید، به دلیل محبوبیت این فروشگاه ها محصولاتتان زودتر به فروش می رسد.

معایب همکاری با فروشگاه های اینترنتی


همکاری با فروشگاه های اینترنتی دارای مزایا و معایبی است. در این قسمت به بیان معایب آن می پردازیم.


  • نداشتن درآمد مستقیم



شاید اولین عیبی که برای این روش فروش آنلاین می شود نام برد، نداشتن درآمد مستقیم است. همچنین زمانی که شما با این فروشگاه ها همکاری می کنید درصدی از فروش کسر شده و متعلق به فروشگاه است. از آن گذشته ممکن است برای تسویه حساب به مشکل بربخورید و در زمانی که انتظار آن را دارید با شما تسویه حساب نکنند.

همانطور که می دانیم بسیاری از فروشندگان برای اینکه بتوانند اجناس جدید وارد کنند نیاز به یک درآمد مستقیم و به موقع دارند. بنابراین اگر نتوانید به موقع تسویه حساب کنید ممکن است نتوانید اجناس جدید وارد کنید و دچار ضرر و زیان شوید.

همچنین درصدهایی که بعضی از فروشگاه ها دریافت می کنند ممکن است از میزان فروش شما بیشتر شود. بنابراین برای استفاده از این روش ببینید آیا برایتان به صرفه هست یا خیر.


  • نامناسب بودن برای فروشندگان عادی



این روش یعنی همکاری با فروشگاه های اینترنتی برای کسانی مناسب است که در بازار فروشگاه دارند. یک فرد عادی با موجودی اندک محصولات نمی تواند با این فروشگاه ها همکاری کند. زیرا این فروشگاه ها موجودی های بالا را می پذیرند. به طور کل همکاری با فروشگاه های اینترنتی برای افرادی که شخصی و به صورت خانگی فعالیت می کنند مناسب نیست.

فروش آنلاین با استفاده از شبکه های اجتماعی


همانطور که می دانیم استفاده از شبکه های اجتماعی یکی از اجزای جدایی ناپذیر زندگی این روزهای همه ما است. استفاده روز افزون از این شبکه ها باعث شده تا این شبکه ها نیز به مکانی برای خرید و فروش کالا تبدیل شوند. افراد بسیاری محصولات خود را از طریق شبکه های اجتماعی به فروش می رسانند. اینستاگرام یکی از این شبکه ها است که در میان کاربران از محبوبیت بالایی برخوردار است.

تلگرام نیز قبل از فیلترینگ کاربران بسیاری داشت و فروشگاه ها و کانال های فراوانی در آن مشغول به فعالیت بودند و کالاهای خود را به صورت آنلاین به کاربران عرضه می کردند.

مزایای استفاده از شبکه های اجتماعی


استفاده از شبکه های اجتماعی برای بازاریابی و فروش دارای معایب و مزایایی است. مزایای استفاده از شبکه های اجتماعی عبارتند از:


  • استفاده آسان



برای استفاده از شبکه های اجتماعی شما نیاز به تخصص خاصی ندارید و به راحتی می توانید یک عکس از محصولات خود تهیه کنید و سپس آن را در صفحه خود با دیگران به اشتراک بگذارید. بنابراین می توانید با صرف مدت بسیار کوتاهی یک صفحه بسازید و محصولات خود را در آن قرار دهید.


  • جذب آسان مشتری



می توانید با استفاده از هشتگ هایی که در زیر پستهایتان قرار می دهید، کاربران را به صفحه خود راهنمایی کنید و از این طریق مشتری خود را جذب کنید.

معایب استفاده از شبکه های اجتماعی


معایب استفاده از شبکه های اجتماعی برای بازاریابی و فروش آنلاین عبارتند از:


  • نداشتن اعتبار کافی نزد کاربران



زمانی که کاربران شبکه های اجتماعی قصد خرید دارند، ممکن است به این فکر کنند که چطور می توانند به شما اعتماد کنند و به حسابتان پول واریز کنند. چطور مطمئن باشند که پس از واریز وجه، شما محصول را برای آنها ارسال می کنید. بنابراین کاربران به سختی می توانند به یک فروشگاه اعتماد کنند.

برای اینکه اعتماد مشتریان خود را به دست بیاورید می توانید از بسته هایی که برای آنها ارسال می کنید و همچنین رسید پستی مرسولات عکس بگیرید و در صفحه خود قرار دهید. می توانید از مشتریان خود نیز درخواست کنید که از محصولاتی که به دستشان رسیده برای شما عکس بفرستند تا در صفحه خود قرار دهید.

سایر روش های فروش آنلاین


روش های دیگری نیز برای فروش آنلاین وجود دارند که در ادامه به اختصار آنها را نام می بریم.

  • استفاده از فرم های پرداخت

  • فروشگاه ساز آنلاین

  • استفاده از سایت نیازمندی ها

  • فروش آنلاین از طریق عضویت در انجمن های مختلف


 
نظرات سوالات
ثبت نظر (5 امتیاز)
سوال جدید (5 امتیاز)

نقاط قوت


نقاط ضعف


من یک ربات نیستم

آیتم های مرتبط

چرا باید از تولیدی مبل به صورت مستقیم خرید کرد؟ (10 نکته مهم )

برای آشنایی با تولیدی مبل چهاردانگه و انواع مبلمان ما کافی است با ما همراه شوید

معرفی میوه هایی که کربوهیدرات ندارند

شاید افرادی که میوه زیاد استفاده می‌کنند اطلاعی ندارند که میوه‌ها نیز حاوی کربوهیدرات هستند، ما در ادامه مقاله...

بهترین سمساری آنلاین و فوری در تهران

با بالاتر رفتن قیمت اجناس نو خرید از سمساری ها بهترین راه حل است، اما بهترین سمساری کدام است؟

سایت مزایده آنلاین کالا

امکان برگزاری مزایده آنلاین در سایت سلفری

معرفی روش های بازاریابی آنلاین

به هر روشی که در آن شخص تلاش می کند تا مخاطب را جذب محصول کرده و به خرید تشویق کند بازاریابی می گویند. بازاریابی به...

قوانین فروشگاه های اینترنتی (قوانین فروش آنلاین کالا)

قوانین فروشگاه های اینترنتی به اندازه کالایی که ارائه می دهند مهم است. در واقع یکی از مهم ترین مواردی که یک کسب...

خرید و فروش سهام آنلاین

خرید و فروش سهام آنلاین یکی از سوالات رایجی است که این روزها همه با آن مواجه می شوند. با توجه به جذاب شدن بازار سرمایه...

راه اندازی کسب و کار آنلاین

راه اندازی کسب و کار به صورت آنلاین یکی از پر طرفدارترین راه ها برای شروع کار به صورت آنلاین است. شروع یک تجارت آنلاین...

ارزان‌ترین روش بازاریابی به‌صورت آنلاین

آنلاین شدن کسب‌وکارها در این روزگار تبدیل به واقعیتی جدانشدنی شده است. به‌طورکلی در مقایسه با تبلیغات آفلاین...

دیجیتال مارکتینگ چه روش هایی دارد؟

دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی دیجیتال به مهم ترین عضو تبلیغاتی در پیشرفت کسب و کار ها تبدیل شده است. اخیراً مدیریت...

ساخت فروشگاه آنلاین

ساخت فروشگاه آنلاین یکی از مسئله های مهمی به شمار می رود که امروزه ذهن بسیاری از افراد را مشغول کرده است. در واقع...

چگونه آنلاین پولدار شویم؟

علی‌ رغم پیشرفت‌ های بشر در زمینه‌ی تکنولوژی، هنوز هم افرادی هستند که تصور می‌کنند تنها راه کسب درآمد از طریق...

بازاریابی چابک چیست و به چه صورت انجام می گیرد؟

بازاریابی چابک یک روش بازاریابی نوین است که با استفاده از فاکتور هایی مانند صرفه جویی در زمان، منابع، انرژی و هزینه...

نحوه خرید بیت کوین به صورت آنلاین

حتما تا به حال برایتان پیش آمده که آنقدر تعریف بیت کوین را از این و آن شنیده باشید که شما هم به خرید بیت کوین ترغیب...

چه کسب و کار هایی در دوران کرونا رونق گرفتند؟

  صحبت در مورد اینکه چه کسب و کارهایی در اینستاگرام رونق گرفتند ، از بحث های داغ امروز فضای مجازی است.  دغدغه...

طراحی سایت توسط دارکوب با استفاده از سیستم مدیریت محتوای دارکوب. با
10 از درآمدهای این سایت صرف امور خیریه می گردد