به روز رسانی: 03 آبان 1399 ساعت 09:41:07
تاریخ ثبت: 26 مهر 1399 ساعت 20:55:19
بهترین روش خرید از آمازون کدام است؟ آیا اساسا کاربران ایرانی می توانند از سایت آمازون سفارش کالا دهند؟
زمانی بود که خرید آنلاین مضحک و حتی خطرناک به نظر می رسید. مردم از وارد کردن شماره کارت اعتباری خود در یک پنجره مرورگر ترس داشتند، هزینه های پنهان یک امر عادی بود و کلاهبرداری در درجه ی اول قرار داشت.
چه خوشتان بیاید یا نه، شرکت آمازون بیش از هر شرکتی، در زمینه ی جریان خرید آنلاین تلاش کرده است. آمازون تقریبا هر چیزی را می فروشد، کالاهای شما را سریع تحویل می دهد (مخصوصا اگر عضو Amazon Prime باشید)، خدماتی مانند پخش مستقیم فیلم و موسیقی را ارائه می دهد و مجموعه ی کاملی از انواع کالا را ارائه می کند. گزینه های وب سایت و اپلیکیشن آن، خرید در هر سیستم عامل و پلتفرمی را امکان پذیر می کند.
آشنایی با آمازون
آمازون (Amazon) یک شرکت تکنولوژی چند ملیتی، مستقر در واشنگتن است که بر تجارت الکترونیکی، جریان دیجیتالی و هوش مصنوعی تمرکز دارد. این شرکت به همراه گوگل، اپل و فیسبوک یکی از چهار کمپانی بزرگ در صنعت تکنولوژی اطلاعات امریکا محسوب می شود. از این شرکت به عنوان یکی از تأثیرگذارترین نیروهای اقتصادی و فرهنگی در جهان و همچنین
با ارزش ترین برند جهان یاد شده است.
تاریخچه
آمازون توسط جف بزوس (Jeff Bezos) در 5 ژانویه 1994 در واشنگتن تاسیس شد. این کمپانی به عنوان یک بازار آنلاین کتاب شروع به کار کرد اما در زمینه ی فروش لوازم الکترونیکی، نرم افزار، بازی های ویدئویی و کامپیوتری، پوشاک، مبلمان، غذا، اسباب بازی و جواهرات گسترش یافت.
در سال 2015، آمازون از Walmart به عنوان با ارزش ترین خرده فروش در ایالات متحده، پیشی گرفت. در سال 2017، آمازون Whole Foods Market را به مبلغ 13.4 میلیارد دلار خریداری کرد، که به طور قابل توجهی ردپای آن را به عنوان یک خرده فروش فیزیکی افزایش داد. در سال 2018، آقای بزوس اعلام کرد که سرویس تحویل یا دلیوری دو روزه ی آمازون، از 100 میلیون مشترک در سراسر جهان پیشی گرفته است.
آمازون به دلیل نوآوری در تکنولوژی و مقیاس انبوه، شناخته شده است. این سایت،
بزرگترین بازار آنلاین جهان و همچنین
بزرگترین شرکت اینترنتی از نظر درآمد در جهان است.
لیست محصولات و خدمات آمازون
خطوط تولید آمازون شامل کتاب، دی وی دی و سی دی موسیقی، نوارهای ویدیویی و نرم افزار، پوشاک، کالاهای کودک، لوازم الکترونیکی مصرفی، محصولات زیبایی، مواد غذایی، مواد بهداشتی، لوازم صنعتی و علمی، وسایل آشپزخانه، جواهرات و ساعت ها، وسایل چمن و باغبانی، آلات موسیقی، ابزارها و وسایل ماشین، اسباب بازی ها و وسایل ورزشی می باشد.
این شرکت در مارس 1999 یک سرویس حراج وب را راه اندازی کرد. با این وجود، نتوانست سهم زیادی از بازار eBay را از بین ببرد. بعداً، این شرکت در سپتامبر 1999 بازار zShops را راه اندازی كرد. حراجی ها و zShops به Amazon Marketplace تبدیل شدند، سرویسی که در نوامبر 2000 راه اندازی شد و به مشتریان اجازه می داد كتاب های استفاده شده، CD ،DVD و سایر محصولات را در كنار اقلام جدید بفروشند.
در آگوست 2007، این کمپانی AmazonFresh را معرفی کرد، یک سرویس مواد غذایی که غذاهای فاسد شدنی و نشدنی را ارائه می داد.
در سال 2012، آمازون از راه اندازی Vine.com برای خرید محصولات سبز، از جمله مواد غذایی، کالاهای خانگی و پوشاک خبر داد. این امکان مربوط به بخشی از Quidsi، شرکتی که آمازون در سال 2010 خریداری کرد، می باشد. آمازون همچنین سایت های Diapers.com (کودک)، Wag.com (حیوانات خانگی) و YoYo.com (اسباب بازی ها) را اداره می کند. آمازون همچنین دارای سایت های تجارت الکترونیکی دیگری مانند Shopbop.com ،Woot.com و Zappos.com است.
در سال 2014، آمازون 63 درصد از كتاب هاي خريداري شده بصورت آنلاين و 40 درصد از كتاب هاي فروخته شده را در اختیار داشت. در سال 2015، یک مطالعه توسط Survata نشان داد که 44٪ از شرکت کنندگان که به دنبال محصولاتی برای خرید بودند، مستقیما به Amazon.com مراجعه کردند.
در تاریخ 30 سپتامبر 2015، آمازون راه اندازی Merch را اعلام کرد، سرویسی که قصد دارد به تولیدکنندگان محتوا کمک کند تا از طریق فروش تیشرت های مارک دار و سایر کالاهای تجاری مانند پیراهن های آستین بلند، هودی و دسته های پاپ سوکت (PopSockets) که طراحی شده توسط سازندگان بود و توسط آمازون فروخته می شد، درآمد کسب کنند. از تابستان 2018، این سرویس همچنین در بازارهای اروپا، آلمان و انگلیس نیز برقرار است.
در اکتبر 2015، آمازون بازارچه ی وسایل دست ساز را به نام Handmade By Amazon معرفی کرد، که در حال حاضر 5000 فروشنده از 60 کشور و 80،000 نوع برای فروش دارد. این امکان برای صنعتگران طراحی شده است تا کالاهای خود را مستقیماً به پلتفرم Etsy به مردم بفروشند.
آمازون بارگیری و پخش ویدیو، موسیقی و کتاب صوتی را از طریق شرکت های Prime Video ،Amazon Music ،Twitch و Audible ارائه می کند. این شرکت همچنین دارای قسمت انتشارات، استودیوی فیلم و تلویزیون و خدمات وب است. خریدهای آن طی سال های مختلف شامل Ring ،Twitch ،Whole Foods Market و IMDb است.
آمازون وب سایت های خرده فروشی جداگانه برای برخی کشورها دارد و همچنین حمل و نقل بین المللی برخی از محصولات خود را به کشورهای خاص دیگری ارائه می دهد.
وب سایت ها
دامنه ی amazon.com سالانه حداقل 615 میلیون بازدید کننده جذب می کند. در آغاز سال 2016، بیش از 130 میلیون مشتری ماهانه از وب سایت ایالات متحده بازدید می کردند. این شرکت در وب سایت خود، به ویژه برای کنترل میزان ترافیک بیش از حد در طول تعطیلات کریسمس، به مقدار زیاد، روی سرورها سرمایه گذاری کرده است. طبق رتبه بندی اینترنتی الکسا، amazon.com سومین وب سایت محبوب در ایالات متحده و چهاردهمین وب سایت محبوب در سراسر جهان است.
ویترین های محلی این شرکت، که از نظر انتخاب و قیمت متفاوت هستند، بر اساس دامنه و کد کشور تفکیک می شوند:
نحوه ی خرید از آمازون
آمازون با مجموعه ای از کالاهایی که با کلیک یک دکمه در دسترس هستند، امکان سفارش کالا را در اختیار شما قرار می دهد. چه از کامپیوتر، تبلت یا تلفن خود از آمازون خرید می کنید، مطمئن باشید هر آنچه را که می خواهید در وب سایت آمازون پیدا می کنید.
اگر شما در خارج از ایران باشید و البته جز کشورهای شامل تحریم آمازون نباشید می توانید با استفاده از سایت، به راحتی عملیات خرید از آمازون را انجام دهید، که به شرح گام به گام مراحل آن می پردازیم.
ایجاد یک حساب کاربری
وب سایت آمازون را باز کنید. در بالای وب سایت، یک نوار منو مشاهده خواهید کرد که شامل چندین برگه می باشد، از جمله بخش های Prime، ویدئو، موسیقی، سفارش کالا، حساب، لیست ها و سبد خرید.
روی «حساب و لیست ها» کلیک کنید. یک پنجره با لیستی از گزینه ها ظاهر می شود. مستقیما زیر دکمه ی "ورود به سیستم"، سوالی مشاهده می کنید که آیا مشتری جدیدی هستید یا نه.
روی "شروع اینجا" کلیک کنید. با این کار به یک صفحه با فرم ثبت نام برای ایجاد یک حساب جدید می روید.
فرم ثبت نام را پر کنید. نام، ایمیل و پسورد مورد نظر خود را وارد کنید.
آدرس پستی خود را اضافه کنید. آمازون به شما امکان می دهد از بیش از یک آدرس استفاده کنید. روی گزینه ی حساب خود، کلیک کرده و در بخش تنظیمات، روی "افزودن آدرس جدید" بزنید. پس از پایان "ذخیره و ادامه" را کلیک کنید.
اطلاعات صورت حساب خود را اضافه کنید. باید کارت اعتباری، کارت نقدی، حساب جاری یا کارت هدیه را وارد کنید تا بتوانید هزینه ی خریدهای خود را پرداخت نمایید. روی "حساب خود" کلیک کنید. لینک "مدیریت گزینه های پرداخت" را در بخش پرداخت، باز کرده و روی "افزودن روش پرداخت" کلیک کنید. روش پرداختی را که می خواهید اضافه و اطلاعات پرداخت خود را وارد کنید. سپس ورود خود را تأیید نمایید.
استفاده از نوار جستجو
نوار جستجو را در بالای صفحه به شکل یک جعبه مستطیلی خاکستری مشاهده خواهید کرد. استفاده از نوار جستجو نتایج شما را محدود می کند زیرا می توانید روی کلمات کلیدی تمرکز کنید. نوار جستجو زمانی عالی است که مورد خاصی را در ذهن داشته باشید. به عنوان مثال، اگر می خواهید آخرین فصل پخش شده سریالی را بخرید، آن را دقیقا تایپ کنید. از کلمات کلیدی مرتبط با محصولی که می خواهید بخرید، استفاده کنید.
موتور جستجوی سایت آمازون تمام محصولات مرتبط با اصطلاحات جستجوی شما را جذب می کند. وقتی از نوار جستجو استفاده می کنید، نتایج شامل مواردی از همه ی بخش ها است. از طریق نتایج، گزینه های محصول را بررسی کنید. اگر آنچه را که می خواهید پیدا نکردید، می توانید با استفاده از دسته های ذکر شده در نوار کناری، نتایج خود را محدود کنید.
مرور و بررسی بر اساس دسته بندی
در کنار نوار جستجو، یک پیکان مشاهده خواهید کرد. برای نشان دادن لیستی از دسته ها، روی پیکان کلیک کنید. جستجوی بر اساس دسته بندی، نتایج بیشتری به دست می دهد. به عنوان مثال، اگر به خرید موسیقی جدید، علاقه دارید اما هنرمندی در ذهن ندارید، بر اساس دسته بندی عمل کنید.
اگر به دنبال کالای خاصی هستید، آن دسته را انتخاب کنید. برای افزودن فیلتر و محدود کردن گزینه های دسته بندی خود، از نوار کناری سمت چپ صفحه استفاده کنید. هر دسته بندی مجموعه ای از زیر مجموعه های دیگر را به شما ارائه می دهد. برای استفاده از فیلترها، آنها را علامت بزنید.
با استفاده از دسته ها، آرایه ی وسیع تری از محصولات را مشاهده خواهید کرد زیرا سایت آمازون به جای تمرکز روی کلمات کلیدی، همه ی محصولات متناسب با گروه را نشان می دهد. هر چه از فیلترهای فرعی کمتری استفاده کنید، نتایج کلی تری خواهید داشت.
انتخاب کالای مورد نظر
اگر روی موردی کلیک کنید، صفحه ای شامل توضیحات و جزئیات محصول، بررسی های آن و همچنین احتمالا عکس های بیشتری را خواهید دید.
جدید یا دست دوم بودن کالا را انتخاب کنید. در زیر توضیحات کالا، لینکی با عنوان "استفاده شده و جدید" را مشاهده خواهید کرد که گزینه های خرید بیشتری به شما ارائه می دهد. با کلیک روی آن، لیستی از تمام پیشنهادات کالای موردنظر خود را مشاهده خواهید کرد. این لیست شامل هزینه ی ارسال، شرایط محصول، آدرس فروشنده و اطلاعات پروفایل فروشنده است. برای اینکه نتایج خود را فقط به محصولات جدید یا محصولات دست دوم محدود کنید، از فیلترها استفاده کنید.
آمازون با سفارش های واجد شرایط بیش از 35 دلار، حمل و نقل رایگان را ارائه می دهد. همچنین بررسی کنید که آیا آمازون از طریق انبار خود سفارش کالای شما را انجام می دهد یا اینکه شما از یک فروشنده ی خصوصی خرید می کنید. دقیقا مانند سایت دیجی کالا، که جنس های موجود در انبار دیجی کالا از اعتبار بیشتری برخوردارند اما وقتی فروشنده ای دیگر آن را ارائه می دهد، کمی عدم اطمینان وجود دارد.
روی "افزودن به سبد خرید" کلیک کنید. با این کار به صفحه ای منتقل می شوید که کالا در سبد خرید شما قرار دارد. آمازون همچنین موارد مرتبطی را که ممکن است علاقه مند به خرید آنها باشید به شما ارائه می دهد. می توانید به مدت طولانی اقلام را در سبد خرید خود بگذارید، اما آمازون اقلام را برمی دارد یا قیمت آنها را بر اساس در دسترس بودن، تنظیم می کند.
مرحله ی تکمیل سفارش کالا
روی نماد "سبد خرید" کلیک کنید. تمام مواردی را که سفارش داده اید، بررسی و یا ویرایش نمایید. اگر هدیه ای را برای شخصی خریداری کرده اید، گزینه ی "این هدیه است" را در زیر نام کالا، علامت بزنید. گیرنده رسید هدیه را دریافت می کند، اما هزینه ی آن پنهان می ماند. همچنین می توانید برای بسته بندی هدیه، هزینه ی اضافی پرداخت کنید.
روی "ادامه ی پرداخت" کلیک کنید. در وب سایت، این دکمه در سمت چپ صفحه قرار دارد، در حالی که سایت موبایل آن را در بالای صفحه نمایش می دهد. در اینجا، آمازون از شما می خواهد آدرس و روش پرداخت صحیح سفارش کالای خود را انتخاب کنید. آمازون آدرس های ارسال مرتبط با حساب شما را نشان می دهد. مثلا اگر کالایی را برای دخترتان در دانشگاه می فرستید، مطمئن شوید که آدرس او را انتخاب کرده اید.
روش پرداخت خود را انتخاب کنید. اگر بیش از یک گزینه پرداخت اضافه کرده باشید، آمازون همه ی آنها را لیست می کند. اطمینان حاصل کنید که گزینه ای را که قصد استفاده از آن را دارید، انتخاب شده است. زیرا آمازون به طور خودکار گزینه ای را به طور پیش فرض قرار می دهد که ممکن است نادرست باشد.
اگر کد تبلیغاتی دارید، قبل از تکمیل سفارش کالای خود، آنها را در کادری با عنوان "کدهای تبلیغاتی" وارد کنید.
روی "ثبت سفارش" کلیک کنید. پس از تکمیل سفارش خود، آمازون جزئیات تأیید را به شما نشان می دهد. نکته ی مهم این است که اگر تصمیم خود را می خواهید تغییر دهید، سی دقیقه فرصت خواهید داشت تا بدون جریمه سفارش کالای خود را کنسل کنید. اگر بعد از ظهر سفارش خود را ثبت کنید، معمولاً روز بعد پردازش می شود.
ایمیل خود را چک کنید. آمازون یک ایمیل تأیید به آدرسی که برای ایجاد حساب کاربری خود استفاده کرده اید، ارسال می کند. می توانید از این ایمیل ها برای پیگیری بسته ها و مدیریت سفارش کالای خود، استفاده کنید.
تنظیم کردن سفارش یک-کلیک (One Click Ordering)
صفحه ی حساب کاربری خود را باز کنید. این امکان در واقع تنظیماتی است که به شما امکان می دهد تنها با یک کلیک سفارشات خود را ثبت و تکمیل کنید. بدان معنا که دیگر نیازی به بررسی سفارشات یا تأیید هر چیز دیگری ندارید. اگر کامپیوتر خود را با افراد مختلف به اشتراک می گذارید، توصیه می شود که سفارش one-Click را فعال نکنید. روی لینک "تنظیمات یک-کلیک" کلیک کنید.
قبل از ادامه، مجدداً از شما رمز عبور خواسته می شود. آدرس و روش پرداخت دلخواه خود را تنظیم کنید. در واقع این آدرسی است که همه ی سفارشات یک-کلیک به آن ارسال می شود و روش پرداختی که به طور خودکار شارژ می شود.
استفاده از اپلیکیشن آمازون
برنامه یا اپلیکیشن آمازون شما را قادر می سازد تقریبا از هر دستگاه موبایلی خرید کنید. برای استفاده از برنامه ی خرید از آمازون در دستگاه تلفن همراه خود، باید یک حساب Amazon.com موجود داشته باشید. دستگاه های پشتیبانی شده شامل آیفون، انواع آیپاد، تلفن و تبلت اندروید هستند.
مواردی که از طریق این برنامه در سبد خرید شما قرار گرفته اند، در وب سایت آمازون نیز قابل مشاهده خواهند بود. از طریق برنامه ی آمازون برای تلفن Android، می توانید موارد دیجیتالی مانند فیلم، برنامه، بازی و کتاب الکترونیکی را نیز خریداری کنید. بعضی معتقدند استفاده از اپلیکیشن آمازون به دفعات راحت تر و سریع تر از سایت است، به همین دلیل به بررسی مراحل آن نیز می پردازیم.
از جمله موارد قابل استفاده در اپلیکیشن آمازون، عبارتند از:
- اطلاعات حساب Amazon.com خود را مدیریت کنید.
- میانگین بررسی کالا، که مشتری براساس نظر مشتریان مرتب می کند، از جمله تعداد متوسط ستاره ها از 5 ستاره داده شده توسط مشتریان.
- جدیدترین کالاها، موارد را براساس اولین تاریخ در دسترس بودن در آمازون مرتب می کند.
- مرتب سازی کالا از قیمت بالا تا قیمت کمتر که اقلام را بر اساس قیمت آنها از گران ترین در بالا و ارزان ترین در پایین نشان می دهد و برعکس.
نحوه ی سفارش کالا از طریق اپلیکیشن آمازون:
- برای جزئیات موردی که می خواهید خریداری کنید به صفحه جزئیات محصول مراجعه کنید.
- روی افزودن به سبد خرید کلیک کنید.
- پس از پایان افزودن موارد به سبد خرید، روی نماد سبد خرید کلیک کنید.
- اگر می خواهید موارد موجود در سبد خرید خود را ویرایش کنید، روی ذخیره برای بعدا کلیک کرده یا کالای موجود در سبد را، حذف کنید.
- برای انجام پرداخت، روی ادامه کلیک کنید و دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید.
- برای تکمیل خرید، اطلاعات سفارش کالای خود را بررسی کرده و روی گزینه ی سفارش، کلیک کنید.
- پس از اتمام خرید، صفحه ی تأیید سفارش کالا را مشاهده خواهید کرد.
آیا کاربران ایرانی می توانند از سایت آمازون خرید کنند؟
ایران شانزدهمین کشور بزرگ جهان است و 80 میلیون نفر جمعیت دارد. آنها می گویند که "ما همه چیز را به سراسر دنیا ارسال می کنیم" اما این مطلب نادرست است!
به دلیل تحریم های اعمال شده بر اقتصاد ایران، ایرانیان نتوانسته اند از خدمات آمازون یا eBay استفاده کنند. در طی چند سال گذشته، اگر یک ایرانی به محصولی نیاز داشت که در کشور موجود نبود، باید از شخصی در کشورهای همسایه می خواست که آن را برای آنها در آنجا بخرد و به ایران ارسال کند.
سایت آمازون، ایران را جز لیست کشورهای تحریم شده ی خود دارد، بنابراین کاربران ایرانی ساکن ایران نمی توانند به طور مستقیم از آن خرید نمایند. پس راه حل چیست؟
کاربران ایرانی به دلیل دسترسی دشوار به کارت های اعتباری بینالمللی، امکان پرداخت ارز با استفاده از سیستم های مالی موجود را ندارند. در ایران برای انجام تراکنش مالی سفارشات با استفاده از کارت های بانکی بین المللی و نیز ارسال کالاها از سایت آمازون به ایران، موانع متعددی وجود دارد. محدودیت ها فقط مربوط به خرید از آمازون منتهی نمی شود، موانع بعدی شرایط گمرکی و ارسال به ایران است.
شیوه های خرید از آمازون برای کاربران ایرانی
اگرچه بیشتر ایرانی ها به کارت های پرداخت بین المللی دسترسی ندارند، اما هنوز راهی برای دسترسی به خدمات وب سایت هایی مانند آمازون پیدا می کنند. بسیاری از کسانی که نمی توانند محصولات مورد نظر خود را در بازار محلی پیدا کنند، یک واسطه برای خرید اقلام از آن وب سایت های بین المللی پیدا می کنند.
در ایران با استفاده از انواعی از کارت های اعتباری، انجام حواله ارزی توسط صرافی ها، استفاده از راه ها و سایت های واسطه ی خرید و انتقال ارز، شیوه هایی برای خرید از آمازون است. مبنای کلی بیشتر این شیوه ها، دور زدن تحریم و استفاده از واسطه برای خرید و ارسال به ایران می باشد.
استفاده از سایت آمازون ترکیه
یکی از راه حل ها استفاده از سایت آمازون ترکیه یا شاید امارات باشد. حضور آمازون در ترکیه فرصت مناسبی برای خرید از آمازون را برای کاربران ایرانی مهیا کرده است. برای این کار باز هم کاربران ایرانی دچار محدودیت هستند و می بایست حساب بانکی در ترکیه داشته باشند. در حقیقت اگر آدرس های پستی شما و اطلاعات بانکی تان متعلق به ایران باشد، نمی توانید خرید را تکمیل نمایید.
البته آمازون ترکیه از کالای کمتری برخوردار است و نیز بواسطه ی اینکه زیر مجموعه ی سایت آمازون امریکاست، هنوز هم محدودیت هایی برای ما وجود دارد. در واقع خودتان باید به ترکیه سفر کرده و فرآیند خرید از آمازون را طی کنید. این راه قابل اطمینان است، اما طبیعتا برای همه فراهم نیست.
کیف پول الکترونیکی پی پال (PayPal)، مستر کارت (MasterCard) و ویزا کارت (VisaCard)
استفاده از حساب پی پال و کیف پول الکترونیکی و همچنین داشتن کارت های اعتباری مانند مستر کارت یا ویزا کارت یا گیفت کارت خرید از آمازون، از راه های خوب می باشد. اما باز هم با استفاده از ترفند و واسطه پیش می روند.
PayPal راهی برای پرداخت و دریافت آنلاین وجه می باشد. در حقیقت یک سرویس مالی آنلاین است که به شما امکان می دهد با استفاده از یک حساب اینترنتی ایمن هزینه اقلام خریداری شده را پرداخت کنید. شما به سادگی حساب های بانکی، کارت های اعتباری خود را در این حساب اضافه می کنید و هر زمان که می خواهید از طریق PayPal پرداخت کنید، می توانید انتخاب کنید که کدام یک از کارت ها یا حساب ها در تراکنش شرکت نماید. همچنین می توانید یکی را به عنوان روش پرداخت پیش فرض تنظیم کنید.
MasterCard دومین شبکه ی پرداخت است که در صنعت پرداخت جهانی پس از ویزا رتبه بندی شده است. مستر کارت با موسسات مالی عضو، در سراسر جهان برای ارائه کارت های پرداخت شبکه با مارک MasterCard همکاری می کند، که برای تسهیل معاملات پرداخت، از شبکه ی پرداخت جهانی اختصاصی خود استفاده می کند که معمولا دارنده ی حساب مستر کارت و موسسات مالی مربوطه را درگیر می کند. ویزا کارت نیز کارت پرداختی است که از شبکه ی ویزا استفاده می کند.
سایت های فراهم کننده ی شرایط خرید از آمازون
سایت هایی ایرانی وجود دارند که این خدمات را برای مشتری های خود فراهم می کنند. البته دقت در انتخاب سایت قابل اطمینان خود مسئله ای حیاتی است و مخاطرات زیادی به همراه دارد، این امر می تواند به دلیل سو استفاده از اعتبار نام آمازون باشد. همچنین واضح است که این سایت ها به دلیل فراهم کردن بستر خرید از آمازون، هزینه ای از شما خواهند گرفت.
برای خرید از آمازون به این ترتیب می بایست عمل کرد که ابتدا کالای خود را از سایت آمازون انتخاب می کنید و سپس لینک آن را در سایت های ایرانی جستجو نمایید. پس از مدتی، قیمت کالا با در نظر گرفتن هزینه های حمل و نقل، گمرک و هزینه ی به دست آمده بواسطه ی درگاه مربوط به سایت آمازون که میزان وزن و حجم کالا را بدست می دهد، محاسبه خواهد شد. از جمله ی این سایت ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:
- مالتینا
- لکلک
- زاکولا
- Pay98
- ایرانیکارت
- ایگرد
- چارسوق
- 20 پیمنت
داشتن یک فرد مطمئن در خارج از ایران برای سفارش کالا
در کل بنظر می رسد داشتن یک فرد مطمئن که بتواند واسطه ای در امر خرید باشد،
بهترین و قابل اطمینان ترین راه خرید از آمازون برای کاربران ایرانی می باشد. هر چند که این راه برای عامه ی مردم مهیا نیست.
شما در صورت داشتن یک آشنا در خارج از ایران، میتوانید با خرید گیفت کارت آمازون از سایت آمازون بطور مستقیم خرید کنید. کافیست که مشخصات آشنا یا فامیل خود را در سایت آمازون وارد کنید و با تهیه ی گیفت کارت، خرید از آمازون را تجربه کنید. اگر که شما آشنا یا دوستی ندارید میتوانید در گروههای دانشجویی فیسبوک و یا انجمنهایی از این قبیل، از آنها بخواهید که برای شما محصول را بفرستند ولی واضح است که باید به آن فرد نیز اعتماد داشته باشید.
بهترین روش برای خرید از آمازون برای کاربران ایرانی
با تجربه ای که در این زمینه کسب کرده ایم، استفاده از یک فرد قابل اعتماد را نسبت به بقیه ی موارد بهتر می دانیم. با دلایلی به شما اثبات می کنیم:
افراد زیادی هستند که استطاعت مالی خرید از سایت آمازون را دارند، اما برای مثال شرایط سفر به ترکیه را ندارند.
انتخاب و اعتماد به سایت های واسطه همیشه با ریسک همراه است.
بعضی واسطه ها بر خلاف اینکه از تخفیف ها و گیفت های آمازون آگاهی دارند، اما برای سود بیشتر به مشتریان خود اعلام نمی کنند.
بعضی واسطه ها از دست دو و استوکی بودن کالاها اطلاع داشته ولی به افراد خواهان اطلاع نمی دهند.
گاها در استفاده از برخی سایت های واسطه، از ثبت سفارش کالا تا دریافت آن، زمانی طولانی سپری می شود. به دلیل آنکه آنها سعی دارند سفارش کالاها بیشتر شوند تا هزینه های حمل و نقل کمتری را متقبل شوند.
باز کردن حساب پی پال و داشتن هر گونه کارت اعتباری مانند مستر و ویزا برای کاربران ایرانی، نیازمند میانبرها و باز هم اطلاعات فردی در خارج از کشور دارد. وگرنه این گزینه هم می تواند بسیار کارآمد باشد.