جستجو

تاثیرات فروش آنلاین بر کاهش ترافیک

(12 رای)
به روز رسانی: 04 دی 1398 ساعت 14:01:07
تاریخ ثبت: 04 دی 1398 ساعت 02:03:41
آدرس کوتاه: https://sellfree.ir/22870
در ابتدا خرید آنلاین به عنوان یکی از راه حل های جلوگیری از ترافیک شهری مطرح بود، اما امروزه از خرید آنلاین به عنوان یکی از دلایل ایجاد ترافیک سنگین سطح شهر ها نام برده می شود.

اما این نظریه بر خلاف تصور اکثر افراد جامعه است که معتقدند با خرید از فروشگاه های مجازی و با اجتناب از رانندگی برای انجام خرید در واقع کمکی می کنند بر کاهش ترافیک و کم شدن خودروها در خیابان، در این رابطه پروفسور خوزه هولگومن وراس نظری کاملا متفاوت داشته و در یک کلمه می گوید نه،در واقع هر بار که ما اقدام به خرید آنلاین از یک فروشگاه اینترنتی می کنیم باعث ایجاد یک سفر شهری برای خودروی حامل کالای خریداری شده خود کرده ایم، می توان گفت اگر ما همچنان به روند خرید آنلاین خود ادامه دهیم آن هم بدون تغییر در زیر ساخت ها  قطعا در آینده دچار مشکلات عدیده ای خواهیم شد.

اطلاعات آمار موجود در این رابطه به وضوح به ما نشان می دهند که طی 10 سال گذشته تعداد تحویل بار به ازای هر نفر در آمریکا دو برابر شده است و می توان گفت تقریبا تمام این رشد مربوط به خرید های اینترنتی است.

بر طبق اطلاعات و آمار موجود از سال 1963 تا 2009 سرانه میزان تحویل بار به ازای هر نفر یک سفر باری در طول روز بوده است و پیش بینی می شود تا سال 2023 این رقم دو برابر شود، در واقع با این روند رو به رشد خرید آنلاین از فروشگاه های اینترنتی دیگر جایی برای کامیونهای تحویل دهنده بار در سطح شهر وجود ندارد.

علاوه بر افزایش ترافیک شهرها، تشدید اثرات آلایندگی این تحویل بار ها در بسیاری از شهرهای متوسط و بزرگ کشور قابل مشاهده است به صورتی که دانشمندان دانشگاه واشنگتن دریافتند که کامیون های مربوط به تحویل بار مربوط به دو شرکت بزرگ آمازون و یو پی اس آمریکا برای تحویل بار های خود در بسیاری از مواقع مجبور هستند در نقاط غیر مجاز اقدام به پارک خودرو های خود کنند همچون پارک سر کوچه ها که منجر به انسداد راه ها می شود و یا پارک به صورت دوبل در پارکینگ های موجود و یا حتی بعضا پارک در خطوط مخصوص به دوچرخه ها که قطعا مشکلات ترافیکی زیادی را ایجاد می کنند.

بسیاری از ساختمان های اداری و آپارتمان های مرکز شهر ها که محل تحویل کالاهای خریداری شده به صورت اینترنتی هستند،  متاسفانه برای توقف کامیون های تحویل دهنده جای پارک مناسبی نداشته و منجر به ایجاد مشکلات متعدد ترافیکی می شوند.

946952_917

نتیجه: راحتی هزینه خود را دارد


بر طبق آخرین تحقیقات موسسه حمل و نقل دانشگاه تگزاس حدود 7 درصد از کل ترافیک و همچنین 28 درصد از تراکم موجود مربوط به کامیون های فعال سطح شهر می باشد. در سال 2014 هزینه ای بالغ بر 160 میلیارد دلار بابت آلودگی سوختی و زمان از دست رفته بابت حضور این تعداد از کامیون ها ایجاد شده است که نشان دهنده رشد حدود 9 درصدی نسبت به سال 2009 است.

در همین مدت حدودا میزان زمان در ترافیک گیر کردن آمریکایی ها حدودا 600 میلیون ساعت افزایش داشته است که منجر به اتلاف حدود 700 میلیون گالن سوخت شده است، آری راحتی هزینه خود را دارد. بر طبق آخرین تحقیقات 30 درصد از گازهای گلخانه ای تولید شده از همین تعداد خودرو های در ترافیک مانده است.

خبر خوب


به عنوان یک خبر خوب می توان گفت برای رفع این مشکل می توان سعی کرد تا بسیاری از این تحویل بارها در زمان هایی رخ دهد که ترافیک در کم ترین میزان خود می باشد. به عنوان مثال می توان از شرکت پیتزا دومینو نام برد که جزو معدود شرکت هایی است که اقدام به اتخاذ این چنین سیاست هایی نموده است، در واقع این شرکت اقدام به عرضه فرانچایز خود در زمانی بسیار زودتر از زمان باز شدن مغازه ها می کند. بسیاری از رانندگان تحویل دهنده اقدام به تحویل بار ها در ساعات شبانه  می کنند.

بر اساس بررسی انجام گرفته توسط پروفسور هولگون وراس با اتخاذ تنها همین تغییر در تحول بار ها می توان کامیون های تحویل دهنده را در ساعات اوج ترافیک از محل های شلوغ دور کرد که این کار به تنهایی حدودا 60 درصد از گازهای گلخانه ای حاصل از این کامیونها را کاهش می دهد. بنابر نظر پروفسور وراس حدود 30 درصد از مشاغل بررسی شده تمایل دارند تا طرح ذکر شده در بالا را برای کسب و کار خود به اجرا در بیاورند اما متاسفانه تنها تعداد کمی از آنها برای این کار اقدام کرده اند.

به عنوان راه حل دیگر می توان به طرح تحقیقاتی شرکت یو پی اس اشاره کرد که به طور کلی به استفاده از دوچرخه های برقی با قابلیت حمل بار تا 400 پوند اشاره می کند که با توجه به استفاده از سوخت پاک و مسیر های مخصوص دوچرخه در صورت اجرای موفق می تواند تاثیر گذار باشد.

و اما راه حل دیگری که به سهولت قابل اجراست مربوط به خریداران آنلاین است که می توانند برای رفع بسیاری از مشکلات ذکر شده در بالا و یا حداقل کاهش این مشکلات اقدام به تهیه لیست خرید از قبل کنند و سپس به صورت یکجا خرید آنلاین انجام دهند.

خبر بد


اما به عنوان یک خبر بد باید گفت شرکت ها و حتی کاربران دلایل مالی کافی برای انجام هر یک از این تغییرات ترافیکی را ندارند، در واقع مشوق ها به حدی غیر مستقیم هستند که بیشتر خرده فروشان آنلاین تمایلی برای اجرای آنها ندارند و بیشتر می خواهند تا بودجه های خود را برای اجرای حمل و نقل رایگان مصرف کنند.

در واقع برای برطرف کردن این مشکل نیازمند مشوق های مالی معنی دار به همراه رهبری قوی ای هستیم که این مسئله را تبدیل به یک اولویت ملی کند البته هنوز هم می توان با انجام برخی کارهای ساده و با ایجاد همکاری بین بخش خصوصی و دولتی و همچنین مصرف کنندگان علاوه بر راحتی در خرید در درازمدت سلامتی و اقلیم بهتری نیز داشته باشیم.

 
نظرات سوالات
ثبت نظر (5 امتیاز)
سوال جدید (5 امتیاز)

نقاط قوت


نقاط ضعف


من یک ربات نیستم

آیتم های مرتبط

ثبت آگهی فروش کالا

ثبت آگهی فروش کالا در سایت sellfree.ir

بهترین سمساری آنلاین و فوری در تهران

با بالاتر رفتن قیمت اجناس نو خرید از سمساری ها بهترین راه حل است، اما بهترین سمساری کدام است؟

ثبت آگهی فروش خودرو

در گذشته بسیار افرادی بودند که بدون اطلاع از قیمت خودرو خریدو فروش می کردند و یا چه بسیار کسانی که برای مطلع شداز...

تأثیر خرید و فروش کالای دست دوم بر اقتصاد کشور

خرید و فروش کالای دست دوم یا همان کالا های استفاده شده و کار کرده، یکی از عوامل مهم در اقتصاد کشور محسوب میشود. این...

فروش کالای دست‌ دوم

فروش کالای دست دوم، یعنی فروش کالا هایی که پیش تر توسط شحص دیگری استفاده شده اند، یک صنعت روبه رشد و پرطرفدار در...

سایت مزایده آنلاین کالا

امکان برگزاری مزایده آنلاین در سایت سلفری

معرفی روش های بازاریابی آنلاین

به هر روشی که در آن شخص تلاش می کند تا مخاطب را جذب محصول کرده و به خرید تشویق کند بازاریابی می گویند. بازاریابی به...

استراتژی‌های فروش

همه کسب و کارها دوست دارند تا یک فروش موفق داشته باشند ولی برخورداری از یک فروش موفقیت ‌آمیز، استراتژی ‌ها و تکنیک‌...

قوانین فروشگاه های اینترنتی (قوانین فروش آنلاین کالا)

قوانین فروشگاه های اینترنتی به اندازه کالایی که ارائه می دهند مهم است. در واقع یکی از مهم ترین مواردی که یک کسب...

خرید و فروش سهام آنلاین

خرید و فروش سهام آنلاین یکی از سوالات رایجی است که این روزها همه با آن مواجه می شوند. با توجه به جذاب شدن بازار سرمایه...

راه اندازی کسب و کار آنلاین

راه اندازی کسب و کار به صورت آنلاین یکی از پر طرفدارترین راه ها برای شروع کار به صورت آنلاین است. شروع یک تجارت آنلاین...

ارزان‌ترین روش بازاریابی به‌صورت آنلاین

آنلاین شدن کسب‌وکارها در این روزگار تبدیل به واقعیتی جدانشدنی شده است. به‌طورکلی در مقایسه با تبلیغات آفلاین...

ثبت آگهی رایگان خرید و فروش

بسیاری از مردم برای معرفی خود و کسب و کارشان اقدام به ثبت آگهی رایگان در وب سایت های ارائه دهنده خدمات مربوط به آگهی...

روش های افزایش فروش اینترنتی

افزایش فروش اولین دغدغه و مشکل برای فروشگاه های آنلاین است. آن ها باید سعی کنند محصولات خود را به صورت آنلاین به...

طراحی سایت توسط دارکوب با استفاده از سیستم مدیریت محتوای دارکوب. با
10 از درآمدهای این سایت صرف امور خیریه می گردد