جستجو

جلوگیری از هک شدن اینستاگرام

(16 رای)
به روز رسانی: 03 مهر 1398 ساعت 14:40:29
تاریخ ثبت: 09 شهریور 1398 ساعت 02:05:06
آدرس کوتاه: https://sellfree.ir/17234

برای جلوگیری از هک شدن اینستاگرام راه‌حل‌های بسیار آسانی وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آن‌ها از صفحه خود مراقبت کنید.  اپلیکیشن اینستاگرام یکی از بزرگ‌ترین و پرکاربرترین اپلیکیشن­های دنیا است که بیش از 400 میلیون کاربر در ماه دارد و آن‌ها 40 بیلیون عکس را در هر ماه آپلود می‌کنند.  این محبوبیت موجب شده تا بسیاری از سودجویان در پی هک کردن صفحات دیگران باشند تا بتوانند از آن‌ها سو استفاده‌های مختلفی کنند. هک کردن افراد به‌ راحتی انجام نمی‌گیرد اما اگر شما به خوبی امنیت پیج خود را محافظت نکنید، می‌توانند از اطلاعات شما برای هک کردن پیج استفاده کنند.  بسیاری از اطرافیان خود را می‌بینیم که با سهل‌انگاری در محافظت از پیج شخصی خود، به دام هکرها افتاده‌اند و صفحه خصوصی آن‌ها هک شده است. در صورت ی‌که اگر اقدامات اولیه امنیت پیج خود را انجام داده بودند، این اتفاق برای آن‌ها رخ نمی‌داد. برای اینکه این اتفاق تلخ برای شما نیفتد، بهتر است که از قبل برای جلوگیری از آن کار­هایی را انجام دهید که هک شدن پیج شما امری بسیار سخت و غیرممکن به نظر برسد. این اقدامات بسیار ساده اما تأثیرگذار هستند و برای حفاظت پیج شما طراحی شده‌اند. این اقدامات مانند گذاشتن حفاظ در جلوی خانه شما عمل می‌کنند و به افراد اجازه نمی‌دهند تا به‌ راحتی از این سد عبور کنند. پیج­های شخصی برای هر فردی حکم اتاق شخصی را دارد که هرکسی اجازه ورود به آن را نباید داشته باشد.  با رعایت این نکات امنیت پیج خود را بالا برده و از نگرانی هک شدن اینستاگرام رهایی میابید. برای آشنایی بیشتر با اقدامات امنیتی پیج خود به ادامه مقاله توجه کنید.


جهت ایمن سازی اینستاگرام خود کلیک نمایید


انجام خدمات اینستاگرام



10 راه جلوگیری از هک شدن اینستاگرام




  1. رمز عبور قوی انتخاب کنید




یکی از مهم‌ترین راه‌های جلوگیری از هک شدن اینستاگرام انتخاب رمز عبور مناسب است. از رمز عبورهایی مانند 1234 یا qwerty  استفاده نکنید. برای هکرها پیدا کردن این رمزها مانند آب خوردن است. سعی کنید از رمزهای پیچیده استفاده کنید، رمزهایی که در آن‌ها هم از حروف و هم از اعداد استفاده شده، مناسب هستند.  استفاده از ؟، !، @ یا # در رمز عبور آن‌ها را پیچیده‌تر می‌کنند و هکرها کمتر می‌توانند این رمز را به دست آورند.


جلوگیری از هک شدن اینستاگرام





  1. از رمز عبورهای مشابه استفاده نکنید




اگر از دسته آدم‌هایی هستید که از یک رمز برای تمامی اپلیکیشن­های خود استفاده می‌کنند، بهتر است که از این کار خودداری کنید و سریعاً رمزهای مختلف برای برنامه‌های گوشی خود بگذارید. اگر کسی رمز عبور شما را داشته باشد، می‌تواند از تمامی برنامه‌های گوشی شما و حساب کاربری که در آن دارید، سو استفاده کند. رمز عبور ایمیل و حساب کاربری خود در اینستاگرام را یکی انتخاب نکنید تا با مشکل هک پیج خود در اینستاگرام مواجه نشوید.




رمزهای عبور از اهمیت ویژه­ای برخوردارند، برای جلوگیری از هک شدن اینستاگرام خود باید این رمزها را با ذکاوت انتخاب کنید.





  1. از اینستاگرام log out کنید.




برای اینکه از پیج اینستاگرام خود محافظت کنید بهتر است که پس از هر بار وارد شدن به اینستاگرام و استفاده از آن از اکانت خود log out کنید تا اگر کسی رمز عبور موبایل شما را داشت، نتواند به ‌راحتی وارد اینستاگرام شما  شود.


جلوگیری از هک شدن اینستاگرام


برای بسیاری پیش‌آمده که از دستگاهی که برای فرد دیگری بوده است وارد پیج شخصی خود شده‌اند. یا اینکه با شخصی دیگر در استفاده از یک دستگاه شریک هستیم.  برای اینکه پیج­هایی که داریم برای خودمان محفوظ بماند، باید بعد از هر بار وارد شدن با این دستگاه­ها حتماً log out  انجام دهیم.  در بسیاری از موارد که افراد با مشکل هک شدن اینستاگرام مواجه شدند، از این طریق بوده است. از طریق دستگاه فرد دیگری وارد پیج شخصی خود شدند و فراموش کردند که در پایان کار log out  کنند .





  1. تائید هویت دو مرحله‌ای را فعال کنید




یکی از بهترین اقداماتی که اینستاگرام برای جلوگیری از هک شدن کاربران خود توسط دیگر افراد انجام داده است، تائید هویت دو مرحله‌ای است. برای فعال‌سازی هویت دو مرحله‌ای در ابتدا لازم است که شماره موبایل خود را در اختیار اینستاگرام قرار دهید.  پس از وارد کردن شماره موبایل در اینستاگرام باید دکمه سه ‌نقطه یا چرخ ‌دنده را لمس کنید . سپس برای شما منویی ظاهر می‌شود که یکی از گزینه‌های آن two factor Authentication است، آن را انتخاب کنید و در ادامه گزینه Require Security Code  را فعال کنید. سپس در پنجره پاپ آپ نمایش داده شده هم گزینه Turn on را لمس کنید.


جلوگیری از هک شدن اینستاگرام


با انجام این کار برای شما پیامکی دارای کد امنیتی فرستاده می‌شود. این کد را باید در اینستاگرام وارد کنید. با این کار اینستاگرام پس از تائید به شما تعدادی کد پشتیبانی(backup code ) می‌دهد که در مواقعی که از اکانت خود خارج شدید و دوباره  خواستید وارد آن شوید، باید از دو سد عبور کنید. یکی از این سدها رمز عبوری است که شما در ابتدا وارد کردید و یکی دیگر کدهای امنیتی ارسالی از اینستاگرام است.


برای در دسترس بودن این کدها بهتر است که آن‌ها را در جایی دیگر ذخیره،  یا اینکه از گزینه take screenshot  استفاده کنید.




تائید هویت دو مرحله‌ای پیج شما را دو ­قفله می‌کند و هک شدن آن برای هکرها بسیار سخت یا حتی غیرممکن به نظر می‌رسد. برای جلوگیری از هک شدن اینستاگرام خود حتماً تائید هویت دو مرحله‌ای را برای پیج خود فعال کنید.





  1. رمز عبور خود را هر چند وقت یک‌بار عوض کنید




یکی از تأثیرگذارترین راه‌های جلوگیری از هک شدن اینستاگرام، تعویض رمز عبور به صورت دوره‌ای است. شما تنها با عوض کردن ماهیانه رمز عبور خود می‌توانید از هک شدن اکانتی که دارید، جلوگیری کنید.  تعویض رمز عبور نه ‌تنها برای اینستاگرام بلکه برای بسیاری از اپلیکیشین­ها یا حتی کارت‌های بانکی مورد استفاده قرار می‌گیرد.





  1. فالورهای مشکوک خود را بلاک کنید




در ابتدا به شما توصیه می‌کنیم که پیج خود را خصوصی کنید و همیشه از فالورهای مشکوک دوری کنید. همیشه فالورهایی که در پیج خود دارید را چک کنید و اگر به نظر شما مشکوک بودند، آن‌ها را بلاک کنید.  در بعضی از موارد هک شدن اینستاگرام، فالورهایی بودند که از پیج دیدن می‌کردند. برای همین بهتر است که همیشه حواس خود را در انتخاب فالورها جمع کنید. همیشه پیج خود را آپدیت کرده تا با هک شدن توسط فالورها روبرو نشوید.


جلوگیری از هک شدن اینستاگرام





  1. از لینک‌های کوتاه مشکوک دوری کنید




بسیاری از افراد در صفحه بیو  خود یا استوری­هایی که می‌گذارند، لینک‌های کوتاهی قرار می‌دهند که شما با لمس آن‌ها وارد پیج دیگری می‌شوید.  افراد سودجو در مواردی از این لینک‌ها استفاده کرده و از آن‌ها برای هک کردن پیج استفاده می‌کنند. اگر فالور مشکوکی در پیج خود دارید که یکی از این لینک‌ها را دارد، آن را باز نکنید.  برای جلوگیری از هک شدن اینستاگرام بهتر است که تا حد ممکن از لمس لینک‌های کوتاهی که در صفحات مختلف می‌بیند و برای شما مشکوک هستند دوری کنید.  یا اینکه از اپلیکیشن­های  چک کننده URL استفاده کنید.




یکی از روش‌های جلوگیری از هک شدن اینستاگرام چک کردن لینک‌های کوتاه است. برای بررسی لینک‌های کوتاهی که با آن‌ها برخورد داشتید،  می‌توانید از سایت  Urlchecker استفاده کنید.





  1. از امنیت ایمیل خود اطمینان حاصل کنید




برای جلوگیری از هک شدن اینستاگرام خود، از دادن رمز عبور ایمیل به افراد دیگر خودداری کنید.  اگر کسی رمز عبور ایمیل شما را در اختیار داشته باشد، به ‌راحتی می‌تواند وارد حساب کاربری شما در اینستاگرام شود. اگر تا به ‌حال رمز خود را به فرد دیگری داده‌اید سریعاً اقدام به تعویض آن کنید.





  1. Authorize کردن را با دقت انجام دهید




در بعضی موارد اپلیکیشن­هایی که بر روی دستگاه خود نصب می‌کنیم از ما اجازه دسترسی به اکانت اینستاگرام می‌خواهند. اگر این اپلیکیشن را از سایت معتبری تهیه کرده‌اید می‌توانید این اجازه را به آن بدهید. اما اگر اطلاعی از منبع دریافت آن ندارید یا به منبع دانلود اپلیکیشن مشکوک هستید نباید این اجازه را به آسانی در اختیارشان قرار دهید.


جلوگیری از هک شدن اینستاگرام





  1. هک شدن اینستاگرام از طریق ریست پسورد




اگر از اینستاگرام خود ایمیلی مبنی بر ریست پسورد دریافت کردید اما خودتان از قبل این درخواست را ارائه نداده بودید، حتماً با پشتیبانی اینستاگرام خود تماس بگیرید. برای تماس با اینستاگرام لازم است که روی آیکون سه‌ نقطه در اپلیکیشن اینستاگرام کلیک کرده و دکمه report a problem  را فشار دهید. سپس گزینه spam  یا abuse  را انتخاب کنید.


برای جلوگیری از هک شدن اینستاگرام خود باید اصولی که در این مقاله ذکر شده را رعایت کنید تا امنیت پیج خود را بالا ببرید.  امروزه تعداد زیادی از کاربران اینستاگرام با این مشکل مواجه می‌شوند که اگر از  ابتدا این اصول را رعایت می‌کردند می‌توانستند از بروز این مشکل جلوگیری کنند.  در بسیاری از موارد سهل‌انگاری‌های خود کاربر موجب می‌شود که افراد سودجو و هکرها به دلایل مختلف وارد پیج­های شخصی افراد شوند و از اطلاعات شخصی آن‌ها استفاده کنند. نباید امنیت پیج خود را دست‌کم گرفت زیرا یکی از بیشترین فضاهای مجازی که در حال حاضر مورد استفاده قرار می‌گیرد، اینستاگرام است. همان‌طور که شما از خانه خود در مقابل سارقان محافظت می‌کنید، باید از فضای مجازی خصوصی خود نیز این حفاظت را داشته باشید وگرنه افراد به ‌راحتی می‌توانند وارد حریم خصوصی شما شوند و از آن استفاده‌های گوناگون کنند. در این مقاله مواردی را ذکر کردیم که اگر از آن‌ها استفاده کنید یا در هنگام استفاده از اینستاگرام به آن‌ها دقت کنید، می‌توانید امنیت پیج خود را افزایش دهید .


 

نظرات سوالات
ثبت نظر (5 امتیاز)
سوال جدید (5 امتیاز)

نقاط قوت


نقاط ضعف


من یک ربات نیستم

آیتم های مرتبط

با ساخت ربات اینستاگرام در دنیا دیده شوید

با ساخت ربات اینستاگرام می توان به راحتی کسب و کار اینترنتی خود را توسعه داد. فالوورهای بیشتری جذب و درآمد بالاتری...

نحوه بازیابی رمز اینستاگرام چطور است؟

آیا تاکنون برایتان پیش آمده است که رمز اکانت اینستاگرام خود را فراموش کنید؟ این اتفاق ممکن هنگام عوض کردن گوشی...

چگونه فالوور اینستاگرام را افزایش دهیم؟

افزایش فالوور در اینستاگرام می تواند تأثیر بسیار مثبتی را روی رونق کسب و کار شما بگذارد. شما به عنوان یک عضو فعال...

چگونه بازدید پست های اینستاگرام را افزایش دهیم؟

افزایش بازدید اینستاگرام یکی از موارد حائز اهمیت برای افراد، شرکت ها و سازمان ها است زیرا امروزه اینستاگرام به...

بازیابی رمز اینستاگرام با ایمیل

بازیابی رمز عبور اینستاگرام از طریق ایمیل یکی از مسائلی است که افراد بسیاری با آن مواجه شده اند. شاید این مسئله...

ساخت فروشگاه اینترنتی در اینستاگرام

در حال حاضر قابلیت ساخت فروشگاه اینترنتی در اینستاگرام، یک مزیت فوق العاده برای کسب و کار های تجاری محسوب می شود...

اینستاگرام مارکتینگ چیست؟

اینستاگرام مارکتینگ یا بازاریابی اینستاگرام امروزه بسیار معروف شده است. در واقع می توان گفت بازاریابی اینستاگرام...

آنفالویاب اینستاگرام

اینستاگرام یکی از محبوب ترین نرم افزارهای اندروید و ios است که افراد بسیاری در رنج های مختلف سنی از آن استفاده می...

دانلود استوری اینستاگرام

اینستاگرام از سال 2016 ویژگی استوری را به بستر خود اضافه کرده که طرفداران زیادی دارد و دانلود استوری اینستاگرام یکی...

نحوه تبلیغات در اینستاگرام

تبلیغات اینستاگرام روشی است برای تبلیغ محصولات شما در بستر اینستاگرام برای دسترسی به مخاطبان بیش تر و هدفمند. در...

ساخت اکانت جدید در اینستاگرام

اگر می خواهید به میلیون ها نفری که در رسانه اینستاگرام حساب کاربری دارند بپیوندید، می توانید به صورت رایگان یک...

خرید فالوور اینستاگرام

شما می توانید برای حساب اینستاگرام خود فالوور خریداری کنید. خدمات ارزان بسیاری وجود دارد که به شما امکان می دهد...

فالوئر بگیر اینستاگرام

جذب فالوئر در اینستاگرام یکی از دغدغه های اصلی همه افرادی است که در شبکه های اجتماعی فعالیت می کنند. اینستاگرام...

چگونه اکانت قبلی اینستاگرام را برگردانیم؟

بازیابی اکانت قبلی اینستاگرام یکی از دغدغه های کاربران اینستاگرام شده است. بسیاری از ما هنگام استفاده از شبکه...

استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام

تولید محتوا در اینستاگرام استراتژی های متفاوتی دارد که اگر بدرستی انتخاب و اجرا شود می تواند به مشاهده بیشتر اکانت...

تبلیغات ویدیویی در اینستاگرام فروش شما را افزایش می‌دهد!

امروزه اپلیکیشن اینستاگرام به یکی از محبوبترین شبکه ‌های اجتماعی تبدیل شده است. این اپلیکیشن توانسته است بیش از...

طراحی سایت توسط دارکوب با استفاده از سیستم مدیریت محتوای دارکوب. با
10 از درآمدهای این سایت صرف امور خیریه می گردد