جستجو

راه اندازی فروشگاه اینترنتی به صورت رایگان

(12 رای)
به روز رسانی: 27 مرداد 1398 ساعت 20:25:28
تاریخ ثبت: 17 مرداد 1398 ساعت 00:12:48
آدرس کوتاه: https://sellfree.ir/16004
همه ما در هر سن و موقعیت اجتماعی که باشیم، به دنبال راهی برای درآمدزایی هستیم. خوب مسلما راه های مختلفی به ذهن ما خطور می کند، این راه ها از یادگیری گلدوزی و عروسک بافی و طراحی لباس شروع می شود تا بازاریابی و فروش محصولات تولیدی به صورت عمده به شرکت ها و سازمان های داخلی و خارجی و هزاران مورد دیگر ختم خواهد خواهد شد. اما نکته بسیار مهم این است که چطور می خواهیم تولیدات یا محصولات خودمان را به فروش رسانیم؟ اولین راهی که به ذهن ما خطور می کند فروشگاه های فروش محصولات و خدمات است که به صورت فیزیکی و مجازی مشغول به کار هستند. مسلما با پیشرفت تکنولوژی و دستیابی همه افراد در هر مکانی به تلفن همراه هوشمند و کامپیوترهای شخصی، فروشگاه های اینترنتی به صرفه تر خواهد بود زیرا که در زمان و هزینه ما صرفه جویی می کند. هم چنین تعداد مخاطبین این نوع فروشگاه ها بسته به نوع محصول به طبع بیشتر است. یک مثال ساده می زنیم.کاربری برای خرید گوشی تلفن همراه وارد سایت شده اما محصول دیگری مانند تخفیف تی شرت را در کنار صفحه مشاهده می کند که شاید کاملا بی ارتباط به هدف خرید وی باشد اما نظر وی را جلب کرده و برای خرید این محصول اقدام می کند. امروزه گشت و گذار اینترنتی یکی از سرگرمی های همه افراد از جمله خود ماست.

launchwebsite

شاید بسیاری از شما با خود فکر کنید برای ابتدای کار بهتر است محصولات یا خدمات خود را در یکی از فروشگاه های اینترنتی به نسبت معتبر قرار دهید. توصیه ما به شما این است که چنانچه تصمیم به فروش محصولات یا خدمات خود در زمینه های مختلف و در تنوع به نسبت بالا دارید، این گزینه برای شماانتخاب مناسبی نخواهد بود زیرا که این فروشگاه ها درصدی از هر تراکنش شما را بابت کارمزد کسر خواهند کرد. پس راه حل ما به شما این است که خودتان یک کسب و کار یا فروشگاه اینترنتی به صورت کاملا رایگان یا با هزینه ایی بسیار ناچیز راه اندازی کنید. ما نیز در این مقاله به شما کمک می کنیم تا بتوانید قدم به قدم فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی کنید.

قدم اول: اولین گام در راه اندازی فروشگاه اینترنتی این است که هدف خود را مشخص کنید. اینکه چه کسانی مخاطب فروشگاه شما هستند و چه خدمات یا محصولاتی را می خواهید به آن ها عرضه کنید. براساس نوع کسب و کار خود پروپوزالی برای خود تهیه کنید و هر آنچه به ذهنتان می رسد را در آن یادداشت کنید. این مستند هیچ گونه محدودیتی ندارد و قرار نیست در ابتدای کار به کسی آن را ارائه دهید پس هر چه که به ذهنتان می رسد را از خرید هاست و بازارایابی و نمایش صفحات و مخاطبان در آن وارد کنید.

magento_blog

این کار به شما کمک می کند تا هر چه در مراحل بعد پیشرفت داشتید به این دست نوشته خود رجوع کرده و آن را به روز کنید و از طرفی نقشه راه خود را گم نکنید.

قدم دوم: انتخاب هاست یا فضای میزبان (Host) مناسب برای ساخت فروشگاه شماست. هاست مکانی است که کسب و کار شما قرار است در آن راه اندازی شود مانند محل فیزیکی برای راه اندازی یک بوتیک پوشاک. انتخاب هاست مناسب بسیار هائز اهمیت است زیرا که سرعت سایت، امنیت وب سایت، پشتیبانی وب سایت و موارد دیگر را تحت تاثیر قرار می دهد. این فضای میزبان از طریق شرکت های مختلفی ارائه می شود. توصیه ما به شما این است که در ابتدای کار از هاست هایی با فضای کمتری استفاده کنید زیرا که کم هزینه تر است و به مرور با ارتقای سایت خود و تعداد کاربران میزان فضای خود را بالا ببرید.

قدم سوم: پس از اینکه هدف خود را از راه اندازی سایت فروشگاهی مشخص کردید و هاست موردنظر خود را از فروشنده مورد نظر خریداری نمودید، حالا نوبت آن است که برای فروشگاه خود نام انتخاب کنید شاید هنگام نوشتن پروپوزال خود به این موضوع هم اشاره کرده باشید اما ما از شما می خواهید در این مرحله به طور جدی تر به آن فکر کنید. براساس نوع کسب و کار خود و با مشورت دوستان و کسانی که به این حوزه تسلط دارند نامی مرتبط انتخاب کنید. دقت کنید نام شما نشان دهنده محصول یا خدمت شما می باشد و هرچه منحصر به فرد تر باشد در سرچ گوگل بهتر و بیشتر یافت خواهد شد، پس در انتخاب آن نهایت دقت و سلیقه را بکار بندید. انتخاب نام فروشگاه با عنوان دامنه (Domain) در راه اندازی فروشگاه اینترنتی شناخته می شود. دامنه مانند آدرس محل سکونت شما می باشد، همانطور که شما برای پیدا کردن یک خانه آدرس آنرا جست و جو میکنید، برای پیدا کردن یک سایت نیز لازم است تا آدرس آنرا در اینترنت جست و جو کنید. آدرس آن همان نامی است که شما برای فروشگاه خود انتخاب کرده اید پس هر چه این آدرس مشخص تر و سر راست تر باشد به طبع تصویر کلی شنونده یا بیننده از این سایت بهتر خواهد بود.

این دامنه از يک يا چند قسمت تشکيل شده است که با نقطه (دات) از هم جدا می شوند. قسمت اول آدرس 'www' قسمت دوم نام دامنه (Domain Name) و قسمت سوم پسوند می باشد، نام دامنه همان نام سايت است مانند دیجی کالا و پسوند دامنه شما بيانگر نوع سايت شما خواهد بود مانند .com که رایج ترین پسوند دامنه می باشد. در ایران از پسوند ir. هم استفاده می شود که براساس نوع مخاطبان شما و هدف از قروشگاه اینترنتی یکی از این پسوندها انتخاب می شود.

قدم چهارم: بعد از انتخاب هاست و دامنه نوبت به ساخت سایت می رسد. برای این کار باید بهترین سیستم فروشگاه ساز را انتخاب کنیم. فروشگاه سازهای اینترنتی به یکی از سه شکل رایگان، پولی و اشتراکی ارائه می شوند. در نوع اشتراکی فروشگاه ها هم به صورت رایگان و هم پولی ارائه می شوند. پیشنهاد ما به شما این است که اگر کمی از نرم افزار آگاهی دارید می توانید با پرداخت هزینه اندک یا به صورت رایگان سیستم های موردنیاز خود را دریافت نمایید و با مطالعه فیلم های آموزشی خودتان سایت فروشگاهی خود را راه اندازی کنید. به این کار استفاده از فروشگاه سازهای رایگان گفته می شود. در این سیستم‌ها شخصی به شما کمک نخواهد کرد و صفر تا صد ساخت فروشگاه اینترنتی در دستان شماست. برای استفاده از این سیستم‌ها نیاز به هاست و دامنه اختصاصی خودتان دارید که شامل نصب سیستم مدیریت محتوا (CMS)، نصب پلاگین‌های مورد نیاز، فارسی سازی، نصب قالب و… خواهد بود. دقت داشته باشید که همه مراحل توسط شما انجام می شود پس همانطور که در بالا گفتیم بهتر است در ابتدا کمی دانش خود را در این زمینه بالا برید. هم چنین آموزش‌های رایگان بسیار زیادی برای این سیستم‌ها در سطح اینترنت هم وجود دارد که به صورت خودآموز می‌توانید با نحوه کار کردن این سیستم‌ها آشنا شوید.

در نوع فروشگاه ساز اشتراکی، نرم افزارها به صورت رایگان عرضه می شوند و تنها باید در سایت های مرتبط لاگین شوید و ثبت نام کنید. سپس بر اساس پلان‌های مختلفی که به صورت رایگان و پولی عرضه می شود براساس نیاز خود یکی را انتخاب کنید. در غیر اینصورت می توانید این کار را به متخصصان آن یعنی سایت های فروشگاه ساز بسپارید. هم چنین نرم افزارهایی نیز به همین عنوان وجود دارد که می توانید آنها را خریداری کرده و براساس دستورالعمل موجود به همراه پشتیبانی نرم افزار فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی کنید. این نرم افزار ها به نوعی امکان مقایسه و خرید کالاها و سرویس‌های مورد نیاز را مستقیماً از طریق فروشگاه‌های اینترنتی موجود در سرتا سر جهان بدون محدودیت زمانی و جغرافیایی به مشتریان می‌دهد.

قدم چهارم: قدم بعدی طراحی فروشگاه اینترنتی شماست. اینجاست که پروپوزالی که در مرحله اول برای خودتان تهیه کرده بودید به دردتان می خورد. در این مرحله می توانید از دوستان و اطرافیان و هم چنین کارشناسان گرافیک و افراد با تجربه کمک بگیرید. صفحات وب سایت فروشگاهی شما، تصاویر و محل قرار گرفتن آن ها، محل قرار گرفتن ویژگی های محصول، نوع و ترتیب قرار گیری آن ها و مواردی از این قبیل در این قدم هائز اهمیت می باشد. یکی دیگر از مهم ترین نکات در این بخش توجه به بخش سئو (SEO) یا به عبارتی مدیریت محتوای درون فروشگاه شماست. این بخش خود دنیایی برای خود دارد که در سایت دارکوب مقاله ای نیز با همین عنوان وجود دارد و می توانید به طور مفصل از مطالب آن استفاده کنید.

فقط به طور کلی می توان گفت ۵ سیستم مدیریت محتوای (CMS) قوی که در سال ۲۰۱۹ انتخاب شده اند به شرح زیر هستند:

۱- cmsWordPress

۲- Joomla

۳- Drupal

۴- Magento

۵- Blogger

بسته به علاقه خود و نوع محتوای فروشگاه اینترنتی خود می توانید یکی از سیستم های بالا را انتخاب کرده و براساس امکاناتی که به شما می دهند یکی از پلان های رایگان یا پولی را برای سایت خود انتخاب کنید.

 

*** نکته آخر***

انتخاب فروشگاه ساز رایگان و حرفه ای موضوعی است که بستگی زیادی به شما و سیاست هایتان دارد. اگر به دنبال حداقل کردن هزینه هستید و توانمندی ساخت و مدیریت فروشگاه را به تنهایی در خود می بینید یا دوستانی دارید که می توانند در این امر به شما کمک کنند بدون شک فروشگاه سازهای رایگان گزینه ی مناسبی برای شما خواهد بود. اما افرادی که در زمینه سایت و سیستم های مدیریت آن تجربه ای ندارند بهترست با صرف هزینه اندک و از دست ندادن زمان این کار را به حرفه ای ها بسپارند. این موضوع را همیشه در خاطر داشته باشید در برخی مواقع هزینه زمانی که بابت راه اندازی یک کسب و کار صرف می شود به طبع بیشتر از هزینه پولی است که در ابتدای کار ممکن است پرداخت کنید و شما را چندین قدم به جلو خواهد برد. پس از ساخت وبسایت فروشگاهی خود باید بدنبال بازاریابی و فروش برای جذب کاربران جدید و مشاهده هر چه بیشتر سایت باشید و از طرفی هم پشتیبانی سایت فروشگاهی خود را بهتر و بهتر کنید.

 
نظرات سوالات
ثبت نظر (5 امتیاز)
سوال جدید (5 امتیاز)

نقاط قوت


نقاط ضعف


من یک ربات نیستم

آیتم های مرتبط

رایگان رتبه اول گوگل باش

بودن در نتایج برتر گوگل می تواند تاثیر بسیار زیادی در افزایش فروش و برند سازی شما داشته باشد. دارکوب امکانی برای...

ثبت آگهی رایگان در گوگل

یاد بگیرید چگونه آگهی خود را به صورت رایگان در گوگل ثبت کنید و دیدار آنلاین خود را افزایش دهید. قدرت درج آگهی رایگان...

درج رایگان آگهی استخدام

روز به روز تکنولوژی در دنیا در حال رشدوتوسعه است و تاثیر به سزایی در همه ابعاد زندگی فردی و اجتماعی ما انسان ها گذاشته...

سایت های برتر آگهی رایگان

سایت های بسیار زیادی جهت ثبت آگهی در کشور وجود دارند که از معروف ترین آنها وب سایت رایگان بفروش، دیوار و شیپور می...

تبلیغات رایگان کسب و کار

آیا به دنبال افزایش دیداری برند خود هستید؟ راهکارهای مؤثری را برای تبلیغ رایگان کسب و کار خود در شبکه کشف کنید....

اپلیکیشن های ثبت آگهی رایگان

جهت ثبت آگهی در اینترنت می توانید از دو طریق طریق سایت ثبت آگهی و برنامه ثبت آگهی اقدام نمایید. برنامه ها و سایت...

درج آگهی رایگان بدون عضویت

درج آگهی رایگان بدون عضویت، و حتی درج آگهی پولی،ایجاد رپورتاژ و گرفتن بک لینک از اساسی ترین کارهایی است که در تبلیغات...

انتشار آگهی رایگان

انتشار آگهی رایگان بطور حتم برای کسب و کارهای متفاوت کارایی بسیار بالایی خواهد داشت. فضای اینترنت برای ثبت و انتشار...

چرا باید از تولیدی مبل به صورت مستقیم خرید کرد؟ (10 نکته مهم )

برای آشنایی با تولیدی مبل چهاردانگه و انواع مبلمان ما کافی است با ما همراه شوید

بهترین سایت تبلیغات رایگان

کشف کنید که چگونه بهترین سایت تبلیغات رایگان می‌تواند استراتژی تبلیغات آنلاین شما را طراحی مجدد کند. از مزایا،...

سایت درج آگهی رایگان ملک

امروزه گسترش همه جانبه شبکه اینترنت تغییرات عمده ای را در زندگی روزمره افراد و کسب و کارها ایجاد کرده به صورتی که...

ثبت آگهی استخدام رایگان

ثبت آگهی استخدام رایگان در سایت sellfree.ir. وب سایت درج آگهی استخدام رایگان سلفیری (sellfree.ir) بخاطر امکانات سرچ قوی کمک...

تبلیغات رایگان کسب و کار در اینترنت

در این مقاله، با تبلیغات رایگان آشنا شوید و چگونه از آن برای جذب مشتریان و افزایش رشد کسب و کار خود بهره‌برداری...

طراحی سایت توسط دارکوب با استفاده از سیستم مدیریت محتوای دارکوب. با
10 از درآمدهای این سایت صرف امور خیریه می گردد