جستجو

روش های بازاریابی آنلاین در زمان قطعی اینترنت

(11 رای)
به روز رسانی: 04 دی 1398 ساعت 13:58:20
تاریخ ثبت: 21 آذر 1398 ساعت 02:06:16
آدرس کوتاه: https://sellfree.ir/22143
با توجه به مشکلات رخ داده در آبان ماه سال 98 که منجر به قطعی حدود یک هفته ای اینترنت بین الملل شد.  برای بسیاری از کسب و کار های آنلاین و بسیاری از کاربران عمومی فضای وب مشکلات و چالش های گوناگونی را ایجاد شد.

از جمله مهمترین چالش های کسب و کار آنلاین در هنگام قطع اینترنت بین الملل اجرای بازاریابی آنلاین و جلوگیری از ضرر های مالی هنگفت است، به طوری که بسیاری از صاحبان کسب و کار های مبتنی بر فضای مجازی متاسفانه با توجه به عدم دسترسی به شبکه جهانی متحمل ضرر های فراوانی شدند.

بازاریابی اینترنتی


به مجموعه ای از روش ها و متد های آنلاین که برای دیده شدن محصول و مشتری یابی برای محصول استفاده می شود بازاریابی اینترنتی می گویند.

با همین تعریف ساده از بازاریابی اینترنتی هم می توان به نقش بسیار پررنگ اینترنت بین الملل برای انجام درست این فرایند پی برد.به صورتی که در نظر داشته باشید بسیاری از وب سایت ها با قطع چندین روزه اینترنت دچار افت رتبه شدید در موتور جستجوی گوگل شدند و یا کسب و کارهایی که مشتریانی از خارج از ایران داشتند دچار مشکلات عدیده ای برای ارتباط با آنها شدند.

موتور جستجوی گوگل برابر با اتصال اینترنت


در نظر داشته باشید که برای بسیاری از کاربران عمومی فضای مجازی دسترسی به گوگل و امکان استفاده از آن برابر با وصل بودن اینترنت می باشد و در بسیاری از مواقع با فیلتر شدن موتور جستجوی گوگل بسیاری از کاربران امکان استفاده از اینترنت را ندارند چون آدرس سایت های مورد نظر خود را ندانسته و یا طبق عادت فقط با گوگل کردن کلید واژه های مورد نظر خود به سایت های مختلف مراجعه می کنند.

قطع اینترنت و ریسک های همراه آن


بر طبق گزارش نت بلاکس به طور میانگین اینترنت بین الملل ایران حدود 163 ساعت قطع بوده و این اتفاق منجر به ایجاد ریسک های گوناگونی برای کسب و کار ها گشته، از جمله این ریسک ها می توان به مشکلات کوتاه مدتی همچون کاهش بازدید،کاهش درامد و همانطور که در بالا ذکر شد کاهش رتبه در موتور جستجوی گوگل و همچنین عدم ارائه به موقع خدمات به کاربران دانست و همچنین می توان ریسک های بلند مدت را عدم اعتماد کاربران به فضای نت و سرمایه گذاری در آن دانست.

بسیاری از کسب و کارها که در حال گذار از حالت سنتی خود به آنلاین شدن  و فعالیت در این فضا بودند با این اتفاق دچار شوک بزرگی شده و منجر به این شد که با سرعت بسیار کمتری اقدام به فعالیت در این فضا کنند.

مشکلات عدم اتصال به اینترنت بین الملل


می توان گفت مهم ترین مشکلی که برای کسب و کارهای آنلاین با قطع اینترنت رخ داد افت رتبه در موتور جستجوی گوگل بود به صورتی که شرکت های بسیاری هزینه های هنگفتی برای کسب رتبه بالا در این موتور جستجو کرده بودند که با قطع یکباره اینترنت تمام این تلاش ها بی ثمر شد و همچنین بسیاری از مشتریانی که از خارج از ایران با این کسب و کارها در تماس بودند دچار مشکلات فراوانی شدند.

بسیاری از کاربران اینترنت با استفاده از دور کاری و وب سایت های فریلنسری اقدام به کسب درامد می کنند که این قطع چندین روزه اینترنت منجر به ایجاد مشکلات فراوانی برای آنها شده به صورتی که بسیاری از این افراد در این مدت فاقد درامد بودند.

بسیاری از افراد تنها از طریق شبکه های اجتماعی گوناگون اقدام به بازاریابی برای محصولات و خدمات خود می کنند که متاسفانه در این چند روز قطعی اینترنت بین الملل امکان فعالیت نداشتند.

موتور جستجوی داخلی


بسیاری از کاربران اینترنت به طور معمول آدرس وب سایت خدمات مورد نظر خود را حفظ نمی کنند بلکه با جستجوی کلید واژه مرتبط با نیازشان  به خدمت مورد نظر دسترسی پیدا می کنند و دقیقا به همین علت یکی از مراحل بسیار مهم در رابطه با انجام بازاریابی آنلاین و اینترنتی انجام فرایند سئو برای وب سایت ها می باشد تا در نتایج جستجو دارای رتبه بالا باشند. کسب و کارهای آنلاین برای کسب ترافیک بالا از طریق موتورهای جستجو با استفاده از روش های سئو هزینه های بالایی انجام می دهند که متاسفانه با قطع اینترنت بین الملل دچار ضررهای غیر قابل جبرانی شدند. در این رابطه می توان به کاهش 90 درصدی استفاده وب سایت تخفیفان اشاره کرد که عملا منجر به تعلیق فعالیت شرکت تا وصل شدن مجدد شبکه بین الملل اینترنت شده بود.

آینده اینترنت


بسیاری از کاربران فضای مجازی در رابطه با آینده اینترنت دچار شک و تردید فراوانی شده اند و در واقع می توان برای آینده آن سه فرضیه زیر را در نظر گرفت:

ادامه همچون گذشته : قطعا همه ما دوست داریم اینترنت همچون گذشته به فعالیت خود ادامه دهد و البته با توجه به اتفاقات گذشته همه ما به خصوص صاحبان کسب و کارهای آنلاین باید آمادگی کامل برای رخ دادن اتفاقات مشابه را داشته باشیم و البته قطعا مسئولین امر باید بیش از پیش نسبت به بهبود زیر ساختها اقدام کنند تا حداقل در نبود موتور جستجوی گوگل امکان استفاده از موتور جستجوی داخلی باشد و با مشکلات کمتری برای پیدا کردن وب سایت ها مواجه شویم .

به عنوان فرضیه دوم بسیاری از کاربران و صاحب نظران بر این امر معتقدند که احتمال وقوع فیلترینگ گسترده بر روی خدمات اینترنت ممکن می باشد. در این رابطه باید بدانیم که برخی مسئولان نسبت به بسیاری از خدمات آنلاین موجود در اینترنت نگرش مثبتی نداشته و چند سالی می‌شود به دلایل گوناگون اقدام به فیلتر بسیاری از این خدمات کرده اند که میتوان از این دسته به فیلتر تلگرام اشاره کرد و همچنین تلاش برای فیلتر اینستاگرام که خوشبختانه تا به امروز در رابطه با اینستاگرام اتفاقی رخ نداده.

و اما فرضیه سوم که بدبینانه ترین حالت این فرضیه می باشد جایگزینی اینترنت داخلی(ملی)است که بسیاری از کاربران عادی اینترنت را نگران کرده، بسیاری از افراد معتقدند با توجه موفقیت نسبی دولت در رفع مشکلات اینترنت ملی و با رفع تمامی مشکلات و گسترش این شبکه احتمال قطع همیشگی شبکه بین الملل اینترنت هم ممکن است که البته این فرضیه به نظر بسیار دور از ذهن بوده و احتمال وقوع آن اندک است.

با توجه به مشکلات عدیده ای که با قطع شدن شبکه اینترنت بین الملل برای بسیاری از کسب و کارهای آنلاین رخ داد و عدم کاربرد مراحل بازاریابی آنلاین در شرایط قطع شبکه بین الملل بسیاری از صاحبان کسب و کارها در فکر روشهای جایگزین و انجام فرایندهای بازاریابی آنلاین با کمک ابزارهای داخلی به صورت موازی با ابزارهای مرتبط با بازاریابی آنلاین بین الملل کرده اند و نبود زیرساخت های مناسب در این رابطه بیش از پیش جلوه گر شده است.
نظرات سوالات
ثبت نظر (5 امتیاز)
سوال جدید (5 امتیاز)

نقاط قوت


نقاط ضعف


من یک ربات نیستم

آیتم های مرتبط

ثبت پست مهمان با لینک های فالو

خدمات ثبت پست مهمان و درج بکلینک با لینک های فالو توسط سایت سلفری sellfree

سایت های برتر آگهی رایگان

سایت های بسیار زیادی جهت ثبت آگهی در کشور وجود دارند که از معروف ترین آنها وب سایت رایگان بفروش، دیوار و شیپور می...

اپلیکیشن های ثبت آگهی رایگان

جهت ثبت آگهی در اینترنت می توانید از دو طریق طریق سایت ثبت آگهی و برنامه ثبت آگهی اقدام نمایید. برنامه ها و سایت...

بهترین سمساری آنلاین و فوری در تهران

با بالاتر رفتن قیمت اجناس نو خرید از سمساری ها بهترین راه حل است، اما بهترین سمساری کدام است؟

تبلیغات رایگان کسب و کار در اینترنت

در این مقاله، با تبلیغات رایگان آشنا شوید و چگونه از آن برای جذب مشتریان و افزایش رشد کسب و کار خود بهره‌برداری...

با 9 روش تبلیغات اینترنتی آشنا شوید

بی شک تمامی کسب و کارها فارغ از اینکه کوچک و یا بزرگ باشند، به نحوی در فضای مجازی و اینترنت حضور دارند. چنین مشاغلی...

سایت مزایده آنلاین کالا

امکان برگزاری مزایده آنلاین در سایت سلفری

معرفی روش های بازاریابی آنلاین

به هر روشی که در آن شخص تلاش می کند تا مخاطب را جذب محصول کرده و به خرید تشویق کند بازاریابی می گویند. بازاریابی به...

چطور میتونم ویدیوهای آموزشی و فایل های دیجیتالی خودم رو بفروشم؟

فروش ویدیوهای آموزشی در هر حوزه و فایل های دیجیتالی از طریق سایت رایگان بفروش (سلفری)

قوانین فروشگاه های اینترنتی (قوانین فروش آنلاین کالا)

قوانین فروشگاه های اینترنتی به اندازه کالایی که ارائه می دهند مهم است. در واقع یکی از مهم ترین مواردی که یک کسب...

سیستم های مدیریت محتوای رایگان برای طراحی سایت

هنگامی که صحبت از ساخت وب سایت هایی می شود که متمرکز بر محتوا هستند، بهترین گزینه معمولاً انتخاب سیستم مدیریت محتوا...

بزرگترین شرکت های استارت آپی ایران

امروزه در عصر تکنولوژی زندگی می کنیم. دنیایی که درآمد افراد از کسب و کارهای اینترنتی به دست می آید. استارت آپ کسب...

طراحی سایت توسط دارکوب با استفاده از سیستم مدیریت محتوای دارکوب. با
10 از درآمدهای این سایت صرف امور خیریه می گردد