جستجو

مزایا و معایب خرید از طریق اینترنت چیست؟

(14 رای)
به روز رسانی: 14 آبان 1398 ساعت 18:48:30
تاریخ ثبت: 28 مهر 1398 ساعت 20:04:25
آدرس کوتاه: https://sellfree.ir/19864

مزایا و معایب خرید از طریق اینترنت چیست؟


online_shopping_5-09_08_17_611


امروزه اینترنت انقلابی در خرید و فروش های ما ایجاد کرده است. به دلیل مزیت ها و سودهای بوجود آمده در خریدهای اینترنتی، مردم روز به روز رو به سمت دنیای مجازی آورده و به جای مراجعه حضوری ترجیح می دهند که از اینترنت اقدام به خرید کنند. اما باید و نبایدهای خرید از طریق اینترنت کدام است؟ یا بهتر بگوییم که مزایا و معایب خرید از طریق اینترنت چیست؟ در این مقاله به بررسی مزایا و معایب خرید آنلاین می پردازیم.



مزایای خرید از طریق اینترنت:


Online-Shopping




  1. راحت بودن خرید: بهترین و مهمترین ویژگی از مزایای خرید آنلاین، راحت بودن خرید است. چه چیزی بهتر از این که نصفه شب یا با لباس خانگی و راحت اقدام به خرید کنید؟ هیچ صفی برای انتظار وجود ندارد و هیچ صندوق داری برای دریافت پول شما نیست و شما می توانید در یک دقیقه اقدام به خرید کنید. خریدهای آنلاین به ما امکان خرید 24 ساعته و هفت روز هفته را می دهند. تعطیلی وجود ندارد. ساعت کاری با فرا رسیدن وقت استراحت یا نهار و یا رسیدن شب به اتمام نمی رسد. لازم است بدانید که هیچ چیز هم راحتتر و بهتر از خرید کتاب های الکترونیکی نیست. به محض واریز نمودن پول، لینک دانلود برای شما ارسال شده و به راحتی خرید انجام می شود. هم چنین این نسخه از کتاب به محیط زیست هم کمک کرده و از تخریب و قطع درختان جلوگیری می کند.

  2. قیمت های مناسب تر: در خرید آنلاین کالاهای ارزانتر و قیمت های بهتری به چشم می خورند چرا که کالا بدون واسطه و مستقیما از طریق فروشنده یا کارخانه سازنده به دست شما می رسد و مشمول هزینه های اضافی  مانند مالیات نیست. خرید آنلاین شما را از پرداخت مالیات معاف می کند چرا که مالیات فقط به کالا یا محصولاتی تعلق می گیرد که دارای محیط فیزیکی برای فروش هستند. علاوه بر آن، در خرید از طریق اینترنت امکان مقایسه و پیدا کردن کالا یا محصول مناسب شما نیز بیشتر است. هم چنین بسیاری از سایت ها با تخفیف (off) هم همراه هستند که این کاملا به نفع شماست.

  3. تنوع بیشتر: انتخاب در گزینه های آنلاین تنوع بیشتری دارد.  شما می توانید تقریبا هر کالا یا محصول با هر برندی که مدنظرتان است را خریداری کنید. خرید از طریق اینترنت به شما این امکان را می دهد که بدون پرداخت هزینه سفر هوایی، محصولات فروشگاه های بین المللی را به صورت آنلاین بازدید کرده و در صورت لزوم اقدام به خرید کنید. در خرید آنلاین دیگر حوزه ی جغرافیایی شما محدود به مکان اقامت یا اطراف شما نیست. به راحتی می توانید از هر کجای دنیا که مایل باشید خرید کرده و با پست کالا یا محصول خود را دریافت کنید.

  4. ارسال راحت هدایا به مکان مورد نظر شما: با استفاده از خریدهای آنلاین امکان ارسال هدیه برای دوستان و عزیزانتان راحت تر است. بسته بندی و ارسال محصول به مکان مورد نظر شما انجام می شود پس به راحتی اقدام به خرید و ارسال هدیه کنید. با خرید آنلاین دیگر بهانه ای برای وقت نداشتن و هدیه نگرفتن برای مناسبتهای مختلفی مانند سالگردها، تولدها و روزهای خاص و ... نیست.

  5. کنترل بیشتر روی خرید: اکثر اوقات وقتی برای خرید حضوری یک کالا یا محصول اقدام می کنیم، بدون اینکه تصمیم قطعی داشته باشیم محصولات دیگری را نیز خریداری می کنیم که واقعا مورد نیاز ما نبوده اند یا شاید محصول مورد نظر ما نیستند. در خرید آنلاین دقیقا همان محصول یا کالایی را خریداری می کنید که مورد نظرتان است.

  6. مقایسه قیمتی راحتتر: یکی دیگر از مزایای خرید آنلاین، مقایسه قیمتی راحت تر محصولات است. شما تنوعی از محصولات را در اختیار دارید که می توانید در کمال آرامش و خونسردی آنها را با هم مقایسه کرده و محصول ایده آل را خریداری کنید. شما می توانید توضیحات فروشنده را در مورد محصول بخوانید. گاها مشاهده می شود که محصول یا کالا با نظرات و کامنتهای کاربران نیز همراه است که می تواند در تصمیم گیری به شما کمک کند. هم چنین شما می توانید در صورت لزوم محصول را با فروشگاه های دیگر مقایسه کرده و نهایتا اقدام به خرید نمایید.

  7. عدم شلوغی و ازدحام جمعیت: اگر شما هم از آن دسته از افرادی هستید که علاقه ای به شلوغی ندارد و ترجیح می دهد به دور از ازدحام جمعیت خرید کند، خرید آنلاین بهترین گزینه برای شماست. هم چنین در محیط های شلوغ، فروشنده هم تنش و عجله زیادی برای انتخاب و خرید به مشتری وارد می کند که این موضوع نیز خوشایند نیست.

  8. عدم اصرار فروشنده برای خرید: فروشندگان اغلب به روش هایی مسلط هستند که مشتری را به خرید کالایی ترغیب می کنند که رضایت کافی به آن ندارد. در خرید آنلاین امکان اصرار فروشنده برای خرید وجود نداشته و می توانید در آرامش برای خرید خود تصمیم بگیرید.

  9. استقلال در خرید:  در خریدهای آنلاین تصمیم به خرید دقیقا طبق علاقه و نظر شخصی شماست و تصمیمات دیگران در خرید شما موثر نیست.


معایب خرید از طریق اینترنت:


1200-153069645-less-security




  1. تاثیرات مخرب زیست محیطی بسته بندی و تولید گازهای مخرب: شاید خرید از طریق اینترنت و بسته بندی محصول و تحویل درب منزل برای شما خوشایند باشد اما این بسته بندی ها و مواد استفاده شده برای بسته بندی برای محیط زیست مناسب نیست. حتی اگر قصد بازیابی و استفاده مجدد از بسته بندی را داشته باشید، در نهایت مجبور به دور انداختن آنها هستید که برای محیط زیست مضر است.

  2. مشکلات ترابری و دیرکرد آن: حتی بهترین مراکز پستی هم روزهای بدی را تجربه کرده و ممکن است شما را دچار تاخیر در دریافت محصول کنند. پس اگر دریافت سریع محصول برای شما اهمیت دارد، بهترین راه، خرید حضوری است

  3. ریسک کلاه برداری: یکی از بزرگترین معایب خرید از طریق اینترنت، ریسک بالای آن است. کلاه برداری از طریق اطلاعات ثبت شده کارت بانکی شما، حملات هکری، فیشینگ، سرقت شناسه و ... معمولا رایج است.

  4. اتلاف وقت زیاد در اینترنت و آنلاین بودن: اینترنت مکان خوبی برای وقت گذراندن است اما قرار نیست در اینترنت زندگی کنید. اگر زمان زیادی را در اینترنت صرف خرید آنلاین و مقایسه کنید به زودی روی شخصیت اجتماعی شما هم تاثیر می گذارد.

  5. عدم امکان تعویض یا مشکلات مربوط به بازگرداندن کالا: برخی از وب سایتها امکان بازگرداندن کالا و یا تعویض را به خریداران خود نمی دهند. اگر این امکان نیز فراهم شده باشد مجبور خواهید بود که هزینه های پستی را مجددا پرداخت کنید که این هزینه های اضافی برای هیچکس خوشایند نیست.

  6. وب سایتهای ناشناس، ویروسی یا هکری و ارسال بی رویه پیامهای تبلیغاتی: برخی از وب سایت های خرید و فروش آنلاین از شما می خواهند که در خبرنامه های ایمیلی آنها عضو شوید که این اشتراک قابل لغو شدن نیست. گاهی نیز ایمیل شما را به سایر همکاران معرفی کرده و این باعث دریافت روزانه صدها پیام تبلیغاتی ناخوشایند در صندوق دریافتی ایمیل شماست.

  7. عدم وجود دستیار فروش برای معرفی محصول: در خریدهای حضوری اغلب افرادی برای راهنمایی شما حاضر هستند که اطلاعات مورد نیاز شما در مورد محصول را ارائه می دهند اما در خرید از طریق اینترنت این امکان معمولا وجود ندارد و ممکن است باعث سردرگمی مشتری شود.


 

 
نظرات سوالات
ثبت نظر (5 امتیاز)
سوال جدید (5 امتیاز)

نقاط قوت


نقاط ضعف


من یک ربات نیستم

آیتم های مرتبط

خرید رپورتاژ آگهی ارزان و دائمی

با خرید رپورتاژ آگهی ارزان و دائمی، دسترسی به مخاطبان خود را گسترش دهید. در این مقاله، به مزایا، روش‌ها و پاسخ به...

خرید رپورتاژ آگهی

افزایش اثربخشی وجود دیجیتالی خود را از طریق خرید رپورتاژ (ثبت در دایرکتوری‌ها) بهبود دهید. بیاموزید چگونه از این...

چرا باید از تولیدی مبل به صورت مستقیم خرید کرد؟ (10 نکته مهم )

برای آشنایی با تولیدی مبل چهاردانگه و انواع مبلمان ما کافی است با ما همراه شوید

بهترین و محبوب‌ترین سرگرمی برای بازنشستگان چیست؟

بهترین و محبوب‌ترین سرگرمی برای بازنشستگان چیست؟ بازنشستگی مرحله ای از زندگی است که زمان آزاد و فرصت های فراوانی...

بک لینک سازی چیست؟

در این مقاله، مفهوم اصلی بک لینک سازی چیست؟ (ایجاد پیوندهای برگشتی) و اهمیت آن در افزایش اعتبار و رتبه وب‌سایت شما...

بک لینک طبیعی چیست؟

در اینجا درباره اهمیت بک لینک طبیعی در بهبود رتبه وب‌سایت شما می‌آموزید. مزایا، استراتژی‌ها و پرسش‌های متداول...

چرا خرید بک لینک کار اشتباهی است

دلایلی را کشف کنید که چرا خرید بک ‌لینک اشتباه است و تأثیر منفی آن را بر رتبه سایت شما در موتورهای جستجو بررسی کنید....

تبلیغات رایگان کسب و کار در اینترنت

در این مقاله، با تبلیغات رایگان آشنا شوید و چگونه از آن برای جذب مشتریان و افزایش رشد کسب و کار خود بهره‌برداری...

تأثیر خرید و فروش کالای دست دوم بر اقتصاد کشور

خرید و فروش کالای دست دوم یا همان کالا های استفاده شده و کار کرده، یکی از عوامل مهم در اقتصاد کشور محسوب میشود. این...

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

اینفلوئنسر مارکتینگ روشی جدید و خلاقانه در بازاریابی مدرن است. احتمالا کلمه اینفلوئنسر برای شما ناآشانا باشد یا...

خرید کالای اساسی از اینترنت

اگر به یکی از فروشگاه های اینترنتی بزرگ کشور مراجعه کنید، خواهید دید که در بخشی از آن قسمتی وجود دارد که می توانید...

طراحی سایت توسط دارکوب با استفاده از سیستم مدیریت محتوای دارکوب. با
10 از درآمدهای این سایت صرف امور خیریه می گردد