جستجو

میزان تأثیر سئو بر افزایش فروش شرکت‌ها

(13 رای)
به روز رسانی: 12 مرداد 1399 ساعت 17:10:22
تاریخ ثبت: 03 تیر 1399 ساعت 15:57:42
آدرس کوتاه: https://sellfree.ir/32144

تأثیر سئو بر افزایش فروش شرکت ها


هر تجارتی، بزرگ یا کوچک، امروزه برای رشد و پیشرفت باید در فضای اینترنت قرار بگیرد. زیرا تمام کسب وکارها در فضای اینترنت فعالیت می کنند و دوری از این فضا به معنای عقب ماندن از فضای کاری است.

کسب و کار در فضای مجازی نیاز به مدیریت صحیح دارید. یک راه ساده برای شروع یا تقویت دیجیتال مارکتینگ شما با کمک بهینه سازی موتور جستجو یا سئو است. حتی اگر روش های مختلفی برای ارتقاء مشاغل شما در وب وجود داشته باشد، هیچ کدام به اندازه سئو قدرتمند نیستند.

در این مقاله قصد داریم به شما نشان دهیم که چگونه سئو در دراز مدت به رشد کسب و کار شما کمک می‌کند.

  • سئو باعث می‌شود تا ترافیک جستجوی ارگانیک هدفمند و مرتبط با صنعت شما به سمت شما هدایت شود

  • سئو به برند شما کمک می‌کند دید بیشتری داشته باشد و در معرض دید بیشتری قرار بگیرد

  • سئو باعث می شود جذب افرادی که به مشتری تبدیل می‌شوند بسیار آسان باشد


در حال حاضر، بسیاری از مشاغل هنوز تصور درستی در مورد سئو ندارند، به همین دلیل در تحقق این امر ناکام هستند. افزایش سئو تأثیر بسیار بیشتری نسبت به بازاریابی سنتی بر کسب وکار شما می‌گذارد.

در اینجا چند آمار مهم ارائه شده است:

  • 90٪ از کل ترافیک وب توسط موتورهای جستجو ایجاد می شود.

  • 57٪ از بازاریابان B2B معتقدند که سئو در مقایسه با سایر روش‌های بازاریابی بهتر است.

  • 81٪ از مردم قبل از انجام خرید از موتورهای جستجو برای انجام کارهای خود استفاده می کنند.

  • 64٪ از کاربران اینترنت تصمیم خود مبنی بر خرید را با توجه به موتورهای جستجو می‌گیرند.


داشتن یک وب سایت خوب طراحی شده تنها بخشی از معادله است. بخش دیگر این است که از ساختاری درست و با محتوای با کیفیت بالا اطمینان حاصل کنید. محتوایی که نه تنها برای بازدید کنندگان بلکه برای عنکبوت‌های موتور جستجو نیز جذاب است. هنگامی که برای بهبود ساختار و محتوای سایت خود تلاش می‌کنید، تأثیر آن را بر رشد کسب و کار خود از نظر خرید و فروش مشاهده می‌کنید.

سئو (بهینه سازی سایت برای موتور جستجو) چیست؟


بهینه‌سازی سایت برای موتور جستجو شامل مجموعه‌ای از روش‌هایی است که به وب سایت شما برای دید بیشتر در صفحات نتایج موتور جستجو کمک می‌کند. در ابتدا ممکن است سئو ساده به نظر برسد، اما باید بسیار به آن توجه داشته باشید. برای این کار باید روی چندین عامل کار کنید تا بتوانید یک استراتژی واقعی سئو داشته باشید، این فراتر از بهینه سازی عبارات کلمات کلیدی جستجو است که افراد از آنها استفاده می‌کنند.

همچنین این نکته را به خاطر بسپارید که سئو یک فرایند در حال انجام است. همه موتورهای جستجوگر مرتباً نحوه رتبه بندی وب سایت‌ها را اصلاح و به روز می‌کنند، این بدان معنی است که شما باید به طور مرتب در حال فعالیت برای بالا نگه داشتن سئو سایت خود باشید.

سئو چگونه به رشد شغلی و افزایش فروش شما کمک می‌کند؟


بدیهی است تجارت شما دارای یک بازار هدف است. ایجاد و انتشار مطالب مرتبط (به طور منظم) که به موضوعات مربوط به شغل شما می‌پردازد، به شما فرصت می‌دهد از طریق موتورهای جستجو به مخاطب مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید. اگر محتوای شما ارزشمند باشد، موتورهای جستجوگر مانند گوگل رتبه بالایی را به سایت شما تخصیص می‌دهند. این کار به شما کمک می‌کند بدون هزینه اضافی ترافیک هدفمند برای سایت خود تولید کنید.

ارتباط سئو با میزان فروش بیشتر

محتوای شما باید در راستای اهداف تجاری شما کار کند تا بازدید کنندگان به شما اعتماد کنند. سئو موفق فقط مربوط به مراجعه افراد به سایت شما نیست. به این صورت است که آن‌ها را مجبور به انجام اقدامات صحیح پس از حضور در سایت کنند.

توجه داشته باشید، بازدیدکنندگان در وب سایت تجاری شما تنها زمانی ارزشمند هستند که با روشی که می‌خواهید با محتوای شما در تعامل باشند. تا زمانی که بدانید مشتری برای شما چه معنی دارد و چگونه می توانید بازدید کنندگان خود را به مشتری تبدیل کنید، هر بازدید کننده‌ای که از گوگل دریافت می‌کنید ارزشمند است.

8 دلیل میزان تأثیر سئو بر افزایش فروش شرکت‌ها


در ادامه 8 دلیل اصلی میزان تأثیر سئو بر افزایش فروش شرکت ها بیان شده است.


  • سئو باعث افزایش ترافیک ورودی می‌شود




برای به دست آوردن ترافیک وب سایت بیشتر که می تواند به فروش بیشتر تبدیل شود، باید روی روش‌های مختلف بازاریابی متمرکز شوید.

هدف شما تنها رسیدن به مخاطب هدف نیست بلکه قصد دارید این کار را با روشی مقرون به صرفه انجام دهید. همانطور که می‌ دانید بسیاری از مشاغل امروزه برای بازاریابی خود به سئو متکی هستند. بیشتر به این دلیل که سئو در جذب ترافیک ورودی با کیفیت به شما کمک می‌ کند.

سئو و افزایش ترافیک ورودی وب سایت

بهترین بخش در مورد این ترافیک ورودی این است که همزمان که در حال تلاش برای افزایش سئو هستید ترافیک ورودی افزایش پیدا می‌کند.

نکته اصلی این است که بهینه سازی موتور جستجو می تواند به شما کمک کند تا بدون اتلاف هزینه زیاد ترافیک بالایی به دست آورید.


  • افزایش سئو باعث افزایش مشتریان می‌ شود




داشتن یک وب سایت تجاری مناسب و آموزنده، راهی عالی برای متمایز کردن خود از رقبا و در عین حال دریافت مشتریان بیشتر است. با این حال، اگر هیچ کس سایت مربوط به کسب و کار شما را پیدا نکند، دیگر حرفه‌ای بودن شما نیز بی اهمیت است.

صرف نظر از مرحله فعالیت شما، باید یک جریان مداوم از مشتریان بالقوه داشته باشید تا بتوانید فروش بیشتری به دست آورید و وب سایت شما به عنوان ابزاری مهم در انجام این کار به نظر برسد.

آیا سئو می‌تواند به شما در جذب مشتری بیشتر از طریق وب سایت کمک کند؟ از آنجا که افرادی که به طور بالقوه به محصولات / خدمات شما علاقه مند هستند، اکنون در حال جستجوی آنها در گوگل و سایر موتورهای جستجو هستند در نتیجه افزایش سئو حتما به جذب مشتری کمک می‌کند. با رشد استفاده از تلفن‌های هوشمند، این احتمال حتی بیشتر است.

هنگامی که مردم در مورد خرید یک محصول یا استفاده از خدمات فکر می‌کنند، معمولاً تحقیقات خود را به صورت آنلاین انجام می دهند. هنگامی که وب سایت شما برای کلمات کلیدی مناسب بهینه شده است، می‌توانید در زمان مناسب در مکان مناسب باشید.

به نوعی، سئو تصمیم گیری در مورد خرید را برای افراد ساده‌تر می‌کند و هنگامی که درست انجام شود، می‌تواند چشم اندازهای شما را نسبت به خرید محصول / خدمات شما نسبت به رقبا نزدیک کند.

هر شغلی به مشتری احتیاج دارد. با تمرکز بر استفاده درست از سئو، شانس خود را برای پیدا کردن مشتری‌های مناسب در مقایسه با مشاغلی که از سئو استفاده نمی‌کنند، دوبرابر خواهید کرد.


  • سئو بالا باعث ایجاد اعتبار و اعتماد بالا می‌شود




ایجاد اقتدار واقعی می‌تواند تأثیر مثبتی بر تجارت شما بگذارد. نام تجاری شما باید در یک دوره زمانی خاص در زمینه کسب اقتدار کار کند.

خوشبختانه، بهینه‌سازی موتور جستجوگر می‌تواند به برند شما کمک کند اعتماد و اعتبار خود را در نگاه گوگل افزایش دهد، که این می‌تواند منجر به ترافیک بیشتر شود.

همچنین، در بین کاربران یک اعتقاد جدی وجود دارد که همیشه می‌توانید در صفحه اول گوگل یک کسب و کار معتبر پیدا کنید. چشم اندازهای شما وقتی ‌ببینند که از نظر کلمات کلیدی صحیح رتبه بالایی دارند، سایت تجاری شما دارای مقام بالاتر خواهد بود. بدیهی است بازدیدکنندگان بیشتری را هدف قرار می‌دهد و به فروش بیشتر تبدیل می شود.


  • افزایش سئو محلی باعث افزایش بازدیدکنندگانی می شود که به مشتری واقعی تبدیل می‌شوند




فرقی نمی کند که در چه زمینه‌ای فعالیت می‌کنید، سئو محلی به شما در رشد درست کسب و کارتان کمک می‌کند. چرا؟ زیرا تعداد زیادی از افراد از طریق دستگاه‌های تلفن همراه خود برای جستجوی مشاغلی مانند شما در سطح محلی استفاده می‌کنند که باعث می‌شود جستجوی محلی به بخشی از استراتژی بازاریابی آنلاین کسب و کار شما تبدیل شود.

افزایش سئو و مشتریان واقعی

هنگامی که روی سئو محلی متمرکز می‌شوید، می‌توانید سایت تجاری خود را برای یک بخش جغرافیایی خاص بهینه کنید و پیدا کردن مشاغل خود را برای افراد در این نزدیکی آسان کرده و در نهایت شانس فروش را افزایش می‌دهد.

در اینجا چند نکته برای استفاده بیشتر از سئو محلی آمده است:

کسب و کار خود را در Google My Business قرار دهید، این یک ابزار رایگان است که به مشاغل کمک می‌کند تا حضور دیجیتالی خود را در اکوسیستم گوگل مدیریت کنند.

اطلاعات مخاطب خود را به روز کرده و در همگام سازی سایت و مکان‌های دیگر مانند صفحات رسانه‌های اجتماعی، لیست فهرست‌ها و غیره همگام سازی کنید.

محتوای محلی با کیفیت بالا و مرتبط با بازار هدف خود ایجاد کنید زیرا می‌تواند به شما در بهبود رتبه بندی جستجوی محلی کمک کند.


  • سئو بالا باعث ارجاع مشاغل دیگر به سمت شما می‌شود




این یک واقعیت ثابت است که رتبه بندی در صفحه اول گوگل برای کلمات کلیدی هدفمند به شما امکان می‌دهد مشتریان بالقوه را جذب کنید. هرچه رتبه شما بالاتر باشد، توجه بیشتری نیز به شما نشان می‌دهند.

اما یکی دیگر از مزایای پنهان سئو این است که به شما کمک می‌کند تا در رادار مشاغل مکمل قرار بگیرید. این مشاغل به طور مستقیم با شما رقابت نمی‌ کنند و ممکن است مخاطبی یا مشتری داشته باشند که به سمت شما هدایت شود.

این بدان معناست که  مشاغل مرتبط با شما ارتباط پیدا کرده و در واقع  شما را به مشتریان خود معرفی کنند.


  • افزایش سئو باعث ماندگاری کسب و کار شما می‌شود




یکی از بزرگترین چالش‌ ها با روش‌ های سنتی بازاریابی مانند اجرای تبلیغات چاپی، تبلیغات در فضای باز یا گرفتن یک تبلیغ تبلیغاتی نیم دقیقه‌ای در یک کانال پرطرفدار رادیویی این است که مدت زمان محدودی دارند. به عبارت دیگر، اگر در یک بازه زمانی معین نتیجه نداشته باشید، هزینه تبلیغاتی زیادی از دست می‌دهید.

از طرف دیگر سئو به شما امکان می‌دهد از طبیعت همیشه سبز اینترنت بهره ببرید و به شما برای ماندن در صف مقدم کمک می‌کند. به دست آوردن نتایج طولانی مدت ممکن است علاقه به مباحث مربوط به شغل شما را به مرور زمان افزایش دهد و با این کار تعداد بیشتری از افراد از طریق جستجو شغل شما را پیدا می‌کنند.

سئو به شما کمک می‌کند برای یک دوره طولانی در رقابت پیروز شوید. وقتی سرمایه گذاری در سئو را انجام دهید، می‌توانید برای ماه‌ها یا سال‌های بعدی دید واقعی به دست آورید. این امر نه تنها بازده بهتری به شما می‌دهد بلکه به شما امکان می‌دهد تجارت خود را برای سایر فعالیت‌های بازاریابی دیجیتال آماده کنید.

اگر می‌خواهید وب سایت شما از سئو بهره ببرد و از رقبای خود پیشی بگیرید، باید به صورت جدی تلاش کنید، زیرا این تنها راهی است که می‌توانید در دراز مدت رتبه خود را حفظ کنید.


  • سئو سایت شما را دوستانه‌تر می‌کند




سئو با کیفیت فقط به اضافه کردن کلمات کلیدی مناسب یا ایجاد لینک از سایت‌های مربوطه مربوط نمی‌شود. در گذشته سئو فقط در مورد یافتن وب سایت بود. اما امروزه، در مورد پیدا کردن مناسب‌ترین وب سایت‌ها با دوستانه‌ترین تجربه کاربری (UX) هستیم.

ترکیب بندی محتوا برای موتورهای جستجو

گوگل نمی‌خواهد به کاربران خود به یک وب سایت با سرعت کم ارائه دهد. این شرکت می‌خواهد تجربه کاربر پسندی را به کاربران خود ارائه دهد.

همه موارد از سرعت وب سایت شما گرفته تا میزان ریسپانسیو بودن وب سایت در رتبه بندی شما در موتورهای جستجو تاثیر می‌گذارد. این عوامل همچنین بر نرخ تبدیل سایت شما تأثیر می‌گذارند.


  • سئو به افزایش ارزش برند کمک می‌کند




اگر برای بالا بردن ارزش برند تلاش کرده باشید، مشتریان شما بیشتر به تجارت شما اعتماد خواهند کرد. داشتن یک نام تجاری قوی و ارزشمند برای هر کسب و کار شما بسیار ضروری است، مخصوصا اگر کسب و کار شما در ابتدای راه است.

نکته خوب در مورد سئو این است که به شما امکان می‌دهد بدون افزایش هزینه ارزش برند خود را افزایش دهید. با یک سرمایه گذاری اندک می‌توانید یک برند با ارزش ایجاد کنید که در نهایت به شما در جذب مشتری بیشتر کمک می‌کند.

تاثیر افزایش سئو بر افزایش اعتبار برند

اگر به فضای تبلیغاتی چاپی و رسانه‌ای توجه کنید، می‌فهمید که افزایش ارزش نام تجاری شما با استفاده از روش‌های سنتی بازاریابی بسیار گران است. استفاده از سئو برای ایجاد ارزش اصلی برند در صنعت مورد نظر برای هر شغلی آن هم بدون پرداخت هزینه زیاد بسیار معقول است. افزایش سئو به یکی از مطمئن‌ترین ابزارها برای افزایش دید در بازار و تقویت شهرت شغلی تبدیل شده است.
نظرات سوالات
ثبت نظر (5 امتیاز)
سوال جدید (5 امتیاز)

نقاط قوت


نقاط ضعف


من یک ربات نیستم

آیتم های مرتبط

ثبت آگهی فروش کالا

ثبت آگهی فروش کالا در سایت sellfree.ir

ثبت آگهی فروش خودرو

در گذشته بسیار افرادی بودند که بدون اطلاع از قیمت خودرو خریدو فروش می کردند و یا چه بسیار کسانی که برای مطلع شداز...

تأثیر خرید و فروش کالای دست دوم بر اقتصاد کشور

خرید و فروش کالای دست دوم یا همان کالا های استفاده شده و کار کرده، یکی از عوامل مهم در اقتصاد کشور محسوب میشود. این...

فروش کالای دست‌ دوم

فروش کالای دست دوم، یعنی فروش کالا هایی که پیش تر توسط شحص دیگری استفاده شده اند، یک صنعت روبه رشد و پرطرفدار در...

استراتژی‌های فروش

همه کسب و کارها دوست دارند تا یک فروش موفق داشته باشند ولی برخورداری از یک فروش موفقیت ‌آمیز، استراتژی ‌ها و تکنیک‌...

قوانین فروشگاه های اینترنتی (قوانین فروش آنلاین کالا)

قوانین فروشگاه های اینترنتی به اندازه کالایی که ارائه می دهند مهم است. در واقع یکی از مهم ترین مواردی که یک کسب...

افزایش بازدید آگهی در سایت ها درج آگهی

راه های افزایش بازدید آگهی در سایت های درج آگهی، مختلف است. هر روز تعداد کاربرانی که از اینترنت استفاده می کنند...

خرید و فروش سهام آنلاین

خرید و فروش سهام آنلاین یکی از سوالات رایجی است که این روزها همه با آن مواجه می شوند. با توجه به جذاب شدن بازار سرمایه...

ثبت آگهی رایگان خرید و فروش

بسیاری از مردم برای معرفی خود و کسب و کارشان اقدام به ثبت آگهی رایگان در وب سایت های ارائه دهنده خدمات مربوط به آگهی...

چگونه فالوور اینستاگرام را افزایش دهیم؟

افزایش فالوور در اینستاگرام می تواند تأثیر بسیار مثبتی را روی رونق کسب و کار شما بگذارد. شما به عنوان یک عضو فعال...

روش های افزایش فروش اینترنتی

افزایش فروش اولین دغدغه و مشکل برای فروشگاه های آنلاین است. آن ها باید سعی کنند محصولات خود را به صورت آنلاین به...

نحوه فروش کالا های دسته دوم در اینترنت

خرید و فروش کالا های دست دوم در اینترنت به یک منبع کسب درآمد تبدیل شده است. گاهی اوقات شما کالا هایی را که نو نیستند...

چگونه بازدید پست های اینستاگرام را افزایش دهیم؟

افزایش بازدید اینستاگرام یکی از موارد حائز اهمیت برای افراد، شرکت ها و سازمان ها است زیرا امروزه اینستاگرام به...

طراحی سایت توسط دارکوب با استفاده از سیستم مدیریت محتوای دارکوب. با
10 از درآمدهای این سایت صرف امور خیریه می گردد