جستجو

بهترین روش های دیجیتال مارکتینگ

(12 رای)
به روز رسانی: 22 تیر 1398 ساعت 13:55:04
تاریخ ثبت: 18 تیر 1398 ساعت 23:21:11
آدرس کوتاه: https://sellfree.ir/14775
واژه "دیجیتال مارکتینگ " برای عده بسیاری از افراد تازه کار در حوزه تبلیغات و حتی افرادی که قصد دارند وارد این حوزه شوند  عبارتی پیچیده و مبهم بنظر می آید.

حال به توضیح و شرح این عبارت میپردازیم

قبل از هر چیز توجه شود که درمتن ، این عبارت به زبان فارسی ترجمه نشده زیرا که در دنیای کسب و تجارت همه از همان نام اصلی استفاده میکنند.

در حالت کلی و خلاصه شده به مجموعه فعالیت هایی که در راستای تبلیغات برند ها و محصولات مختلف که با استفاده از ابزار های دیجیتالی صورت میگیرد را  "دیجیتال مارکتینگ" میگویند.

اما دیجیتال مارکتینگ تنها به این تعریف خلاصه نمیشود و بستر بسیار گستره تری را نسبت به روش های سنتی تبلیغات  شامل میشود.

دیجیتال مارکتینگ استفاده از ابزار های محتلف دیجیتالی به ویژه اینترنت و شبکه های اجتماعی است.

هدف دیجیتال مارکتینگ تبلیغ کسب و کار  در بستر وب میباشد .

دیجیتال مارکتینگ فقط محدود به کسب و کارهای آنلاین نمی شود. بسیاری بر این باورند که  بازاریابی دیجیتالی فقط برای کسب و کارهایی است که دارای یک وب سایت هستند. در صورتی که به هیچ وجه این طور نیست. خیلی از کسب و کارهای سنتی هم وجود دارند که از طریق تبلیغات دیجیتال سعی دارند تا خدمات خود را به مشتریان خود معرفی کنند.

انواع دیجیتال مارکتینگ شامل بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو ، بازاریابی محتوا ، ایمیل مارکتینگ ، پرداخت به ازای کلیک ، شبکه های اجتماعی  و حتی روشی کمی قدیمی تر مانند تبلیغات در وبلاگ ها میباشد.


 

1-بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو (SEO)


365176_1284_11

یکی از بهترین روش های بازاریابی دیجیتال که رقابت بسیاری در آن وجود دارد سئو است. با بهینه سازی سایت خود برای موتورهای جست و جو  می توانید هدفمند ترین مخاطبین را داشته باشید.

سئو یا بهینه سازی برای موتور  های جستجو (Seach Engine Optimization) به منظور بهبود عملکرد سایت ها بر اساس استاندارد موتور های جستجو یا search Engine  میباشد.فاکتور های زیادی در سئو سایت تاثیر گذاراند. اعم از کلمات کلیدی استفاده  شده در متن و محتوا ، لینک های ورودی و غیره.

به بیانی ساده تر به کمک ترفند های سئو رتبه سایت در موتور های جستجو افزایش یافته و هنگامی که کاربران کلمه ی کلیدی مورد نظر خود را در موتور های جستجوی بزرگ مانند گوگل ، بینگ ، یاهو و غیره وارد میکنند ، موتور جستجو در پاسخ جستجوی کلمه کلیدی صفحه ی  نتایج جستجو (Seach Engine Result Page)را بنمایش میگذارد  که این صفحه شامل لینک های خارجی به تعداد زیادی از سایت های مختلف با محتوای موردنظر یا نزدیک به آن میباشد.

منظور از بهینه سازی سایت ها ، رعایت استاندارد های سئو میباشد مانند رعایت قوانین استفاده از تگ های HTML مانند تگ متا(Meta)  که دارای بخش توضیحات (Description) که خلاصه ای از محتوای اصلی یا هدف سایت در صفحه نتایج جستجو نشان میدهد و کلمات کلیدی (keywords) که موتور جستجو با کلمات جستجو شده کاربر تطبیق میدهد ، میباشد.

رعایت بسیاری از فاکتور های مهم دیگر که سبب  افزایش رتبه سایت و به دنبال آن افرایش تعداد بازدیدکنندگان سایت ها میشود .یکی از مهمترین دلایلی است که کارشناسان دیجیتال مارکتینگ اهمیت این روش را از همه بیشتر تلقی میکنند.

طبق تحقیقات و بررسی های انجام شده کارشناسان سئو به نتایج قابل تاملی دست یافته اند که به افزایش اهیمت سئو افزوده است . طبق این تحقیقات کاربران هنگام جستجو در صفحه نتایج بیشتر از ۵ لینک اولیه جلو تر نرفته و مابقی را انتخاب نمیکنند و در حالتی که مطلب موردنظر خودرا در صفحه ی اول صفحه نتایج پیدا نکنند تا صفحه ی سوم بیشتر پیش نمیروند.

حال سایت هایی که مطابق استاندارد های سئو عمل کرده و رتبه بالایی را دارا هستند به ترتیب در ابتدای صفحه نتایج نشان داده میشوند .لذا امروزه کسانی که قصد دارند کسب وکار اینترنتی خود را آغاز کنند علاوه بر داشتن وب سایت از اهمیت بسیار بالای سئو سایت نیز آگاهی دارند. و سئو را در اولویت قرار میدهند.

 

2-ایمیل مارکتینگ




ایمیل مارکتینگ یکی از روش های قدیمی دیجیتال مارکتینگ میباشد که امروزه با افزایش تعداد کاربران شبکه های اجتماعی از میزان محبوبیت آن برای کسانی که قصد دارند کسب وکار تازه تاسیس خود را معرفی کنند کاسته شده است اما این بدین معنا نیست که این روش منسوخ شده باشد.

از آنجایی که ایمیل یا همان پست الکترونیکی جزء اولین ابزار های ارتباطی بر بستر اینترنت بود کماکان نیز شرکت های بزرگ از این روش استفاده میکنند.

و البته باید ذکر شود که هم اکنون نیز عده ی کثیری طرفدار این روش هستند زیرا شرکت ها دیگر برای تبلیغات اولیه و معرفی خود تلاش نمیکنند بلکه به معرفی مستقیم محصولات با توجه به علاقه مندی کاربران میپردازند . همچنین با ارائه پیشنهادهای ویژه، کاربران را مجاب نموده تا بازدید های خود از سایت را به روز کنند که این فرآیند موجب ایجاد حس رضایت ، اعتماد کاربر نسبت به سایت میشود  که دستاورد آن برای کسب و کار های اینترنتی جذب و حفظ مشتری های وفادار مییاشد.

 

3-پرداخت به ازای کلیک (pay-per-click advertising) 


Pay-Per-Click-Advertising

این روش یکی از راهکارهای مرسوم تبلیغات در دنیای امروز محسوب میشود که اولین بار توسط موتور های جستوجوی قدرتمندی مانند گوگل و بینگ مورد استفاده قرار گرفتند و روش کار بدین صورت میباشد که کاربر با کلیک بر روی لینک تبلیغ (مانند ویدیو ، تصویر ، متن...) به سایت مبلغ هدایت میشوند.و موتور های جستجو به ازای هر کلیک و راهنمایی و هدایت کاربر به سایت مقصد هزینه دریافت میکنند که به این دلیل به این نوع تبلیغ پرداخت به ازای کلیک گفته میشود.

یکی از پشتازان این عرصه شرکت گوگل میباشد  که ابزار گوگل ادوردز را دراختیار کابران قرار داده.

گوگل ادوردز (Google Adwords)، سیستمی است که گوگل برای کمک به بازاریابی محصولات یا خدمات در موتور جستجوی گوگل و سایت های وابسته به آن توسعه داده است. در روش تبلیغاتی گوگل ادوردز متن تبلیغ در نتایج گوگل برای کوئری های مرتبط نشان داده می شود.که یکی از رایج ترین روش های بازاریابی به روش پرداخت به ازای کلیک (Pay-Per Click ) یا اختصارا " PPC " میباشد

مهمترین مزیتی که این سرویس دارد این است که  به کسب وکار ها این امکان را میدهد تا با پرداخت هزینه در صفحه نتایج جزء اولین لینک هایی باشند که در ابتدای لیست به نمایش گذاشته میشوند.

4-شبکه های اجتماعی


slider1v5-1

امروز استفاده از شبکه های اجتماعی به بخشی جدانشدنی از زندگی روزمره ما تبدیل شده است  و به طور متوسط هر شخص در روز بیش از 100 دقیقه در رسانه های اجتماعی سپری میکند که این امار در کشور های مختلف متفاوت میباشد .

تاثیر فضای مجازی بر زندگی ما بحثی غیر قابل انکار است و هر روز به تعداد کاربران اینترنت و شبکه های اجتماعی افزوده میشود ، طبق تحقیقات انجام شده در سال 2018 بیش از 4 میلیارد نفر در دنیا از اینترنت استفاده میکنند و از این تعداد حدود ۳ میلیارد نفر عضو شبکه های اجتماعی میباشند.

محبوب ترین پیام رسان اجتماعی در دنیا شبکه فیسبوک میباشد که بالغ بر 2 میلیارد کاربر فعال دارد و بعد از آن نرم افزار های واتس اپ و اینستگرام هرکدام با ۱ میلیارد کاربر فعال در ماه به عنوان محبوب ترین شبکه های اجتماعی شناخته میشوند. (که هر دو نرم افزار زیر مجموعه شرکت فیسبوک میباشند).

این آمار و ارقام برای متخصصین بازاریابی اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ این فرصت را فراهم میسازد تا بتوانند از این تعداد بیننده در یک زمان و مکان به صورت رایگان نهایت بهره را ببرند.

در بازاریابی توسط شبکه های اجتماعی دو روش پر کاربرد وجود دارد:

1-افیلیت مارکتینگ                                  2-اینفلوئنسر

1-افیلیت مارکتینگ : افیلیت مارکتینگ (Affiliate Marketing) یا بازاریابی معرف به این صورت است که شما از صفحات مشهور و بلاگر ها می خواهید شما را معرفی کنند.

یکی از معروف ترین ابزار استفاده از این روش درکشور ما برنامه اینستگرام میباشد .

که در چند سال اخیر هر روز تعداد بلاگر ها روبه افزایش است و عده ای درامد خوبی از این روش کسب کرده اند.

و هزینه ارائه تبلیغ در صفحات این بلاگر ها با توجه به تعداد بازدید و لایک پست های آنها متفاوت میباشد. مزیت این روش برای کسب و کار ها اعتماد مخاطبین به این بلاگر ها میباشد که به همین دلیل تعداد مشتری های تجارت تبلیغ شده به طور چشمگیری در زمانی کوتاه افزایش میابد.

البته در خارج از شبکه های اجتماعی نیز از افیلیت مارکتینگ استفاده می شود که مهمترین عضو آن رپورتاژ آگهی است.

2-اینفلوئنسر ها : در اینفلوئنسر مارکتینگ  تبلیغات به هر شخصی سپرده نمیشود بلکه افرادی را میابیم که محتوای کارشان با هدف کسب و کار ما متناسب باشد.

مهمترین عامل در تبلیغات اینستگرام کیفیت تبلیغ میباشد ، عده ای از بلاگر ها در محل کسب و کار حضور فیزیکی دارند و به معرفی آن میپردازند و عده  ای دیگر با ارائه عکس و ویدیو این کار را انجام میدهند.

به همین دلیل شاهد تبلیغاتی با کیفیت و هزینه بالا هستیم که با تیم حرفه ای از عکاس ها و فیلمبردار ها یک کلیپ 1 دقیقه یا کمتر برای تحت تاثیر قراردادن هر چه بیشتر کاربر ساخته میشود.

 

5- بنر های تبلیغاتی


یکی از دیگر از روش های دیجیتال مارکتینگ رایج در کشور ما استفاده از بنر ها و گیف های تبلیغاتی است که در سایت های پربازدید قرار داده میشود مانند سایت های ورزشی ، خبری ، اطلاعاتی و فروشگاهی و غیره .معمولا این بنر ها در کنارین صفحه در اندازه های کوچک دیده میشوند .گاهی هم در بالای صفحه ی سایت .که با کلیک بر روی این بنر ها به مسیر سایت مبلغ هدایت میشوید .

مهمترین عامل برای جذب مخاطب در این روش ارائه بهترین پیشنهاد یا هر عاملی است که در حین کوتاه و مختصر بودن آن برای کاربر خوشایند بوده و کاربران را مجاب کند تا از سایت انها بازدید کند.

 

6-بازاریابی محتوا


Content-Marketing

بازاریابی محتوا، بخشی از استراتژی بازاریابی و توسعه کسب‌وکار است که بر ایجاد و توزیع محتوای ارزشمند، مرتبط و یکپارچه تمرکز دارد و هدف کلی آن، جذب مخاطبین جدید و حفظ مخاطبان قبلی است. جذب مخاطب در این استراتژی، با ارائه محتوای ارزشمند انجام میشود.

یکی دیگر از اهداف بازاریابی محتوا، افزایش آگاهی از برند است. در واقع، هدف اصلی این است که مخاطبین، محتوای ارزشمند تولیدشده را ببینند و نسبت به آن عکس‌العمل نشان دهند. این موضوع، نشان‌دهنده میزان تخصص یک شرکت است.

یک بازاریابی محتوای خوب نیازمند برنامه ریزی دقیق میباشد

مهمترین عامل موفقیت در این نوع بازاریابی شناخت و شناسایی مخاطبین میباشد

و باید مشخص شود که محصول برای چه کاربرانی ایجاد شده است  و سپس باید دریابید که مخاطبین چه نوع محصولی را بیشتر میپسندند .

هر چقدر شناخت شما روی مشتریان بیشتر باشد و اطلاعات جامع تری نسبت به آنها داشته باشید نوشتن استراتژی تولید محتوا کار بسیار راحتری خواهد بود.

در نتیجه مخاطبان به اطلاعاتی که ارائه می‌دهید، بیشتر اعتماد میکنندو احتمال خرید محصولات توسط آن‌ها نیز بیشتر خواهد شد. همچنین، هنگامی که خوانندگان به طور مداوم محتوای یک برند را می‌خوانند، دیدگاهشان نسبت به آن برند نه تنها از لحاظ اعتبار، بلکه از لحاظ علاقه به آن برند نیز تغییر خواهد کرد.

 

 7-sms مارکتینگ


SMS-Marketing

پیامک تبلیغاتی درصورت ابتکار می تواند فرصت های باورنکردنی را برای هر کسب و کار ایجاد کرده تا به یک کمپین نتیجه گرا و موفق بیانجامد و موجبات موفقیت های بعدی را فراهم آورد. بازاریابی پیامکی SMS Marketing یک فرصت بزرگ برای تجارت است اما در صورت اشتباه منجر به از دست دادن مشتریان می شود. این نوع بازاریابی انعطاف پذیری بالایی دارد. ابزاربازاریابی پیامکی بسیار متنوع بوده و امکان ساختن لیستی از مشترکین وجود دارد. این سرویس در برقراری ارتباطات گروهی و تکی بسیار کاربردی می باشد.

مواردی که باید در این نوع از بازاریابی دقت شود شامل:

1-متن باید مفید و جذاب باشد و در حین کوتاهی و مختصر بودن نباید جذابیت خود را برای مشتریانی که برای اولین بار میخواهند با نام و خدمات کسب وکار آشنا شوند از دست بدهد.

2- انتخاب زمان ارسال مناسب بسیار مهم میباشد به طور مثال ارسال در ساعات اداری بهترین نتیجه را دارد.

3- عدم ارسال پیامک های تکراری به صورت متوالی زیرا در این صورت این کار نتیجه عکس خواهد داشت.

 

در نهایت باید توجه شود که برای موفقیت در این حرفه فقط آگاهی از روش های ذکر شده در متن کافی نیست و نیازمند تحقیق و مطالعه روش های کار و بررسی معایب و مزایای هر روش به طور مستقل و ترکیبی میباشد.

کلید موفقیت برای دست یابی به معیار موردنظر برنامه ریزی دقیق و استفاده از بهترین استراتژی برای ایجاد هماهنگی بین روش های مختلف میباشد.
نظرات سوالات
ثبت نظر (5 امتیاز)
سوال جدید (5 امتیاز)

نقاط قوت


نقاط ضعف


من یک ربات نیستم

آیتم های مرتبط

ثبت پست مهمان با لینک های فالو

خدمات ثبت پست مهمان و درج بکلینک با لینک های فالو توسط سایت سلفری sellfree

سایت های برتر آگهی رایگان

سایت های بسیار زیادی جهت ثبت آگهی در کشور وجود دارند که از معروف ترین آنها وب سایت رایگان بفروش، دیوار و شیپور می...

اپلیکیشن های ثبت آگهی رایگان

جهت ثبت آگهی در اینترنت می توانید از دو طریق طریق سایت ثبت آگهی و برنامه ثبت آگهی اقدام نمایید. برنامه ها و سایت...

بهترین و محبوب‌ترین سرگرمی برای بازنشستگان چیست؟

بهترین و محبوب‌ترین سرگرمی برای بازنشستگان چیست؟ بازنشستگی مرحله ای از زندگی است که زمان آزاد و فرصت های فراوانی...

بهترین سایت تبلیغات رایگان

کشف کنید که چگونه بهترین سایت تبلیغات رایگان می‌تواند استراتژی تبلیغات آنلاین شما را طراحی مجدد کند. از مزایا،...

بهترین سمساری آنلاین و فوری در تهران

با بالاتر رفتن قیمت اجناس نو خرید از سمساری ها بهترین راه حل است، اما بهترین سمساری کدام است؟

با 9 روش تبلیغات اینترنتی آشنا شوید

بی شک تمامی کسب و کارها فارغ از اینکه کوچک و یا بزرگ باشند، به نحوی در فضای مجازی و اینترنت حضور دارند. چنین مشاغلی...

معرفی روش های بازاریابی آنلاین

به هر روشی که در آن شخص تلاش می کند تا مخاطب را جذب محصول کرده و به خرید تشویق کند بازاریابی می گویند. بازاریابی به...

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

اینفلوئنسر مارکتینگ روشی جدید و خلاقانه در بازاریابی مدرن است. احتمالا کلمه اینفلوئنسر برای شما ناآشانا باشد یا...

چطور میتونم ویدیوهای آموزشی و فایل های دیجیتالی خودم رو بفروشم؟

فروش ویدیوهای آموزشی در هر حوزه و فایل های دیجیتالی از طریق سایت رایگان بفروش (سلفری)

بهترین سایت سازهای رایگان

در این مقاله قصد داریم به چند مورد از بهترین سایت سازهای رایگان ایرانی و خارجی بپردازیم. برای دانستن اطلاعات بیشتر...

طراحی سایت توسط دارکوب با استفاده از سیستم مدیریت محتوای دارکوب. با
10 از درآمدهای این سایت صرف امور خیریه می گردد