جستجو

تفاوت لینک های فالو و نوفالو

(12 رای)
به روز رسانی: 11 آبان 1398 ساعت 15:36:10
تاریخ ثبت: 21 مهر 1398 ساعت 17:24:47
آدرس کوتاه: https://sellfree.ir/19409
xfollow-link-vs-nofollow-links.jpg.pagespeed.ic.zt1QsKJKNa

در ابتدا قبل از بیان تفاوت های بین لینک فالو و نوفالو در مورد اهمیت لینک و بک لینک ها صحبت می کنیم. اگر شما با مسائل مربوط به سئو آشنایی دارید، به طور حتم در مورد اهمیت بک لینک برای سئو و بالا بردن رتبه سایت هم آشنایی دارید.

لینک های فالو و نوفالو از فاکتورهای اساسی در بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو هستند. بک لینک به عنوان یک ستون موفقیت برای هر وب سایت است. همه سایت ها از طریق لینک ها با هم در ارتباط هستند. در این مقاله در مورد تفاوت بین لینک فالو و نوفالو (Dofollow and Nofollow) می پردازیم.

فالوو

تعریف لینک فالو (Dofollow) و نوفالو (Nofollow)

زمانی که شما پست یا صفحه جدیدی در وب سایت خود قرار می دهید، ربات های گوگل آن صفحه یا پست را رصد می کنند. مثلا شما پست جدیدی را در وب سایت خود قرار می دهید و در آن پست لینک های داخلی یا خارجی از سایر وب سایت ها را قرار می دهید. با این حساب زمانی که گوگل پست شما را رصد می کند، این لینک های داخلی و خارجی را نیز دنبال می کند. زمانی که لینکی فالو است این معنی را می دهد که محتوای این لینک با ارزش بوده است که شما از آن استفاده کرده اید؛ بنابراین گوگل این لینک های داخلی و خارجی را رصد می کند در کل به طور پیش فرض تمامی لینک ها فالو هستند.

در واقع یکی از معیارهای گوگل برای پیدا کردن سایت های قابل اعتماد، میزان اعتمادی هست که سایر کاربران به آن سایت ها دارند. هنگامی که گوگل تشخیص دهد که سایت شما مورد اعتماد کاربران است و مطالب سایت شما در سایر سایت ها قرار داده می شود، بنابراین از نظر گوگل سایت شما قابل اعتماد است و نتایح مربوط به سایت شما را در رده های بالای جستجوی گوگل قرار می دهد.

اما زمانی که از لینک های خارجی و داخلی در پست خود استفاده می کنید و تگ نوفالو را در این لینک ها قرار می دهید دیگر گوگل آن لینک را دنبال نمی کند. پس این لینک ها توسط گوگل رصد نمی شوند و به آنها لینک های نوفالو می گویند. در اینجا شما این لینک ها را تایید نمی کنید و این لینک ها فقط توسط بازدیدکنندگان دنبال خواهد شد.

در واقع لینک نوفالو لینکی است که به سایر سایت ها اشاره ای ندارد. یعنی شما می توانید با کلیک کردن بر روی لینک به سایت دیگر بروید اما موتورهای جستجو این لینک ها را دنبال نمی کنند.

بنابراین تا به این قسمت متوجه شدیم اگر به گوگل اجازه بدهیم لینک های خارجی (لینک های که از سایر وب سایت ها به وب سایت ما لینک داده می شود) که در پست ما وجود دارد را رصد کند این لینک ها، لینک های فالو (Dofollow) نامیده می شوند و اگر تگ نوفالو را برای لینک های خارجی در وب سایت خود قرار دهیم بنابراین این لینک ها، لینک های نوفالو  (Nofollow) نامیده می شوند.

کدام یک از لینک های فالو و نوفالو را برای سایت خود استفاده کنیم؟

این سوال که کدام یک از این لینک های فالو و نوفالو برای استفاده در سایت بهتر است را می توان اینگونه جواب داد که بستگی به سایت های دارد که لینک در آن ها قرار داده می شود. یکی از روش های که استفاده می کنند این است که سایت ها برای هم لینک فالو می سازند. اما باید دقت کنند که لینک فالو را در مطالب مرتبط قرار دهند زیرا در غیر این صورت به عنوان اسپم شناخته می شود. اما لینک های نوفالو را باید در مطالب غیر مرتبط قرار دهند. به عنوان مثال لینک تبلیغات و اسپانسر یا لینک های مشابه که لینک ها نوفالو هستند. این لینک ها تا زمانی که به صورت نوفالو باشند از نظر گوگل مشکلی برای قرار دادن آنها وجود ندارد. اینگونه لینک ها راه های درآمد وب سایت شما هستند.

ویژگی های لینک فالو در سئو

برای درک بهتر تفاوت بین لینک فالو و نوفالو، باید به نحوه کار موتورهای جستجو دقت کنیم. موتورهای جستجو تعداد لینک های که از سایت های دیگر به آن صفحه لینک می شود را در نظر می گیرد. گوگل یکی از موتورهای جستجو است که صفحات وب سایت های که دارای بالاترین رتبه نتایج جستجو هستند را دنبال می کند. به عنوان مثال؛ در دو وب سایت پستی با یک موضوع مشابه قرار داده شده است که هر دو پست دارای کیفیت بالا و پر از مطالب مفید هستند و به خوبی نوشته شده اند. اما یکی از این پست ها دارای لینک های زیادی است که به آن صفحه لینک شده اند. این در حالی است که پست دیگر تعداد کمی لینک دارد. در اینجا موتور جستجو به آن پستی که تعداد لینک های بیشتری دارد تاکید بیشتری می کند زیرا بسیاری از کاربران دوست دارند به آن پست لینک بدهند. به این لینک ها که موتور جستجو در هنگام رصد کردن آنها را دنبال می کند لینک فالو می گویند. هرچه تعداد لینک های فالو در یک وب سایت بیشتر باشد، به طور حتم باعث رتبه بندی بالاتر این وب سایت می شود. این لینک ها در اصل به افزایش رتبه بندی صفحه کمک می کنند. با توجه به مطالب این مقاله، هر لینکی به طور پیش فرض یک لینک فالو است، بنابراین اگر تگ نوفالو را برای یک لینک قرار ندهید، در نتیجه به طور خودکار لینک فالو است. از نظر سئو لینک های فالو قدرمندترین نوع لینک ها هستند.

ویژگی لینک نوفالو

follow-nofollow-links

این لینک بدنبال سوء استفاده افراد از لینک فالو به وجود آمده است. زمانی که افراد به اهمیت لینک فالو برای افزایش رتبه بندی وب سایت خود پی بردند، برخی از صاحبان وب سایت ها به طور افراطی از آنها استفاده می کردند و اقدام به خرید لینک فالو می کردند. آنها به هر طریقی که می توانستند لینک دریافت می کردند. با این کارها می خواستند رتبه بندی موتور جستجوی خود را افزایش بدهند. اما موتورهای جستجو متوجه این روش شدند و تگ نوفالو را به منظور جلوگیری از این فعالیت ها معرفی کردند. اولین بار در سال 2005 کارشناسان گوگل به نام مت کارتز و جیسون شلن این تگ را معرفی کردند.

یک لینک نوفالو دارای ارزش HTML است و به ربات های موتور جستجو دستور می دهد این لینک را دنبال نکنند اما با استفاده از این دستور، به موتورهای جستجو اعلام می کنیم که لینکی که از وب سایت دیگری به وب سایت ما داده شده است را تایید نمی کنیم و نباید این لینک را در پیچ رنک محاسبه کند. این لینک ها به کیفیت نتایج جستجو کمک می کند و برای کاهش اثر بخشی انواع خاصی از اسپم ها در موتور جستجو است.

شما با استفاده از لینک نوفالو اسپم کمتری دریافت خواهید کرد و در نتیجه وب سایت شما بهبود خواهد یافت. افراد می توانند بر روی تگ نوفالو کلیک کنند و به یک سایت دیگر منتقل شوند ولی از نظر موتورهای جستجو این لینک به هیچ چیز اشاره ندارد و رصد هم نمی شود.

از لینک فالو و نوفالو در چه مواقعی باید استفاده کرد؟

زمانی که پستی می نویسید و لینک های خارجی را به وب سایت خود اضافه می کنید اگر لینک خارجی از یک وب سایت معتبر باشد، اعتبار وب سایت شما را بهبود می بخشد زیرا با این کار مقداری از اعتبار خود را به صفحه شما وارد می کند. با توجه به این نکته این لینک ها به طور پیش فرض فالو هستند پس بهتر است این لینک ها فالو باقی بمانند. اما اگر شما از وب سایت های با کیفیت پایین لینک را اضافه کنید و آن لینک ها فالو باقی بمانند در نتیجه اعتبار صفحه و رتبه بندی شما کاهش می یابد. اگر موتورهای جستجو گوگل آن وب سایت ها را به منظور محتوای بد جریمه کند احتمال آن هست که وب سایت شما هم توسط گوگل جریمه بشود. بنابراین دقت کنید که چه لینکی باید فالو و چه لینکی باید نوفالو باشد.

بهتر است از لینک فالو برای موارد مانند مطالب مفید، محتوای مفید برای بازدیدکنندگان و لینک های داخلی سایت خود استفاده کنید. همچنین از لینک نوفالو در موارد مانند مطالب نا مرتبط، لینک های وابسته به سایت، لینک های اسپانسر، لینک های تبلیغاتی و کامنت ها استفاده کنید تا بازخورد بهتری داشته باشید.

ممکن است در آینده با توجه به پیشرفت الگوریتم های گوگل و سئو شاهد ایده های جدیدی برای لینک فالو و نوفالو باشیم. اما همواره به این نکته توجه داشته باشید که از راه های فرعی برای دریافت بک لینک استفاده نکنید، زیرا تا زمانی که سایت شما کیفیت لازم را نداشته باشد این راه های فرعی بی نتیجه و هزینه بر خواهد بود.

 
نظرات سوالات
ثبت نظر (5 امتیاز)
سوال جدید (5 امتیاز)

نقاط قوت


نقاط ضعف


من یک ربات نیستم

آیتم های مرتبط

ثبت پست مهمان با لینک های فالو

خدمات ثبت پست مهمان و درج بکلینک با لینک های فالو توسط سایت سلفری sellfree

گرفتن بک لینک فالو

تنها با پرداخت 50 هزار تومان ماهیانه می توانید در سایت رایگان بفروش بک لینک به صورت فالو و با متن مورد نظر خود داشته...

معرفی چند سایت برتر ایرانی برای بک لینک سازی

با بک لینک سازی و استفاده از سایت‌های بک لینک سازی، رتبه وب‌سایت‌تان را بهبود داده و افزایش حضور آنلاین خود را...

سایت های برتر آگهی رایگان

سایت های بسیار زیادی جهت ثبت آگهی در کشور وجود دارند که از معروف ترین آنها وب سایت رایگان بفروش، دیوار و شیپور می...

اپلیکیشن های ثبت آگهی رایگان

جهت ثبت آگهی در اینترنت می توانید از دو طریق طریق سایت ثبت آگهی و برنامه ثبت آگهی اقدام نمایید. برنامه ها و سایت...

کیفیت یک بک لینک به چه عواملی بستگی دارد؟

در اینجا با عواملی که بر کیفیت بک لینک‌ها در SEO تأثیر می‌گذارند، آشنا شوید. درک اینکه چگونه کیفیت یک بک لینک تعیین...

بک لینک چیست و چرا وب سایت به آن نیاز دارد

با کشف اهمیت بک لینک‌ها برای رشد وب‌سایت خود. یاد بگیرید بک لینک‌ها چیستند و چرا وب‌سایت شما نمی‌تواند بدون آن‌ها...

بک لینک سازی چیست؟

در این مقاله، مفهوم اصلی بک لینک سازی چیست؟ (ایجاد پیوندهای برگشتی) و اهمیت آن در افزایش اعتبار و رتبه وب‌سایت شما...

بک لینک طبیعی چیست؟

در اینجا درباره اهمیت بک لینک طبیعی در بهبود رتبه وب‌سایت شما می‌آموزید. مزایا، استراتژی‌ها و پرسش‌های متداول...

چرا خرید بک لینک کار اشتباهی است

دلایلی را کشف کنید که چرا خرید بک ‌لینک اشتباه است و تأثیر منفی آن را بر رتبه سایت شما در موتورهای جستجو بررسی کنید....

چگونه بک لینک بسازیم

بک لینک سازی و دریافت بک لینک با کیفیت یکی از مهمترین تکنیک ها در بهبود رتبه در موتور جست و جو است اما چطور این کر...

طراحی سایت توسط دارکوب با استفاده از سیستم مدیریت محتوای دارکوب. با
10 از درآمدهای این سایت صرف امور خیریه می گردد