به روز رسانی: 03 آبان 1399 ساعت 11:13:42
تاریخ ثبت: 13 مهر 1399 ساعت 19:59:31
ابتدا باید بگوییم چرا
روش های پر بازده تبلیغات مهم اند ؟ شرکت های بزرگ و کوچک، فروشگاه ها و صاحبان کسب و کار برای گسترش کارشان، آرزو های زیادی را در سرشان می پرورانند. بزرگ ترین آرزوی آن ها داشتن مشتریان فراوان است. در نتیجه به دنبال الگوهایی می گردند که بتوانند با بیشترین بازده، مخاطبان را به سوی خود جذب کنند.
انواع روش های تبلیغات موثر :
امروزه مطالعه در روش های پر بازده تبلیغات ( برای همه ی مدیران) پس از طراحی سایت، مهم ترین موضوع است. آن ها می دانند که مخاطبانشان از آدرس وب سایتشان با خبر نیستند. پس باید به دنبال یک نسخه از وب سایتشان در گوشی همراه بگردند.
آن ها سعی می کنند به قدر کفایت در فضاهای مجازی ه قدر کفایت خود را به مشتریان معرفی کنند. با اینکه این روش های پر بازده تبلیغات گاهی پر هزینه هم هستند ولی با برنامه ریزی های اصولی دست به
انواع تبلیغات می زنند.
تبلیغات بنری در وب سایت های پر بازدید :
درج
تبلیغات بنری در وب سایت های پر بازدید یکی از روش های پر بازده تبلیغاتی است. در اینجا ذکر این نکته ضروری است که بنر باید در طراحی خود حاوی آدرس وب سایت و شماره تماس شما باشد. در ضمن وب سایتی که برای تبلیغ در نظر می گیرید باید پر بازدید باشد اما در عین حال نباید بنر شما، در بین سایر تبلیغات گم شود و باید به وضوح در معرض دید بازدید کنندگان قرار بگیرد. البته این روش کمی پر هزینه است.
تبلیغات در وب سایت های پر بازدید کلیکی :
تبلیغات در وب سایت های پر بازدید کلیکی هم روشی پر بازده می باشد. یادتان باشد که در این نوع تبلیغات، وب سایت ها به ازای هر کلیک (از طرف مخاطب) از شما پول دریافت می کنند. با این وجود، این روش یکی از روش های پر بازده تبلیغات به شمار می آید.
تبلیغات در گوگل :
تبلیغات گوگل (Google AdWords) هم یکی از روش های پر بازده تبلیغاتی و در حقیقت
موثر ترین روش تبلیغاتی است که در کشور ایران ( به دلیل اعمال برخی از محدودیت ها) فیلتر است. از آنجایی که برای استفاده از این سیستم بایستی حسابی بر اساس دلار یا لیر و ... ( شارژ حساب ریالی و تومانی امکان پذیر نمی باشد) افتتاج شود، در نتیجه با افزایش قیمت دلار و لیر و ... ممکن است تبلیغات به قدری پر هزینه شوند که برای هر صاحب کسب و کاری توصیه نمی شود.
استفاده از تیزر های خلاقانه :
استفاده از تیزر های خلاقانه و نمایش آن ها در شبکه های ویدئو آنلاین یکی از جدید ترین و بهترین روش هاست و می توان گفت، کم ترین هزینه را دارد. در این روش پر بازده تبلیغات باید در نظر داشته باشید که ویدئو ها کوتاه مدت بوده و در ابتدا یا اواسط یک فیلم پر مخاطب، در وب سایت ها به اشتراک گذاشته شود. به عنوان مثال می توانید از وب سایت های یوتیوب و یا آپارات استفاده کنید.
ایمیل مارکتینگ :
ایمیل مارکتینگ هم یک روش پر بازده تبلیغاتی است که تبلیغات در آن به صورت هدفمند بوده و به سرعت می توان از آن نتیجه گرفت. اما باید برای استفاده از این روش به خاطر داشته باشید که در این روش باید به نوعی آدرس ایمیل مخاطبان را دریافت کنید تا در فصل های مشخص یا در مواقع حراج به آن ها ایمیل بزنید.
تبلیغات در شبکه های اجتماعی :
تبلیغات در شبکه های اجتماعی از هدف مند ترین و موثر ترین
روش های آنلاین مارکتینگ است. این روش در حال حاضر ارزان ترین روش تبلیغاتی است و گاهی اوقات حتی بعضی از کاربران خودشان به علت راضی بودن از محصولات شما حاضرند به طور رایگان محصولات تان را به دیگران معرفی کنند.
تبلیغات پیامکی :
از
تبلیغات پیامکی هم می توان در
تبلیغ برای کسب و کار های نسبتاً کوچک استفاده کرد.
تبلیغات اپلیکیشنی :
تبلیغات در برنامه های اندروید و ios برای شرکت هایی که اپلیکیشن موبایل یا سایت با نسخه مخصوص موبایل دارند، روش بسیار خوبی است و می تواند گروه وسیعی از مخاطبان را پوشش دهد.
رپورتاژ آگهی :
رپورتاژ آگهی در خبرگزاری ها و وب سایت های خبری با لینک سایت خود تان هم یکی از روش های پر بازده تبلیغاتی است. درج آگهی رایگان لینک دار در وب سایت های نیازمندی ها، برای بهتر سازی سایت تان در نتایج گوگل هم یک
روش سنتی و موثر تبلیغاتی است.
تبلیغ در فروشگاه های اینترنتی :
یک روش جدید هم توسط سایت آمازون در کشور آمریکا و در ایران توسط فروشگاه های اینترنتی ارائه می شود. در این روش، محصولات در یک وب سایت پر بازدید قرار گرفته و کاربران با کلیک بر روی آن به وب سایت اصلی فروشنده لینک می شوند و خرید از آن جا انجام می شود. این روش هم یکی از
روش های پر بازدید تبلیغات است.
فروش محصولات در سایت های تحفیف گروهی :
سایت های تخفیف ( مانند تخفیفان) هم یکی از جدید ترین و کم هزینه ترین روش های پر بازده تبلیغات محسوب می شوند.
اسپانسر شدن در رویداد های فرهنگی و اجتماعی :
در رویداد های فرهنگی و اجتماعی می توانید به صورت اسپانسر شرکت داشته باشید و در جریان آن رویداد، محصولات خود را به مخاطبان معرفی کنید. امروزه می توان این روش را یکی از روش های پر بازده تبلیغاتی به شمار آورد.
استفاده از برچسب های تبلیغاتی :
یکی از گران ترین روش های پر بازده تبلیغاتی استفاده از برچسب هایی حاوی نام و برند شرکت بر روی بدنه وسایل حمل و نقل نظیر مترو، اتوبوس ها و تاکسی ها است. این روش روش بسیار موثری در جذب مخاطب است.
تبلیغات رسانه ای :
استفاده از رسانه هایی مانند تلویزیون و رادیو، از آنجایی که مخاطبان بسیار زیادی را به صورت روزانه به خود جذب می کند می تواند بسیار موثر باشد ولی این روش یکی از پر هزینه ترین روش های تبلیغاتی است.
در نهایت می توانیم این گونه نتیجه گیری کنیم که :
روش تبلیغاتی هر چه باشد، باید این را به خاطر بسپاریم که هر صفحه ای در شبکه های اجتماعی و وبلاگ ها هر روز باید به طور مرتب به روز رسانی شود و این یکی از شروط اصلی تبلیغات پر بازده در
اینترنت مارکتینگ می باشد.