جستجو

چرا بازاریابی دیجیتال مهم است؟

(14 رای)
به روز رسانی: 14 آبان 1399 ساعت 19:50:43
تاریخ ثبت: 23 مهر 1399 ساعت 21:29:02
آدرس کوتاه: https://sellfree.ir/40082
شما در هر کاری که باشید و قصد توسعه آن را داشته باشید به بازاریابی دیجیتال نیاز دارید. فرقی نمی کند که مدیر یک سایت باشید یا نویسنده آن؛ فرقی نمی کند که تولید کننده کالا باشید یا کارفرمای خدماتی. در هر صورت بازاریابی دیجیتال پاسخ به یک نیاز اساسی شما که همان توسعه کسب و کار شما است، خواهد بود. اما شاید برایتان سوال پیش بیاید که اصلا دیجیتال مارکتینگ چیست و برای ما چه سود هایی دارد. در ادامه این مقاله به سوالات شما پاسخ خواهیم داد.

بازاریابی دیجیتال چیست؟
بازاریابی دیجیتال عبارت است از یک روش بازاریابی مبنی بر صوت و تصویر که در رسانه های الکترونیکی منتشر می شود. رسانای الکترونیکی شامل نسل اول موبایل های همراه، تلویزیون ها، رادیو ها تا پیشرفته ترین نوع آن ها است.
بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ، از جدید ترین و اثر بخش ترین روش ها برای تبلیغ و بازاریابی است. با توجه به گسترش روز افزون استفاده از اینترنت در سطح جهان، استفاده از این روش بازاریابی در سرتاسر جهان فراگیر شده است. این نوع بازاریابی، روش های سنتی مانند درج آگهی روی بیلبورد، راه اندازی کمپین های مختلف و... را کنار زده و با استفاده از پرکاربرد ترین ابزار های دیجیتال مانند شبکه های اجتماعی، ایمیل و سایت های مختلف، ‌خدمات و یا کالای شما را تبلیغ می کند.
حال که با ماهیت بازاریابی دیجیتال آشنا شدید، به مزیت های آن می پردازیم و اهمیت آن را برایتان شرح می دهیم.
دیجیتال مارکتینگ

مزایای بازاریابی دیجیتال:

• همه گیر بودن و دسترسی آسان به آن: امروزه کمتر کسی است که با ابزارهای وسایل و تجهیزات دیجیتالی که او را احاطه کرده است و در اختیار دارد، بمباران اطلاعاتی نشود. به عنوان مثال هر روز در مسیر کار، با حداقل یک تلویزیون شهری مواجه می شوید که یکی از این ابزارها است؛ یا روزانه چندین پیامک تبلیغاتی به تلفن همراه شما ارسال می شود. همین تلفن های هوشمند یا موبایل ها، ابتدایی ترین ابزار برای بازاریابی دیجیتال هستند. عده ای دیگر ممکن است به رایانه های شخصی یا لپتاپ دسترسی داشته باشند که تبلیغات مورد استفاده برای آنها با تبلیغات اینترنتی روی گوشی هم فرق ندارد.
• کاهش هزینه ها: در روش های سنتی مانند درج تبلیغ های بیلبورد های تبلیغاتی، شما اگر می خواستید که آگهی هایتان روی بیلورد های تبلیغاتی در سطح شهر و جاده ها نصب شود، باید هزینه هنگفتی را پرداخت می کردید تا تبلیغ شما برای مدت محدودی بر روی بیلبوردها نصب شود. این هزینه هم وابسته به محل نصب آگهی شما متفاوت بود. برای مثال در مکان های پر رفت و آمد، هزینه بالاتری را باید پرداخت می کردید. اما بازاریابی دیجیتال تمام این پول ها را در جیب های شما نگه می دارد. تنها چیزی که برای یک تبلیغ ساده نیاز دارید، ممکن است بر حسب سلیقه شما یک عکس یا حتی یک نوشته باشد.
هزینه هایی که شما در این روش می کنید، به مراتب بسیار کمتر از روش های سنتی است. حتی دیگر لازم نیست برای عقد قرارداد و فرستادن تبلیغ، به شرکت یا دفتر خاصی مراجعه کنید. شما می توانید با چند زنگ یا چند ایمیل، تبلیغ خود را در یک مکان پربازدید با کمترین هزینه منتشر کنید.
• برقراری آسان ارتباط با مشتری: شما می توانید تنها با چند زنگ یا ایمیل یا پیام کوتاه با مشتری خود ارتباط برقرار کنید، نظر آن ها را بپرسید، به انتقاد های آن ها گوش دهید و مناسبت های مختلف شرکت تان را به آن ها اطلاع دهید. دیگر لازم نیست که برای هر ارتباط یا ارسال مدارک رسمی، از پست استفاده کنید.
• آنالیز مشتری: شما به عنوان مدیر یک کسب و کار، نیاز دارید که بدانید مشتری های شما به چه چیزهایی علاقه دارند، چه محصولاتی را بیشتر خریداری می کنند، در چه زمان هایی خرید می کنند و... . امروزه شرکت گوگل، یک برنامه جامع با نام گوگل آنالیتیکز (Google analytics) ارایه گرده که شما با استفاده از آن می توانید به هر نوع اطلاعاتی که درباره مشتریان خود نیاز دارید،‌برسید. از جمله اینکه مشتریان شما در چه صفحه ای سایت شما را ترک می کنند، بعد از چه مدت مشتری از سایت شما می رود، در کجای صفحه مشتری سایت شما را می بندد، تعداد بازخورد ها و بازنشر های سایت شما چقدر است و... .
به عنوان مثال شما از یک فروشگاه زنجیره ای بزرگ خرید می کنید؛ اطلاعات خرید شما در یک پایگاه داده جمع آوری می شود و متخصصان، خرید های شما و افراد دیگر را تحلیل می کنند. برای مثال آن ها می دانند که شما در زمان هایی که فروشگاه تخفیف دارد، به فروشگاه می آیید و خرید عمده شما، تنقلات است. برای همین این فروشگاه زمانی که تخفیف دارد، به شما اطلاع می دهد و هر زمانی که محصولات جدیدی در بخش تنقلات داشتند، شما را از این موضوع آگاه می کند.
• منعطف بودن: کلمه منعطف بودن، یک کلمه بسیار کلی است اما تمام بازاریابی دیجیتال منعطف است. در حقیقت رشد روز افزون فضای مجازی و اینترنت، باعث شده که بازاریابی دیجیتال در هر جایی و هر مکانی قابل استفاده باشد. شما می توانید در هر جایی که بخواهید تبلیغ خود را منتشر کنید؛ می توانید در هر زمان که بخواهید تبلیغ خود را منتشر کنید و می توانید به هر شکلی که دوست دارید تبلیغ خود را منتشر کنید. به عنوان مثال تبلیغی که برای کالای خود در نظر گرفته اید، یک عکس است و بستری که برای انتشار آن انتخاب کرده اید، شبکه مجازی تلگرام است. می توانید این تبلیغ را در کانال خود یا کانال های پر بازدید دیگر در هر زمانی که دوست دارید به اشتراک بگذارید.
روش های بازاریابی آنلاین

• استفاده از اینفلوئنسر ها: اینفلوئنسر ها، افراد تاثیر گذار جامعه هستند. این فرد می تواند یک خواننده، یک مدل یا حتی یک بازیگر تلویزیون باشد. برای آشنایی بیشتر با اینلفوئنسر ها به این مقاله سر بزنید. اگر هم که درباره آن ها اطلاعات کافی دارید، به خواندن همین مقاله ادامه دهید.

اینفلوئنسر ها می توانند بر اساس شهرت خود، تبلیغ شما را گسترش دهند. به عنوان مثال اگر شما از یک بازیگر مطرح تلویزیون ایران که در هالیوود هم فعالیت می کند برای تبلیغ کالا یا خدمات خود استفاده کنید علاوه بر ایرانیان، افراد خارجی هم که وی را می شناسند و دنبال کننده او هستند هم با شرکت شما آشنا می شوند. البته اینفلوئنسر ها هم هزینه های مخصوص خود را دارند که استفاده از آن ها برای هر شرکتی توصیه نمی شود.
• زیبایی و گیرایی بیشتر: در روش های سنتی شما فقط می توانستید که یک متن یا حداکثر یک عکس را به عنوان تبلیغ خود در نظر بگیرید. اما در بازاریابی دیجیتال شما می توانید بسته به بستری تبلیغاتی تان، تبلیغ خود را انتشار دهید.
به عنوان مثال شما می توانید در اینستاگرام، یک ویدیو یک دقیقه ای به عنوان تبلیغ خود منتشر کنید اما این محدودیت زمانی در نرم افزار تلگرام وجود ندارد؛ از طرفی ایسنتاگرام یک شبکه جهانی است و تمام افراد در سرتاسر جهان به آن دسترسی دارند. این دیگر دست شماست که بازار هدف خودتان را شناسایی کنید و در شبکه اجتماعی درستی تبلیغ خود را منتشر کنید.
اگر شما وکیل هستید، برای افزایش تعداد مراجعین به دفتر خود، به بازاریابی دیجیتال نیاز دارید. اگر شما معلم هستید، به دیجیتال مارکتینگ برای افزایش کلاس های خصوصی خود نیاز دارید. در کل بازاریابی دیجیتال به درد هر نوع شرکت و کسب و کاری می خورد.
نظرات سوالات
ثبت نظر (5 امتیاز)
سوال جدید (5 امتیاز)

نقاط قوت


نقاط ضعف


من یک ربات نیستم

آیتم های مرتبط

چرا باید از تولیدی مبل به صورت مستقیم خرید کرد؟ (10 نکته مهم )

برای آشنایی با تولیدی مبل چهاردانگه و انواع مبلمان ما کافی است با ما همراه شوید

بک لینک چیست و چرا وب سایت به آن نیاز دارد

با کشف اهمیت بک لینک‌ها برای رشد وب‌سایت خود. یاد بگیرید بک لینک‌ها چیستند و چرا وب‌سایت شما نمی‌تواند بدون آن‌ها...

چرا خرید بک لینک کار اشتباهی است

دلایلی را کشف کنید که چرا خرید بک ‌لینک اشتباه است و تأثیر منفی آن را بر رتبه سایت شما در موتورهای جستجو بررسی کنید....

معرفی روش های بازاریابی آنلاین

به هر روشی که در آن شخص تلاش می کند تا مخاطب را جذب محصول کرده و به خرید تشویق کند بازاریابی می گویند. بازاریابی به...

نحوه بازیابی رمز اینستاگرام چطور است؟

آیا تاکنون برایتان پیش آمده است که رمز اکانت اینستاگرام خود را فراموش کنید؟ این اتفاق ممکن هنگام عوض کردن گوشی...

وب سایت یا اینستاگرام، کدام یک برای کسب و کار بهتر است؟

در این مقاله می خواهیم به تفاوت استفاده از اینستاگرام و وب سایت در کسب و کار بپردازیم، چون اخیرا شایعه ای مبنی بر...

تبلیغات دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ در طی سال‌های اخیر میزان استفاده از اینترنت و حضور مردم در فضای مجازی بسیار زیاد شده است. اصطلاح...

ارزان‌ترین روش بازاریابی به‌صورت آنلاین

آنلاین شدن کسب‌وکارها در این روزگار تبدیل به واقعیتی جدانشدنی شده است. به‌طورکلی در مقایسه با تبلیغات آفلاین...

دیجیتال مارکتینگ چه روش هایی دارد؟

دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی دیجیتال به مهم ترین عضو تبلیغاتی در پیشرفت کسب و کار ها تبدیل شده است. اخیراً مدیریت...

بازاریابی موتورهای جست و جو

بازاریابی موتورهای جست و جو توسط دنی سالیوان در سال ۲۰۰۱ عنوان شد. او یک کارآفرین آمریکایی است. سالیوان در یکی از...

خدمات بازاریابی و تبلیغات اینترنتی

خدمات بازاریابی و تبلیغات اینترنتی از چه زمانی مورد توجه قرار گرفت؟ این سوالی است که ممکن است بارها برای ما پیش...

چرا دیجیتال مارکتینگ مهم است؟

دیجیتال مارکتینگ در اصل فرآیند بازاریابی کسب و کار ها در دنیای اینترنت و فضای آنلاین است. در سال های اخیر با توجه...

کتاب درمورد دیجیتال مارکتینگ

قبل از این که به معرفی کتاب های دیجیتال مارکتینگ بپردازیم بهتر است بدانید که حضور کسب و کار های مختلف در دنیای...

سرفصل های دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ چیست و چه سرفصل هایی دارد؟ به چه کسی متخصص در دیجیتال مارکتینگ گفته می شود؟ این ها سوالاتی است...

بهترین کتاب بازاریابی

برای اینکه بتوانید در زمینه بازاریابی به مهارت دست پیدا کنید و یک بازاریاب حرفه ای شوید، هیچ چیزی به اندازه مطالعه...

طراحی سایت توسط دارکوب با استفاده از سیستم مدیریت محتوای دارکوب. با
10 از درآمدهای این سایت صرف امور خیریه می گردد