به روز رسانی: 05 آذر 1399 ساعت 15:00:32
تاریخ ثبت: 14 آبان 1399 ساعت 15:36:21
هزینه های دیجیتال مارکتینگ طی سال های گذشته به طور قابل توجهی افزایش یافته است. علیرغم کاهش بودجه
دیجیتال مارکتینگ و وجود بحران کرونا، کانال های دیجیتال مارکتینگ همچنان غالب خواهند بود. بیشتر رویدادهایی که در سال 2020 برنامه ریزی شده اند لغو شده اند یا مجازی خواهند بود.
علاوه بر این، مصرف کنندگان برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا، در خانه خود به خرید آنلاین کالاهایی روی می آورند که به طور سنتی در فروشگاه ها خریداری می کنند. این باعث می شود خرده فروشندگان آنلاین بازدهی بهتری از تبلیغات خود داشته و هزینه های بازاریابی آنلاین را افزایش دهند. بحران کرونا تأثیر نسبتاً زیادی را روی دیجیتال مارکتینگ گذاشته است.
چرا مشاغل کوچک به استراتژی دیجیتال مارکتینگ -به ویژه در دوره بحران کرونا- نیاز دارند؟
حتی اگر محصولات خود را به صورت آنلاین نمی فروشید، باید دیجیتال مارکتینگ را به عنوان یک موتور رشد قابل قبول برای شرکت خود در نظر بگیرید. این موتور رشد از بسیاری از سیلندرها ساخته شده است که هرکدام نمایانگر یک کانال دیجیتال هستند. در حالت ایده آل، شما می خواهید هر کانال با کانال های دیگر تنظیم شود تا قوی ترین و کارآمدترین نتیجه را برای کسب و کار شما ارائه دهد.
هدف از استراتژی بازاریابی دیجیتال شما این است که ترافیک را به وب سایت یا صفحات رسانه های اجتماعی خود هدایت کنید، مخاطبان هدف خود را درگیر کنید و آن ها را به هدایت و فروش تبدیل کنید.
چه چیزی در مورد بازاریابی دیجیتال منحصر به فرد است؟
بازاریابی دیجیتال دو عنصر بسیار مهم را به بازاریابی سنتی اضافه می کند. اول، این کانال های بازاریابی جدیدی را ارائه می دهد که کاملا آنلاین هستند و بنابراین از عواقب فاصله اجتماعی در بحران کرونا مصون هستند. دوم، مشتریان از شواهد پزشکی قانونی در قالب داده های دیجیتالی استفاده می کنند که ذخیره، ردیابی و کسب درآمد از هر کمپین بازاریابی را از طریق کانال های آن امکان پذیر می کند.
با داشتن حجم عظیمی از داده ها در اختیار شما، می توانید آگاهانه تصمیمات انتخاباتی را بگیرید، به ویژه در این زمان بحران کرونا که هر مقدار پول مهم است.
کانال های دیجیتال چیستند؟
اگر هنوز وارد دیجیتال مارکتینگ نشده اید، ابتدا باید خلاصه ای از این کانال ها را بلد باشید.
1- جستجوی ارگانیک
این زمانی است که کسی مجموعه ای از کلمات یا پیام های صوتی را وارد موتور جستجو می کند و در نتیجه به سمت محتوای آنلاین هدایت می شود. وقتی فردی از آن محتوا بازدید می کند، ترافیک ارگانیک محسوب می شود. مالک سایت برای این ترافیک مجبور نیست هزینه ای را به شرکت موتور جستجو پرداخت کند.
برای تحقق بخشیدن به ترافیک ارگانیک، کارهای بسیار ارزشمند و مرتبط با ایجاد محتوا و بهینه سازی موتور جستجو (SEO) باید انجام شود. تحقق این امر غالباً ماه ها به طول می انجامد. بنابراین ممکن است ترافیک ارگانیک راه حل کوتاه مدت مد نظر شما نباشد در حالی که مشتری های شما در حالت دیگری هستند.
2- ایمیل
این ترافیکی است که توسط کمپین های ایمیل خروجی و تعاملات ایمیل شما ایجاد می شود. به عنوان مثال شخصی پیوندی را در ایمیل مشاهده می کند، روی آن کلیک می کند و آنها را به وب سایت شما می برد. این ترافیک ایمیل محسوب می شود.
در حالی که تعداد بیشتری از افراد در خانه های خود محبوس شده اند، بیش تر احتمال دارد که ایمیل های خود را بخوانند. ترافیک ایمیل کم ترین هزینه را دارد و اگر به درستی انجام شود می تواند بسیار مؤثر باشد. در طول این برنامه، تا جایی که می توانید از لیست ایمیل خود استفاده کنید. اما نسبت به شرایط فعلی حساس باشید.
3- جستجوی پولی
این کانال دیجیتال شامل تبلیغات بنری، پرداخت به ازای هر کلیک، افزایش پست های شبکه های اجتماعی، GeoMarketing ،GeoFencing و غیره است. بر خلاف ترافیک ارگانیک، آن ها از شما می خواهند برای هر تبلیغ، هر نمایش، هر بازدید یا هر تبدیل هزینه ای را پرداخت کنید.
شما باید در نظر داشته باشید که عمده پول دیجیتال مارکتینگ خود را در تبلیغات پولی سرمایه گذاری کنید. این سریع ترین و آسان ترین و در عین حال پر هزینه ترین راه برای هدایت بازدید به وب سایت و محصولات شماست.
4- کانال های دیگر شامل برنامه های وابسته و فروشندگان شخص ثالث مانند Groupon ،Rakuten ،Amazon ،eBay و Etsy هستند.
برای تبلیغ محصولات و خدمات خود، در نظر بگیرید که شرکت های وابسته آنلاین داشته باشید. در هر فروشی که از طریق این کانال ها انجام می شود باید درصدی را کنار بگذارید. اما این ممکن است بهتر از پرداخت آگهی برای تبلیغات در هنگام کاهش جریان نقدی شما باشد.
همچنین، اگر در هدایت ترافیک به وب سایت خود مشکل دارید، چرا محصولات خود را از طریق سایت هایی که بیشترین بازدید را به دست می آورند، نمی فروشید؟ برای مثال سه فروشنده آنلاین آمازون، eBay و Etsy هستند.
کدام کانال دیجیتال مهم است؟
همه کانال های دیجیتال مارکتینگ مهم هستند و هر کدام هدف و مزایای خاص خود را دارند. کانال های دیجیتال مختلف نیز یکدیگر را تغذیه می کنند و هم افزایی های مهمی را ایجاد می کنند که منجر به بازدید بیش تر و تبدیل بیش تر می شود. ترافیک ارگانیک به دلیل تصور رایگان بودن، شاید پرطرفدارترین کانال باشد.
جمع بندی
در این زمان بحران ویروس کرونا، شما سریع به درآمد نیاز دارید. سریع ترین راه برای دست یابی به آن از طریق بازاریابی وابسته، فروش از طریق کانال های آنلاین مستقر و تبلیغات است.
با فروشگاه های آنلاین تماس بگیرید و محصولات خود را از طریق فروشگاه های آن ها ارائه دهید. شرکت های وابسته ای را که می توانند محصولات شما را تبلیغ کنند اضافه کنید. گزینه های پرداخت به ازای کلیک گوگل را جستجو کنید. هزینه تبلیغات در صورت انجام صحیح قابل توجیه است. همچنین، با وجود افراد بیش تری که در بحران کرونا در خانه هستند، به احتمال زیاد تبلیغات شما در جلوی چشم مشتریان هدف شما قرار می گیرد.