جستجو

مراحل ساخت سایت فروشگاهی

(12 رای)
به روز رسانی: 08 دی 1399 ساعت 13:21:43
تاریخ ثبت: 16 آبان 1399 ساعت 23:09:38
آدرس کوتاه: https://sellfree.ir/42835
امروزه ساخت یک سایت فروشگاهی، به مقوله‌ای مهم در زمینه تجارت الکترونیک تبدیل شده است. بسیاری از افراد به این زمینه علاقه‌مند شده و می‌خواهند بدانند مراحل ساخت یک سایت فروشگاهی چیست و چگونه می‌توانند کسب و کار آنلاین خود را آغاز کنند. در این مقاله سعی می‌کنیم تا شمارا با سریع‌ترین، بهترین و جامع‌ترین راه‌های ساخت یک فروشگاه اینترنتی خوب آشنا کنیم.

آماده سازی موارد لازم


سایت‌های فروشگاهی نیز مانند سایت‌های معمولی هستند و مراحل ابتدایی ساخت آن‌ها کاملاً مشابه ساخت دیگر سایت‌هاست. اولین چیزی که شما برای ساخت یک فروشگاه اینترنتی نیاز دارید دامنه مناسب است. دامنه شما آدرس یکتای سایت شماست که مشتریان را مستقیم به فروشگاه شما هدایت می‌کند. این دامنه باید ساده، کارآمد و قابل به یاد سپردن باشد. بهتر است دامنه شما تنها شامل یک یا نهایتاً دوکلمه بوده و از قرار دادن علائم مختلف، جمله‌های طولانی و... در دامنه سایتتان خودداری کنید. دومین قدم برای ایجاد دامنه، انتخاب پسوند برای آن است. انواع پسوندهای وب دارای معانی مختلفی هستند که هرکدام را جداگانه در مطالب دیگر سایت توضیح خواهیم داد.

پسوند های دامنه


پسوندهایی که معمولاً برای فروشگاه‌های اینترنتی استفاده می‌شوند com و ir هستند. پسوند دات کام یک پسوند بین‌المللی است که تقریباً در سراسر دنیا برای سایت‌های اینترنتی قابل استفاده است. پسوند ir نیز مخصوص دامنه‌هایی است که در داخل کشور ثبت می‌شوند. برای ثبت دامنه دات کام نیاز به کار خاصی نیست و در مراحل بعدی نحوه گرفتن آن را توضیح خواهیم داد. برای گرفتن ir شما نیاز دارید تا ابتدا در سایت ایرنیک ثبت نام کرده و احراز هویت کنید. بعد از احراز هویت دیگر مشکلی نخواهد بود و شما می‌توانید مراحل را مانند گرفتن پسوند com پیش ببرید.

هاست، مهم ترین قسمت یک سایت!


حتماً تا به حال کلمه‌ هاست به گوشتان خورده است. این کلمه انگلیسی به معنی میزبان است. شما باید برای سایتتان یک میزبان انتخاب کنید، میزبانی که پذیرای فروشگاه شما باشد و سایت شما در آن به خوبی کار کند. درواقع یکی از مهم ترین مراحل ساخت سایت فروشگاهی در نظر گرفتن هاست مناسب است. تقریباً دو سوم مسائل مربوط به کندی سرعت سایت، دیر باز شدن سایت و... مربوط به مشکلات‌هاست است، پس در انتخاب آن نهایت دقت را داشته باشید. برای سایت‌های معمولی و سبک، فضا و پهنای باند و همچنین امکانات دیگرهاست اهمیت چندانی ندارد، اما برای فروشگاه اینترنتی این‌طور نیست. راه اندازی یک فروشگاه، برنامه‌ای بلند مدت است، شاید در ابتدا برخی از شرکت‌ها سعی کنند با پیشنهاد پلن های هاستینگ سبک و ارزان قیمت نظر شمارا به خود جلب کنند. اما باید بگوییم که این مسئله جز یک دوباره کاری چیزی برای شما ندارد، چرا که بعد از راه افتادن سایت شاهد کندی، خطاهای متعدد و... خواهید بود.

مشخصات هاست فروشگاهی مناسب


سعی کنید تا از ابتدا یک سایت فروشگاهی با حجم، پهنای باند و امکانات مناسب خریداری کنید تا در میانه راه دردسر معلق نگه‌داشتن فروشگاه و انتقال‌هاست را تحمل نکنید. در هنگام سارش سایت، می‌توانید دامنه خود را وارد کرده و از وضعیت موجود بودن آن مطلع شوید. دامنه com نیازی به پیگیری خاصی از سمت شما ندارد، اما درصورتی‌که دامنه ir را انتخاب کرده باشید، همان‌طور که گفتیم در ابتدا باید در سایت ایرنیک ثبت نام کرده و شناسه خود را تحویل شرکت هاستینگ دهید. برای انتخاب هاستینگ مناسب می‌توانید از ما مشاوره بگیرید.

ار فروشگاه های آماده استفاده نکنید!


یک نکته بسیار مهم! حتماً شما هم آگهی‌های زیادی در زمینه ساخت فروشگاه اینترنتی در نیم ساعت و یا خرید سایت فروشگاهی آماده و... دیده‌اید. شاید با دیدن چنین آگهی‌هایی به این فکر افتاده باشید که چرا به‌جای راه اندازی 0 تا 100 فروشگاه اینترنتی، از چنین سیستم‌هایی استفاده نکنید؟ واقعیت این است که چنین آگهی‌هایی صرفاً قصد فریب شمارا داشته و حتی در صورت درست بودن نیز می‌تواند کسب و کار نوپای شمارا از بین ببرد. بسیاری از این سایت‌ها، یک نمونه سایت آماده را به تمام مشتریان خود می‌فروشند و بدین ترتیب سایت شما دیگر هیچ ویژگی خاص و جدیدی را نخواهد داشت. همچنین درصورتی‌که تخصص لازم و کافی در این زمینه نداشته باشید نمی‌توانید به درستی سایتتان را مدیریت کرده و خطاهای احتمالی را برطرف سازید.

طراحی سایت


حال که تمام مراحل ساخت سایت فروشگاهی را تا به اینجا آماده کردید، نوبت به طراحی آن می‌رسد. طراحی سایت یک امر کاملا تخصصی بوده و در صورت نداشتن دانش کافی، ممکن است در موارد زیادی به مشکل برخورد کنید. اگر می‌خواهید که سایتتان سریع تر آماده شود، می‌توانید به سراغ یک طراح خوب رفته و از او بخواهید تا سایتتان را مطابق نیازهایتان طراحی کند. اما ممکن است شما بخواهید سایتتان را خودتان طراحی کنید، در این صورت دو راه در پیش روی شما وجود دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

وردپرس، راه حلی کارآمد


برای ساخت یک فروشگاه اینترنتی راه اول که کمی راحت‌تر است، استفاده از CRM هاست. سی آر ام‌ها پلتفرم هایی هستند که به شما کمک می‌کنند تا سایتان را سریع‌تر آماده کنید، مانند وردپرس، جوملا و... که در این بین می‌توان وردپرس را بهترین گزینه دانست. سایت‌های وردپرسی از پایداری بیشتری نسبت به دیگر پلتفرم‌ها بهره می‌برند. همچنین در قسمت امکانات و پشتیبانی نیز می‌توانند امکانات بیشتری را در اختیار شما قرار دهند. دنیای وردپرس بسیار وسیع است و به شما امکان هرگونه دخل و تصرف در سایتتان را می‌دهد. تم‌های زیبا، افزونه‌های کارآمد، پنل گرافیکی جامع و... همه از مواردی هستند که وردپرس را به یکی از بهترین پلتفرم‌ها برای طراحی سایت تبدیل کرده‌اند.

استفاده از زبان های برنامه نویسی


راه دیگر، استفاده مستقیم از دانش برنامه نویسی است. در این صورت شما باید چندین زبان برنامه نویسی را یاد گرفته و بعد از آن اقدام به طراحی سایت کنید. بدیهی است که در این صورت راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی شما مدت زمان بسیار زیادی به تعویق خواهد افتاد. علاوه بر آن یادگیری و آموزش چندین زبان برنامه نویسی می‌تواند برای شما هزینه هایی را نیز دربر داشته باشد.
پیشنهاد ما این است که برای طراحی یک سایت فروشگاهی حتما از یک طراح خوب کمک بگیرید تا کار سایتتان به بهترین نحو ممکن پیش برود.

سازوکار دریافت پول


فرض می‌کنیم که کار طراحی سایت فروشگاهی شما به اتمام رسیده و حال می‌توانید محصولاتتان را در معرض دید عموم قرار دهید. اما در اینجا هنوز هم بعد از طی تمام مراحل ساخت سایت فروشگاهی، جای خالی یک چیز حس می‌شود و آن نحوه دریافت پول از سمت شماست. در گذشته سایت‌های اینترنتی برای فروش خدمات خود بیشتر از روش پرداخت در محل استفاده می‌کردند. این مسئله باعث می‌شد تا کاربران راحت‌تر اعتماد کرده و اقدام به خرید کنند. اما این روش پرداخت مشکلاتی را نیز به همراه داشت. برای مثال گاها خریدار از پرداخت وجه امتناع می‌کرد یا در محل حضور نداشت، یا اینکه کالای ارسالی از کیفیت لازم برخوردار نبود.

راه اندازی درگاه پرداخت


در این زمان فروشگاه اینترنتی مجبور بود تا کار پرداخت وجه را صرفاً از طریق پست پیگیری کند که کاری زمان بر و کم صرفه بود. در سال‌های اخیر همکاری بانک‌ها با کسب‌وکارهای اینترنتی آغاز شد و بانک‌ها توافق کردند تا درگاه‌های پرداخت معتبری را برای این سایت‌ها طراحی کنند.
برای راه اندازی درگاه پرداخت در قدم اول لازم است تا با بانک مقصد وارد مذاکره شوید. در صورتی که شما موفق شوید تا نماد اعتماد الکترونیکی را کسب کنید، بانک به شما درگاه پرداخت داده و می‌توانید آن را در سایت خود بگنجانید. در ادامه درباره نحوه دریافت نماد نیز نکاتی را شرح خواهیم داد.

دریافت نماد اعتماد الکترونیکی(ای نماد)


ای نماد مجوز رسمی کسب و کارهای اینترنتی است. با ای نماد شما این اطمینان را به فروشنده می‌دهید که کسب و کار شما کاملاً مجاز و قانونی بوده و جای هیچ نگرانی نیست. برای دریافت نماد، پس از مراحل ساخت وارد سایت Enamad.ir شده و روی درخواست نماد الکترونیک کلیک می‌کنید. در این مرحله اطلاعات مورد نیاز را وارد کرده و آن‌ها را تأیید می‌کنید. در این مرحله سایت ای نماد الزاماتی را به شما یادآور می‌شود که باید در سایت خود رعایت کرده باشید. بعد از تأیید الزامات پرونده خود را تأیید کرده و منتظر پاسخ می‌مانید. درصورتی‌که سایت شما تأیید شود اطلاعات مربوط به نماد برای شما فرستاده شده و باید آن را در گوشه ای از سایت خود بگنجانید.

در این مطلب سعی کردیم تا به زبان ساده مراحل ساخت یک فروشگاه اینترنتی را برای شما بیان کنیم تا بتوانید به راحتی کسب و کار آنلاین خود را راه بیندازید. اگر در این زمینه سؤالی دارید، می‌توانید از ما بپرسید.
نظرات سوالات
ثبت نظر (5 امتیاز)
سوال جدید (5 امتیاز)

نقاط قوت


نقاط ضعف


من یک ربات نیستم

آیتم های مرتبط

معرفی چند سایت برتر ایرانی برای بک لینک سازی

با بک لینک سازی و استفاده از سایت‌های بک لینک سازی، رتبه وب‌سایت‌تان را بهبود داده و افزایش حضور آنلاین خود را...

سایت های برتر آگهی رایگان

سایت های بسیار زیادی جهت ثبت آگهی در کشور وجود دارند که از معروف ترین آنها وب سایت رایگان بفروش، دیوار و شیپور می...

10 سایت برتر درج آگهی در ایران

امروزه یکی از کارهایی که در بازاریابی دیجیتال میتواند هر کسب و کاری را متحول سازد، ثبت آگهی وتبلیغ در گوگل از طریق...

0 تا 100 ساخت اکانت چت جی پی تی با شماره مجازی

با ساخت اکانت چت جی پی تی همانند یک قایقران در اقیانوسی بیکران، آماده‌ی کشف جزیره‌ای نهفته خواهید بود که سفری...

بهترین سایت تبلیغات رایگان

کشف کنید که چگونه بهترین سایت تبلیغات رایگان می‌تواند استراتژی تبلیغات آنلاین شما را طراحی مجدد کند. از مزایا،...

سایت درج آگهی رایگان ملک

امروزه گسترش همه جانبه شبکه اینترنت تغییرات عمده ای را در زندگی روزمره افراد و کسب و کارها ایجاد کرده به صورتی که...

بک لینک چیست و چرا وب سایت به آن نیاز دارد

با کشف اهمیت بک لینک‌ها برای رشد وب‌سایت خود. یاد بگیرید بک لینک‌ها چیستند و چرا وب‌سایت شما نمی‌تواند بدون آن‌ها...

نحوه کار با وب سایت

(دارکوب به عنوان شرکت خلاق توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزیده شد)

سایت مزایده آنلاین کالا

امکان برگزاری مزایده آنلاین در سایت سلفری

قوانین سایت

(دارکوب به عنوان شرکت خلاق توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزیده شد) با توجه به آنکه در این وب سایت کلیه...

سایت آگهی رایگان دارکوب

دارکوب سایت های آگهی رایگان بسیاری تاکنون طراحی نموده است.

بهترین سایت سازهای رایگان

در این مقاله قصد داریم به چند مورد از بهترین سایت سازهای رایگان ایرانی و خارجی بپردازیم. برای دانستن اطلاعات بیشتر...

طراحی سایت توسط دارکوب با استفاده از سیستم مدیریت محتوای دارکوب. با
10 از درآمدهای این سایت صرف امور خیریه می گردد