جستجو

به روز رسانی: 05 آذر 1399 ساعت 15:26:27
تاریخ ثبت: 29 آبان 1399 ساعت 16:08:48
آدرس کوتاه: https://sellfree.ir/43903


اگر چیزی را بصورت آنلاین خریداری کرده و سپس - پس از تحویل- متوجه شوید که آن چیزی که شما می خواستید نیست، ممکن است این امکان وجود داشته باشد که بتوانید آن را به محلی که خریداری کرده اید بازگردانید. قوانین مربوط به عودت کالا مربوط به فروشگاه های اینترنتی با یک دیگر متفاوت هستند اما به طور کلی، قوانین یکسان هستند. هر خرید جدیدی که از فروشگاه آنلاین انجام داده اید، معمولاً 30 روز زمان ضمانت بازگشت دارد. این بدان معنی است که شما باید کالا را ظرف 30 روز پس از دریافت کالا پس دهید.









مرحله 1





به وب سایتی که کالای خود را خریداری کرده اید برگردید.





مرحله 2





خط مشی بازگشت کالا در وب سایت آن ها را پیدا کرده و مطالعه کنید. اگر بسته شما جدید و باز نشده است، بازگشت کالا نباید مشکلی اداشته باشد.


مرحله 3





در صورت امکان، از وب سایتی که کالا را خریداری کرده اید، یک برچسب حمل و نقل برگشتی را چاپ کنید.





مرحله 4





اگر از هیچ جنبه ای در بازگرداندن محصول خود مطمئن نیستید، برای کمک به وب سایت محل خرید کالای خود تماس بگیرید و یا به آن ها ایمیل ارسال کنید.





مرحله 5





اگر کالایی را از فروشنده شخص ثالث مانند eBay یا Amazon خریداری کرده اید، مستقیماً با فروشنده محصول خود تماس بگیرید تا ترتیب بازگشت یا بازپرداخت را فراهم کند.

مرحله 6


خیلی ایمن وسایل را بسته بندی کنیداز بالشتک اضافی استفاده کنید، زیرا بازگرداندن کالا در شرایط دریافت شده برای پردازش برگشت ضروری است. نام، آدرس کامل، ایمیل، شماره سفارش، تأیید خرید، پرداخت ترجیحی و ایمیل های خود را در مورد بازگشت داخل جعبه حمل و نقل با فروشنده درج کنید.


لازم است بدانید که اکثر فروشگاه های آنلاین نیز فقط اقلام استفاده نشده و باز نشده را می پذیرند. اگر به طور کلی از آن مورد استفاده کنید، احتمال این وجود دارد که دیگر نتوانید آن را پس دهید. اگر لباس است، برای برگرداندن خرید باید برچسب ها را روی لباس نگه دارید.


عودت کالاهای خریداری شده از فروشگاه های اینترنتی


یک مورد را برگردانید





اگر لباس جدید شما که خریداری کرده اید مناسب نباشد یا وسیله ای شکسته باشد، آمازون بیش تر فروش های خود را ظرف 30 روز پس از تحویل می گیرد. به طور کلی، فروشندگان شخص ثالث سیاست مشابهی را ارائه می دهند، اگرچه شما معمولاً باید هزینه حمل و نقل برگشتی را به فروشنده پرداخت کنید، مگر اینکه فروشنده بازپرداخت رایگان را تبلیغ کند، در حالی که آمازون اغلب برای بازده خود یک برچسب حمل و نقل پیش پرداخت ارائه می دهد. اگر کالا به دلیل دیگری غیر از اشتباه آمازون برگردانده شود، ممکن است هزینه بازپرداخت کسر شود.




برای شروع انجام مراحل  بازگشت، به مرکز بازگشت مراجعه کنید، "بازگشت اقلام" را فشار دهید و یک محصول را انتخاب کنید. انواع مختلفی از کالاها مانند مواد غذایی و کالاهای گران قیمت دارای سیاست های مختلف بازگشت هستند که می توانید آنها را در صفحه سیاست بازگشت بررسی کنید.

بازگشت کالا در eBay


در اینجا به طور مثال، سیاست بازگشت کالا ها در سایت eBay بررسی می کنیم.

برای بررسی بخش سیاست بازگشت برای لیست خریداری شده به eBay بروید. اگر پیوندی به فروشگاه فروشنده دارید، با یک ایمیل تأیید یا دسترسی به همان لیست باید بتوانید محدودیت های بازگشت را بررسی کنید. برخلاف سایر فروشندگان، قوانین بازگشت eBay به فروشگاهی که از آن خرید کرده اید بستگی دارد.

  • فروشندگان قادر به ایجاد محدودیت در بازده هستند. قبل از خرید به این قسمت از لیست توجه کنید تا اطمینان حاصل کنید که می توانید کالا را پس دهید.

  • فروشنده ممکن است فقط پول نقد را ذکر کند یا فقط در شرایط بازگشت آنها مبادله کند.


مراحل بازگشت کالا

در آخر





مانند خریدهای انجام شده در بازار، اقلام خریداری شده به صورت آنلاین نیز می توانند برای بازپرداخت یا مبادله به خرده فروش برگردانده شوند. شرایط بسته به سیاست های خرده فروش متفاوت است. مانند فروشگاه های مراکز خرید، بسیاری از فروشگاه های آنلاین به مشتریان این امکان را می دهند که اقلام را برای بازپرداخت کامل برگردانند در حالی که دیگران فقط برای مبادلات مجاز هستند. همان طور که انتظار دارید بازگشت و مبادله اقلام شخصی در بازار یا آنلاین پذیرفته نیست.

در بسیاری از موارد، تجارت آنلاین اگر هزینه خطایی از آن ها باشد، هزینه حمل و نقل برگشتی را پرداخت می کند، به این معنی که آنها کالای نادرست یا آسیب دیده ای را برای شما ارسال کرده اند. معمولاً اگر کالایی پس از 30 روز باز یا برگشت شود، فقط بازپرداخت جزئی را دریافت خواهید کرد.








نظرات سوالات
ثبت نظر (5 امتیاز)
سوال جدید (5 امتیاز)

نقاط قوت


نقاط ضعف


من یک ربات نیستم

آیتم های مرتبط

ثبت پست مهمان با لینک های فالو

خدمات ثبت پست مهمان و درج بکلینک با لینک های فالو توسط سایت سلفری sellfree

سایت های برتر آگهی رایگان

سایت های بسیار زیادی جهت ثبت آگهی در کشور وجود دارند که از معروف ترین آنها وب سایت رایگان بفروش، دیوار و شیپور می...

ثبت آگهی فروش کالا

ثبت آگهی فروش کالا در سایت sellfree.ir

اپلیکیشن های ثبت آگهی رایگان

جهت ثبت آگهی در اینترنت می توانید از دو طریق طریق سایت ثبت آگهی و برنامه ثبت آگهی اقدام نمایید. برنامه ها و سایت...

با 9 روش تبلیغات اینترنتی آشنا شوید

بی شک تمامی کسب و کارها فارغ از اینکه کوچک و یا بزرگ باشند، به نحوی در فضای مجازی و اینترنت حضور دارند. چنین مشاغلی...

سایت مزایده آنلاین کالا

امکان برگزاری مزایده آنلاین در سایت سلفری

معرفی روش های بازاریابی آنلاین

به هر روشی که در آن شخص تلاش می کند تا مخاطب را جذب محصول کرده و به خرید تشویق کند بازاریابی می گویند. بازاریابی به...

قوانین سایت

(دارکوب به عنوان شرکت خلاق توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزیده شد) با توجه به آنکه در این وب سایت کلیه...

چطور میتونم ویدیوهای آموزشی و فایل های دیجیتالی خودم رو بفروشم؟

فروش ویدیوهای آموزشی در هر حوزه و فایل های دیجیتالی از طریق سایت رایگان بفروش (سلفری)

قوانین فروشگاه های اینترنتی (قوانین فروش آنلاین کالا)

قوانین فروشگاه های اینترنتی به اندازه کالایی که ارائه می دهند مهم است. در واقع یکی از مهم ترین مواردی که یک کسب...

سیستم های مدیریت محتوای رایگان برای طراحی سایت

هنگامی که صحبت از ساخت وب سایت هایی می شود که متمرکز بر محتوا هستند، بهترین گزینه معمولاً انتخاب سیستم مدیریت محتوا...

با تفاوت سایت مارکت پلیس و فروشگاه اینترنتی آشنا شوید

در دنیای مدرن بسیاری از افراد ترجیح می دهند از فروشگاه های آنلاین خرید کنند. سایت های فروشگاهی انواع مختلفی دارند...

بزرگترین شرکت های استارت آپی ایران

امروزه در عصر تکنولوژی زندگی می کنیم. دنیایی که درآمد افراد از کسب و کارهای اینترنتی به دست می آید. استارت آپ کسب...

طراحی سایت توسط دارکوب با استفاده از سیستم مدیریت محتوای دارکوب. با
10 از درآمدهای این سایت صرف امور خیریه می گردد