اگر کالایی را از فروشنده شخص ثالث مانند eBay یا Amazon خریداری کرده اید، مستقیماً با فروشنده محصول خود تماس بگیرید تا ترتیب بازگشت یا بازپرداخت را فراهم کند.
مرحله 6
خیلی ایمن وسایل را بسته بندی کنید. از بالشتک اضافی استفاده کنید، زیرا بازگرداندن کالا در شرایط دریافت شده برای پردازش برگشت ضروری است. نام، آدرس کامل، ایمیل، شماره سفارش، تأیید خرید، پرداخت ترجیحی و ایمیل های خود را در مورد بازگشت داخل جعبه حمل و نقل با فروشنده درج کنید.
لازم است بدانید که اکثر فروشگاه های آنلاین نیز فقط اقلام استفاده نشده و باز نشده را می پذیرند. اگر به طور کلی از آن مورد استفاده کنید، احتمال این وجود دارد که دیگر نتوانید آن را پس دهید. اگر لباس است، برای برگرداندن خرید باید برچسب ها را روی لباس نگه دارید.
یک مورد را برگردانید
اگر لباس جدید شما که خریداری کرده اید مناسب نباشد یا وسیله ای شکسته باشد، آمازون بیش تر فروش های خود را ظرف 30 روز پس از تحویل می گیرد. به طور کلی، فروشندگان شخص ثالث سیاست مشابهی را ارائه می دهند، اگرچه شما معمولاً باید هزینه حمل و نقل برگشتی را به فروشنده پرداخت کنید، مگر اینکه فروشنده بازپرداخت رایگان را تبلیغ کند، در حالی که آمازون اغلب برای بازده خود یک برچسب حمل و نقل پیش پرداخت ارائه می دهد. اگر کالا به دلیل دیگری غیر از اشتباه آمازون برگردانده شود، ممکن است هزینه بازپرداخت کسر شود.
برای شروع انجام مراحل بازگشت، به مرکز بازگشت مراجعه کنید، "بازگشت اقلام" را فشار دهید و یک محصول را انتخاب کنید. انواع مختلفی از کالاها مانند مواد غذایی و کالاهای گران قیمت دارای سیاست های مختلف بازگشت هستند که می توانید آنها را در صفحه سیاست بازگشت بررسی کنید.
بازگشت کالا در eBay
در اینجا به طور مثال، سیاست بازگشت کالا ها در سایت eBay بررسی می کنیم.
برای بررسی بخش سیاست بازگشت برای لیست خریداری شده به eBay بروید.
اگر پیوندی به فروشگاه فروشنده دارید، با یک ایمیل تأیید یا دسترسی به همان لیست باید بتوانید محدودیت های بازگشت را بررسی کنید. برخلاف سایر فروشندگان، قوانین بازگشت eBay به فروشگاهی که از آن خرید کرده اید بستگی دارد.
- فروشندگان قادر به ایجاد محدودیت در بازده هستند. قبل از خرید به این قسمت از لیست توجه کنید تا اطمینان حاصل کنید که می توانید کالا را پس دهید.
- فروشنده ممکن است فقط پول نقد را ذکر کند یا فقط در شرایط بازگشت آنها مبادله کند.
در آخر
مانند خریدهای انجام شده در بازار، اقلام خریداری شده به صورت آنلاین نیز می توانند برای بازپرداخت یا مبادله به خرده فروش برگردانده شوند. شرایط بسته به سیاست های خرده فروش متفاوت است. مانند فروشگاه های مراکز خرید، بسیاری از فروشگاه های آنلاین به مشتریان این امکان را می دهند که اقلام را برای بازپرداخت کامل برگردانند در حالی که دیگران فقط برای مبادلات مجاز هستند. همان طور که انتظار دارید بازگشت و مبادله اقلام شخصی در بازار یا آنلاین پذیرفته نیست.
در بسیاری از موارد، تجارت آنلاین اگر هزینه خطایی از آن ها باشد، هزینه حمل و نقل برگشتی را پرداخت می کند، به این معنی که آنها کالای نادرست یا آسیب دیده ای را برای شما ارسال کرده اند. معمولاً اگر کالایی پس از 30 روز باز یا برگشت شود، فقط بازپرداخت جزئی را دریافت خواهید کرد.