جستجو

بازاریابی اینستاگرامی به چه صورت است؟

(14 رای)
به روز رسانی: 29 شهریور 1399 ساعت 14:32:57
تاریخ ثبت: 20 شهریور 1399 ساعت 21:41:59
آدرس کوتاه: https://sellfree.ir/36659

بازاریابی اینستاگرامی یک روش کارآمد برای دستیابی به اهداف و کسب درآمد از کسب و کار است. اینستاگرام یک شبکه اجتماعی محبوب است که کاربران بسیار زیادی دارد و پلتفرمی را برای به اشتراک گذاری تصاویر محصول در اختیار صاحبان کسب و کار قرار می دهد. از این رو، پلتفرم مناسبی برای بازاریابی است.


مزایای بازاریابی اینستاگرامی و تاثیر آن بر جذب مشتریان راغب را می توان با استفاده از آمار زیر درک کرد:




  • بیش از یک میلیارد کاربر فعال به صورت ماهانه و 500 میلیون استوری اینستاگرامی در روز،

  • بیش از 25 میلیون پروفایل تجاری در سراسر جهان،

  • 90% از کاربران اینستاگرام حداقل یک برند یا کسب و کار را دنبال می کنند و 83% از آن ها بر این باورند که اینستاگرام در یافتن محصولات و خدمات جدید کمک کرده است،

  • 65% از محبوب ترین پست های اینستاگرامی حاوی تبلیغات محصولات مختلف هستند.

  • حدود 60% از کاربران فعال این پلتفرم به صورت روزانه از آن بازدید می کنند و 21% از آن ها به صورت هفتگی این کار را انجام می دهند


حال که ضرورت بازاریابی اینستاگرامی را متوجه شدیم، در ادامه مقاله به شیوه ی انجام آن خواهیم پرداخت.



گام اول: ساخت یک حساب کاربری تجاری


اگر یک حساب کاربری شخصی با دنبال کنندگان زیاد دارید، می توانید به سادگی آن را به یک حساب تجاری تبدیل کنید. با این کار بدون از دست دادن دنبال کنندگان خود، از ویژگی های مفید حساب کاربری تجاری نیز بهره خواهید برد.


اما در صورتی که چنین حساب کاربری در اینستاگرام ندارید، گام اول در بازاریابی اینستاگرامی ساخت یک حساب کاربری تجاری است. پس از ساخت یک حساب کاربری تجاری در اینستاگرام باید پروفایل خود را بهینه کنید. برای این منظور، یک عکس پروفایل متناسب با برندینگ خود انتخاب کنید زیرا این عکس اولین تاثیر را بر مخاطب شما می گذارد. بهتر است از لوگو یا عکس مشابه با آن استفاده کنید. در قسمت بیو حساب کاربری نیز خلاصه ای از کسب و کار و شخصیت خود را برای مخاطب بنویسید تا مخاطبان بیشتری را جذب کنید.


نوشتن بیو حساب کاربری اینستاگرامی


حساب های کاربری تجاری در اینستاگرام دارای قابلیت هایی همچون اطلاعات تماس، دسته بندی کسب و کار و دکمه فراخوان به عمل هستند. در بخش اطلاعات تماس، آدرس ایمیل، شماره تلفن و آدرس کسب و کار خود را وارد کنید تا دنبال کنندگان بتوانند با شما در ارتباط باشند. دسته بندی مرتبط با کسب و کار خود را انتخاب کنید تا در پروفایل کاربریتان ظاهر شود و در آخر دکمه فراخوان به عمل را فعال نمایید. فعالسازی این دکمه امکان رزرو ، خرید بلیت و غیره را برای پروفایل شما فراهم می سازد.



گام دوم: تعیین یک استراتژی هدفمند برای بازاریابی اینستاگرامی خود


تعیین یک استراتژی بر اساس اهداف کسب و کار و با در نظر گرفتن آینده ی برند، گامی ضروری در بازاریابی در اینستاگرام به شمار می رود. برای اینکار ابتدا باید مخاطب هدف کسب و کار خود را مشخص کنید. برای این منظور:

  • خریداران فعلی خود را بشناسید.

  • سایر شبکه های اجتماعی کسب و کار خود را تحلیل کنید تا با دنبال کنندگان خود بیشتر آشنا شوید.

  • کسب و کارهای رقیب و مخاطبان هدف آن ها را بررسی کنید.


پس از تعیین مخاطبان هدف، نوبت به مشخص کردن اهداف کسب و کار می رسد. تعیین اهداف استفاده از بازاریابی اینستاگرامی یکی از گام های موثر و کارآمد است. توجه داشته باشید که اهداف انتخابی شما باید دقیق، قابل سنجش، واقع گرایانه، مرتبط و زمان بندی شده باشند.

پس از تعیین اهداف، زمان انتشار پست های خود را مشخص کنید و مسیر زمان بندی شده ای را برای آن ترسیم نمایید.

استراتژی هدفمند برای بازاریابی اینستاگرامی




گام سوم: اشتراک گذاری محتوا


پس از تکمیل گام های قبلی، نوبت به اشتراک گذاری محتوا می رسد. برای اثرگذاری اشتراک محتوا در استراتژی بازاریابی اینستاگرامی، باید موارد زیر را رعایت کنید:



تولید محتوای مناسب


از آنجایی که اینستاگرام یک پلتفرم تصویر محور است، پست های شما باید جنبه ی بصری داشته باشند. محتوایی که تولید می کنید باید یک مسیر خاص را طی کند و این انسجام و هماهنگی در تمام پست های شما دیده شود. برای این منظور از ویژگی های اینستاگرام مانند رنگ، فیلتر و … به گونه ای استفاده کنید که وجه تمایز کسب و کار شما با سایر کسب و کارها باشد.



عکس ها و تصاویر جذاب و با کیفیت بکار گیرید


به منظور کارآمد بودن بازاریابی اینستاگرامی، عکس ها و تصاویر بکار گرفته شده در پست ها باید جذاب، زیبا و باکیفیت باشند. از نور طبیعی استفاده کنید و زوایای مختلف عکاسی را امتحان کنید تا عکس فوق العاده ای حاصل شود. پس از گرفتن عکس، از ابزارهای حرفه ای ویرایش عکس برای افزودن به جذابیت آن کمک بگیرید. توجه کنید که برای عکس های پست خود از کپشن های مرتبط و جذاب استفاده نمایید.


پست عکس های جذاباز قابلیت استوری اینستاگرام استفاده کنید


تحقیقات نشان داده اند که افراد با دیدن استوری بیشتر به آن برند علاقمند می شوند. به عبارت دیگر، استوری اینستاگرام یک قابلیت فوق العاده برای بازاریابی اینستاگرامی است که مخاطبان بیشماری دارد.



گام چهارم: افزایش تعداد دنبال کنندگان


در این گام باید تلاش کنید تا دنبال کنندگان و مخاطبان بیشتری را به سمت خود جذب کنید. برای اینکار از هشتگ های مناسب، اینفلوئنسرهای مرتبط با حوزه کاری خود، تبلیغات اینستاگرامی، پاسخگویی به نظرات و منشن ها، تعامل با افراد فعال در حوزه کسب و کاری و کمپین های اینستاگرامی بهره بگیرید.



گام پنجم: ارزیابی استراتژی بازاریابی اینستاگرامی


در این گام، با استفاده از ابزارهای تحلیلی مانند اینستاگرام آنالیتیکس (Instagram Analytics)، نتایج استراتژی بازاریابی اینستاگرامی خود را ارزیابی و تحلیل کنید. این ابزار اطلاعاتی از قبیل مجموع تعداد بازدید از پروفایل، مجموع تعداد کلیک روی لینک وبسایت، عملکرد پست های مختلف، مجموع بازدیدها از استوری ها، تعداد بازدیدکنندگان و روند رشد آن ها، آمار دنبال کنندگان بر اساس جنسیت و محدوده سنی و میزان فعالیت دنبال کنندگان بر اساس روز و ساعت را در اختیار شما قرار می دهد. با تحلیل این اطلاعات، اصلاحات لازم را در جهت تقویت بازاریابی اینستاگرامی خود اعمال کنید.


کلام آخر


اینستاگرام یک شبکه اجتماعی محبوب و پر مخاطب است که زمینه مناسبی را برای کسب و کار اینترنتی شما فراهم می سازد. از این رو، تعیین یک استراتژی بازاریابی اینستاگرامی برای رشد کسب و کار شما ضروری است.

نظرات سوالات
ثبت نظر (5 امتیاز)
سوال جدید (5 امتیاز)

نقاط قوت


نقاط ضعف


من یک ربات نیستم

آیتم های مرتبط

چرا باید از تولیدی مبل به صورت مستقیم خرید کرد؟ (10 نکته مهم )

برای آشنایی با تولیدی مبل چهاردانگه و انواع مبلمان ما کافی است با ما همراه شوید

معرفی روش های بازاریابی آنلاین

به هر روشی که در آن شخص تلاش می کند تا مخاطب را جذب محصول کرده و به خرید تشویق کند بازاریابی می گویند. بازاریابی به...

نحوه بازیابی رمز اینستاگرام چطور است؟

آیا تاکنون برایتان پیش آمده است که رمز اکانت اینستاگرام خود را فراموش کنید؟ این اتفاق ممکن هنگام عوض کردن گوشی...

وب سایت یا اینستاگرام، کدام یک برای کسب و کار بهتر است؟

در این مقاله می خواهیم به تفاوت استفاده از اینستاگرام و وب سایت در کسب و کار بپردازیم، چون اخیرا شایعه ای مبنی بر...

ارزان‌ترین روش بازاریابی به‌صورت آنلاین

آنلاین شدن کسب‌وکارها در این روزگار تبدیل به واقعیتی جدانشدنی شده است. به‌طورکلی در مقایسه با تبلیغات آفلاین...

بازاریابی موتورهای جست و جو

بازاریابی موتورهای جست و جو توسط دنی سالیوان در سال ۲۰۰۱ عنوان شد. او یک کارآفرین آمریکایی است. سالیوان در یکی از...

خدمات بازاریابی و تبلیغات اینترنتی

خدمات بازاریابی و تبلیغات اینترنتی از چه زمانی مورد توجه قرار گرفت؟ این سوالی است که ممکن است بارها برای ما پیش...

چرا دیجیتال مارکتینگ مهم است؟

دیجیتال مارکتینگ در اصل فرآیند بازاریابی کسب و کار ها در دنیای اینترنت و فضای آنلاین است. در سال های اخیر با توجه...

بهترین کتاب بازاریابی

برای اینکه بتوانید در زمینه بازاریابی به مهارت دست پیدا کنید و یک بازاریاب حرفه ای شوید، هیچ چیزی به اندازه مطالعه...

بازاریابی شبکه ای باینری

برنامه های جبران باینری یک محصول اصلی در صنعت فروش مستقیم است و به طور کلی، هیئت منصفه تقریباً به طور یکسان در مورد...

بازاریابی الکترونیکی چیست؟

بازاریابی وب، بازاریابی دیجیتال، بازاریابی اینترنتی یا بازاریابی آنلاین؛ همه این کلمات به طور مترادف برای بازاریابی...

استراتژی بازاریابی چیست؟

Marketing strategy یا استراتژی بازاریابی، کارهایی مانند گفتگو و مذاکره با شرکت رقیب است که شما انجام می دهید تا فرصتی در...

مزایای بازاریابی محتوا

مزایای بازاریابی محتوا در مقایسه با بازاریابی های دیگر به نسبت تفاوت های زیادی دارد. همینطور هر روز به این فاصله...

جذب مشتری در بازاریابی

جذب مشتری در بازارایابی یکی از اهداف اصلی کسب و کارهای کوچک و بزرگ است. یکی از مهمترین جنبه های دنیای فروش، بدون...

آموزش بازاریابی دیجیتال

آموزش بازاریابی دیجیتال یکی از راه های نوین در کسب و کارهای آنلاین محسوب می شود و بسیاری از افراد به دنبال یادگیری...

طراحی سایت توسط دارکوب با استفاده از سیستم مدیریت محتوای دارکوب. با
10 از درآمدهای این سایت صرف امور خیریه می گردد