جستجو

تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو

(11 رای)
به روز رسانی: 30 مهر 1399 ساعت 17:06:33
تاریخ ثبت: 28 مهر 1399 ساعت 16:29:48
آدرس کوتاه: https://sellfree.ir/40480
امروزه تأثیر شبکه های اجتماعی بر سئو جزو مباحث اصلی مطرح شده در کسب و کار های مختلف می باشد. با توجه به اینکه شبکه های اجتماعی در میان عموم مردم شناخته شده هستند، کسب و کار های بسیاری بصورت فعال در این شبکه ها حضور دارند. اما موضوع مطرح شده در این مقاله این است که آیا حضور فعال و مداوم در این پلتفرم ها تاثیری بر رتبه یک سایت دارد؟

شبکه های اجتماعی و سئو


در حالت کلی، این شبکه ها می توانند به دو صورت مستقیم و غیر مستقیم در بهبود رتبه سئوی سایت مؤثر باشند. از عوامل تأثیر گذار در بهبود سئو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • لایک کنندگان برند محصول و یا خدمات در فیسبوک

  • تعداد مطالب موجود در فیسبوک

  • تعداد فالوور های توئیتر

  • تعداد توئیت ها با اسم تجاری شرکت شما و یا لینک سایت مربوط به کسب و کارتان

  • افزایش رضایت و نظرات مثبت مشتریان

  • افزایش لینک های داخلی به منظور بازدید بیشتر و آگاهی کاربران از اسم تجاری شما

  • افزایش مدت زمان ماندگاری کاربر در یک وب سایت، کاهش نرخ بانس ریت و بازدید مجدد از سایت


افزایش رضایت و نظرات مثبت مشتریان


امروزه تعامل میان مشتریان و کسب و کار ها اغلب از طریق شبکه های اجتماعی مختلف صورت می گیرد. برای مثال کاربران می توانند بسادگی توسط محیط توئیتر به شرکت های مربوطه توئیت ارسال کرده و پاسخهای مرتبط با نیاز خود را دریافت کنند.

ارتباط آسان مشتریان و کسب و کار ها، باعث افزایش اعتماد و وفاداری مشتریان یک برند می‌شود. انتشار مطالب اختصاصی برند های تجاری، موجب ایجاد تمایز میان آنها و رقبایشان و آشنایی بیشتر مخاطبان با موضوع اصلی کسب و کار آن ها می باشد.

افزایش لینک های داخلی به منظور بازدید بیشتر و آگاهی کاربران از اسم تجاری شما


یکی از مهم ترین تاثیر های شبکه های اجتماعی، امکان تولید لینک داخلی به واسطه افزایش آگاهی از نام تجاری و بازدید آنلاین بیشتر می باشد. این لینک ها بعنوان معرف کسب و کار شما در میان محتوای متنی سایر وب سایت ها به صفحات سایت شما وارد می‌شوند و از دید گوگل دارای ارزش بالاتری می باشند.

کاربران می توانند با استفاده از آنها سایت شما را بیشتر مورد توجه قرار دهند. زمانی که عنوان کسب و کار شما در فضای مجازی شناخته شده باشد، امکان اضافه کردن لینک سایت و صفحات آن نیز افزایش می یابد.

افزایش مدت زمان ماندگاری کاربر در یک وب سایت، کاهش نرخ بانس ریت و بازدید مجدد از سایت


از اهداف بزرگ رتبه بندی سئو، تبدیل مشتری به مشتری دائم و همیشگی می باشد. به احتمال خیلی زیاد بازدیدکنندگانی که از طریق شبکه های اجتماعی به برند شما متصل می شوند، جزو مشتریان دائمی شما می باشند. پس می توان گفت که فعالیت مداوم در این شبکه ها باعث تبدیل کسب و کار شما به یک برند محبوب می شود.

سئوکاران درباره تأثیر بانس ریت بر رتبه بندی یک سایت، نظریه های مختلفی را ارائه می دهند. اما حقیقت امر این است که افزایش ماندگاری کاربر در وب سایت شما یکی از مهمترین معیار های رتبه بندی موتور های جستجو می باشد. شبکه های اجتماعی نیز مانند سئو دو بخش داخلی و خارجی دارند که هر دو باید به یک میزان مورد توجه قرار گیرند. عناصر مرتبط با بخش داخلی عبارتند از:

  • دکمه های اتصال مثل لایک و فالو در فیس بوک، توئیتر، اینستاگرام و لینکدین

  • دکمه های به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی پر طرفدار


عناصر مرتبط با بخش خارجی نیز شامل موارد زیر می‌باشد که کلیات صفحات و حساب های کاربری را مدنظر قرار می دهد:

  • حساب کاربری توئیتر

  • کانال ویدیوئی یوتیوب

  • صفحه پینترست

  • پیج فیسبوک

  • اکانت لینکدین و...


صفحات مجازی

برای حضور فعال در شبکه های اجتماعی چه مراحلی را باید طی نمود؟


ابتدا یک حساب کاربری با نام تجاری کسب و کار خود تأسیس کنید و سعی کنید با تولید محتوای منحصر بفرد برند خود، حضور فعالی در پلتفرم مربوطه داشته باشید. با فعالیت هر چه بهتر، تعداد لینک های دریافتی از طرف مخاطبان هدف، بیشتر خواهد شد و این امر تأثیر مستقیمی در بهبود رتبه ی سئوی شما دارد. از مهمترین موارد مؤثر بر رتبه سئوی شما، ایجاد یک وب سایت اختصاصی برای کسب و کارتان می باشد.

برای افزایش رتبه سئو، سعی کنید در طی زمان بصورت منظم و پیوسته تولید محتوا نموده و مورد توجه موتور های جستجو نظیر گوگل قرار بگیرید. درصورت کمبود وقت برای مدیریت و بروز رسانی صفحات و وب سایت خود، فردی را برای انجام این کار انتخاب نموده و نکات مربوط به تولید محتوا را به او اطلاع دهید. با توجه به سایت های کاریابی، امروزه آگهی های استخدام فراوانی در حوزه ذکر شده وجود دارند.

با هماهنگ نمودن محتوا های داخلی و خارجی تأثیر شبکه های اجتماعی بر سئو بیشتر می‌شود. پس از انتشار یک پست در وب سایت خود، مختصری از محتوا را در صفحات خود نیز به اشتراک بگذارید و مخاطبان خود را به صفحات خود دعوت کنید. همچنین دکمه Share را در دید بازدیدکنندگان خود قراردهید تا محتوای شما در گوگل پلاس، توئیتر و فیسبوک آسان تر انتشار یابد. باید دقت داشته باشید که از تصویری با کیفیت و مرتبط برای افزایش محبوبیت خود استفاده کنید.

چگونگی استفاده از شبکه های اجتماعی در سئو


پس از ایجاد یک وب سایت و تأسیس صفحات مربوط به برند خود، در این قدم باید مطالب خود را برای افزایش رتبه سئو، بهبود بخشید. برای این کار، پیشنهاداتی را برای شما ارائه می دهیم:

۱- محتوای ایجاد شده باید کاربر را جذب کرده و برای او مفید باشد


نگارش مطالب شما باید توجه کاربر را به خود جلب کند و او را ترغیب به ادامه مطلب تا انتهای آن کند. سعی کنید بجای تولید محتوای تکراری و کپی از سایر وبسایت ها، مطالب جدیدی در وبسایت یا صفحات مجازی خود بارگزاری کنید

۲- مخاطبان خود را کنجکاو کنید


سعی کنید از موضوعاتی استفاده کنید که میدانید مخاطب شما را کنجکاو کرده و باعث دنبال کردن بیشتر صفحات شما می شود . با استفاده از خلاقیت خود، رتبه سئوی خود را افزایش دهید.

۳- همواره به روز باشید


برای ترغیب کاربرانتان جهت کشف مسائل جدید و بروز سعی کنید بیشتر مطالب آموزشی یا معرفی کوتاهی از محصولات مربوط به خود را در وبلاگ قرار دهید. معمولاً مطالب قدیمی جذابیت کمتری برای مخاطبان هدف یک برند دارند.

۴- مطالب شما باید برای همه رنج های سنی قابل درک باشد


مخاطبان محتوا می‌توانند از رده های سنی مختلف باشند. بنابراین، در نوشته های فنی و تخصصی خود، بجای اصطلاحات عجیب و غیر قابل فهم، از مترادف های ساده ‌تر آن ها استفاده نمایید.

۵- سعی کنید برای انتشار محتوای خود از زمان بندی دقیق و مشخصی استفاده نمایید


برای محتوای خود، تقویمی آماده کنید و سعی کنید در زمان بندی های مشخصی به انتشار محتوا بپردازید. با این کار، مشتریان شما بیشتر کنجکاو شده و تشویق به ماندن در صفحات اجتماعی و یا وب سایت شما می‌شوند. آن ها همچنین کسب و کار شما را یک کسب و کار حرفه ‌ای می دانند.

۶- مطالب خلاصه و چکیده قرار دهید


زمان امروزه جایگاه مهمی در زندگی افراد دارد. بنابر این، در صورت تولید محتوای هم زمان در شبکه های اجتماعی خود، سعی کنید مطالب کوتاه، مختصر و مفهومی در آن ها قرار دهید. توجه داشته باشید که هدف اصلی مطلب را حتماً در نوشته خود ذکر نمایید.
نظرات سوالات
ثبت نظر (5 امتیاز)
سوال جدید (5 امتیاز)

نقاط قوت


نقاط ضعف


من یک ربات نیستم

آیتم های مرتبط

ثبت پست مهمان با لینک های فالو

پست مهمان یکی از رایج ترین و قدیمی ترین روش ها برای لینک سازی در بین سئوکاران است. این روش بک لینک سازی برای صاحبان...

سایت های برتر آگهی رایگان

سایت های بسیار زیادی جهت ثبت آگهی در کشور وجود دارند که از معروف ترین آنها وب سایت رایگان بفروش، دیوار و شیپور می...

اپلیکیشن های ثبت آگهی رایگان

جهت ثبت آگهی در اینترنت می توانید از دو طریق طریق سایت ثبت آگهی و برنامه ثبت آگهی اقدام نمایید. برنامه ها و سایت...

با این 7 روش درآمد خود را به عنوان سئو کار چند برابر کنید

امروزه کسب و کارهای حوزه فناوری و تکنولوژی به علت پیشرفتی که در این حوزه صورت گرفته است بسیار زیاد شده اند، یکی...

علت دانه های سفید روی لب بعد از تزریق ژل

دانه های سفید روی لب بعد از تزریق ژل که به فوردایس معروف هستند ممکن است گاهی روی گونه ها نیز ایجاد شوند و معمولا...

معرفی روش های بازاریابی آنلاین

به هر روشی که در آن شخص تلاش می کند تا مخاطب را جذب محصول کرده و به خرید تشویق کند بازاریابی می گویند. بازاریابی به...

چطور میتونم ویدیوهای آموزشی و فایل های دیجیتالی خودم رو بفروشم؟

فروش ویدیوهای آموزشی در هر حوزه و فایل های دیجیتالی از طریق سایت رایگان بفروش (سلفری)

قوانین فروشگاه های اینترنتی (قوانین فروش آنلاین کالا)

قوانین فروشگاه های اینترنتی به اندازه کالایی که ارائه می دهند مهم است. در واقع یکی از مهم ترین مواردی که یک کسب...

سیستم های مدیریت محتوای رایگان برای طراحی سایت

هنگامی که صحبت از ساخت وب سایت هایی می شود که متمرکز بر محتوا هستند، بهترین گزینه معمولاً انتخاب سیستم مدیریت محتوا...

بزرگترین شرکت های استارت آپی ایران

امروزه در عصر تکنولوژی زندگی می کنیم. دنیایی که درآمد افراد از کسب و کارهای اینترنتی به دست می آید. استارت آپ کسب...

درج آگهی در سایت های تبلیغاتی

عصر حاضر را عصر تکنولوژی و فناوری نامیده‌اند و قطعاً در این عصر یکی از بهترین روش‌های افزایش مشتری از طریق تبلیغات...

روش های جدید تبلیغات کدامند؟

تبلیغات را می توان یکی از شیوه های ارتباطی بین صاحبان کسب و کار با مشتریان بالقوه و بالفعل در بازاریابی تعریف کرد....

طراحی سایت توسط دارکوب با استفاده از سیستم مدیریت محتوای دارکوب. با
10 از درآمدهای این سایت صرف امور خیریه می گردد