به روز رسانی: 08 آبان 1399 ساعت 12:26:58
تاریخ ثبت: 27 مهر 1399 ساعت 20:23:50
استفاده از
تبلیغات در گوگل یا
Google Ads ممکن است بهترین تصمیمی باشد که برای تبلیغ تجارت خود می گیرید، این اغراق نیست. مردم از گوگل برای جست و جو 3.5 میلیارد بار در روز استفاده می کنند. هر جستجو فرصتی را برای شما فراهم می کند تا نام تجاری خود را در معرض دید کاربران بیشتری قرار دهید این به معنای افزایش آگهی ها، تبدیل ها و فروش است. اینجاست که Google Ads وارد می شود. هنگامی که کاربران کلمات کلیدی مرتبط را جستجو می کنند، Google Ads به شما امکان می دهد محصولات و خدمات خود را تبلیغ کنید.
تبلیغات گوگل چیست؟
Google Ads یک برنامه تبلیغاتی آنلاین با هزینه است که توسط Google ارائه می شود. این شرکت موتور جستجو که در ابتدا Google Adwords نام داشت، نام تجاری این سرویس را به نام Google Ads در سال 2018 تغییر داد. نحوه عملکرد آن اساساً یکسان است: وقتی کاربران کلمه کلیدی را جستجو می کنند، نتایج جستجوی خود را در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) می گیرند. این نتایج می تواند شامل یک تبلیغ پولی باشد که آن کلمه کلیدی را هدف قرار داده است.
همچنین نتایج جست و جو شده که شامل تبلیغ هستند معمولاً با علامت پررنگ "آگهی" بالای وب سایت یا صفحه نشان داده می شوند. این برای آگهی دهنده خوب است زیرا اولین نتایج در Google معمولاً نظر اکثر بازدیدکنندگان را به آگهی جست و جو جلب می کند.
با این حال، خرید تبلیغات در گوگل لزوماً تضمین کننده رتبه برتر نیست. از این گذشته، احتمالاً تعداد زیادی از بازاریابان دیگر برای کلمه کلیدی مشابه از طریق تبلیغات گوگل رقابت می کنند.
برای درک این رتبه بندی، بیایید نگاهی به نحوه کار دقیق تبلیغات گوگل بیندازیم.
نحوه عملکرد تبلیغات گوگل
تبلیغات گوگل براساس مدل پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) کار می کند. این بدان معنی است که بازاریابان یک کلمه کلیدی خاص در گوگل را هدف قرار می دهند و پیشنهاداتی را برای کلمه کلیدی ارائه می دهند. رقابت با دیگران نیز کلمه کلیدی را هدف قرار می دهد.
پیشنهادهای مدنظر شما "حداکثر پیشنهادات" است یا حداکثر مقداری که می خواهید برای یک آگهی پرداخت کنید. به عنوان مثال، اگر حداکثر پیشنهاد شما 4 دلار باشد و گوگل تعیین کند که هزینه شما برای هر کلیک 2 دلار است، آن موقعیت تبلیغاتی را دریافت می کنید! اگر آن ها تشخیص دهند که بیش از 4 دلار است، شما تبلیغات را دریافت نمی کنید.
همچنین می توانید حداکثر بودجه روزانه را برای تبلیغ خود تعیین کنید. به طوری که هرگز برای آن تبلیغ در روز بیش از مبلغ مشخصی هزینه نخواهید کرد، به شما کمک می کند درک بهتری از میزان بودجه تبلیغات دیجیتال خود داشته باشید.
بازاریابان سه گزینه برای پیشنهادات خود دارند:
- هزینه هر کلیک (CPC) چه مقدار می پردازید وقتی کاربر روی تبلیغ شما کلیک می کند.
- هزینه در هر میل (CPM) چقدر در ازای 1000 نمایش آگهی پرداخت می کنید.
- هزینه هر تعامل (CPE) مبلغی که شما پرداخت می کنید وقتی کاربر عملکرد خاصی را روی تبلیغ شما انجام می دهد. (برای ثبت نام در یک لیست، تماشای فیلم و غیره)
سپس گوگل مبلغ پیشنهاد را گرفته و آن را با ارزیابی آگهی شما به نام نمره کیفیت جفت می کند. به گفته گوگل:
"نمره کیفیت برآورد کیفیت تبلیغات، کلمات کلیدی و صفحات فرود شما است. تبلیغات با کیفیت بالاتر می تواند منجر به کاهش قیمت و موقعیت های بهتر تبلیغ شود. "
امتیاز کیفیت شما همراه با مبلغ پیشنهاد شما رتبه تبلیغ شما را ایجاد می کند، موقعیتی که تبلیغ شما در صفحه نتایج جستجو ظاهر می شود و هنگامی که یک کاربر تبلیغ را می بیند و بر روی آن کلیک می کند، بازاریاب هزینه کمی برای آن کلیک پرداخت می کند. (بنابراین پرداخت به ازای هر کلیک)
ایده این است که هرچه کاربران بیش تر بر روی تبلیغات یک بازاریاب کلیک کنند، احتمال دست یابی به اهداف تبلیغات بیشتر است. اکنون که از نحوه عملکرد تبلیغات گوگل مطلع شدید، بیایید نگاهی به
انواع تبلیغات گوگل بیندازیم که می توانید برای تبلیغات خود استفاده کنید.
انواع تبلیغات گوگل
گوگل انواع مختلف استراتژی ها و کمپین ها را ارائه می دهد که می توانید استفاده کنید:
- کمپین جستجو
- نمایش کمپین
- کمپین خرید
- کمپین ویدیویی
- کمپین برنامه
کمپین جستجو
تبلیغات کمپین جست و جو به عنوان یک تبلیغ متنی در صفحه نتایج برای کلمه کلیدی ظاهر می شود. این ها تبلیغاتی هستند که احتمالاً با آن ها بیش تر آشنا هستید. آن ها در صفحه نتیجه جست و جو با نماد "آگهی" سیاه رنگ در کنار آدرس وب سایت ظاهر می شوند.
کمپین خرید
یک کمپین خرید به شما امکان می دهد محصولات خود را به شکل بصری تری تبلیغ کنید.
کمپین برنامه
مانند تبلیغات ویدئویی، تبلیغات برنامه نیز در شبکه نمایش گنجانده شده است اما می تواند برای کمپین های مختلفی استفاده شود.
برای این، شما هر آگهی برنامه جداگانه ای را طراحی نمی کنید. در عوض، آن ها متن و تصاویر موردنظر شما را می گیرند و تبلیغ را برای شما ارائه می دهند.
حال که انواع تبلیغاتی که می توانید با Google ایجاد کنید را شناختید، بیایید نگاهی به هزینه ها بیاندازیم.
هزینه تبلیغات گوگل
متوسط هزینه هر کلیک در ایالات متحده به طور معمول بین 1 تا 2 دلار است و شامل کیفیت وب سایت شما و میزان پیشنهاد شما می باشد. به همین ترتیب، هزینه از تبلیغ به تبلیغ دیگر متفاوت خواهد بود. وقتی کاربری کلمه کلیدی مورد نظر خود را جستجو می کند ، گوگل به طور خودکار رتبه آگهی شما را با سایر بازاریاب هایی که این کلمه کلیدی را هدف قرار می دهند مقایسه می کند.
اکنون که از هزینه، انواع تبلیغاتی که می توانید ایجاد کنید و این که تبلیغات گوگل چیست مطلع شدید می توانید برای به کار بردن آن در تجارت خود استفاده کنید.