به روز رسانی: 03 آذر 1399 ساعت 12:15:44
تاریخ ثبت: 21 آبان 1399 ساعت 13:01:03
جذب مشتری در بازارایابی یکی از اهداف اصلی کسب و کارهای کوچک و بزرگ است. یکی از مهمترین جنبه های دنیای فروش، بدون شک روند جذب مشتری جدید است. به همین دلیل است که برای موفقیت در فروش، استراتژی هایی که استفاده می کنید باید موثر باشند.
علت بازاریابی در جذب مشتری چیست؟
این استراتژی که "بازاریابی مرتبط با علت" نیز نامیده می شود، بیشتر زمان بر است، زیرا هرچه بیشتر مصرف کنندگان مسئولیت اجتماعی را در تصمیم گیری های خرید خود ادغام می کنند. مارک هایی که ثابت می کنند مسئولیت اجتماعی دارند، توجه مشتریان را به خود جلب می کنند و آگاهی و وفاداری به برند را ایجاد می کنند. در مطالعه CSR ارتباطات Cone Communications Millenial 2015 ، 91٪ از پاسخ دهندگان اظهار داشتند که در انتخاب مارک مرتبط با یک علت دریغ نخواهند کرد.
این بدان معناست که از هر ۱۰ نفر ۹نفر به نفع یک مارک رقیب که احساس قدرتمندی از مسئولیت اجتماعی را نشان می دهد و از دلیلی که مورد توجه مصرف کنندگان قرار می گیرد حمایت می کند، به مارکی که احتمالاً قبلاً به آن وفادار بوده اند، پشت می کنند. به همین دلیل است که امروزه، بسیاری از مشاغل و سازمان ها می بینیم که علناً از اهداف مختلف حمایت می کنند.
آنها حتی کل بخش ها و بخش قابل توجهی از منابع شرکت را به برنامه های مسئولیت اجتماعی شرکت خود (CSR) اختصاص می دهند و آن را در کار بازاریابی خود ادغام می کنند. کلید استفاده از این استراتژی اطمینان از علت (جذب مشتری و رضایت) آن چیزی است که شرکت و مشتریان هدف آن واقعاً به آن اهمیت می دهند. از آنجا که
بازاریابی عمده به مطبوعات و دهان به دهان متکی است، شرکت ها اغلب آن را در تبلیغات و مطالب تبلیغاتی خود گنجانده اند. این یک محتوا و هزینه کمتر است که باید نگران آن باشید.
نمونه ای از علت بازاریابی: یکی از مهمترین بحثهای تبلیغاتی در سالهای اخیر "کمپین زیبایی واقعی" همکاری Unilever و صندوق عزت نفس کبوتر است. حمایت اجتماعی از این کمپین، که در سال ۲۰۰۴ آغاز شد، توجه به این موضوع است که 98٪ از زنان در سراسر جهان از نظر عزت نفس پایین هستند، زیرا این امر به زیبایی منجر می شود، به این دلیل است که رسانه ها و صنعت زیبایی کلیشه "زیبایی" که برای اکثر زنان غیرقابل دستیابی است را راهی برای جذب مشتری در بازاریابی قرار داده اند.
پیام بازاریابی این است که زیبایی در اشکال، اندازه ها، رنگ و نژاد مختلف وجود دارد و فقط یک استاندارد ندارد، بنابراین زنان باید به زیبایی زیبا بودن خود اطمینان داشته باشند. از طریق این کمپین ، Dove ، سازنده انواع محصولات زیبایی و بهداشت شخصی، توانست یکی از بزرگترین اطلاعات جمعیتی بازار خود را لمس کند: زنان و دختران جوان در سراسر جهان. از زمان راه اندازی این کمپین، فروش Dove بیش از ۶۰ درصد افزایش یافت.
حفظ ارتباط خوب با مشتریان، جذب آنها و راضی نگه داشتن آنها از چالش های شرکت ها است. در این مقاله، بهترین استراتژی ها را برای
افزودن مشتریان جدید به بازاریابی خود در بازاری که با رقابت مشخص شده است، خواهید یافت. در هر صورت، نباید ارزش هایی مانند ارتباط رو در رو و صداقت را از نظر دور داشت.
بهترین استراتژی ها برای جذب مشتری در بازاریابی، این است که منافع مشتریان خود را کشف کنید. این اصل اساسی است: درک نیازها و خواسته های مشتریان، فضای اعتماد و امنیت را ایجاد می کند. کارشناسان می گویند وقتی کارآفرینان برای کشف مشتری، انتظارات آن ها را ملاک قرار می دهند، ارزش افزوده می گیرند و این واقعاً مفید است.
امروز خریدار شخصیت دارد. برای جذب مشتری در بازاریابی باید بتوانید شخصیت مشتری را بشناسید. شاید از خود بپرسید که این به چه معنی است، خوب، ما در اینجا با چند کلمه آن را برای شما توضیح خواهیم داد. بیابید تا همه چیز را در مورد شخصیت یاد بگیرید. او نماینده مشتری مرجع است که در مورد شما و خدماتی که شما ارائه می دهید صحبت خواهد کرد. برای ترسیم این نمایه، باید با بیشترین مشتری ممکن مصاحبه کنید. از آنجا می توانید علایق، نیازها و انتظارات "خریدار" خود را شناسایی کنید.
چهار ماموریت بزرگ برای جذب مشتری در بازاریابی را بشناسید:
معمولاً بازاریابی دستیابی به 4 هدف بزرگ است، بنابراین آنها را بشناسید:
۱- جذب کردن: حس کنجکاوی مشتریان را برانگیخته، اطلاعات مربوط به تجارت خود را در وب، شبکه های اجتماعی و غیره منتشر کنید. ایده این است که با ارائه یک تصویر خوب از شرکت خود، با به اشتراک گذاشتن ارزش های خود و همیشه با صداقت، توجه آنها را جلب کنید. از پیشنهادات فریبنده خودداری کنید.
۲- گرفتن مشتری: این مربوط به جذب افراد برای خرید محصولات شما در سیاست بازاریابی شما است. اگر مشتری برای بررسی قیمت ها به کار شما مراجعه می کند یا سوالات دیگری دارد، ضروری است که سریع جواب را بگیرد و بازدید را ادامه دهد.
۳- تبدیل: هر وقت مشتری می آید، با یکی از محصولات شما آنجا را ترک می کند.
۴- حفظ کردن: به معنای بازگرداندن خریداران است. آنها یک بار خریدند، باید یک بار دیگر برگردند تا بیشتر بخرند.
گام های جذب مشتری
بنابراین برای جذب مشتری باید گام های زیر را به ترتیب انجام دهید.
۱- برای جذب مشتری جدید اهداف تعیین کنید.
تعیین اهداف برای هر شغلی حیاتی است. حتی اگر به نظر می رسد یک کار خسته کننده است، اما تعیین هدف می تواند در شما انگیزه ایجاد کند و به جذب مشتری در بازاریابی شما کمک شایانی کند.
با تعیین اهداف خود این نکات را بخاطر بسپارید: اهداف کوتاه مدت و بلند مدت برای جذب مشتری جدید را یادداشت کنید. با تلاش برای دستیابی به اهداف کوتاه مدت، که می تواند منجر به دستیابی به اهداف بلند مدت شما شود، شروع کنید.
اهداف SMART را تعیین کنید:
- خاص: چند مشتری جدید می خواهید بدست آورید؟ با استفاده از کدام کانال ها (رسانه های اجتماعی، مراجعه ، جستجوی گوگل و غیره)؟
- قابل اندازه گیری: معیارهایی را که استفاده می کنید تعیین کنید تا به اهداف خود برسید.
- دست یافتنی: هر هدف را تجزیه و تحلیل کنید و امکان تحقق آن را تعیین کنید.
- مربوط: مشخص کنید که کدام اهداف در اولویت کاری شما قرار دارند.
- محدوده زمانی: برای رسیدن به هر هدفی یک بازه زمانی تعیین کنید.
۲- مشتریان خود را بشناسید.
اگر مشتریان خود را نشناسید، نمی توانید در بازار موفق شوید. قبل از پیشبرد هر برنامه ای، توسعه شخصیت خریدار مفید است. شخصیت های خریدار به سادگی نمایه مشتری ایده آل شرکت شما هستند. گرچه مهم نیست که بیش از حد شخصیت های خریدار ایجاد کنید، اما داشتن یک یا دو تصویر خریدار می تواند نحوه هدف قرار دادن تجارت شما در بازار و جذب آگهی ها را بهبود بخشد.
۳- بهترین کانالهای خود را برای جذب مشتری جدید تعیین کنید.
بهتر است مشاغل با مشتریان بالقوه خود در کانالهایی که بیشترین میزان بازدید را دارند ملاقات کنند. آیا آنها در شبکه های اجتماعی هستند؟ آیا آنها ایمیل را ترجیح می دهند؟ ملاقات حضوری؟ با جمع آوری اطلاعات از مشتریان فعلی خود می توانید نحوه تماس با مشتریان خود را تعیین کنید. با این حال، همه تخم مرغ های خود را در یک سبد قرار ندهید. مشتریان هر روز به چندین سیستم عامل جدید می پیوندند. یک استراتژی بازاریابی چند کاناله برای جذب مشتریان جدید همیشه بهترین است.
۴- روند خرید را بفهمید.
دریابید که مشتریان شما برای خرید محصول خود چگونه به شما نزدیک می شوند. هنگامی که این کانالهای ورودی را شناختید، می توانید مکان خود را مشخص کنید و تمرکز کنید (همچنین کانالهایی که ممکن است به کار خاصی نیاز داشته باشند).
در اینجا چند سوال برای تعیین
روند خرید مشتری در سیاست بازاریابی شما وجود دارد: ورود مشتری ها به وب سایت شما چگونه است؟ آیا از طریق رسانه های اجتماعی ، SEO ارگانیک یا روش های دیگر است؟ ابتدا در چه صفحه ای قرار می گیرند؟ وقتی روی صفحه قرار گرفتند چه کار می کنند؟ آنها قبل از خرید چه محتوا یا صفحاتی را مرور می کنند؟
۵- پرسنل مستعد استخدام کنید.
مخفی نیست که کارمندان عالی یک تجارت را عالی می کنند. یک کارمند خوب می تواند به شرکت شما کمک کند 10 مشتری جدید بدست آورد. برعکس، یک شخص بد می تواند آن 10 مشتری را از این کشور دور کند و شما باید کارمندان بیشتری استخدام کنید تا مشتریان از دست رفته خود را دوباره بدست آورید.
بعلاوه ، بیشتر صاحبان مشاغل یا مدیر در دستیابی به اهداف خاص به تنهایی مشکل خواهند داشت. برای آن، شما به متخصصان ماهر، باتجربه و آموزش دیده نیاز خواهید داشت. کارمندان مناسبی پیدا کنید و آنها زمینه را برای رشد پر جنب و جوش شما فراهم می کنند.
۶- رقبای خود را بشناسید.
تجزیه و تحلیل رقابت به یک قسمت اساسی در هر تجارت تبدیل شده است. شناخت رقبا به معنای سرقت ایده های آنها نیست. بلکه همه اینها شناختن نقاط قوت و ضعف آنها است. جمع آوری این اطلاعات به شما کمک می کند تا از رویکرد شغلی خود را آگاه شده و برای جذب مشتری در بازاریابی برنامه ریزی کنید. هنگام تجزیه و تحلیل رقبای خود، مهم است بدانید که به دنبال چه می گردید و چگونه این اطلاعات می تواند به تجارت شما کمک کند.
به عنوان مثال، آیا رقابت شما فاقد راه حلی است که مخاطب شما بدنبال آن است؟ و آیا تجارت شخصی شما در موقعیتی است که بتواند این راه حل را ارائه دهد؟ در اینجا چند روش برای جمع آوری اطلاعات در مورد رقابت خود آورده شده است: گزارشات صنعت را تحلیل کنید محصولات و خدمات فعلی آنها را بررسی کنید وب سایت و استراتژی های سئو سایت رقیب خود را تجزیه و تحلیل کنید. به نقاط قوت و ضعف آنها توجه کنید (به عنوان یک ارائه دهنده خدمات، در شبکه های اجتماعی و غیره) به استراتژی بازاریابی محتوای آنها نگاه کنید، نظرات و امتیازات مشتری آنها را بخوانید .
۷- برای جذب مشتری از بازاریابی پاسخ مستقیم استفاده کنید.
بازاریابی با پاسخ مستقیم
مشتریان بالقوه را قادر می سازد تا اقدامات خاص و سریع را در محل انجام دهند. از بازاریابی پاسخ مستقیم استفاده کنید تا مشتریان بالقوه بتوانند لیست ایمیل شما را انتخاب کنند یا سایر اطلاعات تماس را از طریق فرم جذب سرب به شما بدهند.
این به شما امکان می دهد از طریق روش ها به آنها دسترسی پیدا کرده و آنها را نسبت به خرید خریدار کنید. در ازای دریافت اطلاعات تماس، ارائه اطلاعات رایگان مانند کتاب الکترونیکی یا الگوی بارگیری را در نظر بگیرید و مطمئن باشید که پیام رسانی خود را به مهمترین نقاط درد مخاطب ایده آل خود هدف قرار دهید. هدف از بازاریابی پاسخ مستقیم تأمین نیازهای مشتری بالقوه شما از طریق پیام رسانی فوری و نشان دادن ارزشی است که تجارت شما ارائه می دهد.
۸- یک استراتژی سه ماهه تدوین کنید.
وقتی همه منابع را در اختیار داشتید، وقت آن است که شما یک استراتژی سه ماهه تحقیقاتی متمرکز بر نحوه جذب مشتری جدید ایجاد کنید. سه ماه به شما فرصت کافی برای پیشرفت و پیگیری نتایج را می دهد، اما شما را تحت فشار قرار نمی دهد تا در مدت زمان بسیار کوتاه به این نتایج برسید. هر مرحله از برنامه را به گونه ای طراحی کنید که از اهدافی که در مرحله یک نوشتید پشتیبانی کند.
۹- به برنامه خود پایبند باشید و از نتایج آن بیاموزید.
اگر به نظر می رسد از برنامه سه ماهه خود عقب هستید، چه می کنید؟ اگر به نظر می رسد همه چیز مطابق میل شما پیش نمی رود، همچنان مثبت باشید و به برنامه خود در طول سه ماهه پایبند باشید. به خاطر داشته باشید که عدم قطعیت حتماً اتفاق می افتد و از عدم نتیجه دلسرد نشوید. اجازه ندهید یک مانع کوچک شما را از پیش بردن برنامه خود باز دارد، زیرا نتیجه گرفتن از یک استراتژی دقیق اغلب زمان بر است. پس از پایان سه ماهه، همیشه می توانید نتایج خود را ارزیابی کرده و براساس اطلاعاتی که جمع آوری کرده اید، یک مسیر جدید و آگاهانه را ترسیم کنید.
چهارده نکته طلایی برای جذب مشتری در سیاست های بازاریابی
اگر می خواهید روز به روز نرخ فروش خدمات و محصولات شما بیشتر و بیشتر شود و مشتری ها به سمت شما جذب شوند، باید به نکته های کلیدی توجه کنید.
۱- به مشتریان جدید تخفیف و تبلیغات ارائه دهید.
مصرف کنندگان امروز هنوز به دنبال ارزش و معاملات هستند. با ارائه تخفیف های مقدماتی، آنها را به سمت تجارت خود سوق دهید یا از کالاهای ویژه ای مانند خرید ۱ کالا رایگان یا تخفیف نیم بها در صورت خرید برای کالای دوم یا بسته بندی هدیه رایگان برای سه خرید اول برخوردار شوید.
چانه زنی هایی از این دست می تواند مشتریان جدیدی را به خود جلب کند که برای صرفه جویی در خرید جذب بازاریابی شما شده اند. برای جذب مشتری در بازاریابی، مشتریان به انگیزه ای برای تغییر عادت خرید خود نیاز دارند. سپس آنچه را که آنها می خرند و پیشنهادهای خریداری شده آنها را ردیابی کنید تا بتوانید با پیام های بازاریابی آینده که وفاداری آنها را تقویت می کند، آنها را بهتر هدف بگیرید.
۲- پس از کسب وفاداری مشتری، با تقاضای معرفی از وی استفاده کنید.
مشتریان فعلی یکی از بهترین منابع مشتریان جدید هستند. اما نمی توانید منفعل باشید و منتظر باشید تا همکاران، دوستان و خانواده خود را به مشاغل شما بیاورند. درعوض، کنترل خود را در دست بگیرید و یک رویکرد سیستم یافته برای درخواست فعالانه ارجاع از مشتریان راضی خود ایجاد کنید. فعالیت های تولیدکننده ارجاع را در فرآیند فروش ایجاد کنید. برای اطمینان از رضایت مشتریان از خریدهای خود، ایمیل های بعدی را ارسال کنید و سپس با یک ایمیل دیگر درخواست مراجعه دهید. در صورت تأیید قیمت فروش، مشوق هایی را در نظر بگیرید.
۳- با مشتریان قدیمی دوباره تماس بگیرید.
به لیست تماس مشتریان فرسوده خود برگردید و مشتریان قبلی را که مدتی با شما تجارت نکرده اند به بازار عرضه کنید. برای این کار یک برنامه منظم ایجاد کنید (مثلا سه ماهه) و مشتریانی را انتخاب کنید که شش ماه ندیده اید. از طریق ایمیل، پست مستقیم، پیام کوتاه یا تلفن با پیام "دلمون برای شما تنگ می شود" با آنها تماس بگیرید و در صورت بازگشت برخی از انواع معاملات یا تبلیغات را ارائه دهید.
مطالعات در این زمینه نشان می دهد که خدمات آنلاین و تلفن همراه برای مفید بودن باید "سریعتر و بصری تر" باشند. بنابراین حفظ ارتباط دائمی و منظم با مشتری کلیدی است. این روش ارتباط نزدیک با یک استراتژی ارتباطی موثر دارد. ایجاد یک رابطه ثابت با مشتری به شما امکان می دهد تا به طور موثری نظرات کاربر در مورد تجارت یا فعالیت شما را کنترل کنید.
پیگیری از طریق تلفن، ایمیل، رسانه های اجتماعی و غیره برای مثال با ارسال خبرنامه، محتوای اطلاعاتی را که مرتباً به روز می شود، توزیع کرده و این اطلاعات را به طور منظم پخش کنید. هر ماه یک بار ایمیل ارسال کنید و جزئیات آخرین اخبار، پیشنهادات ، بیانیه های مطبوعاتی خود را با جزئیات شرح دهید.
۴- شبکه سازی
هیچ راهی بهتر از آگاهی از نام تجاری، ملاقات با افراد جدید، گفتن اینکه شما کی هستید و چه کاری انجام می دهید، نیست. به انجمن صنفی خود، اتاق بازرگانی محلی و سازمانهای شبکه خود بپیوندید. در رویدادهای Meetup شرکت کنید. اگر صاحب مشاغل محلی هستید، حتی رفتن به جلسات PTA نیز می تواند فرصت خوبی برای شبکه باشد. با "چگونه می توانم به شما کمک کنم؟" به شبکه نزدیک شوید تا مشتریان خود را بیابید و جذب کنید. نگرش، به جای فکر کردن ، "چه چیزی در آن برای من است؟"
۵- وب سایت خود را به روز کنید.
جستجوی آنلاین راه اصلی یافتن مشاغل جدید توسط مصرف کنندگان و خریداران B2B و بهترین راه برای جذب مشتری در بازاریابی شماست. این بدان معناست که وب سایت شما باید روی کلمات کلیدی تاکید کرده تا مشتریان بتوانند شما را پیدا کنند. تاکتیک ها و تکنیک های بازاریابی موتور جستجو و بهینه سازی موتور جستجو را مرور کنید، از جمله اینکه طراحی وب سایت شما برای مشاهده از طریق گوشی همراه یا دستگاه های دیگر مناسب باشد.
بسیاری از گرافیک ها می توانند سرعت بارگذاری سایت شما را کاهش دهند، که این یک بازگشت مشتری است. اگر تخصص داخلی ندارید، یک شرکت طراحی وب سایت و یا متخصص سئو استخدام کنید تا به شما کمک کند.
۶- با کسب و کارهای مرتبط یا حتی غیر مرتبط شریک شوید.
شریک مشاغل مکمل اما به طور مستقیم غیر قابل رقابت شوید و سپس استراتژی اینکه چگونه می توانید با مشتری های دیگر به بازار بیایید تا مشاغل جدیدی را راه بیندازید، راهی هوشمندانه برای جذب مشتری های جدید است. نکته جالب اینجاست که شما هزینه زیادی نمی کنید.
به عنوان مثال، اگر کالاهای کودک را می فروشید، همکاری با مشاغل فروش لباس بارداری یک همکاری عالی خواهد بود.
۷- تخصص خود را ارتقا دهید.
با به نمایش گذاشتن تخصص صنعت خود، می توانید علاقه ایجاد کرده و حتی برتری در صنعت ایجاد کنید، که می تواند به شما در جذب مشتری جدید و همچنین کسب و کار بیشتر از پایگاه مشتری موجود خود کمک کند. داوطلب شدن برای سخنرانی در پانل های صنعت، برگزاری یک وبینار یا کارگاه آموزشی، سخنرانی در رویدادهای صنعت یا گروه هایی که مشتریان هدف شما به آن تعلق دارند، یا برگزاری جلسات آموزشی تنها چند روش است که می توانید با مشتریان و مشتریان بالقوه جدید احساس خوبی ایجاد کنید. این روش به ویژه برای صاحبان مشاغل B2B به خوبی کار می کند.
۸- از امتیازات آنلاین و سایت های بررسی استفاده کنید.
مصرف کنندگان، هر دو در دنیای B2B و B2C ، اغلب قبل از اینکه با شرکتی که با آن آشنا نیستند به تجارت آنلاین بپردازند و به سایت های بازبینی مراجعه می کنند. بنابراین مطمئن شوید که آن سایت ها را رصد می کنید و به هرگونه شکایت پاسخ می دهید. با لینک دادن به آنها در وب سایت خود، از بررسی های مثبت بهترین استفاده را ببرید. ارسال علامت در فروشگاه، دفتر، رستوران یا مکان دیگر مشتریان را تشویق می کند تا دیدگاه های خود را اضافه کنند. اثبات اجتماعی قدرتمند است و مشتریان جدید اگر ببینند دیگران محصول یا خدمت شما را تحسین می کنند، احتمالاً سعی می کنند تجارت شما را امتحان کنند.
۹- در رویدادهای جامعه شرکت کنید.
نظرسنجی ها نشان می دهد بیشتر مردم دوست دارند از مشاغل محلی و مستقل حمایت کنند. با شرکت در رویدادها و سازمانهای خیریه نمایه خود را در جامعه خود ارتقا دهید. اسپانسر یک برنامه محلی تفریحی شوید، یک ایونت تعطیلاتی "اسباب بازی برای بچه ها" را سازماندهی کنید، یا یک تیم لیگ کوچک را در شهر خود با تجهیزات تهیه کنید. همه اینها باعث افزایش شناخت شما می شود که به جذب مشتری جدید در بازاریابی شما کمک می کند 10.
۱۰- با مشتریان دوست شوید.
این ایده مشابه مورد دوم است، اما نیاز به مشارکت مشتری دارد. معاملات "یک دوست بیاورید" را پیشنهاد دهید تا مشتریان وفادار خود را به معرفی دوستان و همکاران خود در تجارت خود بیاورید. به عنوان مثال ، یک رستوران می تواند ویژه "خرید یک ورودی ، دوم را به صورت رایگان" برای جذب مشتری بیشتر ارائه دهد.
به این استراتژی ها به عنوان یک لیست مبتدی فکر کنید. ایده های خود را اضافه کنید. نکته اصلی این است که اکنون شروع به کار کنید.
۱۱- ارتباطات موثر با همه مشتریان در هر طبقه و گروهی
هیچ چیز بهتر از یک ارتباط واقعاً گرم، مودب و محترمانه برای جذب مشتری نیست. اگر می خواهید مشتریان جدیدی را جلب کنید، رفتارهای کسل کننده را مانند فرمول های آماده، مکانیکی و غیر طبیعی کنار بگذارید. این کار را به ربات های خدمات مشتری بسپارید.
دوستانه، مودب و خوش برخورد باشید. اگر مشتری در مقابل شما قرار دارد، به چشمان او نگاه کنید و در مورد مزایایی که محصولات شما برای او به همراه دارد صحبت کنید. درباره مزایای تجارت خود صحبت کنید. نمایش ارتباطات موثر نگرشی همدلانه است که به شما کمک می کند تا جو مطلوبی با مشتریان خود ایجاد کنید.
۱۲- از شکایات و نظرات استفاده کنید.
بهتر است کاربر به جای ترک بدون اینکه توضیحی به شما بدهد، مخالفت کند. شکایت به رشد تجارت شما کمک می کند، به شما در بهبود خدمات و اعتبار خود کمک می کند. وقتی مشتری شکایت می کند، با دقت گوش دهید، از ناراحتی خودداری کنید، برای رفع عیب سریع اقدام کنید، عذرخواهی کرده و از او تشکر کنید. به چیزی قول ندهید که نمی توانید آن را حفظ کنید و یادتان باشد که همیشه صادقانه رفتار کنید. اگر از این توصیه پیروی کنید، مشتریان خود را حفظ خواهید کرد.
۱۳- اعتماد مشتریان خود را جلب کنید.
اعتماد یک ارزش انسانی متعالی است؛ برای
جذب مشتری در سیاست های بازاریابی خود، اعتماد را سرلوحه کار خود قرار دهید. روابط زندگی مبتنی بر اعتماد با امنیت ارتباط دارد. با به کار بردن این اصل در تجارت، اگر بتوانید اعتماد مشتریان خود را جلب کنید، آنها از برند شما خوشحال و مطمئن تر می شوند.
جلب این اعتماد مستلزم صداقت و راستگویی است. به یاد داشته باشید که با نیت خیر رفتار کنید. از وسواس خود در جذب مشتری جدید خلاص شوید و سپس پیشنهادات را فراموش کنید. در صورتي كه مشتري تصور كند شركت مي خواهد از او سو استفاده كند و در جهت منافع مشترك عمل نكند، اعتماد معمولاً از بين مي رود.
به یاد داشته باشید که گفته معروف "مشتری همیشه حق دارد". حتی اگر گاهی اوقات در واقعیت درست نباشد، سعی کنید به خواسته های آنها در چارچوب سیاست ها و قوانین سازمان خود تن دهید، به شکایات، پیشنهادات یا نظرات آن ها گوش فرا دهید. این نشانه عقل سلیم و هوش بازار است.
۱۴- برای جذب مشتری در بازاریابی، سرمایه گذاری کنید.
نکته آخر اینکه باید به نکات زیر فکر کنید: یک مارک تجاری با هویت ایجاد کنید. سازماندهی بهتری داشته باشید تا بر مشتریان و تجارت خود تمرکز کنید. طرحی را طراحی کنید که در آن از خود بپرسید ، "مشتریان چقدر هزینه می کنند و چرا؟" این به شما کمک می کند تا پس انداز کنید. سرمایه گذاری در بازاریابی دهان به دهان یک روش باورنکردنی برای جذب و حفظ مشتری است.
از شبکه های اجتماعی استفاده کنید، محصولات خود را مستقیماً تبلیغ کنید و از شبکه های اجتماعی برای ارائه خدمات شرکت خود در زمان واقعی بهره ببرید. از شبکه های اجتماعی استفاده کنید ، محصولات خود را مستقیماً تبلیغ کنید و از شبکه های اجتماعی برای ارائه خدمات شرکت خود و
جذب مشتری در زمان واقعی بهره ببرید. در تبلیغات آنلاین سرمایه گذاری کنید. می توانید از آنها در موتورهای جستجوی مختلف استفاده کنید، مانند موتور کلاسیک به عنوان Google ،Yahoo این به شما نتایج مطلوبی برای کسب و کار شما می دهد.
چگونه
مشتری جدید در بازاریابی جذب کنیم؟ ممکن است جذب مشتری جدید برای برخی از مشاغل به این آسانی نباشد. در حقیقت، بیشتر کسب و کارها در هنگام جذب مشتری جدید با چالش های زیادی روبرو هستند. خوشبختانه روش های زیادی برای جذب مشتری جدید و بازگرداندن آنها وجود دارد. با هدف قرار دادن چشم اندازهای مناسب، ارائه مطالب آموزنده و جذاب به آنها و استفاده از بسیاری از نکات ارائه شده در مقاله، شروع کنید.