جستجو

روش های بازاریابی اینترنتی در زمان قطعی اینترنت

(13 رای)
به روز رسانی: 12 اسفند 1398 ساعت 12:48:36
تاریخ ثبت: 18 آذر 1398 ساعت 20:48:54
آدرس کوتاه: https://sellfree.ir/22069
2

بازاریابی اینترنتی چیست؟

بازاریابی اینترنتی که به آن دیجیتال مارکتینگ هم می گویند، دارای حوزه وسیعی است که علاوه بر بازاریابی از طریق اینترنت، شامل کلیه فعالیت ها و بازاریابی ها از طریق ایمیل و سایر وسایل از راه دور است.

وجود اینترنت، برای همه این امکان را فراهم کرده که در هر زمانی فقط با چند کلیک، کالای مورد نظر خود را خریداری کنند و یا محصولات خود را بفروشند. بازاریابی اینترنتی در واقع ادامه ی بازاریابی سنتی است و برای کلیه کسب و کارهای کوچک و بزرگ مفید است.

موفقیت در کسب و کارهای اینترنتی نسبت به کسب و کار سنتی قابل قیاس نیست. در واقع اختیارات شما در یک کار اینترنتی هم از نظر فضا و هم از نظر تعداد مشتریان خیلی بیشتر از کار در دنیای واقعی است و محدودیتی برای تعداد مشتریان وجود ندارد، که این مورد در یک کسب وکار محلی به چشم نمی خورد.

حال با توجه به اینکه در دنیای امروز همه چیز وابسته به اینترنت است و تمام کارها با اینترنت انجام می شود، حتی تصور اینکه روزی اینترنت قطع شود و یک ایمیل ساده را هم نتوان ارسال کرد واقعا نگران کننده است.

در هفته ی گذشته که اینترنت قطع شده بود، کسب و کارهای اینترنتی خسارات بسیار و جبران ناپذیری را تجربه کردند و زمان بسیاری نیاز دارند تا بتوانند خسارت را جبران کنند.

با وجودی که تعداد زیادی از اپلیکیشن های داخلی مانند اپلیکیشن بانک ها و آپ در دسترس بود، اما عدم دسترسی به گوگل و ایمیل، مشکلی نیست که بتوان برای آن جایگزین پیدا کرد. زیرا اگر دسترسی به گوگل امکان پذیر نباشد، رتبه گوگل بسیاری از سایت ها، با افت شدید مواجه می شود که سال های زیادی برای آن زحمت کشیده بودند.

حال اگر دوباره اینترنت قطع شود و این قطعی طولانی هم باشد چه اتفاقی برای کسب و کارهای اینترنتی می افتد؟ یا اگر روزی اینترنت نداشته باشیم چه باید بکنیم؟ آیا بدون امکانات امروزی می توانیم به زندگی خود ادامه دهیم؟

زندگی در نبود اینترنت

یکی از ابزارهای اصلی که انسان ها زندگی خود را براساس آن تنظیم کرده اند و از این طریق با دیگران ارتباط برقرار می کنند، ایمیل است. اکثر کارهای افراد از طریق ایمیل مدیریت می شود.

حال اگر اینترنت در ایران قطع شود، تمام ارتباط های شخصی و کاری هم قطع می شود. و افراد از ابتدایی ترین امکانات، که نیاز هر انسان مدرنی است، محروم می مانند.

البته در ایران سرویس هایی برای ارسال ایمیل هست ولی تا امروز نتوانستند نظر کاربران را جلب کند و اصلا کارآمد هم نبودند. حتی اگر کارآمد هم باشند، اگر اینترنت بین المللی قطع باشد، کارایی برای ارتباط با خارج از کشور ندارند. اگر اینترنت در ایران قطع شود، برای ارتباط با افراد باید مانند گذشته کاغذ و قلم برداشت و چیزی که از طریق ایمیل فقط چند دقیقه وقت می برد تا به مقصد برسد را روی کاغذ بنویسید و آن را به اداره پست بسپارید تا برای شما ارسال کند. این کار تا نامه به مقصد برسد و شما جواب بگیرید، وقت زیادی را از شما می گیرد. در عین حال می توانید حس نوستالژی رسیدن نامه را تجربه می کنید.

نبود اینترنت=خاموشی محض

کسی که تا امروز صبح به محض بیدار شدن پیگیر خبرهای روز دنیا از طریق اینترنت بوده است و کارهای خود را با یک سرچ ساده در گوگل انجام می داده است، وقتی اینترنت نداشته باشد انگار در تاریکی مطلق به سر می برد.

خرید آنلاین به فراموشی سپرده می شود

امروزه ابزارهای آنلاین متفاوتی برای خرید و فروش وجود دارد، مانند اینستاگرام و تلگرام و وب سایت های مختلف. افراد برای خرید کالای مورد نظر خود به بازار و مغازه ها سر نمی زنند و تنها از طریق چند کلیک ساده، محصول مورد نظر خود را سفارش داده و درب منزل تحویل می گیرند.

حال اگر اینترنت قطع شود تکلیف کسب و کارهای آنلاین و افرادی که خرید آنلاین انجام می دهند چیست؟

خیلی از این کسب و کارها برای مشهور شدن تبلیغات بسیاری انجام داده و هزینه های گزاف، متحمل شده بودند و به خاطر قطعی اینترنت در هفته گذشته خسارات جبران ناپذیری به آنها وارد شده است. چرا که باید دوباره تبلیغات را اول آغاز کنند.

همچنین وب سایت های زیادی فروش آنلاین خود را برمبنای سرچ مشتریان در گوگل قرار داده اند که با نبود گوگل خسارات غیر قابل جبران را متحمل می شوند.

زمانی که اینترنت در دسترس نباشد، برای خرید کالای مورد نظرمان ناچاراً باید به خیابان ها آمده و از طریق تراکت هایی که در خیابان پخش می شود، مایحتاج خود را جستجو و تهیه کنیم.

تفریحات تغییر شکل پیدا می کند

در نبود اینترنت حتی شکل تفریحات هم دچار تغییر می شود. جوانان نسل امروز با نسل قدیم خیلی متفاوتند. نسل امروز با پلی استیشن و ایکس باکس سرو کار دارد و بازی هایی مانند اسم و فامیل و پانتومیم و ...که در گذشته بسیار لذت بخش بود، برای آنها خنده دار است.

خیلی از جوانان نسل امروز برای هیجان بیشتر علاقه دارند تا بازی های آنلاین را انجام دهند. اما اگر اینترنت نباشد دیگر هیجانی برای تجربه وجود ندارد.

مشکلاتی که بخاطر قطع اینترنت بوجود آمد

پس از وصل اینترنت، با نگاهی به جستجوی کلمات در موتور جستجوی گوگل، متوجه می شوید که کلمه مهاجرت و سرمایه گذاری در خارج از کشور در ابتدای جدول سرچ گوگل قرار دارد. اما همه افراد هم نمی توانند مهاجرت کنند. پس برای اینکه بتوانند کسب و کار خود را حفظ کنند باید به دنبال راهکاری باشند تا بتوانند در این حوزه باقی بمانند.

بزرگترین مشکلی که کسب و کارهای آنلاین با آن رو به رو هستند، عدم دسترسی به سایت و از دست دادن موتور جستجوی گوگل است، و مشتری هایی که چه از داخل ایران و چه از خارج به وب سایت مراجعه می کنند اما جوابی نمی گیرند.

یکی دیگر از مشکلات قطع اینترنت برای کسانی است که به صورت دورکار با شرکت ها کار می کنند و در هفته گذشته این ارتباط قطع شده بود.

همچنین تولید کنندگان محتوا که در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و تلگرام و ... فعالیت می کنند و برای چندین روز نمی توانستند با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند.

البته بعضی از سایت ها مانند سایت های خبرگزاری با انتشار وب سایت از خارج از ایران در گوگل بالا آمده و باز می شدند، اما همه سایت ها این امکان را نداشتند و به یک باره با دنیای بدون اینترنت مواجه شدند.

بسیاری از افرادی که کسب و کار آنلاین انجام می دهند، نمی دانند شرایط چگونه پیش خواهد رفت و یا چه اهدافی می توان برای آینده داشت و از این شرایط خسته شده اند. همچنین نارضایتی مشتریان مشکل دیگری است که با وجودی که می دانند مشکل از افراد نبوده است، اما همچنان ناراضی باقی می مانند و این نارضایتی همه را تحت تأثیر قرار می دهد.

راهکار برای حل این مشکلات

برای مشکلات گفته شده راه کارهایی وجود دارد:

  • دامنه فعالیت های اینترنتی تا خارج از مرز های ایران افزایش پیدا کند تا شرکت هایی که در بازار آپ و خدمات آی تی و ... هستند، بتوانند خدمات خود را ارائه دهند. برای این کار به یک شرکت نیاز هست تا خارج از ایران باشد و به عنوان واسط بین دو طرف عمل کند.

  • تولید محتوا در کانال های جهانی برای مخاطبانی که خارج از ایران قرار دارند، اعم از ایرانی و غیر ایرانی. یوتیوپ یکی از این کانال ها است که با داشتن حساب خارج از ایران، این امر را ممکن می کند.

  • ایجاد سایت هایی در خارج از ایران و مخصوص کشورهای مصرف کننده.

نظرات سوالات
ثبت نظر (5 امتیاز)
سوال جدید (5 امتیاز)

نقاط قوت


نقاط ضعف


من یک ربات نیستم

آیتم های مرتبط

ثبت پست مهمان با لینک های فالو

خدمات ثبت پست مهمان و درج بکلینک با لینک های فالو توسط سایت سلفری sellfree

سایت های برتر آگهی رایگان

سایت های بسیار زیادی جهت ثبت آگهی در کشور وجود دارند که از معروف ترین آنها وب سایت رایگان بفروش، دیوار و شیپور می...

اپلیکیشن های ثبت آگهی رایگان

جهت ثبت آگهی در اینترنت می توانید از دو طریق طریق سایت ثبت آگهی و برنامه ثبت آگهی اقدام نمایید. برنامه ها و سایت...

تبلیغات رایگان کسب و کار در اینترنت

در این مقاله، با تبلیغات رایگان آشنا شوید و چگونه از آن برای جذب مشتریان و افزایش رشد کسب و کار خود بهره‌برداری...

با 9 روش تبلیغات اینترنتی آشنا شوید

بی شک تمامی کسب و کارها فارغ از اینکه کوچک و یا بزرگ باشند، به نحوی در فضای مجازی و اینترنت حضور دارند. چنین مشاغلی...

معرفی روش های بازاریابی آنلاین

به هر روشی که در آن شخص تلاش می کند تا مخاطب را جذب محصول کرده و به خرید تشویق کند بازاریابی می گویند. بازاریابی به...

چطور میتونم ویدیوهای آموزشی و فایل های دیجیتالی خودم رو بفروشم؟

فروش ویدیوهای آموزشی در هر حوزه و فایل های دیجیتالی از طریق سایت رایگان بفروش (سلفری)

قوانین فروشگاه های اینترنتی (قوانین فروش آنلاین کالا)

قوانین فروشگاه های اینترنتی به اندازه کالایی که ارائه می دهند مهم است. در واقع یکی از مهم ترین مواردی که یک کسب...

سیستم های مدیریت محتوای رایگان برای طراحی سایت

هنگامی که صحبت از ساخت وب سایت هایی می شود که متمرکز بر محتوا هستند، بهترین گزینه معمولاً انتخاب سیستم مدیریت محتوا...

با تفاوت سایت مارکت پلیس و فروشگاه اینترنتی آشنا شوید

در دنیای مدرن بسیاری از افراد ترجیح می دهند از فروشگاه های آنلاین خرید کنند. سایت های فروشگاهی انواع مختلفی دارند...

بزرگترین شرکت های استارت آپی ایران

امروزه در عصر تکنولوژی زندگی می کنیم. دنیایی که درآمد افراد از کسب و کارهای اینترنتی به دست می آید. استارت آپ کسب...

خرید کالای اساسی از اینترنت

اگر به یکی از فروشگاه های اینترنتی بزرگ کشور مراجعه کنید، خواهید دید که در بخشی از آن قسمتی وجود دارد که می توانید...

طراحی سایت توسط دارکوب با استفاده از سیستم مدیریت محتوای دارکوب. با
10 از درآمدهای این سایت صرف امور خیریه می گردد